[DIGI] Cricut liefhebbers

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
thirteenn

Berichten: 2080
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

[DIGI] Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-22 17:51

Sinds kort heb ik een cricut joy en gezien er niet echt een topic voor is dacht ik ik start er een! Ik ben vooral benieuwd naar wat jullie maken en waar je je supplies koopt.

Ik heb hem gekocht omdat ik kaarten en stickers wil maken en een beker wil bedrukken :+

All magic comes with a price, dearie


8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 18:58

Leuk!
Ik heb geen cricut, maar een oude GCC plotter van 60cm breed. Ding is al zeker 15 jaar oud, maar werkt nog perfect.
Ik heb em vooral gebruikt voor belettering en t-shirt bedrukking. Maar heb ook bv wel eens glas etsen gedaan ermee. Dat is ook gaaf!

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

speurneusc

Berichten: 5348
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 19:10

explore II, ik maak er stickers mee, voor prive maar ook voor verkoop

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

Telpeva

Berichten: 14598
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 20:11

Hier ook geen Cricut, wel een Silhouette Curio, volgens mij is het een soortgelijk apparaat toch? een hobby snijplotter? Mijne gaat maar tot A4 formaat, maar kan naast snijden ook embossen en etsen. Mijn moeder had hem ooit gekocht om kaarten mee te gaan maken, maar dat lukte niet zonder hulp en zodoende staat hij nu bij mij :D

Ik heb al een aantal keren bij Druma besteld, misschien is dat wat voor je?
https://www.druma.nl/

Het bedrukken van textiel is mij nooit heel goed gelukt met enkel een strijkijzer, vaak liet de opdruk dan weer los. Voor mij is hij voornamelijk voor mijn journaling en airbrush hobby's. Wat ik bijvoorbeeld leuk vind is om lege printbare stickervellen te kopen en er doorheen te gooien, voor in mijn journal (dus stickers ontwerpen, printen, snijden, voila). Voor de airbrush hobby gebruik ik hem vooral om plastic sjablonen en maskeerfolie/sticker te snijden.

Toen ik nog een leasepaard had waren ook al mijn spullen voorzien met haar naam erop, gewoon omdat het kan :+ :D Daar had ik een sjabloon van gemaakt en op stal gelegd, met een permanentmarker. Als ik wat nieuws had kon ik het meteen ter plekke markeren. Poetskist, borstels. Het werkt imo ook goed tegen 'lenende' stalgenoten, je spullen komen vanzelf weer bij je terug.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

chanelle14

Berichten: 1972
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 20:23

Ohhhh leuk!
Ik heb al een aantal jaar een Cricut Maker, gebruik hem vooral om stickers te maken en sjablonen te snijden :-)

Ponderosa Stable's Dara Z1+2
Instagram account DaraTheShire

Thats_Me

Berichten: 10926
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 20:35

Ik heb een silhouette cameo 4 staan. Ik vind het leuk om t-shirt prints te maken en verder moet ik het allemaal nog een beetje uitvogelen. Ik hoop dat het gaat lukken om in de toekomst bonbondoosjes te maken voor mijn chocoladehobby.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

pjer
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 20:52

Ik heb een brother scan 'n cut Dat is ook een snijplotter. Ik heb voor die gekozen omdat ik ook mijn zelf gemaakte svg bestanden kan gebruiken. Ik gebruik hem vooral voor hobby dingen en nog niet voor mijn bedrijfje. Maar ik heb wel eens kaarten gemaakt, en ik maak af en toe bedrukkingen voor t-shirts (heb inmiddels ook een hittepers) De laatste tijd maak ik veel stickers van vinyl en van die stickervellen voor in de printer. Verder heb ik inmiddels ook een sublimatieprinter en kan ik dat ook gebruiken voor mokken en tshirts o.a. Ik heb het ook wel gebruikt voor stencils voor het glas etsen. Een plotter is zo veelzijdig en superleuk! Het enige is dat ik echt vreselijk chagrijnig wordt van de bijgeleverde software, die past elke keer de maten van mijn tekening in de svg aan zo irritant.

