[VER] Ik heb je liever dan lief…

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16695
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:10

Waarom is niemand bereid of in staat om zelf verantwoordelijkheid te nemen en probeert iedereen dit bij een ander neer te leggen...?

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:27

Menn, wat een wending weer! :wow: Zo zie je maar weer hoe iedereen weer anders in elkaar zit qua gedachten en redenaties.. Wat Daniëlle betreft.
Nou, ben erg benieuwd naar het vervolg en de reactie van Niels...

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:32

Om het allemaal nog makkelijker te maken haha.

Goed stuk weer ts

Rocamor

Berichten: 10859
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:42

Nikass schreef:
Waarom is niemand bereid of in staat om zelf verantwoordelijkheid te nemen en probeert iedereen dit bij een ander neer te leggen...?


Iets met splinters, ogen en balken?

Mijn neus is schoongemaakt met koffie, mijn beeldscherm daarentegen... :+

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-21 20:08

Nikass schreef:
Waarom is niemand bereid of in staat om zelf verantwoordelijkheid te nemen en probeert iedereen dit bij een ander neer te leggen...?


Dat is vaak wel het makkelijkst... Al moet ik wel zeggen dat ik vind dat Syl toch aardig verstandige opmerkingen maakt. :o

PotjeMayo

Berichten: 567
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 20:12

wow, wat een wending! ben benieuwd hoe niels en bibi gaan reageren op dit nieuws...

Donkim

Berichten: 701
Geregistreerd: 14-10-07
Woonplaats: A’zoden

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 20:14

Poooh, die spanning. Pracht stuk weer

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 20:41

Wat ik niet snap waarom syl met Daan verder wilt..

Stel ze gaat scheiden van Niels, zit syl ook vast aan de 2/3 kinderen.

Moet je ook maar zin in hebben..

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-21 21:06

plutolover schreef:
Wat ik niet snap waarom syl met Daan verder wilt..

Stel ze gaat scheiden van Niels, zit syl ook vast aan de 2/3 kinderen.

Moet je ook maar zin in hebben..


Liefde maakt blind... Ze heeft ook nog nooit "meegedraaid" met een huishouden waarin 2/3 kinderen leven. Dan heb je er ook niet echt een idee van. Bovendien, Syl bekijkt ondanks alles Daniël nog steeds door een roze bril.

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 21:51

Ik wist het ook. Nu maar hopen dag Biebs niet ook zwanger is van Niels, want anders is het drama compleet..

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 22:10

SumSum schreef:
Ik wist het ook. Nu maar hopen dag Biebs niet ook zwanger is van Niels, want anders is het drama compleet..

Breng TS niet op ideeën. :')

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-21 22:18

MarrieLeen schreef:
SumSum schreef:
Ik wist het ook. Nu maar hopen dag Biebs niet ook zwanger is van Niels, want anders is het drama compleet..

Breng TS niet op ideeën. :')


Hahaha, het verloop ligt al vast, dus ondanks dat ik jullie ideeën wel heel leuk vind om te lezen, worden ze niet gebruikt om het verhaal aan te passen :+ :o

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 22:27

Gelukkig maar. :))

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 22:41

Het verloop ligt al vast, dus dan kan het nog steeds dat Biebs ook zwanger is, maar dat je nog niks verklapt _O-

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-21 16:09

‘Dan ga ik even een taxi bellen, want ik kan moeilijk bij jou achter op de fiets.’
‘Prima, ik kleed me om en dan ga ik snel, ik kan het me minder makkelijk veroorloven om te laat te zijn.’ – ik heb de puf niet meer om ertegenin te gaan, als zij met de taxi wil gaan, dan gaat ze met de taxi.
‘Syl?’
‘Ja Daniël.’
‘Dit gesprek is nog niet klaar, ik heb het gevoel dat je behoorlijk gekwetst bent en dat wil ik niet.’

