[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
fjordjes

Berichten: 11964
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 12:29



darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 15:27

Jaaaa! Samen met draverlief naar het vuurwerk in de verte gekeken.
Afbeelding

Na een periode met luchtweginfectie, medicatie en vernevelen en daarna nog de tandarts en Chiropractor zijn we nu het trainen weer aan het opbouwen, ipv alleen af en toe een lange buitenrit.
Al zijn die ritten ook heerlijk:

Afbeelding
Afbeelding


marley93

Berichten: 6018
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 15:53

Woooow Fjordjes, dat is gaaf! :wow: En de muziek eronder maakt het helemaal af!

Leuk, Darkadia, dat jullie het trainen ook weer kunnen oppakken. En fijn dat jullie ook kunnen genieten van een buitenrit.

Hier gaat het nog steeds verbazingwekkend goed met Mattie! Het lymfoom waar het allemaal mee begon, tussen zijn kaaktakken, daar is geen spoor meer van te bekennen. Die tussen zijn liezen zijn wel flink, maar blijven redelijk stabiel en hij heeft er nog steeds geen last van. De dierenarts kwam voor de entingen in november en was helemaal verbaast dat hij nog zo goed was. :=
Hier ligt het werk wel even helemaal stil, helaas. Onze paddock, waar we ook in longeren, is één grote modderpoel geworden. Om overdag in te staan prima, maar longeren is toch een beetje link zo. Dus ik hoop heel erg dat het droog blijft deze week zodat al het water wat kan wegzakken, dan kan ik Mattie weer oppakken met grondwerk en hopelijk na de lockdown weer beginnen met lessen.

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

corine1981

Berichten: 5299
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:23

Vandaag ben ik lekker met Heja naar het bos geweest. Sinds 2 weken hebben we een eigen trailer en dat is echt zo fijn.
We zitten 10 minuten van het bos, parkeren is heel makkelijk en we vonden het allebei heerlijk, ze was super braaf :)

Afbeelding

Koos paardloos :(

corine1981

Berichten: 5299
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 18:03

Wat een geweldig paard is het toch.
Weer lekker op pad geweest met de trailer en een kleine 2 uur op de Treek doorgebracht.
Heerlijk en ze deed het zo knap.
Ze was echt moe op een gegeven moment, maar bleef gaan, goed om te ervaren want ze loopt zich liever stuk dan dat ze opgeeft, dus goed op blijven letten.
Ik was het ook zat op het eind, dus lekker afgestapt en de laatste kilometer gelopen.
Terug bij de manege waren ze bezig met een bladblazer, dat vond ze kennelijk doodnormaal :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Koos paardloos :(

Molfre

Berichten: 2627
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:46

Soms haalt ie het bloed onder mijn nagels vandaan.... :7



En vervolgens maakt ie me ook weer enorm aan het lachen :knuffel:

Afbeelding

Afbeelding

Merry of soul she sailed on a day,
over the sea to Skye.

corine1981

Berichten: 5299
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:12

Haha geweldig, vindt hij balkjes zo eng?

Heja staat er het liefst bovenop.
De balkjes ook stal zijn jammer genoeg ook aan de lichte kant... dat wordt dus binnen no time balkjes soep :+
Afbeelding

Koos paardloos :(

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 22:39

Molfre, wel eens geprobeert om gewoon ver over de cavaletti te kijken alsof ze er niet zijn? Heel veel ruiters sturen hun paarden onbewust op stoppen of achteruit gaan aan door naar beneden/de cavaletti/hindernis te kijken en er op te concentreren, terwijl als je doet alsof ze niet bestaan, paarden vaak ook geen overdreven aandacht er aan besteden.


Foto van Olímpio eind februari:
Afbeelding

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 21:05

Lang geleden dat ik iets in dit topic heb geplaatst.

Of dat er überhaupt iets in dit topic geplaatst is :')

Ik heb sinds een week weer een bijrijdpaard. En tromgeroffel. Het is de draver die ik 4 jaar geleden ook reed!
Echt heel leuk weer, maar ik was echt vergeten hoe vlug ze was :')

We zitten nu weer de galop te oefenen. Is er een beetje bij ingeschoten. Dus t gaat eigenlijk vrij hard nog. Of een soort van gekkige telgang.

Maar goed, heb er nog maar 3x op gezeten weer, en er was absoluut vooruitgang in te merken.

