[ART] [TEK] [SCH] Creativiteit topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41539
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 21:56

SnuitjeLove schreef:
;) Leuk! Ben benieuwd naar het eindresultaat. Ik zal binnenkort oik wat fotos delen van mijn creaties. Voor nu vast een foto van een genaaid setje voor het kindje van een vriendin van mij. Is maat 86. De slinger heb ik ook zelf geknoopt van macrame [ [url=m/bE7xhR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die slinger is zo tof joh :oo!


ElfBeau_067

Berichten: 1990
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 22:13

Dankjewel Wilddreams! Dat vind ik ook *\o/*

Essen roddelt, berken plaagt,
Beuk is koppig, linde klaagt

Een tweeling met als tweeling zus Coco4life

Anoniem

Re: [ART] [TEK] [SCH] Creativiteit topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 19:06

Oh dit is echt een topic naar mijn hart. Ik hou ook erg van creatief bezig zijn, maar tekenen kan ik dan weer totaal niet. Ik ben vandaag eindelijk maar toch (paar jaar later) weer verder gegaan met m'n diamond painting. Daarnaast heb ik ook kleurboeken voor volwassenen, en 1 met mandala's. En brei ik graag huissokken (op een breiring) :D

Wendy15

Berichten: 11093
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 09:15

Wat een leuk topic! Ook ik hou me graag bezig met allerlei creatieve hobby's en wil steeds weer iets nieuws leren. Ben graag aan het tekenen en schilderen, maar ook pyrografie. Momenteel aan het leren werken met leer. Verder knutsel ik wat met vilt. En ik wil ook nog graag leren spinnen en weven.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

8nnemiek

Berichten: 43375
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [ART] [TEK] [SCH] Creativiteit topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 12:02

Oh spinnen lijkt me ook leuk om te kunnen! Ik heb al naar spinnewielen gekeken, en ben een hoop haar van mijn hond aan het verzamelen om daar hopelijk ooit een bolletje wol van te spinnen en een mooi aandenken van te kunnen breien.

Wat een leuke projecten komen er al voorbij!
Dat aquarellen vind ik altijd zo knap. Heb ik een tijdje geprobeerd, maar dat lukt me dus totaal niet, en heb ik uiteindelijk maar opgegeven :=

Even zien welke projectjes ik zoal in mijn foto's heb staan:

Een trui (en ook oa een hoop mutsen en sjaals en een deken) gemaakt met de breimachine:
Afbeelding

Naambordjes, daar heb ik nog een tijd lang mijn geld mee verdient.
Afbeelding

Naaien, in dit geval kussenhoezen bekleden:
Afbeelding
Afbeelding

Wijn maken, geen idee of dat echt onder creativiteit hoort..
Het maken van de labels wel haha. Gemaakt met foiling.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Leerbewerken:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb een hele tijd geleden een airbrush gekocht, maar nog geen tijd gehad om ermee aan de slag te gaan..
Afbeelding

3D ontwerpen en printen, ook super leuk!
Afbeelding
Afbeelding

De grotere projecten; kliederen met glasvezel en epoxy/polyester
Afbeelding
Afbeelding

Kliederen met mod-podge en stof :D
Afbeelding
Afbeelding

Dat zijn een paar projectjes van de afgelopen drie/vier jaar ongeveer.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Anoniem

Re: [ART] [TEK] [SCH] Creativiteit topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 22:59

Afbeelding

Ik ben heel benieuwd hoelang dit nog gaat duren.. Vanaf vanmiddag bijna non stop bezig geweest maar erg snel gaat het niet hahah.

Even voor het beeld, dit word hem

Afbeelding

Moon10
Berichten: 372
Geregistreerd: 30-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:37

Wat een mooie projecten heb je al gemaakt 8nnemiek!

WildDreams schreef:
Gaaf! Waarmee doe je dat, en hoe duur is dat? Lijkt me heel leuk om te doen, maar wat ik kan vinden is heel duur hahaha.


Voor je uberhaupt kunt beginnen ben je al aardig wat centen kwijt inderdaad. Een goede gun kost al snel €250 en het doek is ook niet echt goedkoop, rond €30 Voor het frame kun je eventueel resthout gebruiken en acrylgaren koop ik bij de Zeeman en Wibra, goedkoper heb ik het nog niet kunnen vinden.

