[SCH][WIP] Tere Mbi

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Elanor

Berichten: 6767
Geregistreerd: 25-08-04

[SCH][WIP] Tere Mbi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-21 20:02

Voor mijn verjaardag kreeg ik een set schildersdoeken van de Action. Superlief, maar ik vind het als materiaal eigenlijk vreselijk: scheef, oneffen, en die rare geur...
Maar ja, dat kun je natuurlijk niet zeggen en niet gebruiken is zonde. Dus ik dacht; ik ga wel wat experimenteren en als het dan totaal mislukt is het ook niet erg.
Zie je meteen dat zo lekker onbevangen werken nu leidt tot een schilderij waar ik heel erg blij mee ben. :D
Hij is nog niet helemaal af, maar ik vind het leuk om hier de eerste stappen te laten zien.

Tere mbi, Windsor & Newton Galeria acrylverf op, jawel, Actiondoek. :Y)

Het beeld zwerfde al een tijdje in mijn hoofd. Op het doek eerst flink geschoven met de compositie en toen grof zoekend de eerste laag opgezet.

Afbeelding

Daarna verder met het vrouwenhoofd. Ik wil graag duidelijker met licht en donker werken, dus heb geprobeerd om dat nu meer aan te zetten dan ik normaliter doe. En dan al schilderend nog wat meer en nog wat meer. :D

Afbeelding

Het gezicht verder opgebouwd en al een deel van het olifantenoor voorzien van meer laagjes.

Afbeelding

En zover ben ik nu, ook de olifant is aardig uitgewerkt. Ik ben heel tevreden met de slurf, die met vlotte toets toch de indruk heeft van alle spiertjes en rimpels die erin zitten.
De haardos mag nog voller, dat wordt de volgende stap, met ook nog wat meer highlights zetten in het gezicht. En mischien verander ik de vorm van het oog nog wat. En dan toch een mooie baklijst zoeken voor dit experiment denk ik. :)

Afbeelding

Lola. <3


Anoniem

Re: [SCH][WIP] Tere Mbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 20:15

Ohh gaaf, zeg. Dat het-maakt-niet-uit-of-het-mislukt-motto doet soms wonderen, he? Prachtig, dat contrast in haar gezicht!

marley93

Berichten: 6018
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [SCH][WIP] Tere Mbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 20:38

Hij wordt al erg gaaf! Het contrast binnen het gezicht is al mooi aan het lukken. En fijn hè, de losse mentaliteit. Soms moeilijk om te vinden, maar daar helpen dit soort materialen (de doeken) dan wel weer goed bij. ;)

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Maflinger_S
Berichten: 12138
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [SCH][WIP] Tere Mbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 20:55

Het wordt gaaf! Lekker toch, dat je door wat minder materiaal helemaal los kunt gaan.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Elanor

Berichten: 6767
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-21 18:25

Dankjulliewel! Ja, het is toch grappig dat het zo werkt inderdaad. :j Maar ik hoop (denk) toch wel dat ik hier weer iets van kan meenemen als ik weer op een 'goed' doek aan de slag ga. :D

Lola. <3


marley93

Berichten: 6018
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [SCH][WIP] Tere Mbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 06:30

Hoe gaat het met het schilderij? Ben je er nog mee verder gegaan? :)

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Elanor

Berichten: 6767
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-21 17:12

Het is even geleden, maar ik heb deze afgerond. Het vastzetten in de baklijst was nog wat gedoe, het doek heeft allemaal scheve hoeken. :Y) Maar hij zit en ik ben er erg tevreden mee. :)

Afbeelding

Lola. <3

Anoniem

Re: [SCH][WIP] Tere Mbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 19:58

Mooi gedaan!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: noukso en 2 bezoekers