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

chanelle14

Berichten: 1972
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 21:06

Ohhh dat is vervelend!
Ik maak mijn bestanden gewoon zelf in Illustrator, sla ze op als svg en dat gaat eigenlijk altijd goed met de Cricut software.

Ponderosa Stable's Dara Z1+2
Instagram account DaraTheShire

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 21:40

Dat is vervelend inderdaad.
Die van mij werkt met Coreldraw, daar kan ik gewoon een .Ai bestand vanuit Illustrator importeren. Ideaal.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

xoranlover

Berichten: 6532
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 21:44

Ik heb een cricut maker 3. Staat nu op stal omdat we met ponykamp tasjes maken met die kids. Heerlijk ding.

pjer
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:42

chanelle14 schreef:
Ohhh dat is vervelend!
Ik maak mijn bestanden gewoon zelf in Illustrator, sla ze op als svg en dat gaat eigenlijk altijd goed met de Cricut software.


Ik maak de svg's met Inkscape een freeware alternatief van illustrator Dit gebruik ik ook voor de lasersnijmachines en dat is perfect. maar het is echt canvas workspace van brother die de boel verknoeit. Ik zou canvas workspace ook kunnen omzeilen maar dan moet ik met een usb stick werken (dus rechtstreeks in de machine uploaden) en die dingen raak ik altijd kwijt iets met te klein en te veel rommel :)

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

Warboel
Berichten: 14643
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [DIGI] Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 16:50

Leuk! Ik heb een Cricut Maker 3. Gebruik 'm voor van alles.. Ik maak eigen bestanden in Affinity Designer.

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

thirteenn

Berichten: 2080
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-22 16:52

Wat leuk dat er zoveel mensen toch wel een plotter hebben! En leuk om te horen wat voor verschillende dingen iedereen maakt. Voel je vrij om foto’s te delen. Mijn eerste idee was ook om overal mijn naam op te gooien omdat het kan :+ nu wil ik vooral stickers maken (schijnt met een omweg als nog te kunnen met een Joy) en die aan vriendinnen weg te geven of zelf te gebruiken.

@warboel is affinity designer fijn? Ik ben Adobe gewend en had toen affinity photo geprobeerd een week maar kon er niet aan wennen, maar misschien is designer weer fijner?

All magic comes with a price, dearie

thirteenn

Berichten: 2080
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-22 16:54

Telpeva schreef:
Hier ook geen Cricut, wel een Silhouette Curio, volgens mij is het een soortgelijk apparaat toch? een hobby snijplotter? Mijne gaat maar tot A4 formaat, maar kan naast snijden ook embossen en etsen. Mijn moeder had hem ooit gekocht om kaarten mee te gaan maken, maar dat lukte niet zonder hulp en zodoende staat hij nu bij mij :D

Ik heb al een aantal keren bij Druma besteld, misschien is dat wat voor je?
https://www.druma.nl/

Het bedrukken van textiel is mij nooit heel goed gelukt met enkel een strijkijzer, vaak liet de opdruk dan weer los. Voor mij is hij voornamelijk voor mijn journaling en airbrush hobby's. Wat ik bijvoorbeeld leuk vind is om lege printbare stickervellen te kopen en er doorheen te gooien, voor in mijn journal (dus stickers ontwerpen, printen, snijden, voila). Voor de airbrush hobby gebruik ik hem vooral om plastic sjablonen en maskeerfolie/sticker te snijden.

Toen ik nog een leasepaard had waren ook al mijn spullen voorzien met haar naam erop, gewoon omdat het kan :+ :D Daar had ik een sjabloon van gemaakt en op stal gelegd, met een permanentmarker. Als ik wat nieuws had kon ik het meteen ter plekke markeren. Poetskist, borstels. Het werkt imo ook goed tegen 'lenende' stalgenoten, je spullen komen vanzelf weer bij je terug.

Dank voor de site! Moet wel zeggen dat ik geen idee heb wat voor folie ik dan het beste kan kiezen.

