[TEK] Inktober 2024

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Coco4life

[TEK] Inktober 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-24 08:48

Hallo iedereen, het is al weer oktober en dat betekent maar één ding; Inktober!
Afbeelding
Veel plezier iedereen!

hier een puzzel als je je verveelt:
https://www.jigidi.com/created.php?id=4JQ2DH6Y

BarbaravdW

Re: [TEK] Inktober 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 09:25

Jaa daar zijn we weer! Ik moet zeggen dat ik de promptlist niet helemaal denderend vind... De challenge gaat zijn om er wat van te breien elke dag!

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 10:42

Ik ga mijn best weer proberen te doen.

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-24 15:42

BarbaravdW schreef:
Jaa daar zijn we weer! Ik moet zeggen dat ik de promptlist niet helemaal denderend vind... De challenge gaat zijn om er wat van te breien elke dag!

Ja vind ik ook, ze hadden het leuker kunnen maken. Maar het is wat het is.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 16:05

Ik wil gewoon aquarel tekeningen maken zonder prompts list. Maar ik kan pas vanaf volgende week aanhaken, want ga nog een weekendje weg.

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 22:05

Nou, daar gaan we dan :D ik heb tot op het laatst getwijfeld of ik mee ging doen maar toen had ik de avond vrij en vond ik dat ik echt niet op dag één al op ging geven omdat ik te lui was. Dus de eekhoorns zijn wedergekeerd, het avontuur is begonnen.

De vorige keer had ik alleen de eekhoorns in kleur en dat wilde ik dit jaar weer doen, maar ik woon tegenwoordig bij van Beek om de hoek dus ik dacht morgen even langs te gaan om te zoeken rood-bruine inkt (in een potje of in een stift, even zien wat ik voor leuks tegenkom), dan kan ik het helemaal in inkt doen dit keer. Nu nog even in zwart wit dus, morgen de complete versie.
Afbeelding

Ook meteen ontdekt dat een kroontjespen, netjes werken en ik echt geen combinatie zijn dus deze avond was meteen het eind van de illusie dat ik mijn bureau semi-vlekvrij ging houden. Dit is na het poetsen. :')
Afbeelding

En wat een leuk ding Barbara, en wat een heerlijke kop trekt die kat :P

Laatst bijgewerkt door _roodvos_ op 0 min geleden, in het totaal 100.000.000 keer bewerkt

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 21:23

Ik weet niet of ik wil toegeven dat ik het heb moeten googlen, maar star trek? :D

Het voelt wel wat kaal met zijn tweeën, is er verder helemaal niemand? Kom je zelf niet meedoen, coco4life?

Ik ben moe en ziekig en wil eigenlijk naar bed, maar ik had al een plan klaar liggen voor vandaag dus ik heb er wat uitgetrokken. Zeer matig tevreden maar er staat iets in ieder geval. Mijn uitgedachte plan houdt na morgen op dus dat wordt wat daarna, ik heb echt nog geen idee wat ik met exotic ga doen :7

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door _roodvos_ op 0 min geleden, in het totaal 100.000.000 keer bewerkt

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 21:40

Jup, Star Trek Discovery :)

Ja ik hoop ook dat er meer bijkomen, een paar jaar terug was het superdruk en schreef ik elke paar dagen een mega bijlees-reactiepost!

Keldeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 22:35

Ik vind de prompts echt niet leuk, maar ik ga wel meedoen. Ik lig nu alleen in het ziekenhuis en kan als het goed is vanaf vrijdag mee doen. Weet nog niet of ik ga inhalen.

Mooie tekeningen al! Hebben jullie een maximale tijd die je er aan besteed of gewoon hoeveel zin je hebt?

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 23:42

ja, haak aan! :D
Inhalen zou ik niet zo nodig aan beginnen, tenzij je het leuk vindt natuurlijk, maar het is jammer als je uiteindelijk helemaal niet begint of stopt omdat je van jezelf moet inhalen en het dan meteen zo'n onmogelijke berg werk wordt waar je tegenop gaat zien.

