[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 15:31

Hallo allen, hopelijk mag ik dit hier plaatsen. Maar ik had een vraagje:
Wat maakt voor jullie een Draver zo bijzonder dat je ervoor kiest?

Ik ben nu aan het zoeken naar een leuk eigen paardje waar ik recreatief mee bezig kan maar ook een beetje dressuur en lange lijnen etc.. Rijd al 18 jaar dus het werd tijd. Met dravers heb ik weinig ervaring maar toen ik deze advertentie voorbij zag komen ging ik mij toch verdiepen en vond ik het een heel uitdagend en interessant ras. Dus hopelijk ga ik er volgende week heen om hem te bekijken. Hij heeft wel gekoerst. Maar heel kort. Kent alle gangen ook de galop (uiteraard weet ik dat de galop nooit zo zal worden als een kwpner). Mocht het wat zijn krijg ik gelukkig goede begeleiding dus sta er niet alleen voor.

Alvast bedankt :)


HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:33

O wat fantastisch. Ik geniet echt van jullie verhalen (dank daarvoor). @Dilan93, heel herkenbaar behalve het stuk Endurance rijden niet perse. Ik rijd op dit moment ook een merrie in de bak gaat het oke maar zodra ik 1 stap van het erf zet met haar flipt ze. Dat is niet wat ik wil. Ik wil lekker genieten. Af en toe dressuur (hoge ambities heb ik niet), lekker het bos in, grondwerk etc. Heerlijk recreatief tutten.

Eerst dacht ik toen die voorbij kwam op marktplaats van, nee niks van mij. Zal niet veel waard zijn etc. Ik wil gewoon een kwpn of iets in die richting. Maar hoe meer ik erover lees en ook jullie verhalen hoe meer ik erachter kom hoe goed dit ras bij mij misschien wel past. Het stuk 'door het vuur voor je willen', buiten koel in het hoofd, heel vriendelijk etc. dat is exact wat ik zoek. Ik kan echt niet wachten om te kijken. Wat hoe dan ook moet het klikken. Maar mocht deze het niet zijn, dan wil ik zeker ook daar naar gaan kijken.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:20

Mee die dressuurambities heb ik absoluut niet. Hou wel van dressuur maar meer de basisdingentjes en vooral lekker kilometers. Want mede daarom heb ik een stal op het ook naast het bos!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 20:41

Vind het wel grappig en leuk om bijna overal te lezen dat dravers toch wel beetje bekend staan om hun humor :D. Dat trekt mij wel. Ga donderdag kijken naar de draver. Ben heel benieuwd!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:33

Ik ben vandaag naar de draver wezen kijken. Vond het echt een schat van een paard op stal alleen merk wel dat die nog bevestigd moet worden in veel dingen en baal ervan dat ik niet zeker weet of ik dat kan.. Vond het verder wel een heel leuk paard. Moet nog wel goed uizwaren en beter in zijn vel komen. Vind het best lastig.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 21:35

Ik rijd zelf al 17 jaar. Wel diverse rassen, maar geef eerlijk toe nooit een draver te hebben gereden of in feite een paard opgeleid. Dus daar zit ik een beetje mee. Les zou ik sowieso nemen.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 00:32

De draver waarbij ik ben wezen kijken is 5 jaar dus redelijk jong. Ik ga zaterdag nog bij een ander paard kijken maar toch blijft Elmo zoals die heet in mijn hoofd. Dus even zaterdag afwachten en anders kan ik altijd nog een tweede keer rijden. De eerste keer is altijd spannend natuurlijk..

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:59

Nee dat is een kwpner, goed opgeleid. Eigenlijk iets anders. Het is misschien ook de onzekerheid omdat het wel mijn eerste eigen paard is.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 17:56

freetorun schreef:
HorseTimeXL schreef:
Nee dat is een kwpner, goed opgeleid. Eigenlijk iets anders. Het is misschien ook de onzekerheid omdat het wel mijn eerste eigen paard is.
Heb je iemand die jouw kunde kent die meedenkt? Een instructrice bijvoorbeeld?

En vooral: volg je gevoel! Als het voelt als een stap te hoog is het echt geen schande te zoeken naar een dier dat een stapje verder in de training staat.


Ja ik heb mijn instructrice mee. Naar elk paard waar ik naar kijk. Zij zegt dat dit paard heel goed kwa karakter bij mij zal passen alleen dat ik mogelijk tegen frustraties aanloop zoals dat ik geneigd kan zijn mijn teugels strak te houden als ik denk dat er wat spannends gebeurd en dat zou Elmo (zo heet die) niet waarderen. En dat ging gisteren best goed. Alleen aan het einde had ik een momentje en dan merk ik dat die harder gaat. Ik denk dat ik het paard van morgen af. Mocht die toch niet wat zijn dan ga ik misschien toch nog een keertje kijken. Had wel een leuke klik met hem en zijn prijs 2100 maakt wel dat ik heel veel in hem kan investeren.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 23:45

Ik ga komend weekend toch nog een keer kijken bij de draver. Ik heb een aantal prachtige dressuur recreatie paarden gekeken maar kan uitgerekend Elmo de draver niet uit mijn hoofd krijgen. Heb nu een interessante constructie bedacht waarbij mijn instructrice die veel ervaringen heeft hem doortraint 2 keer in de week en ik hem daarnaast rijd en zij mij ondersteund :D. Wil hem alleen wel nog echt in het verkeer testen.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 00:06

Lieten jullie, als ik het mag vragen, jullie draver ook rontgen keuren? Mijn instructrice geeft aam dit wel graag te willen omdat hij gekoerst heeft. Maar je lees ook veel dat je bij goedkopere paarden dan niet moet doen. Klinisch doe ik sowieso.


HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 10:58

Oké dan neem ik het mee in mijn achterhoofd. Ja hij is 5 jaar dus niet super lang gekoerst naar hij was gewoon niet snel genoeg haha.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Laura_1986 en 24 bezoekers