[ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25295
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 16:45

speurneusc schreef:
MyWishMax schreef:
Ja, daar zijn ook mallen voor. Je hebt echt duizenden mallen in allerlei vormen en maten.


en je kan ook zelf mallen maken met vloeibare siliconen rubber


Dat ook nog, ja. Ook heel leuk. Hoewel ik de schilderijen leuker vind om te doen zelf :')

Telpeva

Berichten: 14708
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 06:34

Die onderzetters en de mal zijn zo mooi geworden, wow

_Karlijn
Berichten: 6460
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-22 17:57

Ondertussen m'n eerste set onderzetters op bestelling aan het maken en tussendoor nog wat hangers.

Deze twee hangers voor aan de halsbanden van de honden van een vriendin. Wel tevreden mee!

Afbeelding

Afbeelding
Moet er alleen nog een gaatje in boren voor de sleutelhanger.


En nog een paar andere hangers.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14708
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 18:16

Heel mooi weer <3

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 18:26

Die onderzetters zijn gaaf zeg!
Heb je ze al als cadeau gegeven?

_Karlijn
Berichten: 6460
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-22 19:17

Ethelate schreef:
Die onderzetters zijn gaaf zeg!
Heb je ze al als cadeau gegeven?

Ja, ze was er heel blij mee <3

Shenavallie
Berichten: 11573
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 09:15

Ik schop dit topic even omhoog, want als het goed is dan wordt vandaag mijn starters set bezorgd. Het was heel hard nodig dat er een andere hobby zou komen, dus na vele, vele Sveta Fresh filmpjes (en andere vloggers), leek dit me wel leuk om te proberen. Ben benieuwd!

_Karlijn
Berichten: 6460
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 10:29

Shenavallie schreef:
Ik schop dit topic even omhoog, want als het goed is dan wordt vandaag mijn starters set bezorgd. Het was heel hard nodig dat er een andere hobby zou komen, dus na vele, vele Sveta Fresh filmpjes (en andere vloggers), leek dit me wel leuk om te proberen. Ben benieuwd!

Leuk! Wat ga je zoal maken?


Ik zal er nog wat recente dingen van mij ingooien.
Nu ligt het even stil ivm puppy in huis.

Afbeelding
Vriendin wilde een kleurrijke set met goud, nou dan krijgt ze die ;)

Afbeelding
Afbeelding
Armband met gouden vlokken

Afbeelding
Afbeelding
Waxinelichthouder. Die ronde vormen zijn moeilijk scherp op te foto te krijgen. Hij lijkt gelig maar dat komt door het licht, net als dat de ondergrond op elke foto een andere kleur heeft.


En nog een paar van sets onderzetters:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Shenavallie
Berichten: 11573
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:02

Oh, wat gaaf!!!!

Het is heel basis nog. Heb het inderdaad vandaag ontvangen en heb al een hondenpootje en een kattenhoofdje gemaakt. Ook wat gestunteld met bloemen, maar ik heb dat nog niet in de vingers. Vooral het gladmaken en weer glanzend krijgen vind ik erg lastig. Kan mijn ongeduld zijn, hoor.

speurneusc

Berichten: 5372
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 17:35

Afbeelding

vorige week bowlen met collega's in kader van halloween een hand van epoxy gemaakt.

Shenavallie
Berichten: 11573
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 17:39

Wow, dat is next level voor mij. Ben al blij dat ik net een hangertje enigszins foutloos uit de vorm heb gehaald. :o Er is tot nu toe nog maar één vormpje dat lukt en dat is een kattenhoofdje. De rest gaat nog niet echt van harte. :')

Wendy15

Berichten: 11095
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 18:01

Super leuk. Hier zou ik ook graag eens mee aan de gang gaan. Hoe snel moet je werken in verband met het drogen?

mariettek

Berichten: 1687
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 18:06

Wauw Karlijn! Wat ontzettend mooi! Die blauwe bloemen met dat hartje zijn prachtig, maar ook de gouden vlokjes zijn echt heel erg gaaf <3

speurneusc

Berichten: 5372
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 19:46

Wendy15 schreef:
Super leuk. Hier zou ik ook graag eens mee aan de gang gaan. Hoe snel moet je werken in verband met het drogen?


dat ligt aan zoveel factoren, omdat het een chemisch goed je is. Welke epoxy en verharder is al 1, omgevingstemperatuur, hoeveel en welke kleurstof(fen) zitten erin, de hoeveelheid in 1x waar k e mee werkt, hoe meer epoxy/verharder des te heter wordt het proces des te sneller is het hard.

Maar gemiddeld kan je rekenen op ca 12 a 16-24 uur. Er bestaat ook (ik noem dat china spul) ook epoxy dat uithard met een uv lamp (bv om nagels te maken) maar dit is helemaal chemische troep, kleeft heel lang zit geen uv beschermer in dus transparant wordt snel geel.

MyWishMax

Berichten: 25295
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 20:03

De verwerkingstijd staat vaak ook op de verpakking. Naast wat hierboven gezegd wordt, want dat is idd altijd van toepassing. Maar verpakking js wel een indicatie, uitharding duurt langer natuurlijk.

speurneusc

Berichten: 5372
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 20:49

MyWishMax schreef:
De verwerkingstijd staat vaak ook op de verpakking. Naast wat hierboven gezegd wordt, want dat is idd altijd van toepassing. Maar verpakking js wel een indicatie, uitharding duurt langer natuurlijk.


verwerkings tijd is de tijd die je hebt om te mengen en gieten, heeft niets met het hardingsproces te maken, die gaat pas in wanneer de verwerkingstijd is verstreken (de 12 tot 16/24uur om hard te worden). Maar ook hierbij geldt, wanneer je meer mengt in 1x kan dat je verwerkingstijd beïnvloeden, dus wordt je epoxy snel heter en stroperiger en kan je het niet meer gieten.

Vergeet NOOIT je al gemengde epoxy te verwerken en uit je mengbeker gieten, want dat wordt heel heel heet dat je mengbeker zelfs kan smelten. Merk je dat het gemengde goedje al heet wordt in je beker maar je bent nog niet klaar kun je dat een beetje afremmen door het in andere bekers te gieten zodat de massa niet zo dik meer is. Maar meestal ben je daarin al te laat.

MyWishMax

Berichten: 25295
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 22:18

Ja en die verwerkingstijd staat ook verpakking en er wordt gevraagd hoe snel je moet werken ivm drogen. Dus niet due 12 tot 24 die jij aangaf, maar juist korter. Ook door de redenen die jij noemt, maar de vraag was hoe snel je moet werken en dan klopt mijn antwoord ook gewoon

Shenavallie
Berichten: 11573
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 23:25

Ik heb (had inmiddels, wat gaat dat spul er hard doorheen...) kant en klare epoxy. Deze heb ik gekocht bij It's Okay. Maar wat is het een duur geintje. Weet niet of dit een blijvende hobby zal zijn.

_Karlijn
Berichten: 6460
Geregistreerd: 05-01-06

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 05:38

Het gaat idd hard.. Ik gebruik 2:1 van Mr. Boat.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 06:30

Wat leuk om jullie creaties te zien! Ik heb resin gebruikt om een koffie tafel te maken voor buiten. En dan de gaten opgevuld. Er zit een bubbel in maar ik ben er blij mee.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 21:59

Ik ga het topic even een schop geven :Y)

Hebben jullie nog leuke dingen gemaakt?
Die koffietafel is gaaf zeg.

Ik heb vandaag eens wat epoxy besteld (3 kilo :') ) en mica poeder. Ik heb een paar salontafeltjes, eigenlijk vergelijkbaar met de salontafel hierboven, waar ik een marmereffect ofzo op wil testen. En ik zag een erg gave tutorial voorbij komen voor het gieten van golven/zee.
Ik ben echt heel benieuwd, want op Youtube ziet zoiets er vaak best makkelijk uit en in het echt is het vaak niet te doen :')

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 22:07

8nnemiek schreef:
Ik ga het topic even een schop geven :Y)

Hebben jullie nog leuke dingen gemaakt?
Die koffietafel is gaaf zeg.

Ik heb vandaag eens wat epoxy besteld (3 kilo :') ) en mica poeder. Ik heb een paar salontafeltjes, eigenlijk vergelijkbaar met de salontafel hierboven, waar ik een marmereffect ofzo op wil testen. En ik zag een erg gave tutorial voorbij komen voor het gieten van golven/zee.
Ik ben echt heel benieuwd, want op Youtube ziet zoiets er vaak best makkelijk uit en in het echt is het vaak niet te doen :')

Heb je een linkje van die tutorial?
Water op een modelspoorbaan is ook altijd zo een dingetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 22:13

Wortel: wat een toffe tafeltjes!

8nnemiek schreef:
Ik ga het topic even een schop geven :Y)

Hebben jullie nog leuke dingen gemaakt?
Die koffietafel is gaaf zeg.

Ik heb vandaag eens wat epoxy besteld (3 kilo :') ) en mica poeder. Ik heb een paar salontafeltjes, eigenlijk vergelijkbaar met de salontafel hierboven, waar ik een marmereffect ofzo op wil testen. En ik zag een erg gave tutorial voorbij komen voor het gieten van golven/zee.
Ik ben echt heel benieuwd, want op Youtube ziet zoiets er vaak best makkelijk uit en in het echt is het vaak niet te doen :')
Marmereffect is leuk, en ook niet zo moeilijk!

Dit is het tafelblad van mijn eettafel:
Afbeelding

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 22:17

ikke schreef:
8nnemiek schreef:
Ik ga het topic even een schop geven :Y)

Hebben jullie nog leuke dingen gemaakt?
Die koffietafel is gaaf zeg.

Ik heb vandaag eens wat epoxy besteld (3 kilo :') ) en mica poeder. Ik heb een paar salontafeltjes, eigenlijk vergelijkbaar met de salontafel hierboven, waar ik een marmereffect ofzo op wil testen. En ik zag een erg gave tutorial voorbij komen voor het gieten van golven/zee.
Ik ben echt heel benieuwd, want op Youtube ziet zoiets er vaak best makkelijk uit en in het echt is het vaak niet te doen :')

Heb je een linkje van die tutorial?
Water op een modelspoorbaan is ook altijd zo een dingetje.

Er zijn redelijk veel tutorials te vinden, maar deze heb ik opgeslagen: https://www.youtube.com/watch?v=l-1giq1oaYA
Ik heb een achterwand op de boot waar ik iets speciaals mee wil doen, en dit lijkt me echt heel gaaf!

Mkango, heel gaaf! Heb je die marmer spuitbus gebruikt?
Ik heb erg zitten twijfelen of ik een spuitbus mee zou bestellen, maar toch maar niet gedaan omdat het ook zonder zou moeten lukken haha, dus ik ben benieuwd!

BoktVerlaten
Berichten: 429
Geregistreerd: 29-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 22:18

Afbeelding




Tafeltjes en kunst voor aan de muur….. niet zo spectaculair als sommige dingen die ik langs zie komen maar wel leuk om te maken.