[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:22

Nieuw jaar, nieuwe kunstwerken! *\o/*

Hoewel we in 2022 niet zo fanatiek waren als in 2021 (zou een zekere pandemie daar toch iets mee te maken gehad kunnen hebben? :)) ), zijn er toch weer mooie werken verschenen. Geen reden dus om het dit jaar niet weer dunnetjes over te doen met hopelijk veel nieuwe werken, oude bekenden en nieuwe gezichten.

Een kleine greep uit de werken* van enkele vaste delinquenten:

Jis_
Afbeelding

Jeika
Afbeelding

janouk
Afbeelding

Kaatastrof
Afbeelding

vikawiek
Afbeelding

Appeltje_1
Afbeelding

horsiegek
Afbeelding

Sassycas
Afbeelding

_San87_
Afbeelding

JodieR
Afbeelding

amber15
Afbeelding

Sheran
Afbeelding

Janinevv
Afbeelding

SaskiaB
Afbeelding


Of je nu de nieuwe Rembrandt bent of een complete beginner, alleen gebruik maakt van je afgekloven potloodstompje, zelf je aquarelverf maakt en gebruikt of digitaal tekent, iedereen is welkom! Deel de gezelligheid, deel je mening, vraag om advies, maar vooral:

DEEL JE KUNST! *\o/*


Afbeelding

Vorige topics:
[UK] [CHALLENGE]2015: een paard per dag.
[UK] [CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week
[UK] [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand
[UK] [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018
[UK] [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019
[UK] [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020
[UK] [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021
[UK] [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022


*) Ik heb even het laatste afgemaakte werk gepakt van enkele mensen die regelmatig iets gepost hebben. Excuses als je er niet bij staat, maar wel regelmatig hebt gepost; er mogen maar 15 afbeeldingen in de OP staan.

Jis_

Berichten: 11578
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 20:38

*\o/* Leuk, ik ben er weer bij! Dank voor de leuke start Mkango +:)+

vikawiek

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 22:53

Leuke openingspost :D die Bob Ross meme _O-



ik moest wel een traantje laten bij de tekening bij mijn naam. Dat is een portret van mijn merrie die deze week ingeslapen wordt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 23:03

vikawiek schreef:
Leuke openingspost :D die Bob Ross meme _O-



ik moest wel een traantje laten bij de tekening bij mijn naam. Dat is een portret van mijn merrie die deze week ingeslapen wordt
O, wat rot. :\ Sterkte. :knuffel:

vikawiek

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 00:07

Dankje :(:) ze schommelende al een tijdje met haar gezondheid, en nu ligt ze heel veel en heeft een pain face. Dus het is genoeg geweest


Ik begin het topic met een beste bummer, dus ik gooi er ook wat leuke tekeningen bij

Aanzicht op Garnwerd, gezien vanaf het Reitdiep. Super schattig klein dorpje, en de Denkend Aan Holland kijkers zullen het ook herkennen :D die bui was ook een leuk effect om te maken. Toen ik de referentie foto maakte zat ik er helaas 10 minuten later ook in :') Het had misschien een tikkeltje meer contrast mogen hebben, maar ik vind het struinen door de omgeving opzoek naar landschappen om te tekenen heerlijk dus maakt het eindresultaat me niet zoveel meer uit :D
Afbeelding


En nog een fijne fantasie tekening van mijn paard met een raam naar mijn kamer inclusief mijn tekentafel. Fantasie omdat ik niet zo'n raam heb (gaat ook lastig met een kamer op de tweede verdieping) en mijn tafel is nooit zo netjes :D
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door vikawiek op 15-01-23 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 00:18

Dat klinkt inderdaad als de juiste beslissing, maar het blijft rot. :\

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 12:52

Ik wilde net gaan posten in het oude topic, toen ik me bedacht dat er misschien wel een nieuwe zou zijn.

And here we are :D.

Leuke OP, lekker divers <3.

@Vikawiek, sterkte :(:).

Afbeelding
Ik ben vanmorgen bezig geweest met t opzetten van een nieuwe tekening. De eerste voor dit jaar!

En waarschijnlijk ook de laatste die ik in ons huidige huis ga maken, wat over 2,5 maand gaan we verhuizen en krijg ik eindelijk een werk/tekenkamer *\o/*!

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 13:02

Leuk! Eén van de vorige topics was ik heel actief, ik volg hier graag mee om jullie mooie creaties te zien :)

kallipooh

Berichten: 1639
Geregistreerd: 25-03-08
Woonplaats: Cambridge, UK

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 13:07

Wat een leuke werken in de openingspost! Ik geniet nog altijd van jullie kunstwerken en lees lekker mee, maar misschien wordt het tijd om weer eens mee te doen :D

sassycas

Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-15

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 13:16

Leuk! Ik ben er ook weer bij :D
Ik werk nu als animator dus ik teken elke werkdag zo veel dat ik in mijn vrije tijd daar niet veel zin meer in heb, maar ik ga mn best doen!

