[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:17

Ja die gladheid is heel vervelend.

Heb vandaag heerlijk gereden, maar moest soms wel oppassen omdat de grond keihard was. :=

Afbeelding

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:42

Wij hier gelukkig geen last van harde grond. Vandaag flinke stap training van 2.5 u gemaakt. Flink wat heuveltjes kunnen pakken in de duinen.

En jongens wat was het heerlijk met dat zonnetje, laat het voorjaar maar komen hoor!!

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:48

Komen weer leuke foto's voorbij, altijd leuk om een nieuwe omgevering te verkennen, ziet er fijn uit.
Hier ook geen last van bevroren grond gelukkig, vandaag na 3maanden tijd weer eens heerlijk in de buitenbak in het zonnetje gereden. Nog nooit zo fijn gereden, laat inderdaad het voorjaar maar komen. Krijg enorm veel zin om weer fanatieker aan de slag te gaan. Paardlief vond het ook erg fijn buiten trainen.

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 17:55

Ook wij zijn eindelijk weer eens naar buiten geweest. En voor het eerst sinds zijn herstel weer lekker bitloos met sidepull. Genieten!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 18:34

Lekker zeg! :D

Heb vandaag ook een lekker ritje gemaakt :D

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 15:31

Hallo allen, hopelijk mag ik dit hier plaatsen. Maar ik had een vraagje:
Wat maakt voor jullie een Draver zo bijzonder dat je ervoor kiest?

Ik ben nu aan het zoeken naar een leuk eigen paardje waar ik recreatief mee bezig kan maar ook een beetje dressuur en lange lijnen etc.. Rijd al 18 jaar dus het werd tijd. Met dravers heb ik weinig ervaring maar toen ik deze advertentie voorbij zag komen ging ik mij toch verdiepen en vond ik het een heel uitdagend en interessant ras. Dus hopelijk ga ik er volgende week heen om hem te bekijken. Hij heeft wel gekoerst. Maar heel kort. Kent alle gangen ook de galop (uiteraard weet ik dat de galop nooit zo zal worden als een kwpner). Mocht het wat zijn krijg ik gelukkig goede begeleiding dus sta er niet alleen voor.

Alvast bedankt :)

Odetje92

Berichten: 2677
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 15:52

HorseTimeXL schreef:
Hallo allen, hopelijk mag ik dit hier plaatsen. Maar ik had een vraagje:
Wat maakt voor jullie een Draver zo bijzonder dat je ervoor kiest?

Ik ben nu aan het zoeken naar een leuk eigen paardje waar ik recreatief mee bezig kan maar ook een beetje dressuur en lange lijnen etc.. Rijd al 18 jaar dus het werd tijd. Met dravers heb ik weinig ervaring maar toen ik deze advertentie voorbij zag komen ging ik mij toch verdiepen en vond ik het een heel uitdagend en interessant ras. Dus hopelijk ga ik er volgende week heen om hem te bekijken. Hij heeft wel gekoerst. Maar heel kort. Kent alle gangen ook de galop (uiteraard weet ik dat de galop nooit zo zal worden als een kwpner). Mocht het wat zijn krijg ik gelukkig goede begeleiding dus sta er niet alleen voor.

Alvast bedankt :)


Wat leuk dat je geïnteresseerd bent!
De draver is een slimme en harde werker, soms is het even wennen aan elkaar,maar als jullie elkaars vertrouwen hebben gaat een draver voor je door het vuur.

De koers carrière van een draver zegt weinig over zijn geschiktheid voor recreatie. Wel heeft een koers paard bewezen dat hij hard in zijn gestel is en een goed karakter heeft, want niet alle dravers halen de baan (door slecht gestel, talentloos of een niet prettig en werkwillig karakter.

Soms galopperen dravers die veel en lang gekoerst hebben makkelijker dan hun talentloze soortgenoten die nooit de baan gehaald hebben.
Goed galopperen is deels aanleg en daarnaast juiste training,en bij sommige zul je er iets meer tijd en moeite in moeten steken

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 16:21

De draver is een tijdje geleden 'ras v/d maand' geweest. Daar stonden ook hele leuke verhalen! Hier in de link:https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=11&t=1928958
Maar ik zou wel zeggen: zoek niet op ras. Elk paard heeft toch weer zijn eigen karakter :-).

Die van mij kijk altijd even de kat uit de boom bij nieuwe mensen, maar als je hem overtuigt gaat hij voor je door het vuur. Hij is ontzettend gevoelig, maar tegelijkertijd stoer op momenten dat het nodig is. Een grappenmaker, enthousiast, heel trouw en meewerkend. Hij heeft het af en toe écht even nodig om snel te mogen, even z'n hoofd leeg rennen lijkt het wel haha. Je maakt hem ook gelukkiger met een buitenrit dan bakwerk, al zal hij wel altijd z'n best doen.

