[SCH][WIP] Project familieportret

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
oji

Berichten: 4237
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 15:08

Prachtig schilderij Jis, zoals al jouw werken zo'n mooie karakteristieke sfeer!

Ik zou ook allebei de boompjes weghalen. Voor mijn gevoel doen ze iets raars met de dieptewerking. Zo lijkt de voet van het rechter boompje voor de tak van de panter te staan, maar loopt ie er achterlangs.
Er gebeurt al zoveel in het schilderij, dat die boompjes het in mijn ogen onnodig druk maken.


Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-23 15:54

Tadaaaaa!! Toch nog even snel voor ik andere dingen ging doen O:) een begin gemaakt met wegwerken. Blij mee dat hij weg is.

Dank je oji! <3 en een heel goed punt! Vinger op de zere plek wat mij betreft. Het is echt een groot verschil.

De linker weet ik nog niet, geeft wel wat variatie (stam moet iig wel anders)...als hij precies in het midden had gestaan had ik niet getwijfeld met weg halen.

Afbeelding

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Prairy
Berichten: 9055
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 15:59

Kun je er niet een lage struik van maken ipv een boompje? Met wat meer blad als het rechter struikje en net iets hoger? Beetje zoals die van links voor, kracht van herhaling. In een jungle staat ook vaak hetzelfde vlak bij de eerste. Je hebt nu allemaal verschillende bomen en struiken. In een tuin geeft herhaling ook rust.

Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-23 16:19

Dank je voor je feedback! Mee eens, daarom had ik ook meerdere van die bomen :j en twijfel ik of de linker wel weg moet. Maar er is natuurlijk ook veel variatie aan vegetatie in een jungle. Heel wat anders dan een Beukenbos, eentoniger maar ook prachtig <3

Lagere struik daar haalt misschien wat te veel diepte weg daar? Die wil ik er in houden. Denk dat ik dat groen dan eerder terug laten komen rechts boven, dat zal de diepte versterken, denk ik.

Kleur blad van struik voor dikke boom links is weer een match met de struik midden achter was mijn idee.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 17:03

Het oogt rustiger nu die rechter boom weg is. De dode boom die nog staat, vind ik niet echt jungle-achtig aan doen. De tip van Prairy vind ik een goede. Of de boom blad geven en de stam wat donkerder maken, zodat hij er minder uitspringt?

Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-23 17:52

Ik heb aardig wat jungle foto's opgeslagen als referentie en die hoge smalle wittige kwam ik wel tegen maar geef er wel mijn eigen draai aan. Wilde het wit van de tijger wat terug laten komen, op zich zit dat al wel in het water maar graag iets meer vandaar. Ik denk dat de boom te smal en niet hoog genoeg is (takken weg) daar ga ik wat aan doen. Maar eerst nog even goed over nadenken.

En ik ga de boom die ik heb weggehaald verplaatsten dus die komt terug :D

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Re: [SCH][WIP] Project familieportret

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 19:54

Ik ben heel benieuwd wat je ervan gaat maken :D

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [SCH][WIP] Project familieportret

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 22:09

Ik zou de boom vooral iets donkerder qua tint maken, hij springt er nu heel erg tussenuit en is niet zo 'één' met de rest. Hij hoeft voor mij inderdaad ook niet weg.

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-23 14:28

Ik weet waar ik heen moet nu denk ik amber :D

Dank je Sadira!

Ik maak hem ietsje donkerder :j maar ik denk dat het grootste verschil is dat het geen friemelboompje meer is. :D Kan voor sommige nog storend zijn maar ik laat hem staan.
Het vult de plek tussen tijger en panter een beetje op zo, heel blij met het boompje er bij links.

Bedankt allemaal voor het meedenken!


Afbeelding


Misschien nog een leuke aanvulling. Deze opdrachtgevers hebben eerder 2 vrije werken van mij gekocht.
Afbeelding



Afbeelding

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Re: [SCH][WIP] Project familieportret

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 15:01

Onwijs gaaf gemaakt! Ik begrijp zeker dat mensen trots zijn dit in hun huis te hebben hangen.
En terug komen voor nieuwe werken ;)

Every horse deserves to be loved by a little girl at least once in it's life...

huricane
Berichten: 788
Geregistreerd: 05-01-09

Re: [SCH][WIP] Project familieportret

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 15:04

Goed opgelost met de boom, inderdaad beter zo.
En wauw, die 3 vogels, prachtig, de pelikaan trouwens ook. :o

anca

Berichten: 1778
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 16:30

Jij kunt het wel :D
Die laatste 2 zijn ook prachtig.

Ik weet het niet meer . Ergens heb ik in mijn hoofd dat er " iets" ontbreekt maar wat kan ik niet zeggen. Iets van een gevoel dat ik eerder wel had maar nu weg is . Moeilijk te omschrijven. Ik vind die lonelyboom ook niet meer passen op de een of andere manier en het weggehaalde rechterboompje zie ik nog wel .

Nouja je kunt er niets mee. Gevoel is moeilijk en voor iedereen anders.
De nieuwe eigenaar ziet natuurlijk alleen het eind resultaat en die vind het natuurlijk prachtig en dat is het ook . Topwerk.

hartelijke groeten,
anca

Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-23 17:25

Dankjewel Rose en huricane! <3

:D Dank je anca! Lastige keus was het ook, helemaal weghalen zou te kaal worden daar voor mij, ik hoop dat het straks goed samenvalt met dezelfde boompjes in de achtergrond als de achtergrond helemaal klaar is.
Dat boompje moet nog helemaal verdwijnen met nog wat laagjes.

Maar dat maakt helemaal niet uit, je kan en mag dat gewoon zeggen :j

Ze mochten kiezen, of het resultaat of daarvoor ook updates en ze wilde het laatste, ze hebben nu alleen nog niet deze verandering gezien, eerst even netjes maken, dankjewel! <3

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 18:14

Ohh die appelvinken _/-\o_ dat licht.. net een foto, maar dan mooier <3

Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-23 11:02

Thanx! :D Het voordeel van mooie referentiefoto's, was mooi licht bij die vogelhut die dag. 1 appelvink waar ik meerdere foto's van maakte en zo heb samengevoegd.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-23 13:46

Veel nagedacht nog weer over de reacties, dat de boom niet past in het geheel en de kracht van herhaling. Daar nog wat mee gedaan en dit is het geworden, en ik ben zelf super enthousiast met dit beeld. :j


Afbeelding

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

anca

Berichten: 1778
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 14:59

Ja zo past het <3

hartelijke groeten,
anca

Prairy
Berichten: 9055
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [SCH][WIP] Project familieportret

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 15:51

Veel beter :)

Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-23 13:48

*\o/* Nu lekker de achtergrond gaan afronden en dan de dieren. Ik heb nu nog het blad achter de tijger en achter boven het water groener gemaakt, staat ook beter.
Afbeelding

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

oji

Berichten: 4237
Geregistreerd: 29-07-09

Re: [SCH][WIP] Project familieportret

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:17

Hij wordt echt prachtig! Iedere keer denk ik, maar hij is toch al klaar, maar dan komt er daarna weer een versie die nog mooier is.

Bootsiebob

Berichten: 5539
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:35

oji schreef:
Hij wordt echt prachtig! Iedere keer denk ik, maar hij is toch al klaar, maar dan komt er daarna weer een versie die nog mooier is.


Dit inderdaad!
Echt heel knap

huricane
Berichten: 788
Geregistreerd: 05-01-09

Re: [SCH][WIP] Project familieportret

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:51

Schitterend, en de achtergrond echt veel beter zo!

Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-23 14:55

Dank jullie wel! Leuk! :):)

Heb hem na een pauze er weer bij gepakt. In de achtergrond zijn er nog wel wat dingen te doen maar heb besloten nu aan de dieren te beginnen en dan op het laatst nog wat tijd te steken in de achtergrond.

Eerst de Panter, (kleurverschil van de foto's is groot maar dat komt door verandering van licht buiten, 2e foto is meer de werkelijke kleuren)

Afbeelding

Afbeelding

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-23 17:21

Afbeelding

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-23 13:50

Vandaag verder met de rest van het lijf

Afbeelding

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Siers83, Signe, Vinny12511 en 37 bezoekers