Jis_

Berichten: 11578
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 13:31

Mooie platen weer vikawiek! En zo'n ontroerend beeld van jouw paard die bij jou naar binnen kijkt <3 :(:) Sterkte
En hoe gaat het met je eigen gezondheid en die van je vader?

Wat gaaf San! Mooie schets :j wordt het kleur?

Oeh Sassycas dat is tof! Mag je hier geen werkstuff plaatsen?

Gezellig kallipooh en solleke! :D

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 13:37

Hallo allemaal, ergens in 2021 ben ik afgehaakt maar ik zou het leuk vinden dit topic weer wat vaker te bezoeken.
Waar ik eerder meer pasteltekeningen maakte ben ik de acrylverf wat meer aan het ontdekken maar nog erg op zoek naar wat ik dan graag wil schilderen. Heb wat grote doeken in opdracht afgeleverd maar die zijn qua stijl heel divers.

1x1 mtr

Afbeelding

1x1 mtr

Afbeelding

Toen kwam de vraag naar een abstract schilderij met voorgeschreven kleuren, waren heel tevreden maar het was een struggle
120 x 80

Afbeelding

En het laatste was dan weer een kleintje, gemaakt als kado van haar jonge paard 30 x 40

Afbeelding

@vikawiek, veel sterkte

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 13:42

Jis_ schreef:
Mooie platen weer vikawiek! En zo'n ontroerend beeld van jouw paard die bij jou naar binnen kijkt <3 :(:) Sterkte
En hoe gaat het met je eigen gezondheid en die van je vader?

Wat gaaf San! Mooie schets :j wordt het kleur?

Oeh Sassycas dat is tof! Mag je hier geen werkstuff plaatsen?

Gezellig kallipooh en solleke! :D

Goede vraag, ik swing alle kanten op :=.

@Eva, mooie werken +:)+. Leuk je hier weer te zien :D.

En de rest natuurlijk ook, welkom (terug) :D.

Jis_

Berichten: 11578
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 13:55

:)) Blijft nog even een verrassing dus


Leuk eva! De eerste en tweede vind ik heel gaaf! <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 13:58

Jis_ schreef:
:)) Blijft nog even een verrassing dus


Leuk eva! De eerste en tweede vind ik heel gaaf! <3

Ik kan gewoon niet kiezen voor deze :\. En ik vind beide ontzettend leuk om te doen.

Nog maar een nachtje over slapen.

sassycas

Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 16:27

@Eva, jeetje echt prachtig! Zeker hoe je de lucht hebt gedaan in die 1e <3

@Jis, nee helaas kan ik niks tonen. Het is een kinderserie dus heel interessant is het ook niet hoor :+
Misschien dat ik ooit de energie vind om eens iets kort te animeren voor de lol, maar mijn weekenden zijn echt om plat op de bank te liggen :')

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 22:30

Oh, ik ben het vorige topic uit het oog verloren! Zie ik hier ineens een schilderij van mezelf :D

Op naar een creatief 2023!

Mooie schilderijen Eva, je abstracte schilderij is ook mooi. Hoe vertaal je nu een wens van iemand in een schilderij als dit?

Ik heb als doel iedere maand in ieder geval een portret schilderen.

De eerste heb ik vorige week afgerond. Een kleintje, 30 x 30 in olieverf.

Afbeelding

Seven

Berichten: 21195
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 22:54

Leuk een nieuw topic
Ik volg nog altijd mee reageren lukt niet altijd en veel werken maken heb ik de laatste maanden ook niet gemaakt maar nu toch weer twee in de maak dus ik hoop weer wat actiever mee te doen dit jaar.
Deze ben ik al maanden mee aan het klungelen
Afbeelding

Opzet van de andere
Afbeelding

En de eerste oriëntatie laag
Afbeelding


Vikawiek
Sterkte

Ontzettend leuke werken <3

San
Weer mooie opzet

Eva
Mooie stijl heb je <3

Saskia
Bellende banaan
Echt geweldig, ben altijd jaloers op de iets lossere en toch realistische werken dat kan ik gewoon niet :D

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 11:42

Wat een leuke reacties allemaal, dank jullie wel!
SaskiaB schreef:
Mooie schilderijen Eva, je abstracte schilderij is ook mooi. Hoe vertaal je nu een wens van iemand in een schilderij als dit?

