[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:03

Leuk paard, die Prins :j


Liannee_91 schreef:
Goh, jou prins ziet er helemaal niet uit als een draver! :=

Ghehe, leuk beestje!


>;)

:D


WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 06:56

Solleke_Noah schreef:
Aangezien hier de draverkenners bij elkaar zitten :) heb ik een vraag voor jullie. We hebben net een draver in de opvang gekregen (zie onderschrift voor zijn advertentie), hij heeft vroeger nog gekoerst (met karretje geloof ik). Eigenlijk weten we er erg weinig van maar het was een spoedgeval dus hebben we hem zonder veel vragen opgevangen. Echter merken we de laatste dagen dat hij zijn voorbeen steeds raar plaatst (zie onderstaande foto). Een vrijwilliger merkte op dat haar draver dit ook had, en dit wijst op sleet van de renbaan? Ik ben totaal onbekend met dravers dus als jullie dit zo direct herkennen.... Paard is er nog maar enkele dagen dus hoefsmid ed die komen nog als hij wat meer gewend is, aan hem gaan we het ook even navragen.


Dat heet toontredend. Heeft niets met koersen te maken, is gewoon een afwijkende beenstand. Mijn merrie heeft het ook iets. Nog nooit last van gehad trouwens :+

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 07:00

Die van mij heeft er al 400 km in enduranceritten opzitten, dus ik denk dat een rereatieve rit geen kwaad kan, nee :D Het is gewoon een beenstand, net als Frans, sabelbenig, etc. Ze hoeven er geen last van te hebben. Als veulen kan je nog het e.e.a. corrigeren, maar dat moet je niet meer willen nu, dan kan hij er wel last van krijgen.

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:35

Kom ik als Draverextremist O:) weer om de hoek :+ Dat zou ik al niet zeggen, waarom excuses maken? Ik heb een Draver, ik ben er trots op. Waarom zou ik zeggen dat ze er niet op lijkt? En hoe ziet een draver er dan uit? We hebben er zoveel gehad en ze waren allemaal zo verschillend.


raadplaatje: http://www.dravers.nl/HE1.1copy.jpg

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:42

Ja, want ik heb een groot deel (alle?) foto's zelf gemaakt :+

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:57

sammy1 schreef:
nummer 4.


Als je probeert te raden welk wel Dravers zijn heb je hem goed :D

Er zitten een paar rijpaarden tussen :+

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:02

sammy1 schreef:
ok sorry dat ik niet zo slim ben :+



Heeft niets met slim te maken :+ Puur hoe je denkt dat een Draver eruit ziet. Uiteraaaaaard hebben we niet de standaard bruine met zwarte manen genomen :+

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:10

Als ik de commentaren op bokt moet geloven: bruin, iel, onbespierd, kop in de lucht.

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:16

mang schreef:
nummer 19?


Raad je een Draver of een rijpaard? *D

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:19

mang schreef:
ik denk dat 19 geen draver is :+


+:)+

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:25

Te groot voor de koers? :? Nog nooit gehoord. Wat wel kan is dat hij gewoon teveel tijd nodig heeft gehad toen hij jong was. Maar te groot om te koersen? Hoe groot is hij dan? Want ze zijn er wel van 1.80, zoals Prix d'Amerique winnaar Tidalium Pelo.

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:37

Solleke_Noah schreef:
@Wendy: euhm, daar vraag je me wat, 1m70 of meer? Maar dat is dus blijkbaar niet erg :D (ik leer nog wat bij, als dravers-leek). Sjah, ik had dus gehoord dat je ook vrij kleine dravers hebt, en dat er niet een bepaalde stokmaat is die nagestreefd wordt? Maar kan dus een broodje aap zijn hoor :D


Wat meestal het probleem is, is dat het meeste geld te verdienen valt als 3 en 4 jarige. Veel paarden koersen misschien een paar keer als 2 jarige en dan meer als 3 jarige. Als je een groot paard hebt, heeft deze vaak wat meer tijd nodig om te groeien, anders zijn ze te slap. Dan begin je dus pas als 3 en soms 4 jarige met koersen, en dan ben je het geld al voorbij :+ Voor een eigenaar die veel prijzengeld nastreeft is een groot paard dus helemaal niet gewenst. Maar dat is dus niet altijd het geval, aangezien ik ook wel eens paarden langs heb zien komen die als 6 jarige nog beleerd moesten worden :=

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:46

sammy1 schreef:
lopen die als 6 jarige dan ook nog mee in een koers als je ze beleerd hebt?


