[VER] Ik heb je liever dan lief…

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-22 14:27

‘Hey, jij bent lekker op tijd.’
‘Oh, ben ik te vroeg?’
‘Nee joh, kom binnen.’

Ze stapt naar binnen en zet haar tas onder de jassen voordat we samen naar de woonkamer lopen. Als vanzelf neemt ze plaats op de bank en ik vraag of ze iets wil drinken.

‘Ik ben met de auto, dus ik kan echt maar één wijntje drinken vanavond.’
‘Prima, rode?’
‘Is helemaal prima.’

We kletsen wat over wat we in de vakantie allemaal gedaan hebben, hoe het gaat en het is ontzettend gezellig. Ze houdt het luchtig, beweegt spontaan en het lijkt of ze totaal geen zenuwen of spanning heeft nu ze hier zit.

‘Je ziet er goed uit, Syl.’
‘Dank je, het gaat ook een stuk beter met me. Jij ziet er ook meer ontspannen uit.’
‘Nou, na een paar dagen met de kinderen ben ik vooral moe! Tygo had last van tanden die doorkwamen, dus dat was veel huilen. Hopelijk heeft hij bij de laatste tanden minder last, het is namelijk zo sneu om hem zo verdrietig te zien.’
‘Dat gaat ook snel… Hij kon zo ongeveer net op zijn buik liggen de eerste keer dat ik hem zag.’
‘Ja het wordt al een hele vent, wil al gaan lopen.’

Het is even stil, Syl draait haar wijnglas tussen haar vingers en lacht even als we elkaar aankijken. Het is ook wel een beetje vreemd om elkaar zo te zien, zeker omdat we de laatste keer zo ongeveer besloten hebben om niets meer met elkaar te doen.

‘Weet je zeker dat je niet nog een wijntje wil?’
‘Ik moet nog rijden, lijkt me niet verstandig.’
‘Je kunt ook blijven? Dat is de vorige keer ook prima gegaan.’
‘Daniël…’ – Ze kijkt me op een bepaalde manier aan, ergens heb ik een voorgevoel over wat ze wil gaan zeggen en ik vind het maar niks.
‘Ik heb een date gehad met een andere vrouw…’ – Ze zet haar wijnglas op de salontafel en ik heb meteen een verklaring waarom ze zo onbezorgd lijkt.
‘Wat leuk voor je.’ – Ik probeer er wat enthousiasme in te leggen, maar het steekt me.
‘Nee. Het is een ontzettende leuke vrouw, maar met alles wat ze doet zit jij in mijn hoofd. Daniël, ik ben hier niet om je te smeken of je alsjeblieft nog eens na wil denken over ons, maar ik wil weten of er überhaupt nog íets zit.’
‘Zo… Je laat er geen gras over groeien…’
‘Dat hebben we lang genoeg gedaan, denk je niet? We kunnen zo ongeveer een botanische tuin beginnen met de hoeveelheid gras dat we hebben laten groeien.’
‘Maar ik dacht dat ik de vorige keer best duidelijk ben geweest toch? Een relatie zit er voor ons niet in. Ik vind je ontzettend interessant en wil graag ontdekken, maar jij ziet er meer in. Bovendien lijkt het erop dat Niels en ik toch weer… Een poging gaan wagen.’
‘Dus je bent weer samen met Niels?’ – De teleurstelling is meer dan duidelijk van haar gezicht af te lezen.
‘Nee, nog niet. Ik heb wel tegen hem gezegd dat ik erover na wil denken.’
‘Dus daarmee zet je een definitief punt achter ons?’
‘Lieve Syl, er is geen “ons” mogelijk. Ik ben er na al die tijd wel achter dat het me ontzettend opwindt als ik denk aan wat je allemaal bij me doet en hoe je precies lijkt te weten wat je wanneer moet doen, maar dat een vrouwenlichaam het niet voor me doet. Ik vind jou als persoon fantastisch en ik hou ontzettend veel van je, maar meer dan “plezier” maken, zit er voor mij niet in. Als je begrijpt wat ik bedoel.’
‘Ik begrijp wat je bedoelt, al heeft niemand het zo direct tegen me gezegd.’ – Zie ik nou schaamrood op haar gezicht?
‘Kijk… Ik ben er niet trots op, als zogeheten “burgertrut”, dat ik het zo voel; maar ik denk dat het voor ons beiden een stuk gemakkelijker is als het duidelijk is. Jij hebt altijd de keus om daar wel of niet in mee te gaan en het wil ook niet zeggen dat we niet gewoon iets gezelligs kunnen doen, maar meer dan dat gaat het niet worden.’ – Een gevoel van opluchting trekt door mijn hele lijf, wát een bevrijding om zo eerlijk te zijn over mijn eigen gevoel en gedachten.
‘En wanneer je weer iets met Niels begint dan?’
‘Dat zijn zaken tussen hem en mij. Dus jij hoeft het er niet met hem over te hebben.’
‘Ik kan het niet helpen, maar wat ben je ontzettend aantrekkelijk als je zo duidelijk bent.’
‘Wát een overgang, Syl!’ – Ik schater het uit van het lachen.
‘Ja, wat dan? Je stelt praktisch voor om friends with benefits te worden en dan moet ik serieus blijven?!’
‘Éen ding nog.’
‘Ja?’
‘Geen gedoe, beloofd?’
‘Beloofd.’