En als je echt dressuurambities hebt is het naar mijn mening geen gouden match. Al zijn er een paar dravers die het echt leuk doen (kijk bv eens naar het volgtopic van Draver Akkie). Maar over het algemeen is dit toch een stuk harder werken dan bij een dressuurgefokt paard die van nature al zo loopt als de jury's willen zien.

Veel succes met het vinden van een nieuwe maatje :-)

fjordjes

Berichten: 12022
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 16:30

Ik vind de draver een heel leuk ras. Die van mij is erg slim maar ook heel droog qua humor. Ik merk hoe snel hij iets oppikt wat fijn is met trainen. En hij wil altijd werken voor je. En als ie dingen eng vind wil die het liefste dat ik z'n handje vasthoud. Verder een wakker paard maar zal nooit z'n streken tegen je gebruiken.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:01

Ik vind de draver ook een super ras.

Heel allround en ze vond springen en crossen het leukste.
Ze was mooi gevoelig en wist precies wat ze kon doen om het net wat lastiger te maken.
Ze heeft trouwens nooit een pas verkeerd gezet en haar galop was ook prima.
Het is me destijds gelukt om een vliegende wissel aan te leren :)

Ze deed alles voor me, en ik deed alles voor haar. We hadden een super goed wederzijds respect en konden alles doen.

Zo heb ik haar aangeleerd dat ze naar het opstap blok kwam lopen, en stilstond totdat ik klaar zat om te beginnen.

Zo geduldig als ze was, zo ongeduldig kon ze in de cross zijn. Ze vrat de bomen echt op.

Inmiddels rij ik haar helaas niet meer, maar heb nu een Gelder onder mijn kont. Ook een tof beest.

Maar als ik zover ben voor een eigen paard, komen dravers hoog op het lijstje.

Maar ik denk niet dat ik er zo 1 als Joy snel terug kan vinden.
Afbeelding

Deveneyyy
Berichten: 214
Geregistreerd: 11-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:46

HorseTimeXL schreef:
Hallo allen, hopelijk mag ik dit hier plaatsen. Maar ik had een vraagje:
Wat maakt voor jullie een Draver zo bijzonder dat je ervoor kiest?

Ik ben nu aan het zoeken naar een leuk eigen paardje waar ik recreatief mee bezig kan maar ook een beetje dressuur en lange lijnen etc.. Rijd al 18 jaar dus het werd tijd. Met dravers heb ik weinig ervaring maar toen ik deze advertentie voorbij zag komen ging ik mij toch verdiepen en vond ik het een heel uitdagend en interessant ras. Dus hopelijk ga ik er volgende week heen om hem te bekijken. Hij heeft wel gekoerst. Maar heel kort. Kent alle gangen ook de galop (uiteraard weet ik dat de galop nooit zo zal worden als een kwpner). Mocht het wat zijn krijg ik gelukkig goede begeleiding dus sta er niet alleen voor.

Alvast bedankt :)


Leuk! Ik vind het absoluut een geweldig ras, zo werkwillig, veelzijdig en betrouwbaar, ik wil geen ander ras meer!

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:07

Ik was opzoek naar een paard om flink veel kilometers te maken.
Ik twijfelde tussen een draver of arabier. Uiteindelijk voor draver gekozen omdat hun karakter beter bij mijn past.

Ik kan lezen en schrijven met Woody. Hij gaat door het vuur voor mij.

Vandaag ondanks de wind nog een lekker ritje van 2u gemaakt. Ook nog stukje strand gedaan.
Dit uitzicht. Daar wordt ik zo gelukkig van.

Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:13

Mijn droom is al sinds mijn 14e om endurance te rijden.

Toen ik bijna 17 was, kocht ik mijn eerste paardje, een arabier. Heel lief dier, werkwillig en niet moe te krijgen. Helaas behoorlijk mee onderuit gegaan waardoor het vertrouwen weg was. En door mijn angst kwam dit vertrouwen niet terug.

Daarna een kwpn gehad, per toeval op mn pad gekomen. Heb hem bijna 7 jaar gehad, maar buitenrijden bleef een probleem. In de bak ging prima, maar dat is niks voor mij.

Nu sinds oktober een draver. Mijn endurance droom had in inmiddels aan de kant geschoven en ik zocht een paard waarmee ik vertrouwen terug kreeg op buitenrit.
En dat geeft Titane mij. Werkwillig, zeker geen dooie buiten, wel gehoorzaam en geen gespannen of schrikkerig gedrag.