Ja, koersen gaat per winsomklasse. Je begint in een klasse tot 100 bijvoorbeeld, daarna loopt het op. De reden dat de meeste paarden stoppen met koersen of 'afgekeurd' zoals iedereen zo graag zegt :x is dat ze zogezegd op winsom staan. ze hebben niet het talent om verder te komen dan de winsomklasse waar ze op dat moment in lopen. Dan moet je als eigenaar de afweging maken of je in die winsomklasse door wilt gaan, met soms wat plaatsgeld (100 of 50 euro, tegenover trainingskosten van minimaal 500 euro) of dat het paard weg gaat.

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:21

Ligt aan het weer, voer en gewoon aan haar bui. Ze kan heerlijk rustig zijn en dan kan ik er iedereen opzetten, maar ze heeft dagen dat ik haar beter weer in de wei kan zetten := Vandaag was ze ook lekker fris. Dan gaan we gerust in een passage langs een bultje zand := In de ankers vanuit een galopje is haar ook niet vreemd :') Gelukkig was ze vandaag wel aardig te handelen, we hebben in het bos gespeeld
Afbeelding

en dan komt er ook nog wel eens een relaxed galopje uit :+
Afbeelding

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:33

Ik hobbel wel eens terug naar de wei zonder zadel, verder eigenlijk niet. Tammy geeft te hoog op daarvoor.

Ik rij met een Massimo Trail, enorm fijn zadel voor alles wat ik doe :j

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:49

ponyzotje schreef:
Die draverruin die te koop staat in je onderschrift is echt prachtig btw :+: !


Dat is Appie :+ Clown eersteklas, ontzettend leuk paard :j Ik hoop er nog een geschikt baasje voor te vinden :)

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 14:21

Ik zocht een zadel waarmee ik lange afstanden kon rijden, dressuren, springen, alles eigenlijk :+ En dat kan hiermee :j Hij zit een beetje tussen een dressuur en een vzh in, ik gebruik zelfs het liefst dressuurdekjes eronder.


WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:05

Die zitting is vooral heel prettig :D Ik heb al eerder een zadel met ribzit gehad, is echt ontzettend fijn. Een massimo zit rond de 1300 nieuw, maar worden ook wat vaker tweedehands aangeboden nu ;)

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:15

Later als ie groot is? :P

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:23

Heb je nog tijd zat op te sparen :D

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 17:01

Ik hoop dat het nog even droog blijft, ik heb straks les :+

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 15:32

Laura_x_ schreef:
Haha leuke foto's allemaal. Wat mij wel opvalt is dat (bijna? heb niet het hele topic doorgelezen) alle dravers in het topic bruin zijn.. :P


Afbeelding

Afbeelding

Is hetzelfde paard :+ Op het moment is ie weer iets bruiner.

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 15:47

Zijn bepaalde lijnen. Deze is van Naction Skoatter, die zijn kleur van zijn moeder heeft, Action Skoatter. Haar vader was ook een roan, Gallant Prince. De andere lijn die deze kleur geeft is die van Tap In:

Afbeelding

Tap In heeft dezelfde moeder als Incredible Crafts en een bijna dezelfde vaderlijn.

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 15:57

Beide komen uit op dezelfde lijn zie ik :D Een heel eind terugzoeken levert een Morganmerrie op uit 1862, ook een roan.

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 14:41

wat ook nog kan is dat het paard als jonkie altijd donker is geweest en pas later schimmel is geworden en dat dit voor het stamboek nooit is veranderd.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 2 bezoekers