[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:46

:+ Was leuk hoor. Hij is nog helemaal niet lang onder het zadel dus het viel me echt heel erg mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:50

sybje schreef:
Anoniem schreef:
schimmel is idd niet fijn.. Zelf leg in eind sept. gewoon dekens op. Zodat Noble korter in het haar blijft. Maar dat ik niet met uitrij dekens enzo hoef te klooien. Vind ik namelijk écht niet praktisch met buiten rijden enzo

Ach uitrij deken is zo opgelegt en als je eraan gewend bent is hoort het gewoon bij het zadelen. Maar ik wil deze winter er wel op tijd bij zijn, want ik heb niet zo'n zin om te scheren en ze staat toch niet volop in het werk, vanwege haar (lichte) artrose i/d nek.

Mijn paardje krijgt alleen appeltjes als ze echt lekker in haar vel zit. Die heeft ze wel begin deze zomer gehad alleen zijn ze nu een beetje verdwenen, ik denk door de verhuizing.


Nou mijn zus rijd endurance, En trainen met uitrij dekens is gewoon niet praktisch. Verder heb ik ook alleen een buiten bak. Dus moet ik ook altijd dekens mee nemen naar de bak. Dus voor mij is het gewoon niet praktisch

Nina_rex

Berichten: 1846
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:52

Ik scheer Rex wel iedere winter sinds een paar jaar, maar dan niet helemaal, maar alleen de voorkant en een streep aan de zijkant. Zie je heel veel bij o.a. endurancepaarden. Zo kan hij gewoon 24/7 buiten staan met een normale deken, en met rijden kan hij zijn wamrte lekker kwijt. Ik heb geeneens een uitrijdeken, die heb je niet nodig dan. Want het kruis is nog gewoon bedekt met wintervacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:56

Nina_rex schreef:
Ik scheer Rex wel iedere winter sinds een paar jaar, maar dan niet helemaal, maar alleen de voorkant en een streep aan de zijkant. Zie je heel veel bij o.a. endurancepaarden. Zo kan hij gewoon 24/7 buiten staan met een normale deken, en met rijden kan hij zijn wamrte lekker kwijt. Ik heb geeneens een uitrijdeken, die heb je niet nodig dan. Want het kruis is nog gewoon bedekt met wintervacht.


Dat is misschien ook nog wel een idee om te proberen dit jaar. Dat is iets wat ik thuis ga overleggen denk ik :)

sybje
Berichten: 180
Geregistreerd: 07-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:17

Anoniem schreef:
sybje schreef:

Ach uitrij deken is zo opgelegt en als je eraan gewend bent is hoort het gewoon bij het zadelen. Maar ik wil deze winter er wel op tijd bij zijn, want ik heb niet zo'n zin om te scheren en ze staat toch niet volop in het werk, vanwege haar (lichte) artrose i/d nek.

Mijn paardje krijgt alleen appeltjes als ze echt lekker in haar vel zit. Die heeft ze wel begin deze zomer gehad alleen zijn ze nu een beetje verdwenen, ik denk door de verhuizing.


Nou mijn zus rijd endurance, En trainen met uitrij dekens is gewoon niet praktisch. Verder heb ik ook alleen een buiten bak. Dus moet ik ook altijd dekens mee nemen naar de bak. Dus voor mij is het gewoon niet praktisch

Bedoelde het niet rot hoor :+ Wij hebben ook alleen een buitenbak maar ik rij geen endurance en dan kan ik me wel voorstellen dat het lastig wordt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:49

sybje schreef:
Anoniem schreef:
Nou mijn zus rijd endurance, En trainen met uitrij dekens is gewoon niet praktisch. Verder heb ik ook alleen een buiten bak. Dus moet ik ook altijd dekens mee nemen naar de bak. Dus voor mij is het gewoon niet praktisch

Bedoelde het niet rot hoor :+ Wij hebben ook alleen een buitenbak maar ik rij geen endurance en dan kan ik me wel voorstellen dat het lastig wordt :j


Ik nam het ook niet vervelend op hoor :)

sybje
Berichten: 180
Geregistreerd: 07-01-07

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:07

Haha dan ben ik weer degene die zich dingen in het hoofd haalt :? soms heb ik van die vlagen :D

_maaike_D

Berichten: 1200
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: *op de mesthoop*

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:44

ik ga dit jaar ook proberen zonder deken.
heb voorgaande jaren steeds problemen met de dekens.
(drukken op de schoft, naar achter schuiven, scheuren etc...)
we mennen veel (buiten, niet in een bak) dus droog stappen is geen probleem.
Denk dat ik een stukje van de onderhals ga scheren als ze de warmte niet kwijt kan.
'k zie wel hoe het uitpakt

sybje
Berichten: 180
Geregistreerd: 07-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:14

Sommige zeggen dat de paarden gewoon zonder dekens en scheren de winter doorkomen omdat ze dat in de natuur ook doen. Ikzelf denk dat dit per paard en ras verschilt :+ De mijne heeft in ieder geval altijd met deken gestaan, geschoren of niet..


Ik heb trouwens een hele rare vraag.. Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de beginletters van de namen van dravers? Ik ben op zoek naar de jaartallen en de letters vh alfabet maar ik kan echt he le maal niks vinden... :o? :o? Dus als iemand een idee heeft.. ;)

sybje
Berichten: 180
Geregistreerd: 07-01-07

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:25

Kijk eens wat ik zelf vond op de ndr site!

Tevens moet bij een draver de eerste letter van z’n naam de aanduiding zijn van het jaar van geboorte. Alle namen van dravers die in 2006 geboren worden, moeten beginnen met de letter Z.

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:42

sybje schreef:
Ik heb trouwens een hele rare vraag.. Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de beginletters van de namen van dravers? Ik ben op zoek naar de jaartallen en de letters vh alfabet maar ik kan echt he le maal niks vinden... :o? :o? Dus als iemand een idee heeft.. ;)

Dit jaar is de C aan de beurt.
Op de NDR site kan je de naam van je paard invoeren en dan de gegevens vinden, als hij/zij daar geregistreerd is.
www.ndr.nl

Peetje

Berichten: 693
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Nieuw Vennep

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 07:10

Dit geldt wel alleen maar voor Nederlands geregistreerde dravers. Voor dravers die in Duitsland of Zweden gelden geen voorwaarden voor de eerste letters. In Frankrijk en Italië wel weer, maar die lopen niet gelijk aan Nederland. België weet ik eigenlijk niet. Maar het verschilt dus per land. Mijn paard heet bijvoorbeeld Hot Water, zou volgens Nederland nu 20 moeten zijn, maar is een Zweed en doet daar dus niet aan mee. ;)

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 08:08

Bonte schreef:
sybje schreef:
Ik heb trouwens een hele rare vraag.. Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de beginletters van de namen van dravers? Ik ben op zoek naar de jaartallen en de letters vh alfabet maar ik kan echt he le maal niks vinden... :o? :o? Dus als iemand een idee heeft.. ;)

Dit jaar is de C aan de beurt.
Op de NDR site kan je de naam van je paard invoeren en dan de gegevens vinden, als hij/zij daar geregistreerd is.
http://www.ndr.nl


Dit jaar is het de D ;)

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:35

Nog even doorgaande op de dekens, mijne heeft afgelopen jaar voor het eerst met deken gestaan. Eerst zou ik haar zonder deken laten, maar het tochtte toch best een beetje op stal en daar begon ze echt last van te krijgen, dus in de echt koude periode toch een deken op gelaten. Wel was ik de eerste op stal die weer zonder deken stond :P
Komende winter staat ze overdag buiten en we zijn redelijk serieus aan het werk, dus ik denk dat ik een dun gevoerde regendeken koop voor de wintermaanden..

Vraagje, hoe oud zijn jullie dravertjes?

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:37

De mijne is 4. :)

Royal92

Berichten: 811
Geregistreerd: 02-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:43

mijne is ook 4 :)

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:46


Anoniem

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:49

Noble is inmiddels al weer 6.

Lisetje

Berichten: 1591
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Veenendaal

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:55

Winston is ook 6 :)

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:55

Vanou is 7!
Nini_roosje heeft Noble een andere officiële naam of hebben jullie gewoon niet de vaste letter voor dat jaar gebruikt?
En slaan ze eigenlijk een letter over? Want als je vanaf Vanou's geboortejaar door telt zouden ze nu bij de C moeten zijn inderdaad...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:56

Delaja schreef:
Vanou is 7!
Nini_roosje heeft Noble een andere officiële naam of hebben jullie gewoon niet de vaste letter voor dat jaar gebruikt?
En slaan ze eigenlijk een letter over? Want als je vanaf Vanou's geboortejaar door telt zouden ze nu bij de C moeten zijn inderdaad...

Noble heet officieel Noble touch. Maar Noble is geboren in duitsland. En daar werken ze niet met letters.

Lisetje

Berichten: 1591
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:56

De Y misschien overgeslagen? :=

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:57

yup hier nog een draver!
die van mij is nu 7 jaartjes :)) hij heet btw Yankee Royal <3

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:58

Anoniem schreef:
Delaja schreef:
Vanou is 7!
Nini_roosje heeft Noble een andere officiële naam of hebben jullie gewoon niet de vaste letter voor dat jaar gebruikt?
En slaan ze eigenlijk een letter over? Want als je vanaf Vanou's geboortejaar door telt zouden ze nu bij de C moeten zijn inderdaad...

Noble heet officieel Noble touch. Maar Noble is geboren in duitsland. En daar werken ze niet met letters.


Dat is natuurlijk ook een optie :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:00

Delaja schreef:
Anoniem schreef:
Noble heet officieel Noble touch. Maar Noble is geboren in duitsland. En daar werken ze niet met letters.


Dat is natuurlijk ook een optie :Y)


Maar volgens mij zitten er veel "buitenlanders" in dit topic. Want er zijn meerdere paarden van de zelfde leeftijd maar veel hebben wel een andere voor letter.. Dus ben ik ook erg benieuwd waar jullie dravers geboren zijn!?