[TEK] Inktober 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-21 21:59

Same here kwa reageren. En morgen gaat Joy (mijn veulen) naar de opfok dus dat wordt ook al een drukke dag. := Maar ik doe nog een rondje zodra ik de kans heb!

jokari

Berichten: 8763
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 10:05

Succes met ‘t verhuizen Ayasha.


Afbeelding

Ben ik blij dat ik vals gespeeld heb en al op voorhand ben beginnen werken. :') De laatste week afwerken wordt nog een uitdaging.

marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 15:05

Ayasha
Wauw, wat een mooi werk, je helmet. Je past direct die zachtere schaduwen al toe. Mooi hoor!
Is alles goed gegaan met de verhuizing van je veulen? Lijkt me echt heel spannend.

Jokari
Aah, die vind ik lief en zielig tegelijk. Hopelijk kon hij weer terug naar het ruimteschip. :') Wel heel erg leuk bedacht.
Ik had eerst de katjes in het midden niet eens gezien, wat leuk! Heel creatief zeg! <3

Ik heb van de week gouache verf gekocht van de Action. Ik heb al een hele tijd mijn oog op zo'n Himi-gouache set, maar die vind ik best prijzig. Dus ik dacht dan probeer ik het eerst zo. Vandaag heb ik het voor het eerst uitgeprobeerd, maar jeetje. Ten eerste maakte ik al de fout om op zo'n mini-schildersdoekje te beginnen. Zonder primer. :') Dat werd dus niks, dus toen heb ik de schets in mijn schetsboek maar ingekleurd... Werd een iets minder drama, maar nog steeds meh. De vlakken in de achtergrond heb ik uiteindelijk met aquarel gedaan. Cat.

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-21 18:10

Zo eindelijk thuis en zo nog de stallen doen en de paarden hier verzorgen. Lief dat je het vraagt marley!
hij heeft zich boven alle verwachtingen goed gedragen. Merrie op stal gezet en met het veulen meteen de vrachtwagen op. Ik ben bij hem blijven staan "langs" het schot om te voorkomen dat ie zou draaien of steigeren. Toen we daar aan kwamen besloot de gesp van het halster te breken. :roll: Ik heb gelukkig altijd een erg lang touw dus we hebben een halster gemaakt van het touw en we mochten hem daar even op stal zetten. Mijn man een nieuwe gaan halen en gedurende die tijd heeft Joy gegraven en toen dat geen succes was besloot ie te kijken of ie over de stal heen kon. :+ Hoorde achter me "die palomino heeft wel pit he. :=" _O- 'k dacht "da doettie anders echt nooit. _O-"
Maar hij maakte het al snel goed door voorop te gaan omdat de andere veulens (die op 1 na allemaal daar geboren zijn.) het niet zo zagen zitten om zonder moeder ergens heen te gaan. :)) Dus Joy voorop. :+:
Hij heeft al een vriendje (de andere "nieuweling") dus komt vast goed met 'm. :+: Kan elke dag even gaan kijken dus kan hem goed in de gate houden.

Anoniem

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 18:16

Ahh dat heeft ie goed gedaan, mede dankzij jullie goede opvoeding! Wat vindt Rêve ervan?

marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 18:26

Fijn dat het met hier en daar een hink-stap-sprong goed is gegaan. :D En dat hij lekker dichtbij staat!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-21 18:42

Rêve is eigenlijk echt heel rustig. Ze was gewoon aan het eten toen we terug thuis kwamen, heb ze terug buiten gezet en ze heeft even rond gekeken en toen ze hem niet zag is ze gaan grazen. _O- _O-
Naar goede gewoonte heeft Sam er meer moeite mee. _O-

Anoniem

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 19:01

Haha arme Sam :=

sassycas

Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 22:22

Het begint onverwachts ineens een beetje druk te wordende laatste tijd dus heb niet elke dag tijd om iets te tekenen :( en nu de komende paar dagen ga ik echt helemaal geen tijd hebben.
Ik zal morgen proberen even te reageren op de posts die ik allemaal gemist heb.