Over 2 maanden hoop ik mijn eerste endurance wedstrijd te kunnen rijden met hem. Dus mijn vertrouwen is niet alleen terug dankzij mijn draver, maar ook mijn droom :)


Afbeelding

Afbeelding

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:33

O wat fantastisch. Ik geniet echt van jullie verhalen (dank daarvoor). @Dilan93, heel herkenbaar behalve het stuk Endurance rijden niet perse. Ik rijd op dit moment ook een merrie in de bak gaat het oke maar zodra ik 1 stap van het erf zet met haar flipt ze. Dat is niet wat ik wil. Ik wil lekker genieten. Af en toe dressuur (hoge ambities heb ik niet), lekker het bos in, grondwerk etc. Heerlijk recreatief tutten.

Eerst dacht ik toen die voorbij kwam op marktplaats van, nee niks van mij. Zal niet veel waard zijn etc. Ik wil gewoon een kwpn of iets in die richting. Maar hoe meer ik erover lees en ook jullie verhalen hoe meer ik erachter kom hoe goed dit ras bij mij misschien wel past. Het stuk 'door het vuur voor je willen', buiten koel in het hoofd, heel vriendelijk etc. dat is exact wat ik zoek. Ik kan echt niet wachten om te kijken. Wat hoe dan ook moet het klikken. Maar mocht deze het niet zijn, dan wil ik zeker ook daar naar gaan kijken.

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:37

Ik moet wel heel eerlijk bekennen dat ik niet direct een klik had hoor, met Titane.

De eerste keren weigerde hij zelfs om voorwaarts te gaan met rijden :+
Maar merk nu steeds vaker dat we echt een team gaan vormen :)

Odetje92

Berichten: 2677
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:04

Wees wel realistisch, sommige vergeten dat wanneer ze een paard kopen. Wil jij lekker kilometers maken, het bos in, evt endurance en af en toe een B/L proef en een klein sprongetje? Ga ervoor!
Weet jij echter van jezelf dat je ambities hebt om hoger in de basis sport te komen richting M/Z, dan moet je eerlijk zijn en dravers laten staan, die doe je geen plezier met oefeningen die ze niet kunnen

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:10

Odetje92 schreef:
Wees wel realistisch, sommige vergeten dat wanneer ze een paard kopen. Wil jij lekker kilometers maken, het bos in, evt endurance en af en toe een B/L proef en een klein sprongetje? Ga ervoor!
Weet jij echter van jezelf dat je ambities hebt om hoger in de basis sport te komen richting M/Z, dan moet je eerlijk zijn en dravers laten staan, die doe je geen plezier met oefeningen die ze niet kunnen

Mee eens.

Zijn vast enkele dravers die het kunnen, maar ze zijn er natuurlijk niet voor gebouwd.

Als ik dressuurambities had, was mijn vorige paard zekerweten niet weg gegaan. Als ik daar les mee zou nemen, had ik heel leuk tot het M/Z kunnen komen.

Helaas vond ik het werk in de bak net zo vervelend als mijn paard het buitenrijden vond := :')

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:20

Mee die dressuurambities heb ik absoluut niet. Hou wel van dressuur maar meer de basisdingentjes en vooral lekker kilometers. Want mede daarom heb ik een stal op het ook naast het bos!

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:35

Ik zocht een paardje om lekker mee buiten te rijden en grondwerk (natural horsemanship) mee te doen. Planning was eigenlijk wel een oude beter doorgereden paardje maar verliefd geworden op een jonge dravermerrie

Het rijden ben ik nog niet mee begonnen, wel langzaamaan buiten aan het wandelen. Ik vind het enger dan Eureka, zij vind alles leuk en prachtig <3

Mirellap
Berichten: 0
Geregistreerd: 09-02-19

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 21:34

Hoi hoi
Lees ook even mee super leuk km al jullie verhalen te lezen

boedjang
Berichten: 680
Geregistreerd: 29-04-08
Woonplaats: The Bronx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 00:05

Veelzijdig,trouw en vol humor Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 20:41

Vind het wel grappig en leuk om bijna overal te lezen dat dravers toch wel beetje bekend staan om hun humor :D. Dat trekt mij wel. Ga donderdag kijken naar de draver. Ben heel benieuwd!

Mirellap
Berichten: 0
Geregistreerd: 09-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 23:25

HorseTimeXL schreef:
Vind het wel grappig en leuk om bijna overal te lezen dat dravers toch wel beetje bekend staan om hun humor :D. Dat trekt mij wel. Ga donderdag kijken naar de draver. Ben heel benieuwd!



Wat leuk en spannend waar ga je kijken?

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 19:00

Wat een weertje vandaag *\o/*

Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 19:11

Heerlijk he! :D

Ik mag morgen weer een ritje maken. :):)

Kijk tegenwoordig echt weer uit naar de buitenritten.
Een paar maanden geleden vond ik alles nog eng. :+