[o]

SnuitjeLove
Berichten: 1071
Geregistreerd: 18-05-09

Re: [ART] [TEK] [SCH] Creativiteit topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 16:14

Het lijkt mij ook leuk om te beginnen met een bullet journal. Echter merk ik altijd dat ik met dat soort dingen er snel mee ophoudt en de drang heb op veel 'troepjes' (stempel etc.) erbij te kopen die ik uiteindelijk nooit gebruik en in de wegliggen. Zijn er meer mensen die aan boulet journals doen? Zou het leuk vinden om moodboards erin te maken over dromen, vakanties en to do lijstjes etc.

axel_1997

Berichten: 1788
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 16:42

SnuitjeLove schreef:
Het lijkt mij ook leuk om te beginnen met een bullet journal. Echter merk ik altijd dat ik met dat soort dingen er snel mee ophoudt en de drang heb op veel 'troepjes' (stempel etc.) erbij te kopen die ik uiteindelijk nooit gebruik en in de wegliggen. Zijn er meer mensen die aan boulet journals doen? Zou het leuk vinden om moodboards erin te maken over dromen, vakanties en to do lijstjes etc.


Ik moest even googelen wat het was. En het klinkt handig.
Maar wat is dan het creatieve aspect?

Als je niet voor de lol op je paard stapt... kan je beter op de grond blijven staan.

"Always try to be nice, but never fail to be kind"-Doctor Who-

SnuitjeLove
Berichten: 1071
Geregistreerd: 18-05-09

Re: [ART] [TEK] [SCH] Creativiteit topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 11:31

Als ik op pinterest kijk ziet er een beetje uit als een scrapbook/dagboekje met allerlei tekeningetjes en fotootjes geplakt op de pagina', handlettering enzo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41539
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 13:09

axel_1997 schreef:
SnuitjeLove schreef:
Het lijkt mij ook leuk om te beginnen met een bullet journal. Echter merk ik altijd dat ik met dat soort dingen er snel mee ophoudt en de drang heb op veel 'troepjes' (stempel etc.) erbij te kopen die ik uiteindelijk nooit gebruik en in de wegliggen. Zijn er meer mensen die aan boulet journals doen? Zou het leuk vinden om moodboards erin te maken over dromen, vakanties en to do lijstjes etc.


Ik moest even googelen wat het was. En het klinkt handig.
Maar wat is dan het creatieve aspect?

Je vult alles zelf in, van layout en teksten, tot versiering.

fleurtjeuh
Berichten: 10305
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 08:44

:evaw:
Hallo!
Ben ik ook nog welkom?
Ik ben al een poosje verschillende creatieve dingen aan het doen, waaronder diamond painting, smyrna en mn spullen voor mn eerste borduur project zijn onderweg!
En terwijl ik een foto van mn diamond painting aan het zoeken was, kwam ik ook nog een harry potter book nook tegen waar ik ooit aan ben begonnen :')
Anyways, hier mijn Wooloo kleedje, hier ga ik een kussen van maken :)

Afbeelding
Alleen het witte bovenin moet nog aangevuld worden.
Het patroon is zelfgemaakt door mn vriend die met wat tijd en moeite een programma heeft gevonden voor borduurpatronen maken enzo. daarna heb ik het allemaal langsgelopen om te zorgen dat alle kleuren en overgangen klopten.
Best leuk gelukt al zeg ik het zelf :D

Het borduren is aangestoken door mijn zus, die regelmatig leuke dingen liet zien. Zoals dit hobbithuisje(nog niet af)
Afbeelding

Ik ga deze draak maken, patroon komt van etsy af en heb alle borduurspullen bij Casa Cenina besteld in Italie. Dit was het goedkoopste uiteindelijk ondat ik bijna 40 kleuren nodig heb voor dit project
Afbeelding

Love is Love

My current situation is not my final destination.

XxLMMxX
Berichten: 3124
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-23 14:21

Lang niet actief geweest omdat ik gewoon de rust niet vond om creatief aan de slag te gaan.
Vanaf nu wil ik een wekelijks uurtje gaan inplannen!

mirim

Berichten: 4404
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 19:31

Ik heb vandaag een projectje afgerond.
Ik had al heel lang niet meer gebreid , maar toch wel weer heel leuk om te doen.
Voor mijn kleindochter
En voor onze kleinzoon in aantocht heb ik al weer een nieuw vestje op de pennen
Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers