[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Flew

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:38

Ik rijd al jaren buiten met een S-hackamore. De mijne heeft de gewoonte om als iets moeilijk/spannend wordt de tong over het bit te gooien en raakt vervolgens in paniek omdat dat onprettig voelt. Dat vind ik link in het verkeer, dus dan maar gewoon geen bit in.

Afbeelding

De kunst is om zo snel te vallen
dat je jezelf voorbij vliegt
en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 16:37

en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:53

Zanzi standaard! Fernando niet, die maakt er gewoon een bende van omdat hij gaat snorkelen in de waterbak.

en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:24

RianneH schreef:
Haha dat snorkelen ben ik nog niet eerder tegen gekomen!

Hoe gaat het met jouw mannen? Bevalt het goed zo aan huis?

Gaat heel goed met ze! Ik merk echt dat het Zanzi enorm goed doet om thuis te staan. Hij is nog nooit zo rustig geweest. Fernando heeft de ene groeispurt na de andere en ziet er dus uit als vadertje langbeen. :)) Vandaag zat ik op zijn rug toen Zanzi even naast ons kwam staan. Dat verschil is inmiddels echt groot!

Afbeelding

en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 16:08

Zoveel soorten, zoveel maten. :D

Ik heb er twee en ze zijn zo verschillend. De ene is een klein blokje spieren (1.42), nergens van onder de indruk, vreselijk slim en zeer selectief gemotiveerd. :)) De ander is juist heel fijntjes, langgelijnd en slank. Hij is een echte pleaser, wil altijd alles voor je doen en vindt het ook allemaal leuk, maar is daarin al gauw wat te vlug en nerveus.

Allebei zijn ze ontzettend leuk in het werk, maar het zijn wel echt twee tegenovergestelde karakters.

en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:40

RianneH schreef:
Wat een drukte hier, leuk!

Ik heb ook een tijdje bitloos gereden maar merkte dat er erg veel ruis was toen ik mijn hulpen wou gaan verfijnen.
Buiten rijd ik wel altijd met een touwhalster eronder en dan haal ik wel regelmatig het hoofdstel eraf zodat ze ook nog een deel zonder bit kan lopen :)

Hier overigens geen traag type, ik moet d'r eigenlijk altijd iets terug nemen om meer te gaan dragen en minder over het tempo te lopen. Tenzij we buiten rijden, dan mag ze lekker d'r eigen tempo in stap kiezen en hebben we onze langere paden voor wat tempowisselingen in draf :D
Verder wel een keiharde werker onder het zadel, maar als ze niet goed begrijpt wat ik wil lost ze dat altijd op door gewoon sneller te gaan :P En super bomproof, alleen soms wat snurkend de bossen door :')

Rotstraal is vervelend! Meestal gaat het fout in het stalmanagement, komt ie voldoende de box uit? Misschien een andere bodembedekking?
En er is een goedje dat perfect schijnt te helpen, maar kom niet op de naam...

Dry Feet!

en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 05:41

HorseTimeXL schreef:
Lieten jullie, als ik het mag vragen, jullie draver ook rontgen keuren? Mijn instructrice geeft aam dit wel graag te willen omdat hij gekoerst heeft. Maar je lees ook veel dat je bij goedkopere paarden dan niet moet doen. Klinisch doe ik sowieso.

Nee, niet gedaan. 'Omdat hij gekoerst heeft' vind ik ook geen reden om het wel te moeten doen. Het wil niet zeggen dat ze dan direct stuk zijn ofzo. Dan zou je ook elk recreatiepaard dat gereden is kunnen gaan röntgenen.

en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 16:59

Hier twee paardjes die prima op gewicht te houden zijn. Ze zijn wat kleiner (kleine D en kleine E) en eten samen zo'n 20 kilo voordroog in een slowfeeder weg in 24 uur. Daarnaast allebei nog een voerschep (geweekt afgewogen) bietenpulp, een hand luzerne, wat vitaminebrok en nature's best muesli. In de winter voer ik er nog wortelen bij, in de zomer staan ze een paar uur op het gras en eten ze minder voordroog.

en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.