[TEK] Linosnedes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

[TEK] Linosnedes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:47

Hm, tja, zijn het nou tekeningen, schilderijen, overig...? :')
Anyway, al een hele tijd wil ik mezelf meer bezig houden met drukwerk. Zeefdrukken heeft al heel lang mijn interesse, maar dat is een vrij materiaalintensief proces, dus heb ik besloten om eerst maar eens aan de slag te gaan met linoleum. Mijn enige ervaring hiermee is op school geweest, 100 jaar geleden, en ik vond het zo afschuwelijk - ik wilde gewoon tekenen! Maar goed, een mens ontwikkelt zich en langzaam ben ik mezelf meer gaan richten op meer minimalistische werken, in plaats van fotorealisme, met als gevolg dat ook mijn interesse in drukwerk toenam.

Een paar weken geleden heb ik de stoute schoenen aangetrokken, wat basismaterialen gekocht en aan de slag gegaan, met dit als eerste resultaten (na wat tests, want het lastigste van alles was nog wel om voldoende inkt op het linoleum te krijgen :+ ):

Afbeelding

Afbeelding


DieL_Zor

Berichten: 3882
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:55

Oeh heel tof! Vind vooral de eerste versie erg mooi uitkomen hiermee. Juist de verdwaalde en overgeslagen inktplekjes voegen een extra sfeer toe aan het beeld. Beetje rauwigheid maar toch heel sierlijk door de tekening.

Zou je misschien een foto van de linoleum zelf willen delen? Altijd leuk om te zien :D

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together

Anoniem

Re: [TEK] Linosnedes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:02

Gaaf, zeg! Ik had hier vroeger ook een hekel aan, dan schoot ik weer uit, of kreeg ik kramp en ik vond het niet mooi. Ik ben inmiddels ook bekeerd, haha. Ik vind ze allebei gaaf maar vooral die eerste inderdaad!

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:03

Linosnedes zijn fantastisch he, ik werk er ook heel graag mee. Die van jou zijn heel geslaagd :j

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

Seven

Berichten: 21188
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [TEK] Linosnedes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:16

Love linos
Ik heb het zelf (nog) niet geprobeerd maar het lijkt me ontzettend moeilijk.

Jou beide werken vind ik heel mooi.

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

soesita

Berichten: 5164
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:21

Ik vind de bovenste ook de mooiste en wil de lino zelf ook wel eens zien. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:38

U vraagt, wij draaien! :D
Afbeelding

Afbeelding

Zoals je ziet was ik bij het eerste werk nog behoorlijk zoekende wat betreft de snijtechniek, en ben ik een paar keer dus flink door het linoleum heen gegaan. :o

Seven: Ik vind het in de praktijk heel erg meevallen met de moeilijkheidsgraad. Het vergt wel een wat andere manier van denken dan realisme. Voor mijn gevoel moet je een beetje de essentie van het onderwerp vatten, en dat vervolgens gestileerd uitsnijden. Helaas heb ik mijn kladversies voor deze twee al weggegooid, maar ik kan bij een volgend werk wel de tussenstappen laten zien. :D

Bedankt voor alle complimenten. <3

soesita

Berichten: 5164
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 16:43

Zo, je moet er wel echt doorheen leren kijken, denk ik. Lijkt me nog niet zo eenvoudig. Ik heb het als kind 1x op school gedaan en vond het toen ook maar matig leuk. Maar ook, denk ik, omdat ik vroeger meer fan was van ingewikkeld en kleurrijk en nu als volwassene waardeer ik de eenvoud meer.

Seven

Berichten: 21188
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [TEK] Linosnedes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:00

Ik ben echt reuze benieuwd naar de stappen van een volgend project. Als je daar foto's van zou willen maken graag, ben heel benieuwd naar je schets je opzet en dan hoe je te werk gaat :j

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

gerlindie

Berichten: 4627
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [TEK] Linosnedes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:10

Heel indrukwekkend!

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 21:12

Seven schreef:
Ik ben echt reuze benieuwd naar de stappen van een volgend project. Als je daar foto's van zou willen maken graag, ben heel benieuwd naar je schets je opzet en dan hoe je te werk gaat :j

Komt goed! Als het goed is heb ik komend weekend weer nieuwe linoleum. :D

soesita schreef:
Zo, je moet er wel echt doorheen leren kijken, denk ik. Lijkt me nog niet zo eenvoudig. Ik heb het als kind 1x op school gedaan en vond het toen ook maar matig leuk. Maar ook, denk ik, omdat ik vroeger meer fan was van ingewikkeld en kleurrijk en nu als volwassene waardeer ik de eenvoud meer.
Ik vind het makkelijker dan ik dacht, maar dat komt denk ik doordat ik ook al wat ervaring heb met minimalistische grafisch ontwerpen, en ik maak ook graag pentekeningen met slechts zwarte fineliner. Bovendien ben ik lui, dus die pentekeningen worden meteen ook vrij minimalistisch, want voor hyperrealisme met een fineliner heb ik echt het geduld niet. :')

gerlindie schreef:
Heel indrukwekkend!

Dank je! :D

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41537
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [TEK] Linosnedes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 22:04

Een lino print :D!

Supertof! Ik moet meteen terug denken aan de middelbare school en het uitschieten met t mesje :').


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 47 bezoekers