[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dingle_s

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 05:54

Anoniem schreef:
Wie weet heeft Westfriesedijk wat staan? Daar heb ik mijn draver weg. Een fantastisch buitenrijpaard, hij vindt het zo geweldig en kijkt amper ergens van op.


Die hadden nu eigenlijk nog niks staan wat bij mijn wensen past. Wie weet over een tijdje

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 17:57

Dingle_s schreef:
Ik weet niet of ik het hier mag plaatsten maar ik word een beetje moedeloos van mijn zoektocht naar een leuke recreatie draver.

Wie weet kunnen jullie meekijken?
Wat zoek ik:

- braaf
-nuchter
- moet op buitenrit kunnen
- Max 12 jaar.

Echt.. dat zijn mijn enige eisen. Niet meer, niet minder. Ik wil gewoon gebruik maken van het mooie Zeeland waar ik woon. Het strand over, de bossen door. Verder geen ambities voor de “sport”....

Misschien kunnen jullie eens meedenken/kijken?

Een kennis van me, heeft vaak dravers uit de sport. Die schot ze dan om voor de recreatie. Heel betrouwbaar. Ze heeft er nu 2 staan, maar je kan haar ook een bericht sturen, dan neemt ze contact als ze iets passends heeft staan.

https://link.marktplaats.nl/m1563550309 ... ons_seller

sandrabmg

Berichten: 91
Geregistreerd: 10-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 17:56

Anoniem schreef:
Och Sandra wat een leuk ding! En wat is ie onwijs opgeknapt. Echt een leukerd, helemaal mijn type ook. <3 Wat zijn je plannen met hem?




Dank je wel! sorry voor mijn late reactie, beetje druk ( en zo wat een hitte).
We hebben nu les voornamelijk gericht op zijn balans, en hij moet nog wat sterker worden dus voor nu ligt daar onze focus.

Uiteindelijk zou ik graag een keer in de impulsrubriek van de endurance willen starten, ik merk dat hij het werken in de bak niet zo leuk vind en buitenrijden vind hij wel ontzetten leuk ( spannend maar ook leuk).

ik heb je foto's gezien op instagram, wow mooie foto's!!




Odetje92 schreef:
Hij is prachtig opgeknapt bij je! Complimenten! _/-\o_


dank je!! compliment doet mij goed!

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:24

Leuk dat je ook endurance wilt starten Sandra, dat heb ik met mijn volbloed gedaan. Er lopen veel dravers succesvol mee in de endurance!


Even mijn meisje showen. Ze wordt zo knap nu!
Afbeelding

fjordjes

Berichten: 12029
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 14:38

Ik was dit topic kwijt geloof ik haha! Gauw bijlezen! Met opa/yonker gaat het trouwens heel goed

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 21:19

Unseen schreef:
Leuk dat je ook endurance wilt starten Sandra, dat heb ik met mijn volbloed gedaan. Er lopen veel dravers succesvol mee in de endurance!


Even mijn meisje showen. Ze wordt zo knap nu!
[ [url=m/ga1lvk.jpg]Afbeelding[/url] ]


Waaauw! Wat ziet ze er goed uit! <3

Vandaag zijn ben ik naar de Heide geweest met mn paardje! :D

Afbeelding

sandrabmg

Berichten: 91
Geregistreerd: 10-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 21:25

immanuela29 schreef:
Unseen schreef:
Leuk dat je ook endurance wilt starten Sandra, dat heb ik met mijn volbloed gedaan. Er lopen veel dravers succesvol mee in de endurance!


Even mijn meisje showen. Ze wordt zo knap nu!
[ [url=m/ga1lvk.jpg]Afbeelding[/url] ]


Waaauw! Wat ziet ze er goed uit! <3

Vandaag zijn ben ik naar de Heide geweest met mn paardje! :D

[ [url=m/hiBqfc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wow ook een mooi paard!

Vandaag heeft mijn voetbalclub uit Duitsland de Champions League
bereikt en daar hoort een bijpassende foto bij! (Dekje is met Logo van de betreffende club). Saillant detail: onze mascotte van deze club is een paard.