All magic comes with a price, dearie

Warboel
Berichten: 14643
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 16:59

thirteenn schreef:
Wat leuk dat er zoveel mensen toch wel een plotter hebben! En leuk om te horen wat voor verschillende dingen iedereen maakt. Voel je vrij om foto’s te delen. Mijn eerste idee was ook om overal mijn naam op te gooien omdat het kan :+ nu wil ik vooral stickers maken (schijnt met een omweg als nog te kunnen met een Joy) en die aan vriendinnen weg te geven of zelf te gebruiken.

@warboel is affinity designer fijn? Ik ben Adobe gewend en had toen affinity photo geprobeerd een week maar kon er niet aan wennen, maar misschien is designer weer fijner?


Ja het is wel een beetje anders in gebruik, maar ik gebruikte van mn Adobe CC abo eigenlijk alleen Illustrator & Lightroom nog, was een beetje Adobe moe dus heb CC opgezegd (Lightroom wel aangehouden) en Designer bevalt mij prima. Moet wel zeggen dat ik het niet super vaak gebruik. Ik gebruik ProCreate meer maar dat is natuurlijk niet vector based.

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

xoranlover

Berichten: 6532
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [DIGI] Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 17:08

Ik heb zoveel foto’s. Nu ook de cricut mee naar ponykamp om tasjes te maken met de kinderen.

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 17:34

Bij Druma heb ik nooit besteld. Ik bestelde vroeger bij The magic touch. Maar er zijn zo veel leveranciers bij gekomen dat ik nu geen idee meer heb welke de goedkoopste/beste zijn.

Leuk, foto's!
Ik ga ook eens kijken of ik foto's heb.

Een paar gevonden:
De naam van onze vorige boot:
Afbeelding

Knoppenpaneel:
Afbeelding

Een windroos op de tafel:
Afbeelding

De tekst en rand voor de gladde naambordjes die ik destijds maakte:
Afbeelding

Gewoon wat paardenstickers:
Afbeelding

En de tekst van onze nieuwe boot:
Afbeelding

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

thirteenn

Berichten: 2080
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: [DIGI] Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-22 18:33

Leuk Annemiek! Ik heb komende week vakantie dus dan zal ik affinity designer eens een trial can proberen

All magic comes with a price, dearie

thirteenn

Berichten: 2080
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-22 17:11

Het is mij gelukt om stickers te maken met de Joy. Affinity designer is trouwens wel fijn! Maar ik heb een Samsung tab s6 gekocht en teken nu daar mijn ontwerpen op. Is dan wel niet vector based maar werkt fijn!


Afbeelding

All magic comes with a price, dearie

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [DIGI] Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:10

Wat leuk <3
Op Freepik.com heb je ook enorm veel mooie vectorbestanden, daar zoek ik regelmatig ontwerpjes als ik geen tijd heb om ze zelf te maken.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Re: [DIGI] Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:11

Ik heb er zelf geen maar kijk wel met veel interesse filmpjes op tiktok. Dus ik ga dit even volgen. Welke cricut hebben jullie?

xoranlover

Berichten: 6532
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [DIGI] Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:27

Ik heb een cricut maker 3

Wat voorbeelden
Met vinyl:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Etsen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hout branden
Afbeelding

Flex:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Graveren:
Afbeelding
Afbeelding

Kaartje met foil tool:
Afbeelding

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [DIGI] Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:38

Waaw wat een hoop leuke ideeën!
Die flessen en glazen zijn gaaf!

Doe je dat houtbranden en graveren ook met de plotter?

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

xoranlover

Berichten: 6532
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [DIGI] Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 19:02

Houtbranden niet daar maak ik mallen met vinyl en dan met een mengsel van salmiakzout, maizena en water inwrijven. Vinyl eraf en heatgun erop.

Graveren doe ik wel met de plotter. Dit kan van cricut alleen de maker en maker 3.

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [DIGI] Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 19:29

Nooit van gehoord om op die manier hout te branden, wat leuk!
En wat gaaf dat die cricut kan graveren! Ziet er prachtig uit <3

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Annefleur200, eva1969 en 6 bezoekers