[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:53

Ik meld me ook even hier in het topic. Leuk om te lezen dat Rival een nieuwe baas heeft. Jullie zijn een goede combi en dan is het alleen maar heel leuk als die combi in stand blijft.

Ik ben mijn draver hard aan het omtoveren in een dressuurpaard. Hij pakt het super op en in een half jaar tijd is hij van onbespierde stijve plank (hij heeft driekwart jaar stilgestaan met een blessure) omgetoverd in een spierbonk. <3

http://www.petraenjoost.demon.nl/667.JPG

Let maar niet op mijn houding, ik moet daar nog wat aan werken... :+

Hot Water: mijn superdraver!

Peetje

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:42

Bij mijn paard is het dus andersom. Hot is in de zomer donkerder dan in de winter. Dan zijn zijn haren een beetje koperkleurig. Altijd leuk, zo'n toverballetje.

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:41

@SavannaH: jouw paardje is een volle draver, hoor. Zowel vader als moeder zijn volle dravers, dus je bent hier meer dan welkom in het topic. :D

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:01

Hee Tosha, wat leuk! Yardo is het weidemaatje van mijn paard. :D

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:33

Nou, Terp ken ik nog wel. Een aantal jaren geleden heb ik nog eens met hem voor de kar gereden. Echt een lieverd!

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 07:10

Dit geldt wel alleen maar voor Nederlands geregistreerde dravers. Voor dravers die in Duitsland of Zweden gelden geen voorwaarden voor de eerste letters. In Frankrijk en Italiƫ wel weer, maar die lopen niet gelijk aan Nederland. Belgiƫ weet ik eigenlijk niet. Maar het verschilt dus per land. Mijn paard heet bijvoorbeeld Hot Water, zou volgens Nederland nu 20 moeten zijn, maar is een Zweed en doet daar dus niet aan mee. ;)

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 22:19

Als je met een fokker in contact wil komen, kun je het beste even bellen naar de NDR en vragen om het telefoonnummer van die persoon. Dan even bellen. Ze vinden het vaak heel leuk om wat te horen van hun oude fokproduct.

Wasoda heb ik nog wel gekend tijdens haar trainingstijd. Grote, slungelige merrie, wel lief, maar wat schichtig, als ik het me goed herinner. Maar heb ik jou al niet eens eerder een foto gemaild van toen ze wel eens bij ons op stal langskwam?

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 10:47

Mijn Hot houdt zich wel warm, maar staat ook onder 330 grams en ik heb hem zeker niet geschoren. Hij zit niet dik in het haar, alleen op zijn kont, vreemd genoeg. En natuurlijk zijn hals. Maar hij staat nu ook geen hele dagen buiten, hoor. Daar heeft hij geen zin in. ;)

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 11:37

Dat is mijn stalhouder geweest: Rob de Vlieger. Hij is dravertrainer en zit in Zwaanshoek. Ik heb de mazzel dat ik mijn gepensioneerde draver bij hem mag stallen. Met een beetje mazzel zie je mij dan ook een keertje daar bij. Heeeeeeel soms gaan wij mee. ;)

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:56

@Noura: heeee, wat leuk dat jij hier nu ook zit! Ik vond het zo leuk om te horen dat die lieve Ylena naar jou toe is. Heel veel plezier met haar en ik hoop veel leuke fototopics van jullie te gaan zien.

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 20:00

Toch handig dat Mariel af en toe naar stal komt, of niet, Noortje? ;) Wat ben je eigenlijk van plan met haar te gaan doen? Aan je foto's te zien, sta je lekker dicht bij het bos. En blijf je nog wel af en toe naar De Vlieger komen om paardjes te trainen... ;)

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:17

Ik ken wel de stallen waar je paard heeft gestaan. Dat is later gehuurd door een andere trainer en toen heb ik ook heel wat kilometers over de Ginkelse Hei gereden. Prachtige omgeving! Leuk dat je ook hier langswaait! Helaas kan ik je niet helpen aan foto's van de ouders van je paard.

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:34

Ze is gewoon geconcentreerd! :+ Maar ziet er goed uit, hoor! Zeker zo voor de tweede keer. Ik vond je ook al zo stoer toen ik hoorde hoe je haar hier nog bij Rob voor het eerst onder de man had gereden: hup, mee op buitenrit!! Hihihi, heerlijk paard!

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:43

Wat gaat ze hard vooruit, Noortje!! Ze loopt al lekker, hoor. En je hebt trouwens mijn tekst gejat: ik zeg altijd dat het zo zielig is voor Hot dat zijn baasje niet kan rijden. :+

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 22:38

Ja, maar Ylena maakt veel goed met hoe lief ze is. ;) Joh Noortje, wat valt er te verpesten? Als jij er maar een leuk paard aan hebt en kan genieten van elk ritje dat je met haar maakt. :D

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:17

Nou zeker, silviasilvia, je hebt hem lekker aan het lopen! Ik vind het ook een byzonder mooi paard. Ik zie dat je bij mij in de buurt woont. Waar sta je ergens op stal met je knapperd?

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:24

't Kabel ken ik wel ja. Stalletje ziet er leuk uit op je profielfoto's, lekker bakje erbij! :)

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:59

Ik zie allemaal knappe paarden langskomen. Heel leuk om te zien. Dan zal ik jullie mijn knappe jongen even laten zien. Dit was afgelopen zondag:

Afbeelding

Ik zit inderdaad op draverspraat, mang. Maar ik reageer niet zo vaak meer. Ik ga niet mee naar de meeting, ik kan geen vrij krijgen in die tijd van het jaar. Ik geniet gewoon thuis lekker van mijn paard... ;)

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:57

@Flew: ben het met je eens dat mensen hun paard vaak te groot schatten. Die van mij is 1.63m., officieel opgemeten. Hij is echt een buffel, gelukkig maar... ;) Maar tegenwoordig worden ze steeds groter gefokt. Bij ons op stal staat een 3-jarige (moet ie nog worden), dat is nu al een kasteel, wat zeker 5cm groter is als mijn monster. En hij is niet de enige die zo groot is. Er zijn momenteel veel populaire dravershengsten die groot fokken.

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:24

Vooral veel hooi.... ;) Verder krijgt hij per voerbeurt een halve schep Podo Grow en een handje Kruidenreformmuesli van Havens en twee flinke handen lucerne. Wij doen momenteel niet veel: vier keer per week in actie, wat varieert van een half uurtje, drie kwartier voor de sulky draven tot longeerwerk tot max. 45 minuten onder het zadel wat licht dressuurwerk.

Peetje

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 13:04

Hij is echt leuk, Ceet!! Daar ga je vast een hele toffe baas voor vinden!!

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:24

Sirius Bes heeft inderdaad een leuke koerscarriere gehad op de langebaan en is daarna nog op de kortebaan actief geweest. Hij is daar ook wel vaker dan 2 keer gestart, hoor. Maar dat kan je niet zo eenvoudig terug zoeken. Leuk dat hij nu bij jou woont, Esmee... :)

Hij is overigens bij de HVT (de Duitse drafsportorganisatie) opgegeven als overleden. Je kunt dus niet meer met hem koersen.

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:34

Dan ben je zeker nog niet op de site www.dravers.nl geweest? Want daar staat heel veel over het omscholen van een draver van koerspaard naar rijpaard. :)

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 19:46

Knappe Yardo! Echt leuk om hem zo te zien! Wat ben ik blij voor hem dat hij zo'n leuk plekje heeft.

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:03

Ik ben ook een trouwe meelezen. Nog steeds in het bezit van de inmiddels 23-jarige Zweedse draver Hot Water, die in de laatste jaren van zijn koersleven ook al van mij was. Hotje staat op een draversstal en daar vind ik het leuk om af en toe wat te helpen met de verzorging van de paarden. Zo ken ik er al heel wat door de jaren heen.

Ik denk ook dat ik het paard van Annepoes herken. Enfant Terrible, of niet? Ben benieuwd wat je allemaal met haar doet. Leuk altijd om oude bekenden te zien. (En toen zei Annepoes dat het een ander paard is... hahahaha)