Tot zover mijn inhaal poging dus :+

dag 11 'leaf'
Afbeelding

dag 12 'stuck'
Afbeelding

dag 13 'roof' (still study van The Shawshank Redemption)
Afbeelding

dag 14 'dream'
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-21 22:34

Mijn "compas" is een "moral compas" geworden.
Afbeelding

sunny44

Berichten: 837
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: ergens in het noorden van ons kikkerlandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 23:23

Nou met tekenen ben ik ook weer bij. Morgen kom ik ook met een bijleespost.

Roof
Afbeelding

Tick
Afbeelding

Helmet
Afbeelding

Compass
Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 23:53

Zo goed dat jullie zo goed volhouden <3

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 17:33

Ik zie hier echt weer zulke gave dingen voorbij komen!
Er volgt nog een reactieronde.

Ik heb eindelijk dag 3 weten te tekenen :')

Dag 3, vessel
A vessel of bad thoughts

Afbeelding

jokari

Berichten: 8763
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 18:07

Fijn dat de verhuis goed ging, Ayasha !


Afbeelding
Het is niet echt een botsing, eerder een aanval. :') Maar ik vond ‘m veel te leuk om niet te tekenen.

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 18:38

Leuk jokari! De stap voor de collide.

Ondertussen is dag 4, knot, ook af.
Afbeelding

marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 20:37

Sassycas
Die eerste, leaf, kun je zo inlijsten. Geweldig, mooi perspectief ook! <3
Bij stuck moest ik even goed kijken, maar toen zag ik het. Supervet! Ik zag laatst toevallig een foto of filmpje voorbij komen van een hert die dus de kop van zijn tegenstander zo op zijn hoofd had hangen. Alleen daar zat nog vlees op, dat was een beetje luguber. :')
Roof is ook goed gelukt, prachtige film. Dat lichtje van de middelste man zijn sigaret springt er voor mij op de één of andere manier uit. Mooi detail.
Heel gaaf, die suggestie van dat tegenlicht door eigenlijk maar één lijn bij dream. Mooie zachte zonsondergang ook.

Ayasha
Supermooi! <3 Hele gave interpretatie en uitvoering.

Sunny44
Awh, die gargoyle. <3 I love it. Hij is wel een beetje verlegen.
Oh jee, waar is die tick ook alweer van? Ik ken het, en ergens ver in mijn geheugen gaat er een lampje branden maar ik kan het niet thuisbrengen... Hij is wel goed gelukt!
Je helmet is ook prachtig. Heel mooi gedaan, die details in zowel de tooi als de... ja hoe noem je ze. Buttons? Vast niet, maar ik weet het anders ook niet. :')
Ik vind in je compass vooral de arceringen van de schaduw heel geslaagd. Ik vind dat nog wel één van de moeilijkere dingen wanneer ik met fineliner aan de slag ga.

Myrsky
Oh, ik vind je vessel echt prachtig zeg! Heel suggestief en ook best creepy. Don't lower your guard... }:)
Je knot is ook mooi geworden. Heel licht en speels, echt inktober! :j

Jokari
Schattig! <3 Ik ben zelf momenteel voorbereidingen aan het treffen voor de aanschaf van twee katten volgend jaar. Dit soort werken vind ik ook extra leuk met dat vooruitzicht. :D


De mijne was even snel vanmorgen. Het prompt was familiar. Bij heksen/tovenaars/etc is dat een (huis)dier wat hen helpt met hun werk. Achteraf baal ik dat ik het meisje niet groen heb gekleurd. :')
Afbeelding

sunny44

Berichten: 837
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: ergens in het noorden van ons kikkerlandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 21:42

Mijn collide van vandaag.

Afbeelding

Best moeilijk met fineliner zo in een beetje tempo op te zetten :') . Vind het idee wel leuk om een keer wat verder uit te werken.