Hebben jullie nog tips? Linksom springt ze nu met mij mooi aan, rechtsom is mijn lastige kant en blokkeert mijn heup me ook een beetje.
Ik ga binnenkort ook maar eens een zitlesje inplannen denk ik :)

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 21:39

Vanuit stap aanspringen? Of vanuit een korte draf als je uit een volte komt. En vooral voor ogen houden dat galop een andere gang is die niet persee harder hoeft. Veel ruiters gaan een soort van meer drijven , maar bij een draver gaat die dan natuurlijk alleen maar harder draven. Dus bewust je hulpen geven en goed getimed. Kruis goed aantrekken en twee handen naar buiten. Dus voor de linkergalop naar rechts en voor de rechtergalop naar links, wil paarden die lastig aanspringen vaak goed helpen. Je kunt dit steeds minder overdreven doen als het goed gaat.

Olímpio is ondertussen weer lekker rond en glimmend. Rijdt niet zo vaak, ze komen laat naar huis en ik ga ze niet uit het land halen om te gaan rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 22:02

Nee ik wil inderdaad niet hard. Binnenkort maar eens op t zandpad rechtuit gaan. Kijken of haar dat helpt weer.

Ze drukt me voor mijn gevoel ook naar links.
Goeie tips, ga ik van de week eens proberen! Wie weet haalt het wat uit!

darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 06:23

Ow wat leuk, weer een beetje leven hier!

@Sterre wat leuk dat je dezelfde draver weer rijdt! Zou werken aan veel overgangen om de achterhand sterker te maken, en natuurlijk de verticale balans, dus heel bewust de schouders kunnen plaatsen. Vaak vallen ze wat op een schouder, wat het aanspringen bemoeilijkt.

@lusitana die ziet er ook goed uit zeg!

Hier zijn we met draverlief in Utrecht in de kliniek geweest eind maart. Hij valt altijd we wat terug in spieren en vet in de winter, maar nu was het erger. Daarbij was hij extreem gevoelig op zijn rug (vooral bij zijn Lendenen) en linkerknie. Midden op zijn rug was ook een warme plek voelbaar en hij toonde verzet in het rijden: ging enorm met zijn hoofd naar links kantelen. Ik kon hem door zijn verticale balans te herstellen wel helpen weer ontspanning te vinden, maar het zat me toch niet lekker. Daarbij is zijn rug en met name lendenen altijd al we een aandachtsgebied geweest ook bij de osteo behandelingen.

Hij blijkt osteo-artritis te hebben, in zowel zijn lage hals als in zijn rug en dan met name het lendenen gebied. Qua ontstekingsvocht was het minimaal, maar helaas wel wat botveranderingen zichtbaar.
Echter gelukkig niet geheel afgeschreven. We vermoeden dat hij dit al heeft sinds ik hem heb, dus alweer bijna 8 jaar en dat het oude schade is. We zijn nu een revalidatie traject gestart vanaf de grond, en dat doet hem zichtbaar al goed, in combi met meer eiwitten en gras.

We hebben goede hoop dat iig onze stapritjes door het bos weer mogelijk zijn. En om hem zo min mogelijk in bewegen te belemmeren gaat mijn dure boomzadel de deur uit, en krijgt hij weer een boomloos zadel (eerder al gebleken dat hij het daar goed op doet, maar toen ivm langere ritten en sprongetje naar boomzadel gegaan)

Eind maart op de kliniek
Afbeelding
Clown als hij is toch de aandacht trekken door OP het bordes te gaan grazen toen we moesten wachten.
Afbeelding


En van de week tijdens een wandeling
Afbeelding
Afbeelding

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 08:43

Er is lang niks meer gezegd in deze groep :(
Hoe is het met iedereen? :D

[o]

Molfre

Berichten: 2627
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 09:44

Zo goed!!!

Ik ben 3 maanden geleden met paard verhuisd naar een nieuwe stal met 10* uitrijdmogelijkheden <3

Ik merk dat paard buitenrijden nu zoveel leuker vindt. Staken is helemaal over! *\o/*

En, van de week zijn angst voor water voor het eerst overwonnen!!!

Afbeelding

En voor een sfeerimpressie van onze nieuwe achtertuin (het pad vanaf de stal, door de achtertuin, recht de wei in!)

https://www.tiktok.com/@valkylii/video/ ... mpcTV&_r=1

Merry of soul she sailed on a day,
over the sea to Skye.

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 18:07

Ah super fijn! Ik ben jaloers op zo'n gaaf bos!

[o]

S_imonee

Berichten: 3843
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 19:04

Dat ziet eruit als een gaaf plekje Molfre!!

Na een lange afwezigheid ben ik weer wat actiever op bokt. Ik hoop ook weer in dit topic.
Het is al heel lang geleden dat ik mij ooit voorgesteld heb. Dus bij deze nogmaals:
Mijn naam is Simone. Ik woon in het dorp Dedemsvaart in Overijssel. Ik heb een lieve draver ruin genaamd Casanova. Sinds augustus vorig jaar staat hij bij mijn buren thuis. Een soort van aan huis hihi.

Afbeelding


Casanova en Penny <3
Instagram: @dravercasanova

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 20:48

S_imonee schreef:
Dat ziet eruit als een gaaf plekje Molfre!!

