[TEK][WIP]De Vesica Piscis – Heilige Geometrie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

[TEK][WIP]De Vesica Piscis – Heilige Geometrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-21 19:07

In de oudheid werd veel gebruik gemaakt van geometriek en symboliek. Symbolen die we nog steeds tegenkomen en gebruiken.

Zo ook de Vesica Piscis. Ontstaan vanuit de geometrie, werd gebruikt in de Griekse oudheid en nog steeds gebruikt in het christendom.
Voor meer informatie over het symbool: https://www.sacredgeometryshop.com/nl/h ... geometrie/

Ik gebruik zowel geometrie als symboliek graag in mijn mandala’s. En dan op zijn Amanda’s: de mandala 2.0 :))
Ik maak mijn mandala’s namelijk niet plat, maar ik werk met lagen, diepte, kleur, reliëf.
Voor deze heb gekozen voor een rechthoekig papier op A3 formaat.
Ik vind de kleurencombinatie turqoise-bruin erg mooi en passend bij dit symbool. Maar man, wat had ik er spijt van. Zowel van het formaat als van de kleurencombinatie :')

Dus na een frustratie moment heb ik ‘m weggelegd en vandaag weer opgepakt.

De schets:
Afbeelding

Invulling van het midden.
Afbeelding

Start met de kleuren. En dit was mijn frustratiemoment. Ik dacht er serieus over om ‘m weg te gooien :o
Afbeelding

Na wat bemoedigende woorden van andere mandalatekenaars toch weer opgepakt.
En hier ben ik nu. En stiekem wordt ik er toch wel weer gemotiveerd van. Dus ik pruts nog even lekker verder!
Afbeelding

Voor wie mij wil volgen, ik heb Facebook en Instagram.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [TEK][WIP]De Vesica Piscis – Heilige Geometrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 19:25

Prachtig, lekker verder 'prutsen' je maakt zulke mooie dingen.

Insta: ArtbyEvaRoeters

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [TEK][WIP]De Vesica Piscis – Heilige Geometrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-21 20:25

Aah lief. Dank je!

De eindstand van vandaag. Later weer verder.
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: [TEK][WIP]De Vesica Piscis – Heilige Geometrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 20:41

Ik vind de combo juist wel wat hebben! Maar je gevoel snap ik goed hoor, dat soort werken heb ik ook...
Ben benieuwd hoe het wordt!

Mijn kleurrijke kunstwerken, vrij werk en in opdracht, vind je op mijn website, facebook of instagram :)

Steefz

Berichten: 2081
Geregistreerd: 26-10-13

Re: [TEK][WIP]De Vesica Piscis – Heilige Geometrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 20:57

Ik vind hem heel gaaf. Lekker veel diepte en de kleuren staan goed bij elkaar. Leuk dat je voornaam zo ‘matcht’ met de naam van deze kunstvorm, trouwens. :D

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: [TEK][WIP]De Vesica Piscis – Heilige Geometrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:39

Ik vind hem mooi! Ik hou wel van die kleurcombinatie.

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-21 10:20

Dank voor de leuke reacties allemaal!

Steefz schreef:
Ik vind hem heel gaaf. Lekker veel diepte en de kleuren staan goed bij elkaar. Leuk dat je voornaam zo ‘matcht’ met de naam van deze kunstvorm, trouwens. :D

Haha ja ik heb ‘m ook mooi gebruikt voor Facebook en Instagram.

Hier een foto met daglicht van het geheel. Dit zijn de werkelijke kleuren. Ik moet nog wel bedenken dat ik met de rand ga doen. Idee was een een soort lijst er omheen. Maar ik ben er nog niet uit hoe. Met kleur, juist, met reliëf of juist niet. Komt vanzelf wel hoop ik.

Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: [TEK][WIP]De Vesica Piscis – Heilige Geometrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:24

Prachtig zeg, ook die kleuren!

ONDERSCHRIFTLOOS

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [TEK][WIP]De Vesica Piscis – Heilige Geometrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-21 10:35

Ik heb de kleuren verder doorgetrokken.
Nu nog kijken wat ik met de rand ga doen. In ieder geval geen kleur. Buitenste randje wordt nog wel blauw om het terug te laten komen, maar de brede rand niet. Nog even nadenken of en hoe ik daar nog iets met reliëf op ga maken.

Maar voor nu:
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Elanor

Berichten: 6775
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 17:34

Jee zeg, dit is wel 'mandala 2.0'! Heel erg gaaf, zowel de diepte als de kleurencombinatie vind ik heel geslaagd in deze. Je kunt hier echt een hele tijd naar kijken, tof. :j Ben benieuwd hoe de rand gaat worden.

Lola. <3

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6030
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [TEK][WIP]De Vesica Piscis – Heilige Geometrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 17:53

Ik had meteen eventjes bij jouw insta gekeken en echt wauw ik vind jouw stijl zo onwijs mooi!!

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [TEK][WIP]De Vesica Piscis – Heilige Geometrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-21 08:30

Bedankt!
De rand is in opzet klaar. Vandaag of morgen inkleuren.

Gisteren aquamarkers gehaald, die wilde ik per sé proberen. Niet mijn ding. Maar misschien moet ik er wat meer mee oefenen. Deze opzet ga ik nog wel een keer maken en dan met het vertrouwde potlood :D
Tussendoortje 20x20cm.
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-21 13:02

Bezig met de rand. Ik wilde het vooral rustig houden, maar wel de gebruikte vorm terug laten komen.

Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers