[TEK] Een jaar lang aan dierportretten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
vikawiek

Berichten: 1477
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

[TEK] Een jaar lang aan dierportretten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-21 15:59

Dit jaar heb ik een weer een aantal leuke werken kunnen maken, waaronder voor mijn lieve stalgenootjes. Hierbij een selectie van die werken :D

Alle tekeningen zijn gemaakt met aquarelverf en kleurpotlood op mixed media papier, tenzij anders word aangegeven.

1.
Afbeelding
Ik had nog nooit een (bijna) volledig lichaam getekend, gelukkig had ik in mijn eigen merrie een goed model :D

2.
Afbeelding
Kat op aquarel papier met plakkaatverf (gouache)

3.
Afbeelding
Na het overlijden van mijn vorige paard heb ik haar nooit meer getekend. Ik had net mijn kamer verbouwd en dus vond ik het tijd om haar een mooi plekje te geven

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding
Dit was de eerste keer dat ik een dubbelportret maakte. Ondanks dat het natuurlijk meer werk is heb smaakt het naar meer :D


6.
Afbeelding

Cartoonist found dead, details are sketchy


Stacey
Berichten: 79
Geregistreerd: 27-10-21

Re: [TEK] Een jaar lang aan dierportretten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 08:22

Heel mooi! Super knap dat je met aquarel zulke portretten kunt maken! Ik vind het bij de kat erg mooi dat je een blauwe schaduw gebruikt in de witte kraag

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Re: [TEK] Een jaar lang aan dierportretten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 10:27

Ik ben fan! Prachtig hoe jouw werken balans houden tussen het losse van aquarel en realisme. Ze hebben ook stuk voor stuk een hele mooie ‘rustige’ blik in de ogen <3

Dag lieve Gullit *25-12-2016 <3
(Dieren)portretten in opdracht
Facebook Instagram

Selina

Berichten: 14262
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [TEK] Een jaar lang aan dierportretten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 10:41

Mooi die combi tussen kleurpotlood en aquarel!

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

vikawiek

Berichten: 1477
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-21 14:24

Stacey schreef:
Heel mooi! Super knap dat je met aquarel zulke portretten kunt maken! Ik vind het bij de kat erg mooi dat je een blauwe schaduw gebruikt in de witte kraag

Dankje :D Bij plakkaatverf gebruik ik vaker complementaire kleuren, het geeft het net dat beetje extra *iets* zeg maar


Nevony schreef:
Ik ben fan! Prachtig hoe jouw werken balans houden tussen het losse van aquarel en realisme. Ze hebben ook stuk voor stuk een hele mooie ‘rustige’ blik in de ogen <3

Dankjewel <3 Ik vind het ook heel leuk om te zien dat het meerendeel van de tekenaars op bokt realistisch tekent, maar dat toch iedereen een duidelijke eigen stijl heeft en werkwijze

Selina schreef:
Mooi die combi tussen kleurpotlood en aquarel!

Dankje! Aquarel geeft een fijne basis voor kleurpotlood. Hierdoor hoef ik minder lagen kleurpotlood te gebruiken en spaart het me tijd, en je kan er hele andere effecten mee krijgen dan met enkel potlood

Cartoonist found dead, details are sketchy

Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 14:37

Ik blijf het zeggen, je hebt zo'n bijzondere eigen stijl, heel heel mooi! :j

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [TEK] Een jaar lang aan dierportretten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 20:59

Hele mooie werken, je weet een zachte, vriendelijke blik te vangen. De haflinger is mijn favoriet, heel mooi :j.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [TEK] Een jaar lang aan dierportretten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 23:30

Wauw, ik heb echt respect voor mensen die zulke magische dingen met aquarel kunnen. Prachtig!

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

vikawiek

Berichten: 1477
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-21 17:19

Jis_ schreef:
Ik blijf het zeggen, je hebt zo'n bijzondere eigen stijl, heel heel mooi! :j

Dankjewel <3


_San87_ schreef:
Hele mooie werken, je weet een zachte, vriendelijke blik te vangen. De haflinger is mijn favoriet, heel mooi :j.

Dankje :D Dat is ook mijn favoriet. Het afscheid van deze merrie is heel heftig gegaan voor me, maar na dit werk te hebben afgerond voelde het wel goed om er mee bezig te zijn geweest.


Sadira schreef:
Wauw, ik heb echt respect voor mensen die zulke magische dingen met aquarel kunnen. Prachtig!

Dankje! De lagen die je ziet zijn voornamelijk kleurpotlood. Ik gebruik aquarelverf voornamelijk als basis om tijd te besparen en om een wat speelsere verloop van dier naar papier te maken

Cartoonist found dead, details are sketchy

Kaatastrof

Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [TEK] Een jaar lang aan dierportretten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:05

Jaa super mooi zeg. Ik moet dringend eens een setje kleurpotloden aanschaffen, maakt werken met aquarel toch een stukje sneller gaan als je meer detail wenst

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: [TEK] Een jaar lang aan dierportretten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:12

Super mooi allemaal <3

Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg


vikawiek

Berichten: 1477
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-21 16:37

Kaatastrof schreef:
Jaa super mooi zeg. Ik moet dringend eens een setje kleurpotloden aanschaffen, maakt werken met aquarel toch een stukje sneller gaan als je meer detail wenst

Dankje! Ik zeg doen :D en je kan met potlood en aquarel nog meer dan wat ik hier laat zien

Jeika schreef:
Super mooi allemaal <3

Dankjewel :D

Cartoonist found dead, details are sketchy


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Jojoju, Mariett en 33 bezoekers