Marley Dragon; echt super lief plaatje geworden! De liefde straalt er vanaf <3 `
Chimera; Echt heel gaaf opgezet! Heel mooi uitgewerkt. Ik bleef er erg lang naar kijken en zag dan steeds meer verschillende dieren.
Cat; Vind het juist wel wat hebben die vlakken. En die streepjes op de wangen, zie je direct een stoere kat die zich panter waant in een oerwoud.
Familiar; Dat kikkertje echt zo lief! Zo met die lippen groen geeft ook een mooi contrast. Wel meer denk ik dan dat je haar helemaal groen had gemaakt.

Mijn tick, is "The Tick" van een serie waarin hij een beetje een maffe held is. Hij is normaal blauw :')

jokari Tick; Ik vond die prompt ook echt moeilijk. Maar heel correct neergezet, ook gewoon diepte in het papier. En die lineart van de kat echt mooi!
Helmet; Die katten van jou gaan wel veel op avontuur, heel leuk bedacht! Dat gezichtje ook, geloof het helemaal die uitdrukking.
Compass; Weer die katjes er zo leuk in verwerkt. Vind ik ook het mooiste stuk
Collide; haha de prompt zijn gelukkig heel ruim inzetbaar :j Ik zie het helemaal gebeuren :+

Ayasha Tick; heel gaaf opgezet! ik herken het direct. Heel mooi met de spotgaai ook!
Helmet; Super mooi hoofdtooi. Heel veel mooie details. Vooral de veren en de vlecht vind ik mooi.
Compass; Heel goed bedacht, moreel compass. Ook nog vet veel mooie details erin met al die kamers er aders.

BarbaravdW Maakt niet uit dat je achter loopt. Gewoon af en toe even wat snel neerzetten is ook de challenge. Laat je niet ontmoedigen met het achter lopen, gewoon lekker doorgaan! Vind je draakje heel schattig op het dak en knap zo direct met pen tekenen!

Sassycas Leaf; echt een heel gaaf plaatje. De hoek zo knap gedaan, die hond met zo'n blije uitdrukking, wordt er helemaal vrolijk van!
Stuck; De hert echt heel mooi correct opgezet. Spreekt heel erg tot de verbeelding zo met het schedel erbovenop.
Roof; Straalt heel veel gezelligheid uit. En alles heel knap gemaakt, de verhoudingen, de kleur, de uitdrukkingen.
Dream; Ook weer heel fijn om naar te kijken. Je blijft met de hert meekijken naar de mooie horizon.

Myrsky Vessel; oh best luguber opgezet. Wel heel mooi zo, spreekt erg tot de verbeelding die vele herkennen denk ik, met de donkere gedachten.
Knot; Heel mooi opgezet. Ik vind mensen tekenen altijd heel moeilijk, dus extra knap als iemand dat wel kan!

marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 13:31

Dankjewel voor je reactie, Sunny, lief!
Ja er begint vaag iets te dagen van Tick. Ik denk dat het zo'n programma was wat ik van mijn ouders niet mocht kijken ofz, zoals Dexter's Lab en Johnny Bravo enzo.
Je collide is prachtig zeg! Heel helder en herkenbaar, maar wel origineel.

Ik had eigenlijk geen zin vandaag, dus het is echt een 5 minuten en klaar werkje. Witchcraft.
Afbeelding

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 16:15

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-21 16:29

Ik ben achter geraakt. := :=

jokari

Berichten: 8763
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 17:13

Ayasha schreef:
Ik ben achter geraakt. := :=

Oh-oh
:D

Afbeelding

Seven

Berichten: 21198
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 19:15

Ik ga rustig door maar de lol is er door het niet kunnen delen etc wel af

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-21 19:16

Seven heb je Bart al gestuurd want ik heb hier geen probleem met de upload?

Seven

Berichten: 21198
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 19:17

Ja hebben gemaild en niet iedereen heeft er last van maar ik dus wel :(
Heb nog geen oplossing gehoord wellicht ligt het aan mobiel maar ik wil voor even bokken niet steeds de laptop pakken

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-21 19:21

Bah wat klote, ik kan ook posten via de site die ik eerder noemde. Deze: https://postimages.org/
Uloaden op "640*480" en dan de "directe link" tussen Img zetten.