Met een trui half over mijn hoofd antwoord ik dat dat prima is, maar dat ik in ieder geval wel echt haast moet gaan maken. Ik duw haar een reservesleutel in haar hand zodat ze in ieder geval alles achter zich op slot kan doen als ze hier weggaat en dat ze erin kan als ze klaar is en ik nog niet thuis ben. Ze wil me nog een kus geven als ik de deur uitga, maar die sla ik af. Ik zie dat ze dat niet fijn vindt, maar op dit moment zijn er meer dingen die ik niet fijn vind, dus ze dealt er maar even mee.
Eenmaal op de fiets richting school trap ik me een ongeluk, niet alleen omdat ik per sé op tijd wil zijn, maar ook omdat een storm aan zenuwen door mijn lijf heen trekt. Die storm wordt alleen maar heftiger als ik eenmaal het schoolgebouw in zicht heb. Ik heb geen idee wat ik daar aan ga treffen aan gekwetste en eventueel boze mensen. Biebs zal ongetwijfeld van Niels te horen hebben gekregen dat Daniël het weet, Niels zal ook zeker niet in opperste best humeur zijn nadat Daniël gisteren vertrokken is en ik moet doen of ik niet weet dat er een mens in haar buik aan het groeien is waar Niels nog niks van weet.
Ik stal mijn fiets op mijn vaste plek en kijk snel op mijn telefoon voor de tijd, wat vrij nutteloos is aangezien ik de zoomer buiten kan horen. Als een haas ren ik naar boven om mijn jas op te hangen en me te haasten naar het lokaal van Eric. Hijgend stap ik het lokaal binnen als de leerlingen net naar hun plaatsen lopen. Eric trekt zijn wenkbrauwen op en onder mijn adem zeg ik hem dat ik me verslapen heb.

De les verloopt zoals gewoonlijk bij Eric rustig en gestructureerd, wanneer de leerlingen met hun opdrachten aan de slag zijn, komt Eric naar me toegelopen en gaat naast me zitten.

‘Nog even volhouden meis, de vakantie is bijna in zicht.’ – hij zou eens moeten weten wat er daadwerkelijk allemaal afspeelt.
‘Komt goed hoor, vandaag heb ik me gewoon verslapen. Het is gisteren nogal hectisch geweest.’
‘Oh jee, dat klinkt niet zo goed?’
‘Een vriendin van me met liefdesperikelen.’
‘Eén van de redenen dat ik geen partner heb… Heb je ook al dat gezeur niet.’

Een van de leerlingen voor ons is duidelijk aan het meeluisteren met ons gesprek, waardoor ik me wat opgelaten voel. Eric schijnt hier totaal geen last van te hebben.

‘Vertel mij wat… Het zou zo makkelijk zijn als je zulke gevoelens gewoon uit kunt zetten.’ – Het meisje voor ons gniffelt wat.
‘Geniet er maar van nu je jong bent Ellis, als je ouder wordt, is het allemaal een stuk ingewikkelder.’ – Eric richt zich tot het gniffelende meisje, wat een zich duidelijk een klein beetje betrapt voelt. Ze begint namelijk meteen weer te pennen nadat Eric haar aangesproken heeft.
‘Nou goed, heb je vandaag verder een drukke dag?’
‘Nee, Mick heeft gezegd dat ik vandaag niet hoef te komen omdat ze een proeftoets hebben, de klassen die Bibi vandaag heeft, zijn zo bewerkelijk dat ze gezegd heeft dat ze liever geen afleiding in het lokaal heeft en bij jou heb ik alleen dit uur.’
‘Je kunt anders wel aan Niels, Ted en Maaike vragen of je wat lessen bij hen kunt volgen? Aangezien je aangegeven hebt misschien naar Geschiedenis te willen switchen?’ – oh lieve Eric… Je hebt echt geen idee hoe een ontzettende hekel Niels en ik aan elkaar hebben. Maar hoe kan ik dat beleeft duidelijk maken?
‘Ik kan het wel eens aan Ted en Maaike vragen, maar ik vind het een beetje vreemd om bij Niels in de les te gaan zitten. Ik had namelijk een beetje het idee dat hij het niet zo zag zitten dat mijn stage hier verlengt zou worden.’
‘Je moet hem gewoon een beetje beter leren kennen, het is een prima vent als je hem eenmaal kent hoor.’ – Ik moet op mijn tanden bijten om te voorkomen dat ik dingen zeg die ik zogenaamd niet kan weten.
‘Ik ga het eerst even bij Ted en Maaike proberen, dan zie ik vanuit daar wel verder.’

Eric staat op en geeft me een klopje op mijn schouder, hij loopt weer naar zijn bureau en neemt de absenten op. Ergens heeft hij een twijfel gezaaid of ik nog wel stage wil lopen hier. Dan kom ik bij compleet andere begeleiders, andere klassen, midden in het jaar binnengevallen en moet ik alles weer vanaf nul op gaan bouwen. Bovendien is de kans toch wel aanwezig dat ik dan lessen bij Niels moet gaan bijwonen, aangezien Eric daar nu ook op aanstuurt en dat zie ik dus écht niet zitten.

De volgende lesuren verblijf ik in de docentenkamer totdat de pauze begint, de zenuwen schieten weer door heel mijn lijf heen en ik hoop vurig dat er geen conflicten gaan komen. Ik wil namelijk niet tussen Daniël en Biebs inzitten en al helemaal niet ten overstaande van de rest van de collega’s. Daniël is een van de eersten die binnen komt lopen en ze ziet er niet al te blij uit, achter haar aan komt Niels en ook hij ziet eruit of ze een vervelend gesprek hebben gehad. Daniël komt naast me zitten en fluistert dat het een wonder zou zijn als er niet iets gaat klappen vandaag. Niels kijkt me met een dodelijke blik aan en blijft mijn richting in kijken als hij aan de overkant van Daniël gaat zitten. Het blijft stil, er hangt een ongelooflijke spanning tussen die twee, ik zou ontzettend graag een vlieg aan de muur zijn geweest tijdens het gesprek dat die twee hebben gevoerd.
Na een paar minuten komt ook de rest van ons normale tafelgezelschap binnenlopen, inclusief Biebs. Als ze een blik heeft geworpen onze kant in, wil ze eigenlijk weglopen naar een andere tafel. Nog voor iemand het door heeft is Daniël opgestaan en sleept Biebs aan haar arm mee de docentenkamer uit. In dezelfde beweging schieten Niels en ik erachteraan waarop de rest van het gezelschap aan tafel hun ogen uitkijkt.

‘Opflikkeren, jij hebt hier niks mee te maken.’ – sist hij tussen zijn tanden door als ik hem voorbij wil lopen.

Ik schenk er op dit moment geen aandacht aan, eenmaal buiten de docentenkamer probeer ik te bedenken waar Daniël, Biebs mee naartoe kan hebben gesleept. Lang hoef ik daar niet over na te denken, aangezien ik rumoer hoor in de richting van het kantoor van Niels. Ik word aan de kant geduwd door Niels, die dezelfde kant op rent als ik, maar vanwege zijn lengte een stuk sneller is.
De leerlingen die pauze houden op de vide, hebben dit ook gezien en gehoord waarop een clubje leerlingen zich bij de trap naar de docentenkamer hebben gevormd. Nog voor ik bij het kantoor van Niels aankom, hoor ik zijn harde stem schreeuwen;

‘DANIËL!’

Als ik binnen kom stappen zit Biebs op een van de stoelen in het kantoor van Niels en zie ik Daniël met een rood aangelopen gezicht vlak voor Biebs staan.

‘Ja, ga je het echt voor je scharrel opnemen?! Zijn we daar echt beland nu?!’
‘Hou jezelf eens in, je bent appelflap op je werk!’ – Hij pakt een van haar polsen vast en probeert haar bij Biebs weg te trekken. Biebs zit ineengedoken en heeft haar blik hoopvol op Niels gevestigd.
‘Ik hou mezelf al maanden in! Alles zodat je maar geen gezichtsverlies hebt hier hè? Wat dacht je dan, dat ik gezellig thee met haar zou gaan drinken nadat ze haar kunstje op je gedaan heeft? Dat ik toch wel zoveel van je houd dat ik het je zonder pardon vergeef en zo over mezelf heen laat walsen? Wie zegt me dat jullie het niet nog eens doen?! Want “och die stompzinnige Daniël vergeeft het ons toch wel”!!’ – ze rukt haar pols los uit de grip van Niels en richt zich weer tot Biebs.
‘Je hebt zo ontzettend veel geluk dat Niels je nu “komt redden”, maar geloof me op mijn woord… Al dénk je alleen maar aan Niels, ik maak je echt helemaal kapot.’
‘Daniël, kap hiermee! Je zet jezelf alleen maar voor schut! We zijn geen tieners meer die als het allemaal te moeilijk wordt, maar gaan knokken!’ – Niels probeert zich tussen Daniël en Biebs te positioneren, maar krijgt een flinke duw van Daniël.
‘Wat denk je dat ik ga doen, Niels? Denk je echt dat ik haar een klap ga verkopen? Dat ik haar mijn werk ook nog af laat nemen door straks “mishandeling” als klacht op mijn bord te krijgen?!’
‘Ik kan je totaal niet meer peilen, nee. Je praat al weken niet meer echt met me, dus als je ineens zulke rare acties onderneemt, geen idee welke rare ideeën je er nog meer op na houdt!’ – Ineens schiet haar blik naar mij, ik heb me al die tijd als zwijgende partij tegen de muur gedrukt.
‘Ik ben toch niet gek? Zeg me alsjeblieft dat ik niet gek ben…’ – alle ogen in de kamer zijn nu op mij gericht, de meest vuile blik van Niels, de verschoten ogen van Biebs en de smekende ogen van Daniël. Wat een puinhoop…
‘Je bent niet gek Daniël… Je bent kwaad en gekwetst, maar dit is ook niet de oplossing…’ – Niels lift zijn wenkbrauwen even kort en Biebs blijft me met een soort lege blik aankijken. Ik zie de ogen van Daniël zich vullen en uiteindelijk overstromen. Ze slaat haar handen voor haar gezicht en ik loop om Biebs heen naar haar toe. Ze klampt zich aan me vast en barst in snikken uit. Niels zegt ondertussen tegen Biebs dat ze beter kan gaan en dat laat Biebs zich geen twee keer zeggen. Niels komt achter Daniël staan en legt een hand op haar rug. Mijn vroegere ik had meer dan duidelijk gemaakt dat hijzelf nu ook maar moest gaan, maar buiten dat me dat nu niet heel gepast lijkt, is dit misschien wel een moment waarop die twee met elkaar kunnen praten.
Ik probeer haar omhoog te krijgen vanaf mijn schouder, ze kijkt me met een rood gezicht en betraande ogen aan. Ik hint met mijn ogen naar Niels, die nog steeds met een hand op haar rug staat. In de eerste instantie schudt ze “nee”.

‘Lieve schat, ik snap dat je me niet aan wil kijken en dat je het liefst zo ver mogelijk uit mijn buurt blijft, maar ik hou echt nog steeds ontzettend veel van je… Ik vind niet dat je gek bent… Ik wil je alleen maar beschermen tegen ondoordachte acties die je kunnen achtervolgen.’ – twee van zijn handen op haar schouders.
‘Ik kán je niet eens recht aankijken, ik walg van je.’
‘Daar heb je alle recht toe, ik walg ook van mezelf, maar ik wil ons niet opgeven. Denk aan de laatste weken… We hebben het zo goed gehad, samen met de kinderen…’
‘Daniël, misschien moet je wel echt even met Niels praten.’ – met mijn ogen kijk ik even naar haar buik en kijk haar daarna weer aan.
‘Je gaat me niet alleen laten.’ – ze fluistert het zo zacht dat alleen ik het kan horen.
‘Ik ga niet bij jullie gesprek zitten, dat is echt iets tussen jullie.’ – Voor het eerst zie ik Niels met enigszins iets van dankbaarheid naar me kijken.
‘Dat maakt me echt geen bal uit, je blijft.’
‘Schat, ik denk dat dat voor Syl ook heel ongemakkelijk is…’
‘Het is of met Syl erbij of er wordt niet gepraat en dan is het klaar tussen ons, wel of niet zwanger.’ – ze heeft zich naar hem omgedraaid en gooit meteen de bom op zijn dak.
‘Zwanger?!’ – Niels valt bijna om van verbazing. Ik probeer me weer zo onzichtbaar mogelijk te maken door mezelf in een hoekje te drukken.
‘Ja, zwanger.’
‘Mijn hemel Daniël… Hoe lang? Wanneer? Voel je je wel goed?’ – hij wil meteen zijn hand op haar buik leggen, maar ze stapt achteruit.
‘Nadat je haar gedaan hebt en hoe ik me voel weet je dondersgoed.’ – heel haar houding straalt afstandelijkheid uit. Niels daarentegen wil alleen maar dichter bij haar komen.

bamisalami
Berichten: 609
Geregistreerd: 25-08-14

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 16:21

Oooh meer!

bora

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 16:28

"kruip onder mijn steen uit"

WAUW. Blijf lezen, blijft spannend.

MissJG

Berichten: 386
Geregistreerd: 28-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 16:31

Wauw.. je zou denken dat het op den duur langdradig word ofzo. Maar ik helaas is dat niet het geval en ga ik weer in spanning afwachten. Wil je toch bedanken dat je ons elke week weer zo’n mooi stuk geeft. Ik zit er tenminste nog steeds helemaal in. :j

SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 16:58

Oooh blijft toch een heerlijk verhaal! Kan niet wachten tot het volgende stuk

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 17:24

Oh man, wat weer geweldig goed geschreven! Wil meeerrr..

PotjeMayo

Berichten: 567
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 18:36

goed stuk weer! ben benieuwd of en wanneer niels het te weten gaat komen van danielle en syl

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 18:52

Wat een geweldig stuk weer! Ik wil meeeeeer! Dit verhaal in een boek zou ik echt pas kunnen wegleggen als het uit was!

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-21 20:08

Dankjulliewel! Echt hele mooie complimenten! Vind ik echt heel fijn! :D :o

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 21:08

Ik wil meer!!!

primera

Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 21:59

MissJG schreef:
Wauw.. je zou denken dat het op den duur langdradig word ofzo. Maar ik helaas is dat niet het geval en ga ik weer in spanning afwachten. Wil je toch bedanken dat je ons elke week weer zo’n mooi stuk geeft. Ik zit er tenminste nog steeds helemaal in. :j


Helemaal mee eens, elke keer :j