[ART] [VRAAG] Hoe hondentrui breien

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

[ART] [VRAAG] Hoe hondentrui breien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-21 12:31

Wie kan mij helpen aan een duidelijk,stap voor stap patroon van een leuke/stoere hondentrui. Ik ben een echte beginner, dus niet te moeilijk en dus echt stap voor stap uitgelegd. Als ik op YouTube kijk,vind ik vooral delen van een patroon en hele stukken worden geskipped in de video. Wie heeft voor mij de tip. Ohh en hoe krijg ik het juiste formaat? Iemand die dat uit kan leggen? Alvast onwijs bedankt!
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 07-10-21 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet


IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 12:38

Op sites zoals Hobbii en Wolplein staan enkele gratis patronen! Daar staat als het goed is stap voor stap wat je moet doen (bij haken in ieder geval). Misschien kan je daar eens tussen kijken met wat je leuk vindt :j

https://hobbii.nl/flemming-hondensweater

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Anoniem

Re: Hoe hondentrui breien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 14:21

Kijk anders ook even op Ravelry, daar vind je ongetwijfeld patronen met ook instructies voor het bepalen van de maat etc. Let ook op dat je de juiste dikte garen gebruikt voor je project - als je bulky weight gebruikt voor een patroon dat voor dunne garen bedoeld is, wordt het een heel grote trui. ;)

idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-21 15:32

IMANDRA schreef:
Op sites zoals Hobbii en Wolplein staan enkele gratis patronen! Daar staat als het goed is stap voor stap wat je moet doen (bij haken in ieder geval). Misschien kan je daar eens tussen kijken met wat je leuk vindt :j

https://hobbii.nl/flemming-hondensweater


Die is met een rodnbrei naald. Zover ben ik nog niet. Kan recht en averecht breien, maar daar houd het ook wel mee op.

Raverly is Engelstalig? Ik heb echt een Nederlands patroon nodig, mijn talenknobbel is buiten werking :+

Anoniem

Re: [ART] [VRAAG] Hoe hondentrui breien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 15:54

Je vindt er ook Nederlandstalige patronen. ;) Ik kan wel even zoeken voor je!

Lien_

Berichten: 2493
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 15:58

idylle schreef:
IMANDRA schreef:
Op sites zoals Hobbii en Wolplein staan enkele gratis patronen! Daar staat als het goed is stap voor stap wat je moet doen (bij haken in ieder geval). Misschien kan je daar eens tussen kijken met wat je leuk vindt :j

https://hobbii.nl/flemming-hondensweater


Die is met een rodnbrei naald. Zover ben ik nog niet. Kan recht en averecht breien, maar daar houd het ook wel mee op.

Raverly is Engelstalig? Ik heb echt een Nederlands patroon nodig, mijn talenknobbel is buiten werking :+

Met een rondbreinaald is juist makkelijker vind ik, dan kun je gewoon in rondjes continu recht blijven breien. Misschien is het juist een leuke vaardigheid om te leren?

:9k
By convention sweet, by convention bitter,
by convention hot, by convention cold,
by convention colour: but in reality atoms and void

Twirre2006
Berichten: 123
Geregistreerd: 05-01-21

Re: [ART] [VRAAG] Hoe hondentrui breien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 16:25


idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-21 17:03

*D Nou, heb een aantal patronen geprobeerd, maar vind het vooral lastig om de juiste maat te breien ben ik achter. Hoe weet ik nou hoeveel steken in voor mijn hond nodig heb en of ik dan net zoveel, meer of minder moet minderen of meerderen over een bepaald aantal toeren... Pfff wat een gedoe :?

Twirre2006
Berichten: 123
Geregistreerd: 05-01-21

Re: [ART] [VRAAG] Hoe hondentrui breien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 17:22

Bij het patroon van garnstudio wat ik geplaatst hebt staat een matentabel.


IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 17:30

idylle schreef:
IMANDRA schreef:
Op sites zoals Hobbii en Wolplein staan enkele gratis patronen! Daar staat als het goed is stap voor stap wat je moet doen (bij haken in ieder geval). Misschien kan je daar eens tussen kijken met wat je leuk vindt :j

https://hobbii.nl/flemming-hondensweater


Die is met een rodnbrei naald. Zover ben ik nog niet. Kan recht en averecht breien, maar daar houd het ook wel mee op.

Raverly is Engelstalig? Ik heb echt een Nederlands patroon nodig, mijn talenknobbel is buiten werking :+


Op Wolplein en hobbii staan meer patronen, maar dan moet je even kijken welke goed is :j

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xChanelx en 44 bezoekers