[VER] Ik heb je liever dan lief…

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 22:21

Ja klopt, al moet ik zeggen dat ik vooral Danielle haar standpunt interessant vind en dat dat beter geschreven is. Is misschien gewoon persoonlijke voorkeur… ik vind het goed gemaakt


Joltsje

Berichten: 9024
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 10:59

na het eerste stuk vanuit syl vond ik het vanuit Dannielle ook veel interessanter.
omdat die er midden in zit en met haar gevoelens worsteld
misschien mis ik dat geworstel ook wel het laatste stukje
of ik denk: toe nou, je weet toch wel wat je wilt, dit is ook geen oplossing.

Syl wordt nu steeds heen en weer geslingerd en in daniel haar verhaal zie je dat ze haar niet wil kwetsen etc etc. ik ben benieuwd hoe syl dat ervaart. is ze juist heel blij? heeft ze nog geen zekerheid? wat gaat er in haar om. ziet ze toekomst? weet ze dat t niks wordt en kan ze niet loskomen etc etc etc.

Be your best self

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-21 11:16

Joltsje schreef:
omdat die er midden in zit en met haar gevoelens worsteld
misschien mis ik dat geworstel ook wel het laatste stukje
of ik denk: toe nou, je weet toch wel wat je wilt, dit is ook geen oplossing.


Ik pik dit stukje er even uit. Weet ze wat ze wil? Want ook Daniël houdt heel erg vast aan wat ze denkt dat "goed en vertrouwd" is, maar durft ze echt aan haar gevoel toe te geven en daarmee een definitieve keuze te maken? (Wat die keuze dan ook inhoudt.)

Wellicht durft ze niet, duwt ze daarom dat geworstel weg en berust voor nu in hoe het gaat?

"Elk afscheid betekent de geboorte van een herinnering"
s. Dali

Joltsje

Berichten: 9024
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 11:33

ja dat denk ik ook en geloof ik ook.
ze weet het niet. en de stap maken is nogal een mega stap.
maar voor mijn gevoel laat ze het misschien ook wel wat op het beloop in plaats van dat ze actie onderneemt en gaat onderzoeken wat ze wil (makkelijk praten zo vanaf een schermpje over een fictief verhaal hahaha)

Be your best self

Nikass

Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 16:48

Nou ik vind het geworstel nogal meevallen. Ze geniet van de thuiskomst van Niels, die heerlijk tegen haar aan kruipt, terwijl Syl nog maar net vertrokken is. Ik zou in haar geval niet één moment ontspannen genieten in de wetenschap dat ik eigenlijk één grote leugen ben naar hem toe.
Dus ja, misschien worstelt ze met wat ze wil, maar niet echt met haar geweten...

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 21:10

Ik vind Syl een sul hahaha. Ze blijft maar wikken en wegen terwijl Daniëlle weet wat ze (niet) wil maar er niet aan kan weerstaan als puntje bij paaltje komt…

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-21 01:06

Oeh auw... dat doet wel een beetje zeer hoor een van mijn hoofdpersonages een sul :o
Zo wilde ik haar absoluut niet neerzetten... Meer als zo verliefd dat ze alles over heeft voor Daniël en het allemaal niet meer helder ziet.

"Elk afscheid betekent de geboorte van een herinnering"
s. Dali

rhett99
Berichten: 139
Geregistreerd: 15-08-14

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 11:00

Ik snap syl wel. Ze krijgt zulke wisselende tekens van daniëlle. Zelf zou ik dan ook niet weten waar ik aan toe ben. En ja als je dan zo gek op iemand bent dan hoop je met alles dat die gene voor jou zou gaan kiezen uiteindelijk. Ook al heeft die gene al meerdere keren gezegt dat er geen toekomst tussen jullie is.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 13:28

soeboenoe schreef:
Oeh auw... dat doet wel een beetje zeer hoor een van mijn hoofdpersonages een sul :o
Zo wilde ik haar absoluut niet neerzetten... Meer als zo verliefd dat ze alles over heeft voor Daniël en het allemaal niet meer helder ziet.


Dat is daarom niet negatief hè. Vooral in het begin leek S veel steviger in haar schoenen te staan en minder naar de pijpen van D te dansen. Ergens is ze dat verloren. Het kan ook een fase zijn, dat weet ik als lezer op dit moment niet.

Joltsje

Berichten: 9024
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 16:12

En daarom ben ik zo benieuwd naar syl baar point of view

Be your best self

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-21 16:23

Hoofdstuk 12; Wanhoop is de prijs die je betaalt voor het onmogelijke doel

“Hé Syl, kort en snel, aangezien ik het beloofd heb; het gaat wisselend. Niet veel ruimte, Niels is thuis.”

Oh natuurlijk, Niels is weer terug van de ski-trip. Dat steekt me enorm, dat hij nu aan het slijmballen is bij Daniël en zogenaamd de “perfecte echtgenoot” uithangt nu ze zich niet optimaal voelt. Daar bovenop ook nog even de “perfecte vader” uithangen om het plaatje compleet te maken. Zij gaat daar natuurlijk helemaal in op, het bevestigt in haar gedachten namelijk des te meer dat ze voor elkaar gemaakt zijn.
Als ze hem toch eens kon zien zoals ik hem zag; een man die alleen maar uit is op zijn eigen gewin. Die zijn behoeften boven die van haar zet, die nog niet voor de helft waardeert wat hij heeft. Bovenal die haar niet waardeert voor wat een geweldige vrouw ze is en wat ze allemaal kan en doet. Wat ziet ze toch in hemelsnaam in die vent?!
Als we eens naar het afgelopen jaar kijken, hoe vaak hebben ze ruzie gehad? Hoe vaak heeft hij schijt gehad aan haar en haar gevoelens, hoe vaak is het zo geweest dat hij eigenlijk van haar verwacht heeft dat ze naar hem zou luisteren omdat hij het zogenaamd “beter weet”?

Ik typ in een bericht terug dat ik het fijn vind om te horen dat het in ieder geval niet heel slecht gaat en dat ik hoop dat ze snel weer opgeknapt is.
Ik weerhoud mezelf er wel van een banketstaaf opmerking te maken over Niels, aangezien ze dat er op dit moment zeker niet bij kan hebben. Zie je… Houd ik weer rekening met haar gevoelens. Dat hoor je toch ook te doen als je van iemand houdt?

Ik leg mijn telefoon weer weg, ik verwacht toch geen bericht meer terug aangezien “Niels thuis is”. Maar de onrust in mijn lijf is er niet mee opgelost. De bekentenis van Biebs dat Niels niet eerlijk is geweest, blijft ook door mijn hoofd heen spoken. Biebs raakt namelijk niet zo overstuur van een simpel akkefietje… Er moet meer aan de hand zijn dan Daniël weet.
Dit is ook weer een voorbeeld waarom ik die man voor geen meter vertrouw. Hij doet zich voor als de perfecte partner, maar mijn onderbuikgevoel zegt me dat er meer achter de façade afspeelt dan enkel een poging tot overspel waar hij niets over wilde zeggen.

Zonder dat ik het eigenlijk wil, verdwaal ik weer in mogelijke scenario’s en hoe dat van invloed is op de huidige situatie. In mijn hoofd komt het eigenlijk iedere keer neer op het uit elkaar gaan van Niels en Daniël, wat mij stiekem heel blij zou maken. Al is het misschien ontzettend egoïstisch om zo te denken, aangezien er een compleet gezin uit elkaar getrokken wordt. Maar de kinderen zijn nu nog zo jong dat ze waarschijnlijk snel wennen aan de nieuwe situatie.

Na een poosje in dit soort cirkeltjes te hebben gedraaid moet ik mezelf er echt even uittrekken, aangezien ik er geen meter mee opschiet. Het enige dat het wel heel duidelijk maakt, is dat ik erachter moet komen wat Niels verzwijgt. Al is het iets kleins, al vermoed ik van niet, ik denk dat het een enorme ommezwaai gaat geven in de realiteit.
Het probleem is wel, Biebs is de enige die van “het geheim” afweet… Ondanks dat onze band weer redelijk hersteld is, weet ik niet of ik het uit haar gepeuterd krijg en áls ik het al uit haar gepeuterd krijg of dat de nekslag betekent voor onze vriendschap.
De vorige keer dat er zo’n dergelijke situatie voordeed, is dat bijna het einde geweest van de vriendschap tussen Biebs en mij… Aan de andere kant heeft Biebs toen voor de kant van Niels gekozen en ik weet niet hoe het op dit moment zit. In de verte komt het stemmetje in mijn hoofd weer opzetten: “Is Daniël je dit allemaal waard? Hoeveel heeft zij nu aan jou gedacht in de afgelopen tijd? Ben jij net zo belangrijk voor haar als dat zij voor jou is?”

Ik wuif het stemmetje weg, aangezien het antwoord dat ik op die vragen kan geven, me absoluut niet bevalt. In essentie heeft zij helemaal geen rekening met mij gehouden, ze is alleen maar bang geweest dat Niels ergens achter zou komen. Ze heeft het één keer voor me opgenomen tegenover Niels, maar daarna ben ik weer een geheim geworden en moet ik dansen binnen de lijnen die ze iedere keer opnieuw uittekent.

“Dus… Is Daniël het waard om jouw vriendschap met Biebs op het spel te zetten?”

Mijn initiële reactie is om ontzettend hard “ja” te schreeuwen om de twijfels die mijn onderbewuste omhoog laat komen, aan de kant te schuiven. Ik geloof ook écht dat ze het waard is om voor door het vuur te gaan, ik zou zo ontzettend veel overhebben om écht samen met haar te zijn. Zelfs haar kinderen vind ik geen enkel probleem, ondanks dat ik altijd heb geroepen dat ik nooit kinderen zou willen. Verdomme, ik zou zelfs burgerlijk willen worden met haar. Huisje, boompje beestje…

Ergens weet ik dat dit niet gaat gebeuren en dat maakt me triest. Ik zie haar niet zomaar bij Niels vandaan gaan omdat ze het met mij “spannend” vindt, ze is veel te veel gehecht aan haar leven zoals dat nu is. Waarbij zo goed als alles al vast staat en er amper onzekerheden zijn waar ze rekening mee hoeft te houden.

Al mijmerend loop naar het gezamenlijke balkon, waar Paul en Emma met een vriendin zitten. Ze begroeten me vriendelijk, maar gaan vervolgens verder met het gesprek waarin ze verwikkeld zijn. Ik steek een sigaret op en scroll wat over mijn social media. Ik zie de foto’s van Biebs voorbijkomen, zij is natuurlijk ook weer terug van haar reis.
Zij is begeleider geweest van de reis die naar Barcelona is afgereisd. Dit is voor haar de eerste keer geweest dat zij mee is gegaan naar Barcelona, dus de standaard kiekjes vliegen voorbij; de Sagrada Familia, Park Güell, Torre Agbar en nog een aantal gebouwen in de stijl van Gaudi waar ik de naam niet van weet. Op iedere foto lijkt ze ontzettend blij te zijn, ze lacht, staat met de club leerlingen op de foto en geniet duidelijk van het betere weer dan we hier hebben gehad. Misschien moet ik haar maar eens bellen. Kijken of we iets of wat van de oude terrasmiddagjes terug kunnen halen. Ik zal mezelf wel uitdrukkelijk moeten verbieden ook maar een woord te reppen over Niels, dat gaat nog behoorlijk wat vragen van mijn nieuwsgierigheid. Maar wie weet praat ze me wel de oren van de kop over Barcelona.

Ik tik op haar naam en meteen klinkt de beltoon. Na twee keer de beltoon gehoord te hebben, neemt een krakerige stem op;

‘Hey Syl.’
‘Zo Biebs, je klinkt of je onder een vrachtwagen hebt gelegen!’
‘Je belt me echt letterlijk wakker, wat verwacht je.’
‘Het is 2 uur in de middag, slaapkop.’
‘Ja ja, ga jij maar eens een week op stap met een stuk of 60 leerlingen. Dan piep je wel anders.’ – ondertussen kijkt de vriendin van Emma en Paul met een afkeurend gezicht mijn richting in. Zeker weer zo’n degelijke doos die alleen maar politiek correcte antwoorden geeft…
‘Voorlopig maar even niet, bedankt. Maar waar ik voor belde, schone slaapster, het is wat koud voor een terras, maar ergens iets gaan drinken? Kun je me mooi alle perikelen over Barcelona vertellen.’
‘Deze schone slaapster gaat vandaag haar pyjama niet meer uittrekken. Dus als je langs wil komen, ben je meer dan welkom, maar de buitenwereld is niet klaar voor deze staat van “zijn”.’
‘Helemaal prima, had u nog iets specifieks gewild? Dan fiets ik even langs de super.’
‘800 repen chocolade en 26 liter thee, danku.’
‘Mag het een onsje meer zijn?’
‘Nee, op de druppel af 26 liter alstublieft.’ – Gelukkig, ze klinkt alweer iets meer als de oude.
‘Komt goed, tot zo!’

Een supermarkt bezoekje later zit ik op de fiets richting Biebs en onderweg hoop ik dat ze niet in slaap valt halverwege ons gesprek net als Daniël gisteren.

"Elk afscheid betekent de geboorte van een herinnering"
s. Dali

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 16:43

Goed stuk weer

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Nynkex01
Berichten: 1118
Geregistreerd: 05-07-21

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 21:44

Ben echt heel benieuwd naar dat geheim van Niels ;)

“The biggest lie I tell myself is ‘I don’t need to write that down, I’ll remember it….”

Follow us on Instagram @nynkevdwal_paradressage
https://instagram.com/nynkevdwal_paradressage?utm_medium=copy_link

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 22:26

Goed stuk weer!! Erg spannend nog steeds!

Gjaldau fan Horp (Gjalt 426 X Lolke 371) :+:
B+11; L1+2

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-21 00:22

Nynkex01 schreef:
Ben echt heel benieuwd naar dat geheim van Niels ;)


Misschien gaan we daar nooit achterkomen :x

"Elk afscheid betekent de geboorte van een herinnering"
s. Dali

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 13:09

soeboenoe schreef:
Nynkex01 schreef:
Ben echt heel benieuwd naar dat geheim van Niels ;)


Misschien gaan we daar nooit achterkomen :x


Ja hoiii, dat gaan we dus even niet doen hè >;) >;) >;) :P

Waren Biebs en Niels met dezelfde reis mee trouwens? Of heb ik daar overheen gelezen :=

herr_balou
Berichten: 1442
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 13:14

PoelieWoelie schreef:
soeboenoe schreef:
Misschien gaan we daar nooit achterkomen :x


Ja hoiii, dat gaan we dus even niet doen hè >;) >;) >;) :P

Waren Biebs en Niels met dezelfde reis mee trouwens? Of heb ik daar overheen gelezen :=

Niels was op skireis toch? Dat lijkt me wat lastig in Barcelona...

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 13:24

herr_balou schreef:
PoelieWoelie schreef:


Ja hoiii, dat gaan we dus even niet doen hè >;) >;) >;) :P

Waren Biebs en Niels met dezelfde reis mee trouwens? Of heb ik daar overheen gelezen :=

Niels was op skireis toch? Dat lijkt me wat lastig in Barcelona...


Nou, met dat rare klimaat van tegenwoordig weet je het maar nooit! :P

*gaat zich even schamen* Oeps..

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-21 20:16

PoelieWoelie schreef:
Ja hoiii, dat gaan we dus even niet doen hè >;) >;) >;) :P



Ik moet nog materiaal overhouden voor een eventueel deel 2 toch? O:) :+

"Elk afscheid betekent de geboorte van een herinnering"
s. Dali

primera

Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 17:06

Je gaat ons dus serieus martelen -O- .
Ik was ook wel benieuwd in Niels zijn foute gedrag :+.

Maar laatste stuk was ook weer goed geschreven.

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-21 14:13

Wanneer ik bijna bij het huis van Biebs aankom, ze heeft het gewoon al voor elkaar om een huis gekocht te hebben, voelt het een beetje vreemd om na zoveel tijd bij haar thuis te komen. Ik weet nog dat ze het net gekocht had en we samen wekenlang hebben geschuurd en geverfd, maar dat ik er daarna niet veel meer ben geweest. We hebben voornamelijk bij mij thuis afgesproken omdat ik dicht bij het centrum woon of in het centrum zelf, maar omdat Biebs best een stukje van het centrum afwoont is het bijna nooit voorgekomen dat we daar hebben afgesproken.
Ik maak mijn fiets vast aan de lantaarnpaal schuin voor haar huis en voel ineens wat zenuwen in mijn buik ontstaan die ik niet helemaal kan plaatsen.
Misschien is het omdat ik haar al die tijd al heb voorgelogen over de situatie met Daniël en ik het idee heb dat het bijna op mijn voorhoofd geschreven staat. Ik zou het allerliefst ook van de daken willen schreeuwen hoe gelukkig ze me maakt, maar ik weet ook wat voor een wereldoorlog dat zou ontketenen. Niet alleen tussen Niels en Daniël, maar ook tussen Biebs en mij, want ergens voelt het nog steeds of Biebs aan de kant van Niels staat. Zou zij misschien gevoelens hebben voor Niels?
Kom op Syl, even focus nu. Laat die mensen even voor wat ze zijn en ga eens onbevangen op bezoek bij je vriendin die net een reis naar Barcelona achter de rug heeft.

Ik bel aan, meteen glijdt mijn gezicht uit in een lach, Biebs heeft hetzelfde degelijke deuntje als Niels en Daniël. Wanneer ze de deur opendoet en eruitziet als een spook, betrekt mijn gezicht weer.

‘Zo dan!’
‘Ik heb het je gezegd…’
‘Het lijkt écht alsof je onder een vrachtwagen hebt gelegen…’
‘Ja, slapen in zo’n verrote bus, met een hele groep stuiterende leerlingen die de halve nacht nog lopen te spoken is niet echt best voor je uitstraling.’
‘Ik zie het ja… Maar aan de andere kant, is het wel leuk geweest?’ – Ze laat me binnen en ik ruik een vreemde lucht, maar schenk er niet te veel aandacht aan.
‘Ja het is heel erg leuk geweest, de leerlingen zijn ontzettend braaf geweest en wij als begeleiders hebben er ook wel een klein feestje van gemaakt. Wil je thee?’
‘Ik heb rooibos thee meegenomen, oh en iets met munt. Jij houdt van munt toch?’
‘Zo’n 4 jaar geleden had ik de munt fase, maar dan wel verse. Dus is het heel erg als ik pas?’
‘Misschien raak ik het nog wel aan iemand anders kwijt, ik drink het namelijk niet haha!’

We staan nog even over koetjes en kalfjes te praten terwijl de waterkoker zijn werk doet. Wanneer Biebs de mokken vult met heet water valt het even stil tussen ons. Ik merk dat wat er tussen ons is voorgevallen wel een deuk gegeven heeft aan onze band. Ik heb namelijk nooit momenten gehad waarop het stil is gevallen tussen ons en dat het daarbij ook ongemakkelijk voelde. Ik heb het idee dat Biebs dezelfde ongemakkelijkheid tussen ons voelt, want als onze blikken elkaar kruisen, lacht ze even, het lijkt wel, nerveus.

‘Gaat het voortaan zo zijn?’ – Bite the bullet, dan weet je het zeker.
‘Wat bedoel je?’
‘Gaat het voortaan over koetjes en kalfjes, maar wanneer die op zijn, dat we dan ongemakkelijk worden?’
‘Het heeft gewoon even tijd nodig, we zijn behoorlijk lelijk naar elkaar geweest. Dat is met “sorry” niet ineens weg.’
‘Ik wil gewoon mijn vriendinnetje weer terug…’
‘Volgens mij heb je er een “vriendinnetje” bij gekregen.’
‘Hoezo?’
‘Syl, hoe lang is het nu geleden dat we het bijgelegd hebben?’ – Waar doelt ze op?
‘Geen idee…’
‘Dat is voor de kerstvakantie geweest.’
‘Oké…’
‘Hoe vaak hebben we elkaar nu nog echt gezien sinds Niels zo tegen jou tekeer is gegaan?’
‘Amper…’ – ik mompel het antwoord net hard genoeg dat ze het met moeite kan horen.
‘En hoe vaak ben je intussen bij Daniël geweest?’
‘Huh?’
‘Niet van de domme houden Syl.’
‘Ik ben een keer of twee bij Daniël geweest, maar in mijn verdediging; jij bent ook nog op reis geweest.’
‘Ik ben niet boos, Syl. Je hoeft je ook niet te verdedigen, ik zeg alleen maar dat jouw aandacht de laatste weken niet echt uit is gegaan naar onze vriendschap herstellen. Dat kan, want zoals ik net al heb gezegd, we hebben heel lelijk tegen elkaar gedaan omwille van twee mensen die niks met ons als vrienden te maken hebben. Je moet alleen niet zo vreemd opkijken als het tussen ons nu niet gaat zoals vanouds, dat moet terug groeien.’ – wanneer is Biebs zo volwassen en verstandig geworden? En waarom heb ik nu het idee dat ik in mijn tienerjaren ben blijven hangen?
‘Je hebt gelijk Biebs, ik vind het alleen zo zonde dat we nu zo semi ongemakkelijk tegenover elkaar staan terwijl we voorheen echt nul gêne hadden.’
‘Dan komt misschien wel weer, maar zullen we voor nu even van het onderwerp afstappen? Het wordt er namelijk niet minder ongemakkelijk van.’ – Ze heeft weer gelijk. Toch heb ik het gevoel dat ze niet helemaal meent wat ze zegt en me op afstand probeert te houden.
‘Goed, vertel me eens wat meer over Barcelona. Die drie zinnen van net kunnen niet allesomvattend zijn namelijk!’

We lopen naar haar woonkamer, die ik me herinner als opgeruimd, maar wel overal prullaria en kleine accessoires. Als ik nu binnenstap, lijkt het of ik een alternatieve werkelijkheid instap. Alles is strak, opgeruimd en er is geen onnodige accessoire te vinden. Zelfs de bank lijkt spiksplinternieuw… Biebs is nog aan het babbelen over Barcelona en ik probeer om te luisteren, maar mijn aandacht wordt compleet afgeleid door de inrichting die naar mijn mening op geen enkele manier bij Biebs past. Het heeft iets… Kils. Het lijkt bijna op een werksuite in een hotel, totaal geen persoonlijkheid meer te vinden in deze kamer.
De muur die we toentertijd turquoise hebben geverfd, is nu een vaag zandkleurige crèmekleur; de kastjes van de tweedehandswinkel waarbij er in sommigen nog glas in loodraampjes zaten, zijn ook verdwenen en de salontafel die ze uit haar studentenhuis heeft mee gejat om haar huisgenoten te jennen is ook in geen velden of wegen te bekennen.
Alles lijkt vervangen door hoogglans wit of die vage zandkleur… Met her en der misschien een accent in goud. Menig redactielid van een woon-inspiratie-blad zou er een flauwte van krijgen.
Als Biebs opmerkt dat ik me als een toerist aan het vergapen ben aan haar inrichting hoor ik nog net de vraag;

‘Verfrissend hè? Ik functioneer zoveel beter nu er niet overal rommeltjes zijn.’
‘Het is… Anders. Modern.’ – ik doe écht mijn best om de verbazing uit mijn stem te houden.
‘Ja het is compleet iets anders dan voorheen, dat was echt een bijeengeraapt zooitje. Nu is het veel overzichtelijker en geeft het zoveel meer ruimte!’
‘Ik zie het ja. Heb je iemand laten komen?’
‘Haha, nee joh! Ik heb gewoon geluisterd naar wat tips er en der, maar wat leuk dat je dat denkt!’ – het was niet heel positief bedoeld, maar ik laat haar even in de waan.
‘Aha, maar je zei dat park Güell wel echt indruk heeft gemaakt?’

We gaan op de bank zitten en ze praat weer verder over de plekken waar ze allemaal geweest is in Barcelona, welke ik écht zou moeten zien en vooral welke ik over kan slaan. Ik luister braaf en probeer enthousiast te reageren op haar verhaal, maar het is allemaal zo ongelooflijk politiek correct geformuleerd. Het “feestje” dat ze als begeleiders gebouwd zouden hebben… Simpelweg een avond tot 2.00 aan de bar van het hotel hebben gehangen en gepimpeld…
Wie heeft Biebs gehersenspoeld tot een verstandige volwassene? En ziet ze het nou zelf echt niet? Er lijkt echt helemaal niks over van de rebelse, tegendraadse, antiburgerlijke Biebs die ik ken…

"Elk afscheid betekent de geboorte van een herinnering"
s. Dali

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18120
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 23:21

Niels x Biebs? O:) :=

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

Joltsje

Berichten: 9024
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 09:15

ja dat kan toch niet anders

Be your best self

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-21 10:59

balance schreef:
Niels x Biebs? O:) :=


Zou het? Niels doet wel erg zijn best om Daniël bij zich te houden en hun relatie te laten werken, niet? :x

"Elk afscheid betekent de geboorte van een herinnering"
s. Dali

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 12:11

Lekker stuk weer!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Joesje en 31 bezoekers