Na een lange afwezigheid ben ik weer wat actiever op bokt. Ik hoop ook weer in dit topic.
Het is al heel lang geleden dat ik mij ooit voorgesteld heb. Dus bij deze nogmaals:
Mijn naam is Simone. Ik woon in het dorp Dedemsvaart in Overijssel. Ik heb een lieve draver ruin genaamd Casanova. Sinds augustus vorig jaar staat hij bij mijn buren thuis. Een soort van aan huis hihi.

[ [url=m/0ODpzq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oeeh dat is zo goed als aan huis! :D Super leuk!

[o]

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:44

Hier gaat alles heel goed! Onlangs naar de Ardennen en Monschau geweest met mijn dravertje! We genieten volop!
Afbeelding

Afbeelding

Esmeralda, forever in my heart ♥
Eluna, the best thing that ever happened to me ♥

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 17:47

Hier gaat ook alles goed en lekker sportief. Wij zijn lekker aan het oefenen voor het Z.
Hij wordt zo leuk. En heeft werkelijk overal lol in, als hij maar wat mag doen.

Afbeelding

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 19:04

Super gaaf!
Qua dressuur zijn wij ook heel erg gegroeid!
Afbeelding
Alleen ik weet nog niet of ik zin heb om nog eens dressuur te starten. Ik zeg altijd van; ik heb mijn winstpunten binnen om te springen. Meer is er niet nodig. :')

Afbeelding
Ze wordt ook een mega gaaf springpaard langzaam maar zeker!


Afbeelding
Zelfs een cross zou er wel eens in zitten! (Ja, ik weet dat de borsttuig niet goed zit. Was alleen voor de foto. :') )

[o]

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 19:29

Wat een gaaf dier heb je zeg! Lijkt flink aan de maat, hoe groot is ie?
Straalt heel veel enthousiasme en plezier af bij het springen zo te zien.
Dat zou ik met die van mij ook eens gaan meepakken.
Ik vind het alleen maar mooi om dressuur te rijden met een ander ras dan dressuurgefokt. Vooral als hij dikke punten loopt tussen de dressuurpaarden.

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

S_imonee

Berichten: 3843
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 19:43

Mooi Eluna! Heerlijk om zo op pad te gaan.

Wat knap Sharonaa_!

Wat een knapperd immanuela29. Lekker aan het genieten van van alles en nog wat :D

Ik hoop volgend seizoen weer endurance te starten. Dat vindt die van mij heel leuk. Ik ben zelf niet zo van het springen en dressuur. We dressuren wel, omdat het nodig is :+

Momenteel doen we niks. Ik ben lekker op vakantie en Cas staat zich lekker vol te vreten :+
Afbeelding


Casanova en Penny <3
Instagram: @dravercasanova

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 18:59

@sharonaa_ Ah dankjee! Ze is net over de 1.70! Ik gok 1,71 of 1,72. Maar op haar startpas had ik 1,75 opgeschreven omdat ik die ging aanvragen toen ze nog 4 was en ik dacht dat ze meer zou groeien :') Maar we hebben nog even dat ze kan groeien dus wie weet!
Jaa tis heerlijk om te winnen tegen de paarden die ervoor gefokt zijn. Alleen vind ik zelf dressuur niet zo leuk meer. Pas op grandprix niveau vind ik het leuk om te zien. springen vinden wij allebei heerlijk! :)

@S_imonee Oeh je moet echt endurance gaan rijden! Super leuk wilde ik zelf ook doen alleen mijn paard is er nu nog te fris voor :')

[o]

S_imonee

Berichten: 3843
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 19:37

Wij hebben al een paar jaar wedstrijden gereden. Twee jaar geleden ben ik gestopt vanwege motivatie gebrek. Nu ik weer een par wedstrijden als vrijwilliger geholpen heb, begint het wel weer te kriebelen haha.
Wat goed dat je dan nog even wacht. Vooral veel kilometers gaan maken en gaan oefenen, dan komt het vast goed <3 8-)


Casanova en Penny <3
Instagram: @dravercasanova

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 17:06

S_imonee schreef:
Wij hebben al een paar jaar wedstrijden gereden. Twee jaar geleden ben ik gestopt vanwege motivatie gebrek. Nu ik weer een par wedstrijden als vrijwilliger geholpen heb, begint het wel weer te kriebelen haha.
Wat goed dat je dan nog even wacht. Vooral veel kilometers gaan maken en gaan oefenen, dan komt het vast goed <3 8-)


Ah das super gaaf! Wat ook jammer is is dat bij mij nooit in de buurt endurance wedstrijden zijn. En reizen voor 2 uur zien we niet zitten, als je ook de hele dag kwijt bent aan de wedstrijd...

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers