[VER] Ik heb je liever dan lief…

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
MissJG

Berichten: 381
Geregistreerd: 28-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:21

Wow wow wow… schrijf dooooor :')


PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 09:13

Holy oliebol!

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 11:02

Neeeeeeeee, ik heb wekenlang vanaf de OP tot nu bij kunnen lezen wetende dat er nog nieuwe stukken stonden. Nu ben ik bij #)
Geef ons aub snel nieuw leesvoer TS, ik kan niet wachten!

"I'd rather regret the things I've done than regret the things I haven't done."
Volg me op Facebook! :D

ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 09:55

En? Nieuw stuk bijna af?????

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-22 10:45

Wordt aan gewerkt! :D

"Elk afscheid betekent de geboorte van een herinnering"
s. Dali

Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 17:59

soeboenoe schreef:
Wordt aan gewerkt! :D


Dát zei Rutte ook, afgelopen 3/4 jaar >;)

Rockes <3

Paardennamen
Berichten: 2124
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:59

Exact 24 uur later...

O:)

We wachten nog even rustig af!

Zoek je een leuke naam voor je paard? Kijk dan snel op www.paardennamen.nl!

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:30

Hier nog een trouwe lezer. Sinds een week bij gelezen en dus (on)geduldig aan het wachten :):)
Elke keer als er iemand reageert en ik zie dat hij weer bovenaan staat wordt ik helemaal enthousiast haha!

MarrieLeen

Berichten: 11375
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:31

Nou idd, ik heb al een hele verzameling dode mussen door jullie. _O-

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-22 23:47

Voor de nachtuiltjes onder ons!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik merk dat ik door de beperkte mogelijkheid tot ademhalen, steeds lichter word in mijn hoofd. Ik weiger echter om me weg te laten zakken, ik heb namelijk geen enkel idee wat er dan zou gebeuren. Ik blijf Niels strak aankijken en zie zijn mond bewegen, maar ik hoor geen geluid boven de hoge piep uitkomen die door mijn hele hoofd suist.
Voor een heel klein moment verslapt de druk die hij uitoefent op mijn keel en kan ik een diepe ademteug nemen, waar ik dankbaar gebruik van maar door met verdrukte stem uit te brengen;

‘Je wil me vermoorden hè?’

Voor een kort moment denk ik dat hij dat daadwerkelijk gaat doen, aangezien hij zijn onderarm nog strakker tegen mijn keel aandrukt. Het moment waarop ik denk dat dit het laatste is wat ik mee ga krijgen, aangezien ik nu helemaal geen lucht meer krijg, zak ik door mijn benen op de grond. Ik grijp meteen naar mijn keel en bulder het uit van het hoesten. Voor hoever het me lukt, kruip ik onder Niels vandaan en probeer mijn focus naar het tafereel wat zich boven mij afspeelt te verplaatsen. Daniël is weer gaan staan en houdt het gezicht van Niels tussen haar handen. Langzaam komt ook het geluid weer terug en ik hoor flarden van hun gesprek. Vaag hoor ik mijn naam, die van Bibi en voordat ik het weet zie ik de hand van Niels weer uithalen naar Daniël. Zij kan zich nog net overeind houden aan de eettafel en draait zich weer terug naar Niels. Ik zie dat ze duidelijk staat te trillen op haar benen, maar ze blijft tegen Niels praten. Mijn besef van de werkelijkheid lijkt weer bijna op 100% te zijn en ik begin steeds meer details te zien van deze absurde situatie.
Haar mooie gezicht is meer dan gehavend te noemen; haar jukbeen links is gezwollen en rood, je ziet duidelijk de handafdruk van Niels op haar gezicht staan en haar lip is gebarsten en bloedt vrij hevig. Haar hele shirt zit onder de druppels bloed en door het meermaals vegen langs haar mond, zit ook haar linkerhand onder het bloed. Haar rechterhand en arm houdt ze strak tegen haar buik aangedrukt terwijl Niels met beide handen gebald tot strakke vuisten nog tegen over haar staat.

‘Het spijt me, Niels… Het spijt me dat ik niet de vrouw ben die jij nodig hebt. Dat wat we ooit hebben gehad niet meer teruggekomen is.’
‘Het is veel en veel te laat voor dit soort klote excuses Daniël! Ze heeft alles kapot gemaakt, jíj hebt alles kapot gemaakt!’

Hij heft zijn hand weer en ik zie Daniël weer ineenkrimpen. Ze zet zich schrap voor nog een uithaal van Niels, maar deze blijft uit.

‘Je bent zelfs bang voor me!’
‘Zie je dan niet wat je gedaan hebt?! Je hebt haar bont en blauw geslagen!’ – ik kan niet langer aanzien hoe ze zijn klappen op zou vangen. We hebben zijn woede meer dan verdient, maar dit agressieve gedrag verdient niemand. Hij draait zich om naar mij en hij ziet eruit of hij zijn verstand compleet verloren heeft. Hij heeft een trekje met zijn hoofd naar rechts en ondanks dat zijn gezicht pure woede uitstraalt heeft hij een vreemde glimlach op zijn gezicht.
‘Nee, achterbaks kreng, jij bent de reden dat ze zo gehavend is. Door jouw toedoen zitten we nu in deze situatie. Doordat jij zo nodig jouw lusten moest botvieren op mijn vrouw, is ze nu helemaal gek geworden. Jij bent de oorzaak van alles.’

Hij zet een paar passen in mijn richting en ik zie zijn handen weer tot vuisten verstrakken. Ik heb mezelf half overeind gehesen aan de bank en in een beweging trekt hij me overeind, met zijn vrije hand knijpt hij mijn wangen bij elkaar. Ik voel mijn tanden de binnenkant van mijn mond openhalen en de roestige smaak van bloed is het enige dat ik nog proef. Ik begin te spartelen, ik heb het idee dat hij zo meteen zijn hand door mijn wangen heen drukt en de pijn is haast niet te verdragen. Het lijkt hem alleen maar meer te motiveren om nóg harder in mijn gezicht te knijpen.

‘Zonder dat zogenaamde onschuldige koppie van je, zou ze dan nog steeds wild van je worden denk je?’ – hij zegt het met zo’n krankzinnige ondertoon dat ik voor het eerst écht bang voor hem ben.
Ik voel dat mijn mond overloopt als ik kreten van pijn uitbreng. Met mijn handen probeer ik om zijn grip op mij wat te laten verzwakken, maar tevergeefs.

‘Nee, hier wurm je jezelf niet onderuit.’ – Zijn hand duwt mijn gezicht opzij en ik voel zijn vingernagels meer en meer in mijn huid verdwijnen. Eigenlijk net op het moment dat ik denk dat mijn gezicht niet meer mee kan rekken hoor ik Daniël ontzettend hard door de kamer heen schreeuwen en ben ik ineens los. Ik kijk meteen in haar richting, ze zit ineengekrompen op haar knieën op de vloer en beide handen strak tegen haar buik aangedrukt. Niels is als een blad aan een boom omgeslagen en zit op zijn knieën naast haar. Ik hoor haar nog een paar keer schreeuwen of meer een soort kreunen en besef me dan pas dat het goed mis is. Zo snel ik kan, ga ik naast haar zitten, maar ze houdt Niels en mij beide op afstand. Een hand verdwijnt onder haar buik, tussen haar benen en wanneer ze deze weer tevoorschijn haalt, zijn haar vingers lichtrood gekleurd.

‘Nee, nee, nee, nee…’ – huilend zit ze naar haar vingers te kijken voordat ze weer ineen krimpt en haar buik vastklampt.
‘Lieve schat, laat me je helpen.’ – Niels probeert om een hand op haar schouder te leggen, maar deze schudt ze van zich af.
‘Raak me niet aan!’
‘Laat me je helpen alsjeblieft…’ – nog een verwoede poging vanuit Niels.
‘Jij hebt dit gedaan! Raak. Me. Niet. Aan!’
‘Daniël, als dit is wat ik denk dat het is, moet je naar het ziekenhuis en je gaat niet alleen.’ – ik breng het zo voorzichtig mogelijk en als ze me aankijkt breekt mijn hart. Haar hele houding straalt uit dat ze wanhopig is, in haar ogen intens verdriet.
‘Dan ga jij met me mee, hij zeker niet.’ – ik kijk bewust niet naar Niels.

Daniël klampt zich aan me vast en we proberen samen op te staan, wanneer ze overeind staat moet ze zich aan de eettafel overeind houden. Ik pak mijn telefoon en bel 112, waarop ik zonder teveel uit te weiden over de voorgedane situatie probeer uit te leggen wat er aan de hand is en dat we onderweg zijn naar het ziekenhuis. De mevrouw van de centrale oppert nog om te wachten op een ambulance, maar kan geen tijdsindicatie geven, waarop ze uiteindelijk akkoord gaat met het zelf naar een aangegeven ziekenhuis toe rijden. Alsof Niels niet bestaat, strompelen we naar hun auto en zet ik Daniël op de bijrijdersstoel. Niels is ons als een schaduw gevolgd en van zijn voorgaande agressie is geen enkel spoor meer te bekennen.
Ondanks dat het donker is buiten, kun je meer dan duidelijk zien dat hij verzuipt in schuldgevoel. Een laatste blik in zijn richting zorgt ervoor dat hij twee passen terugdeinst en zijn handen als een soort vredesteken voor zich in de lucht houdt.
‘Je gaat niet mee in de auto’, zijn mijn laatste woorden voordat ik zelf instap. Wanneer ik zo snel mogelijk alles in hun auto ingesteld heb zodat ik kan rijden, vertrekken we richting ziekenhuis. Een laatste blik in de achteruitkijkspiegel laat zien dat we hem op zijn knieën achterlaten.
Onderweg hoor ik Daniël meermaals luid aangeven dat de pijn alleen maar heftiger wordt en zie haar geregeld voorover buigen om in een soort foetushouding in de bijrijdersstoel te hangen. Wanneer we de parkeerplaats van de spoedeisende hulp opdraaien, spuugt ze zichzelf onder. Dit kan op geen enkele manier goed zijn…
Eenmaal binnen wordt ze zo snel mogelijk op een bed gelegd en meerdere artsen vuren honderd vragen tegelijk af terwijl ze meteen bezig gaan met wat ze moeten doen. Tussen alle hectiek door hoor ik Daniël meermaals vragen naar haar baby, waarop de artsen haar blijven vertellen dat zijzelf eerst geholpen moet worden voordat ze naar de baby kunnen kijken. Als haar kleren van haar lijf geknipt zijn om te zien of eronder nog meer trauma te vinden is en het infuus ingebracht, vinden ze het blijkbaar tijd om een echo te maken. Het apparaat glijdt door de gel over haar buik en de baby wordt duidelijk in beeld gebracht. Er wordt druk overlegd en met termen gesmeten die leken als wij niet begrijpen, maar iedereen begrijpt de toon van hun stem…

"Elk afscheid betekent de geboorte van een herinnering"
s. Dali


Nynkex01
Berichten: 1112
Geregistreerd: 05-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 00:01

Ts, nu stoppen is echt niet grappig meer!

“The biggest lie I tell myself is ‘I don’t need to write that down, I’ll remember it….”

Follow us on Instagram @nynkevdwal_paradressage
https://instagram.com/nynkevdwal_paradressage?utm_medium=copy_link

primera

Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 00:21

Wauw wat "goed" beschreven, keer op keer weer.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 00:35

Dit nachtuiltje heeft weer genoten van dit stuk! Ontzettend spannend zeg!

MissJG

Berichten: 381
Geregistreerd: 28-09-16

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 00:42

En nu mag ik de hele nacht wakker liggen zeg maar. :D .

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 00:46

Wauw!! Fantastisch stuk weer.
(Prima vermaak tijdens de koffie pauze, maar nu zit ik weer op hete kolen hoe het verder gaat!!).

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 05:45

Wow da's heftig wakker worden!

Rockes <3

bamisalami
Berichten: 609
Geregistreerd: 25-08-14

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 06:49

Nou niet stoppen!

ChristaMoor

Berichten: 2639
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 07:50

voor de vroege ochtend ook prima hoor :)

Stel niet uit tot morgen, wat je vandaag wilt doen! :)
Nog steeds verliefd op de Groninger....

Otti1977

Berichten: 3038
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 08:21

Wauw.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 08:51

Jeetje wat goed!!! Ik wil meer!!!

MarrieLeen

Berichten: 11375
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 08:57

Potverdikkie, ik was inderdaad in één keer wakker. Wat goed geschreven, ik voelde m'n eigen spanning ook toenemen. :)) Top TS!

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:16

Oh deze was spannend! Keep going! En ik hoop ook dat we nog niet bij het einde zitten

Joltsje

Berichten: 9020
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:35

OMG.....

Be your best self

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 12:19

OMG.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Binck8, JeRekers, nathe, Telpeva, xJolijn en 5 bezoekers