[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 20:56

Afbeelding
Sinds vandaag ben ik ook eigenaresse van een prachtige draver merrie! Ze is alweer 17 jaar jong, en wordt nogal een klus, maar ik heb er vertrouwen in! Ze is rond de 1.50. Ik heb haar in 2013 en 2014 ongeveer anderhalfjaar verzorgd, en toen werd ze verkocht. Op dat moment konden wij haar door meerdere omstandigheden niet over nemen, maar ik kreeg afgelopen maandag een mailtje dat, mits iemand een betrouwbaar plekje had, ze mocht verhuizen. Zo gezegd, zo gedaan en hebben wij haar vandaag opgehaald. Meet Tourterelle W:

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7


Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 21:04

RianneH schreef:
No_No schreef:
Fleur had vrijdag avond slokdarmverstopping.. vandaag helaas koorts en niet willen eten dus penicilline en metacam :(


He bah! Hopelijk niets achter gebleven, sterkte!!

En welkom aan de nieuwe dravers! Leuk dat jullie er zijn :) Sommigen heb ik eerder op FB foto's van gezien :D

Wij hebben vanmiddag nog even genoten van een mooi avondje <3
Van het zomer was ze wat te veel afgevallen en duidelijk geen behoefte aan werk of rijden. Maar inmiddels echt een stuk fitter en ronder, gister al als een stuiterbal door de longeerring en vanavond heerlijk echt de benen gestrekt :D
Merken jullie ook dat het even echt voluit kunnen ook mentaal lekker voor ze is?

[ [url=m/sFXtIH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lLX8aJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KK4P9I.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat fijn dat ze weer wat aangekomen is! Ze mag wel wat van die van mij hebben, die is tonnetje rond nu. Heb haar vandaag aan de longeerlijn gehad en ze vond het eigenlijk wel weer leuk om ff 10 minuutjes aan het werk gegaan, ga binnekort lucerne halen en haar helemaal van het bix afhalen (ze krijgt nu een handje bix als de andere ook krijgen). Ik ga eerst het longeren opbouwen en het ruggebruik etc, dus dat ze wat spiertjes krijgt, daarna ga ik haar pas weer oppakken onder het zadel. Ik denk dat ik dan wel weer dik 3 maanden verder ben, maar goed. Vandaag is ze wel friendjes geworden met mijn KWPN merrie dus dat is positief!

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:32

Pff arme Fleur, hoop dat ze snel opknapt!

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:47

No_No schreef:
Leuke fotos!!

Fleur begint beter te eten *\o/*

Klinkt als vooruitgang! *\o/*

Tout heeft vandaag nogmeer vriendjes gemaakt en staat nu in het landje van mijn merrie en de merrie van mijn beste vriendin en dat ging goed! Ik maak morgen wat foto's van het longeren.

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:27

Ik vraag me dus iets af, vandaag is Tout naar de hoefsmid geweest die tevens gebitsverzorger is, en ik vroeg hem om even te kijken naar haar gebit gezien ze soms wat raar reageert met haar mond. Haar gebit was niet echt goed en hij komt binnenkort alles fixen. Hij vroeg of ze ook gekoerst had, ik zei niet officieel maar wel voor de kar geweest. Hij drukte op het gedeelte tussen de kaak en onderhals zegmaar, en ze reageerde daar heel heftig op. Hij zei dat veel dravers dit hebben omdat er zon onwijze druk op die tong komt en op die voorkant dat dat voor gevoelige plekken zorgt, ik vroeg me dus af of jullie dravers dit ook hebben en er ook zo op reageren?

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:33

RianneH schreef:
Ik had een gebitsverzorger die veel dravers doet maar heb hem hier nog nooit over gehoord. Ik weet niet zo goed welk gedeelte je bedoelt, maar ik gok eigenlijk dat meerdere paarden hier op zullen reageren, draver of niet :=
Hoe zou er trouwens druk op de tong moeten komen anders dan nu onder het zadel?



Hij doelde meer op dat er soms onwijs veel naar achter wordt gehangen onder de kar en dat ze daardoor daar erg op kan reageren, mijn kwpn doet dit niet en maakt het niet uit of ik daar op druk of niet, zij reageert er best heftig op en gooit meteen dr mond open en doet vaag met dr tong

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:56

RianneH schreef:
Maar dat onwijs naar achter hangen heeft helemaal geen functie in de training? De experts kunnen daar vast meer over vertellen, maar ik vind het een beetje een raar verhaal.
Betekend niet dat jouw paard er geen last van kan hebben, maar ik betwijfel sterk of die reden dé reden is. Mijn gebitsverzorger had regelmatig echte toppers in handen en die heb ik hier dus nog nooit over gehoord, lijkt me dat die er nog sneller tegenaan zouden moeten lopen.


Daarom vraag ik het me af, ik zeg niet dat het perse 123 daardoor komt maar gezien hij ook vaker dravers behandelde en het vaker zag die problematiek vroeg ik me het gewoon af :).

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:02

RianneH schreef:
Mijn bericht was niet als aanval bedoeld hoor :(:)


Ohnee snapte ik! Maar denk dat mijn berichtje iets botter aankwam dan bedoeld (laatste berichtje).

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:30

Vandaag besloten dat we definitief, bitloos door het leven gaan! Weet alleen niet naar welk hoofdstelletje ik neig. Meer bokkers die bitloos rijden met hun dravers?

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:56

Mijne staat indd ook van 8 tot een uur of 4 buiten, staat op stro en word elke dag gemest, bij mij blijven dr stralen wel goed!

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 10:46

Ah fijn! Ik ben nu idd ook beetje aan oriënteren wat voor haar goed werkt. Die van mij is inmiddels naar de tandarts geweest, echt super gegaan (wel gesedeerd). Moest wel wat gebeuren maar dr gebitje ziet dr nu weer goed uit!

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 07:53

Hihi, vind 165 mega groot vergeleken met mijn draver van 150 :')

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:32

Nou tijdje geleden jongens, maar ik heb een zadel voor Tout! Een thorowgood, onwijs fijn, kan nu normaal rijden in plaats van rondjes zonder zadel als vanouds hahaha. Vandaag zak lucerne digest gehaald en ga haar dat voeren ipv bix. Welke maat dekjes hebben jullie voor jullie dravers? Mijne is behoorlijk dik, maar een full lijkt weer te lang, maar vraag me af of een cob past.. Hm, lastig, ze is 1.50 btw. :j

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 23:42

Sharonaa_ schreef:
Ik heb ook de thorowgood t8 op de mijne liggen. Gelukkig was deze super aan te passen van mijn andere paard op mijn draver nu.

En gister is die van mij geschoren. Was vantevoren bang hoe hij zou reageren, maar tot mijn verbazing vond hij het heerlijk en verzette geen stap. Heerlijke dieren zijn het toch.


Fijn dat het zo goed ging! Ik heb een 17 inch, maar ik vind hem toch wat klein vallen.. Maar ligt wel goed! Volgensmij thorowgood t8 dressage cob? Ze doet het er prima mee dus dat is fijn!

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 07:38

Hee! Fijn dat het met Woody weer beter lijkt te gaan! Tourterelle voelt zich goed! Rijden pakken we weer mee en vind ze leuk, alleen zs is zoooo dik dat me zadel nu ietsje schuift.. (naar rechts vgm) dus vetjes er af trainen!! Ze staat in de paddock samen met mijn andere paard en dat gaat super samen, voorheen rende Tout door alle draden heen maar nu blijft ze dr netjes achter *\o/*. Merk er niks van dat ze 'al' 17 is trouwens, energie voor 10 :'). Had gezien dat Dilan voor Titane een volgtopic had geopend, ook tof!

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:00

Kelly1992 schreef:
Hootje schreef:
Hee! Fijn dat het met Woody weer beter lijkt te gaan! Tourterelle voelt zich goed! Rijden pakken we weer mee en vind ze leuk, alleen zs is zoooo dik dat me zadel nu ietsje schuift.. (naar rechts vgm) dus vetjes er af trainen!! Ze staat in de paddock samen met mijn andere paard en dat gaat super samen, voorheen rende Tout door alle draden heen maar nu blijft ze dr netjes achter *\o/*. Merk er niks van dat ze 'al' 17 is trouwens, energie voor 10 :'). Had gezien dat Dilan voor Titane een volgtopic had geopend, ook tof!



dik.. kan ik alleen maar van dromen. Vorige winter werd Woody echt schraal.. deze winter is hij gewoon goed, maar dat komt ook omdat hij al vanaf september stil staat. Ben nu de training weer aan het oppakken en ben heel benieuwd of hij een beetje op gewicht blijft ( hij heeft onbeperkt ruwvoer )


Ah pff :( Is inderdaad ook lastig als paardjes schraal worden in de winter, hoop idd dat ie dan gewoon netjes op gewicht blijft! Mijn andere paard wordt ook vaak schraal in de winter maar staat er nu nog super bij! Ga wel weer vitamine E wat bijvoeren nu maar vdrest gaat het goed! Ga haar denk ik wel scheren, Tout niet die heeft een super mooie vacht en een 0 grams deken op en gaat super

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:15

Dilan93 schreef:
Kelly, lekker hoor, zo dicht aan de duinen :D wel balen dat je paardje zo snel schraal word :=

Hootje, beetje wintervetjes kan geen kwaad toch :))

Titane werd op de vorige stalling wat dun. Staat zonder deken, heeft best een dikke vacht, masr begon ribben te zien. En dat heb ik liever niet door de wintervacht heen :=
Dus ben ik slobber gaan bijvoeren.

Nu na zijn verhuizing is hij weer ietsje afgevallen, maar zie m nu ook alweer wat bijkomen :)
Hij staat ook lekker 24/7 op paddock met schuilstal en voor zover ik kan zien hebben ze de hele dag door hooi ter beschikking.


Neeee ribjes heb ik liever ook niet hihi. Wat afvallen na de verhuizing is niet zo gek toch, wel lekker dat ie alweer wat gewicht bijkrijgt!

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 07:13

Kelly1992 schreef:
Balen eluna, hoop dat je enkel snel weer goed is.
Fijn darkadia dat hij weer op de rit is. Endurance is ook echt gaaf..welke wil je gaan rijden?

Gister voor 2de x weer op woody gereden
Lekker naar het bos geweest. Hij was zo happy

[ [url=m/cxMMmD.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PBhYys.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/paCkjP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een leuk koppie heeft ie! <3 Ik ga vandaag weer een ritje maken met Tout, rijd haar niet super veel en niet super lang maar dat komt ook omdat ze t eigenlijk wel prima vind zo haha! Ga dr binnekort weer wat meer oppakken en als we de trailer hebben gaan we naar het strand of bos!

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 09:42

Kelly1992 schreef:
Hootje, waar wijd je altijd in het bos en het strand?


Schoorl / Hargen, Groote Keten :)

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 19:31

Hee iedereen!

Hoe gaat het met jullie en jullie knappe dravers? :P
Met Tourterelle gaat het goed, ik ben bezig met haar dunner te krijgen, maar jeetje dat is nog best lastig voor een pony die al zo lang (te) dik is.. Ik merk dat ze steeds meer plezier krijgt in het longeren en de galop aan de longeerlijn gaat ook goed, alleen gaat ze wel onwijs hard haha.
Wel valt mij vanaf het begin eigenlijk iets op, Tout die doet af en toe haar mond open en dicht en kantelt haar hoofd dan, heeft iemand een paard die dit ook doet? De tandarts is al geweest, dus het kan niet aan haar gebit liggen. Het bit loopt ze ook de hele tijd mee te kauwen en ze heeft geen idee wat ze met haar tong moet, dus ik ga over op bitloos. Met mijn andere paard sta ik nu tijdelijk op een andere stal, dus ze zal haar vriendinnetje wel missen :( .

Afbeelding
Afbeelding

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7


Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 12:04

Die van mij krijgt twee keer per dag een slowfeeder vol voordroog hooi en twee keer een kwartje biks :') En komt van 9 tot 4 buiten en daar heeft ze nog een beetje gras, maar dat is ook niet meer echt voedingsrijk..

Moet echt een goed dieet voor haar gaan vinden want ze is tonnetje rond :=

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:33

Hahahaa zo die is lenig, vind dr wel 'gemeen' ogen op die derde foto :=

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:31

ELUNA schreef:
Hootje schreef:
Hahahaa zo die is lenig, vind dr wel 'gemeen' ogen op die derde foto :=


Vooral fars jaa.. ze kwam iets te dicht, heb haar dat ook wel duidelijk gemaakt en heeft nadien geen karatesprongen meer gemaakt :D denk wel dat ze het besefte ze haha! Het is en blijft een vosse merrie.. }>


Ja echt he heb ook een vos merrie.... pff :D

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 12:44

Heehee, hoe gaat het met iedereen en met jullie maatjes?

Met Tourterelle gaat het goed, ben op zoek naar een (betaalbaar) bitloos hoofdstel, maar weet nog even niet zo goed welke. :') Rijden jullie bitloos en welk hoofdstel hebben jullie dan? We reden een tijdje met een biothane hoofdstel, maar dat vond ik maar niks, maar komt misschien ook omdat die niet zacht onderlegd was. Ik ga binnekort overstappen op het bitloos, omdat het gewoon echt niet meer te doen is rijden met bit. Ze is zó onrustig in haar mond zodra ze maar even niet echt 'aan het werk' hoeft, dat het gewoon niet meer fijn rijden is. Ze staat wel gelukkig 24/7 buiten en dat doet haar onwijs goed want zo is ze het ook gewend :D

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 19:00

Hoi, ik had even een vraagje :D. Tourterelle kan geen bit in, en daarom rij ik dus met een hackamore, maar dit betekent dat ik haar met het longeren vrijwel niet kan bijzetten zonder dat ze blokkeert. Welke buikspieroefeningen doen jullie bij jullie dravers, waar bitloos mee wordt gewerkt? Gezien ze al 19 is en eigenlijk heel lang niks heeft gedaan, heeft ze een wat weke rug, dus zie daar graag wat spieren opkomen.

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers