[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:41

@Lusitana Jij kan zo goed uitleggen. :D Daar kan menig docent in wat voor vak/hoek dan ook nog wat van leren.

Wij hebben vanmorgen even genoten van het heerlijke weer!
Gisteren gingen we voor het eerst ons nieuwe zadel even testen, maar stalgenoten wilden per se met hun eigen paard mee. Dat bracht voor Mattie nou niet echt ontspanning, dus we zijn vanmorgen met zn tweetjes gegaan, en dat ging super fijn. <3
Heerlijk drafje gedaan, hij geeft me echt weer vertrouwen.
Spoiler:
Ik moet alleen weer even eelt kweken op mijn voorbips (en waarschijnlijk dus mijn zit ook weer verbeteren tijdens de lessen), want auw. :')

Afbeelding

How lucky am I to have something that makes saying goodbye so hard.
16-01-15 Zohra!
†11-08-18

marley93

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:15

De voorpluk stelt niks voor bij Mattie, maar de rest van zijn manen en staart zijn op zich niet heel dun.
Wat betreft zijn wintervacht, die is niet heel enorm. Hij heeft het ook redelijk snel koud en dan last van zijn rugspieren, maar met een 0 grams deken heeft ie precies genoeg warmte. :)
Hij begint wel alweer met verharen, die van jullie ook al?

16-01-15 Zohra!
†11-08-18

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 00:01

Wat heerlijk Eluna. <3 Je hebt ook wel een mooie omgeving om in te rijden zeg!

16-01-15 Zohra!
†11-08-18

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 18:59

Ooh, die is mooi, Kelly! Welke is het?

16-01-15 Zohra!
†11-08-18

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 08:51

Ik 'moest' er 'helaas' weer aan omdat ik een ander zadel heb aangeschaft, en dressuurdekjes vind ik simpelweg niet mooi onder een vzh zadel. :Y)
Dus nu heb ik twee nieuwe. Heb ook nog een Anky pad liggen, maar weet niet of ik die prettig vind onder een zadel. Heb ik ooit gekocht voor onder de longeersingel met 'zijtassen' voor de wandeltochten met mijn vorige paard.

Edit: typo.

16-01-15 Zohra!
†11-08-18

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 17:17

Ik zit met een dilemma. Voor Mattie wil ik graag een Back on Track product aanschaffen wat hem sneller warm en soepel heeft tijdens het rijden. Het kost ons nu bijna een halfuur om lekker op te warmen en nageeflijk over de rug te kunnen lopen, en ik heb het idee dat een BoT product ons kan helpen dat wat sneller voor elkaar te krijgen. Voor Mattie lijkt me dat ook fijner, maar misschien wil ik te veel, te snel. Let me know if so. Ik heb vooral het beste met hem voor. (Met het merk heb ik trouwens al goede ervaringen, en bovendien lees ik ook alleen maar goeie recensies over hun producten.)

Maar goed, nu is mijn vraag of een zadeldekje of een uitrijdeken het beste voor dit doel bestemd is.

Aan de ene kant zeg ik zadeldekje, omdat die op de rug ligt en daar de hele rit zijn werk doet.
Aan de andere kant is het juist Mattie's achterhand die op dit moment het meeste werk nodig heeft qua ontwikkeling, dus dan lijkt het me logischer om daar op de heenweg en tijdens de eerste rondjes een uitstapdeken overheen te gooien. En natuurlijk op weg naar huis. (Op de terugweg loop ik trouwens naast hem, dat vind ik altijd eerlijker haha!)

Ik merkte vandaag bij het lessen ook weer dat hij heerlijk loopt wanneer hij lekker is opgewarmd (duh :') ), maar dat duurt gewoon de helft van de les. Bovendien rijd ik hem naar de manege toe, pak 'm beet een kwartiertje stappen.

Mijn portemonnee hoopt natuurlijk stiekem op het dekje, want die is ongeveer de helft goedkoper, als het niet meer is. :Y)

Of zou het misschien zelfs beide kunnen/moeten zijn?

16-01-15 Zohra!
†11-08-18

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 20:58

Oh dat vind ik ook wel interessant, Odetje! Zou je me (eventueel via PB) zijn naam kunnen sturen?

@Rianne: ja hij staat met deken om, maar wel 0 grams. Ik heb niet het idee dat hij een dikkere nodig heeft, maar als hij zonder staat is hij wel snel gevoelig op zijn spieren, met name zijn rug.

16-01-15 Zohra!
†11-08-18

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 21:36

Goeie tip, Rianne, dankjewel! :D
Echt extra sh*t nu dat Monsieur zijn deken met linersysteem kapot is. Die vond ik vrijdag avond in de paddock, beide borstsluitingen eraf. :')

Ik houd jullie op de hoogte. Bedankt voor het meedenken en de tips in ieder geval! :D

16-01-15 Zohra!
†11-08-18

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:10

Hoe gaat het hier?

Hier vliegen de bossen haar ons tijdens het poetsen om de oren, wachten we op de zwaluwen, maken we in de namiddag vaak een voorjaarsritje, en gaan we binnenkort eens proberen om grondwerk aan de lange teugel te starten. :)
Ik kan gelukkig ondanks het hele corona gebeuren nog gewoon naar stal, ben ik echt enorm dankbaar voor! Alleen de lessen van de manege waar we altijd heen gaan zijn natuurlijk afgelast, maar intussen heb ik weer genoeg vertrouwen opgebouwd om er alleen met Mattie op uit te gaan. En omdat het ook eigenlijk iedere keer super goed en gecontroleerd gaat, bouwt dat ook nog eens lekker op. :)

Op de kapotte deken van Horseware heb ik me op de garantie kunnen beroepen! Ontzettend blij mee, al heeft het al met al wel bijna een maand geduurd. Maar goed, nu hebben we dus een zelfde deken ter vervanging gekregen. Echt heel netjes van Horseware, en de Paardendrogist (waar ik al mijn Horseware spul koop, eigenlijk) heeft het ook heel prettig afgehandeld voor me. Ben echt fan van ze, haha!

Mattie is ook jarig geweest de 26e, dus nu is hij 12! :D

Afbeelding

Afbeelding

16-01-15 Zohra!
†11-08-18