Afbeelding

JackieT
Berichten: 514
Geregistreerd: 14-10-12

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:06

Hoi! Na een tijdje tegen problemen met mijn oudere pony aangelopen te hebben, zijn we toch opzoek naar een nieuw paard. Iemand die dravers fokt zei dat een draver wel een paard voor mij is, alleen nu vraag ik me af of 1 van jullie misschien weet waar er een paar leuke, nuchtere en brave dravers worden aangeboden?

sandrabmg

Berichten: 91
Geregistreerd: 10-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:11

JackieLuca schreef:
Hoi! Na een tijdje tegen problemen met mijn oudere pony aangelopen te hebben, zijn we toch opzoek naar een nieuw paard. Iemand die dravers fokt zei dat een draver wel een paard voor mij is, alleen nu vraag ik me af of 1 van jullie misschien weet waar er een paar leuke, nuchtere en brave dravers worden aangeboden?



Stal Westfriesedijk zou je eens kunnen proberen, ik heb daar nog geen negatieve verhalen over gehoord persoonlijk. Op facebook zit ook een groep "dravers als recreatiepaard" daar zijn genoeg mensen die wel iemand kennen met een brave draver te koop.

Odetje92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:06

JackieLuca schreef:
Hoi! Na een tijdje tegen problemen met mijn oudere pony aangelopen te hebben, zijn we toch opzoek naar een nieuw paard. Iemand die dravers fokt zei dat een draver wel een paard voor mij is, alleen nu vraag ik me af of 1 van jullie misschien weet waar er een paar leuke, nuchtere en brave dravers worden aangeboden?


Ik doe je even een pb ;)

JackieT
Berichten: 514
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:04

sandrabmg schreef:
JackieLuca schreef:
Hoi! Na een tijdje tegen problemen met mijn oudere pony aangelopen te hebben, zijn we toch opzoek naar een nieuw paard. Iemand die dravers fokt zei dat een draver wel een paard voor mij is, alleen nu vraag ik me af of 1 van jullie misschien weet waar er een paar leuke, nuchtere en brave dravers worden aangeboden?



Stal Westfriesedijk zou je eens kunnen proberen, ik heb daar nog geen negatieve verhalen over gehoord persoonlijk. Op facebook zit ook een groep "dravers als recreatiepaard" daar zijn genoeg mensen die wel iemand kennen met een brave draver te koop.



Daar heb ik al contact mee gehad, maar die heeft op dit moment geen paard die bij die voorwaarden past.

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 21:14

JackieLuca schreef:
Hoi! Na een tijdje tegen problemen met mijn oudere pony aangelopen te hebben, zijn we toch opzoek naar een nieuw paard. Iemand die dravers fokt zei dat een draver wel een paard voor mij is, alleen nu vraag ik me af of 1 van jullie misschien weet waar er een paar leuke, nuchtere en brave dravers worden aangeboden?


Je kan op FB even Heidi Heidi een bericht sturen. Zij heeft regelmatig uitgekoerde dravers, die zij omschoold. Zeer betrouwbaar!!

JackieT
Berichten: 514
Geregistreerd: 14-10-12

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:19


Odetje92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:34

JackieLuca schreef:
Iemand hier die al lid is van deze site ?

https://www.zeturf.be/nl/course/2019-09 ... ts/2891507

Ga morgen naar deze merrie kijken, maar ben benieuwd wat voor info ze nog meer hier hebben staan.


Je kan van verkoopster Heidi alle info krijgen over dit paard, die weet precies waar die vandaan komt, drafsport is een kleine hechte wereld.
Leuke merrie, Glamour Girl! Als ik een draver erbij wilde had ik deze zeker bekeken voor mezelf.

Op ndr.nl kun je alles inzien over haar

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:48

JackieLuca schreef:
Iemand hier die al lid is van deze site ?

https://www.zeturf.be/nl/course/2019-09 ... ts/2891507

Ga morgen naar deze merrie kijken, maar ben benieuwd wat voor info ze nog meer hier hebben staan.


Heidi is zeer betrouwbaar en levert de paarden netjes af. Gaan alleen bij haar weg, als zij er een goed gevoel bij heeft.

JackieT
Berichten: 514
Geregistreerd: 14-10-12

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 00:56

Jaa was ook helemaal niet negatief bedoeld hoor! Heb zelf ook een goed gevoel erover, maar is gewoon nieuwschierigheid haha. Ga morgen kijken dus dan kan ik ook van alles vragen. Een vriendin van me kent een pikeur die met glamour girl gekoerst heeft en die had ook alleen maar positieve verhalen over het paard. Hoop ook heel erg dat de klik er is morgen, nog even afwachten

Odetje92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:04

Zo hadden we het ook niet opgevat hoor :) meer om aan te geven dat het in de drafsport een stuk transparanter is, waar een paard geboren is, beleerd is, getraind is. Iedereen kent elkaar. Bij een KWPN'er is het bijvoorbeeld zoveel lastiger om zijn verleden te achterhalen

JackieT
Berichten: 514
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 14:07

Odetje92 schreef:
Zo hadden we het ook niet opgevat hoor :) meer om aan te geven dat het in de drafsport een stuk transparanter is, waar een paard geboren is, beleerd is, getraind is. Iedereen kent elkaar. Bij een KWPN'er is het bijvoorbeeld zoveel lastiger om zijn verleden te achterhalen



Ooh op zo een manier haha, ja dat heb ik ook gemerkt inderdaad. Ga om 5 uur kijken. Hoop dat ze net zo leuk is als ik nu denk.

1 dingetje is alleen dat ze nog niet goed kan galopperen onder het zadel, is dat lastig aan te leren?

Odetje92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:29

JackieLuca schreef:
Odetje92 schreef:
Zo hadden we het ook niet opgevat hoor :) meer om aan te geven dat het in de drafsport een stuk transparanter is, waar een paard geboren is, beleerd is, getraind is. Iedereen kent elkaar. Bij een KWPN'er is het bijvoorbeeld zoveel lastiger om zijn verleden te achterhalen



Ooh op zo een manier haha, ja dat heb ik ook gemerkt inderdaad. Ga om 5 uur kijken. Hoop dat ze net zo leuk is als ik nu denk.

1 dingetje is alleen dat ze nog niet goed kan galopperen onder het zadel, is dat lastig aan te leren?


Ze leren/kunnen het allemaal

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:23

Galopperen leren ze wel hoor. Mijne had daar ook moeite mee in het begin. Nu verkiest hij galop boven draf haha. Doet zelfs stap-galop.

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 17:39

Mijne gallopeerd nu ook liever s draven.

JackieT
Berichten: 514
Geregistreerd: 14-10-12

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 21:02

Ben wezen kijken, en wat een leuk dier. Stukkie mee gereden ook, wel heel wat wennen aangezien ik normaal op een arabier rijd, maar voelde wel heel betrouwbaar. Nu even in overleg met mijn ouders en nog een keer kijken, maar zelf een heel goed gevoel

Odetje92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:20

JackieLuca schreef:
Ben wezen kijken, en wat een leuk dier. Stukkie mee gereden ook, wel heel wat wennen aangezien ik normaal op een arabier rijd, maar voelde wel heel betrouwbaar. Nu even in overleg met mijn ouders en nog een keer kijken, maar zelf een heel goed gevoel


Wat een leuk bericht!

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:54

Hoihoi,

welk bitje hebben jullie voor jullie toppers? Ik rij momenteel met een hackamore, en daar reageert ze in de bak prima op, maar ik ga 2 weken met Tourterelle op vakantie. We gaan vooral naar het bos maar ook naar een zandvlakte, en als ze echt heel enthousiast wordt wil ik absoluut niet die druk op haar neus geven. Op sidepull reageert ze niet heel fantastisch, ik had ook met het Nalanta hoofdstel gereden maar daar reageerde ze ook niet onwijs goed op. Ik rij vooral bitloos omdat ze een hele dikke tong heeft, zijn er meer dravers met een dikke tong en zoja: welk bitje gebruiken jullie? Ik twijfel ook of ik dan een bit met tongboog zou moeten nemen of niet..

Ik hoor het graag!

RianneH

Berichten: 28233
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:07

Ik gebruik een myler level 1, bevalt erg goed :) Je kan ze ook lenen om te testen, maar weet niet meer exact waar dat ook alweer was :=