[ [url=m/hyY3ih.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op het moment dat deze opdrachtgevers bij mij kwamen had ik een groot doek met de geel/groene achtergrond staan (weliswaar ander formaat) en dat vonden ze heel erg mooi en wilden ze zelf dus ook. Ze wilden er een felle kleur bij en kozen daar (donker) rood voor en graag spetters van felblauw. Verder hadden ze behalve 'abstract' geen wensen. Ik vond dat superlastig omdat ik a. deze kleurkeuze zelf niet had gemaakt en b. zelf eigenlijk altijd wel iets (semi)realistisch in mijn schilderijen plak. Ik ben gewoon begonnen en ineens had ik een knalrode bal midden op het doek staan := , dat vond ik iets te heftig en ben dat dus wat af gaan zwakken aan 1 kant, de rest was heel intuïtief eigenlijk. Wel besloten dat ik de kleurkeuzes niet meer bij de 'klant' laat. Dat beperkt me teveel :o

Vikawiek: ik vind het zo knap wat jij doet met aquarel, ik krijg dat nog niet zo dat het wil doen wat ik ermee wil haha. Landschap is prachtig en heel sfeervol ook.

San: mooie schets al. Heb ik dan verkeerd begrepen dat jij altijd zo begon zonder schets? Ben benieuwd wat jij ervan maakt, zwart/wit of kleur.

SaskiaB: wat een supergaaf portretje, mooie losse toets en lekkere humor, ik hou er van!

Seven: ik ben al fan van de achtergrondkleuren van je eerste schilderij, heel benieuwd hoe dat af wordt. De krans om de hals van de tweede, heeft dat een betekenis?

Seven

Berichten: 21195
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:08

Eva
Bedankt de achtergrond heb ik nu ongeveer 3 keer over gemaakt :D dus fijn dat je deze versie mooi vind

De krans heeft niet direct een betekenis meer het oefenen van groen en bloemen want daar kan ik echt niets van :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 14:43

eva1969 schreef:
Wat een leuke reacties allemaal, dank jullie wel!
SaskiaB schreef:
Mooie schilderijen Eva, je abstracte schilderij is ook mooi. Hoe vertaal je nu een wens van iemand in een schilderij als dit?

[ [url=m/hyY3ih.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op het moment dat deze opdrachtgevers bij mij kwamen had ik een groot doek met de geel/groene achtergrond staan (weliswaar ander formaat) en dat vonden ze heel erg mooi en wilden ze zelf dus ook. Ze wilden er een felle kleur bij en kozen daar (donker) rood voor en graag spetters van felblauw. Verder hadden ze behalve 'abstract' geen wensen. Ik vond dat superlastig omdat ik a. deze kleurkeuze zelf niet had gemaakt en b. zelf eigenlijk altijd wel iets (semi)realistisch in mijn schilderijen plak. Ik ben gewoon begonnen en ineens had ik een knalrode bal midden op het doek staan := , dat vond ik iets te heftig en ben dat dus wat af gaan zwakken aan 1 kant, de rest was heel intuïtief eigenlijk. Wel besloten dat ik de kleurkeuzes niet meer bij de 'klant' laat. Dat beperkt me teveel :o

Vikawiek: ik vind het zo knap wat jij doet met aquarel, ik krijg dat nog niet zo dat het wil doen wat ik ermee wil haha. Landschap is prachtig en heel sfeervol ook.

San: mooie schets al. Heb ik dan verkeerd begrepen dat jij altijd zo begon zonder schets? Ben benieuwd wat jij ervan maakt, zwart/wit of kleur.

SaskiaB: wat een supergaaf portretje, mooie losse toets en lekkere humor, ik hou er van!

Seven: ik ben al fan van de achtergrondkleuren van je eerste schilderij, heel benieuwd hoe dat af wordt. De krans om de hals van de tweede, heeft dat een betekenis?

Ik begon inderdaad gewoon zonder schets/line art. Ik heb gemerkt dat het slim is af te wisselen, zodat ik ook het schetsen gewoon blijf kunnen. Dus nu doe ik beide. Mijn vorige werk was uit de losse pols, deze met line art :).

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 15:43

Leuke openingspost :)

Vikawiek, heel veel sterkte.

Jis_

Berichten: 11578
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 11:26

Vind de achtergrond bij de eerste prachtig Seven, heel sfeervol, paard ook al heel mooi!

Prachtig en aandoenlijk werk Saskia!

Hier bezig met een kado dat ik nu snel af wil hebben (en een opdracht die nog wat langer mag duren) en dan kan ik weer verder met mijn vogels.

Roodborstje is 1 van de vele vogels die onaf in huis hangt, binnenkort flink mee aan de slag

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 11:35

Scheetje <3.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 11:39

Och wat een moppie en die kleuren :~ .
Jij hebt altijd van die prachtige oude lijsten Jis, schilder je dan op een paneel dat dat zo mooi past, of hoe doe je dat?

Edit: en ik ben nu benieuwd naar wat er verder nog aan die muur hangt :D