Ik heb geen maximale tijd, maar ik heb niet elke dag heel veel tijd over (of zin om heel veel tijd te maken) en over het algemeen ook een gebrek aan geduld om heel netjes te werken en er dus lang over te doen, dus ik werk wel snel. Die van gister zit misschien een uurtje in en die van vandaag... 20 minuten? Ik heb geen idee eigenlijk, zal het voor de lol eens bijhouden. Het gaat me dit jaar ook een beetje om überhaupt weer wat uit mijn vingers krijgen op regelmatige basis en dan hoop ik dat het me vanzelf beter af gaat naarmate de maand vordert.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 06:43

Ik probeer ook aan te haken. Iets met een mega energielek. En wel door met werken.

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-24 18:05

Ik kom zeker wel meedoen!
Afbeelding
Dag 1
Afbeelding
Dag 2
Ik ga nu beginnen aan dag 3

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-24 18:47

Afbeelding
Dag 3!

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 20:14

Daar ben ik dan. Afbeelding
Geef onmiddellijk toe dat ik geen held ben in mensen en paarden tekenen. Maar ik dacht laat ik proberen dit jaar in een soort thema te blijven. Dat vond ik vorig jaar bij anderen echt heel knap.

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-24 20:19

Jeetje wat leuk! Ik denk dat paarden tekenen met de dag beter gaat.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 20:43

Dank je wel. Ik ga er gewoon voor. En als het cartooniske Rakker achtige plaatjes blijven, vind ik het ook helemaal oke.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 21:52

Ohh wat leuk die paardjes! En supertof dat er meer mee komen doen, gezellig.

Hier mijn Boots, mijn poesje Snoot als model met dr sexy zwarte laarsjes.

Afbeelding

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 22:21

Hoi! Ik zit te denken om ook aan te haken. Even een vraagje; schetsen jullie eerst met potlood en trek je dat dan over met inkt, of gebruiken jullie gelijk inkt?

Het lijkt me ook wel een uitdaging om gelijk inkt te gebruiken omdat je dan niet kunt gummen, maar ook wel spannend :')

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 22:38

Yess, meer mensen :D

Ik heb in ieder geval tot nu toe elke dag eerst een los schetsje gemaakt, dag een heb ik netjes een potloodschets gemaakt en daarna met een lichtplaat op een nieuw vel met inkt, dag twee heb ik een grove schets gemaakt en daar overheen getekend (en hier en daar ook dingen gedaan waarvan ik achteraf dacht dat ik beter na had kunnen denken voordat ik met inkt bezig ging maar dat is maar zo :P )

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 23:52

Toevoeging op het bericht van net: vandaag wilde de grote niet lukken en was de kleine schets eigenlijk heel aardig dus ben ik daar maar gewoon met inkt overheen gegaan :P ik moet het potlood nog uitgummen maar daarvoor moet eerst de inkt droog zijn en ik wil naar bed (was toch vast begonnen maar na die enorme veeg links ook maar weer gestopt :')

Afbeelding

Ze zijn leuk Jeetje! En wel dapper om gewoon te beginnen aan een maand dingen tekenen die je moeilijk vindt, wel een heel goede manier om er beter in te worden natuurlijk.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 06:49

Ik schets eerst in potlood, daarna trek ik over met inktpennen.
Dank voor de complimenten. Ik heb afgelopen jaar mbv youtube wel wat trucjes geoefend om vormen te herkennen in platte plaatjes die je wil tekenen. Dat helpt wel.

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-24 08:26

Fearn schreef:
Hoi! Ik zit te denken om ook aan te haken. Even een vraagje; schetsen jullie eerst met potlood en trek je dat dan over met inkt, of gebruiken jullie gelijk inkt?

Het lijkt me ook wel een uitdaging om gelijk inkt te gebruiken omdat je dan niet kunt gummen, maar ook wel spannend :')

Ik schets eerst met potlood en dan met inkt