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 15:49

Oehhh Syl, waar begin je aan!

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 16:04

Oh jee waar begin je aan..... goed stuk weer....

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 20:10

Ben ik de enige die niet snapt dat je friends with benefits wilt zijn met iemand die je fysiek niet aantrekkelijk vindt

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 22:39

Oh oh!
Goed stuk weer

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 14:18

Ik heb het idee dat ik dit stuk al zes keer eerder heb gelezen. Ze vallen in herhaling…

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 20:30

Divers schreef:
Ik heb het idee dat ik dit stuk al zes keer eerder heb gelezen. Ze vallen in herhaling…



Wel een beetje mee eens helaas, ik denk ook te weten hoe we nu naar het einde gaan. Met andere worden, het lijkt voorspelbaar te worden.

Blijf wel lezen hoor :o

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 15:39

Ik was zelf ook niet helemaal tevreden over het laatste stuk, dus ik heb het opnieuw geschreven. Ik ben er deze keer wel meer tevreden over, maar helemaal lekker uit de verf komt het niet. Dus wie weet komt er nog een poging 3; voor nu in ieder geval het herschreven stuk. :+
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

‘Hey, jij bent lekker op tijd.’
‘Oh, ben ik te vroeg?’
‘Nee joh, kom binnen.’

Ze stapt naar binnen en zet haar tas onder de jassen voordat we samen naar de woonkamer lopen. Als vanzelf neemt ze plaats op de bank en ik vraag of ze iets wil drinken.

‘Ik ben met de auto, dus ik kan echt maar één wijntje drinken vanavond.’
‘Prima, rode?’
‘Is helemaal prima.’

We kletsen wat over wat we in de vakantie allemaal gedaan hebben, hoe het gaat en het is ontzettend gezellig. Ze houdt het luchtig, beweegt spontaan en het lijkt of ze totaal geen zenuwen of spanning heeft nu ze hier zit.

‘Je ziet er goed uit, Syl.’
‘Dank je, het gaat ook een stuk beter met me. Jij ziet er ook meer ontspannen uit.’
‘Nou, na een paar dagen met de kinderen ben ik vooral moe! Tygo had last van tanden die doorkwamen, dus dat was veel huilen. Hopelijk heeft hij bij de laatste tanden minder last, het is namelijk zo sneu om hem zo verdrietig te zien.’
‘Dat gaat ook snel… Hij kon zo ongeveer net op zijn buik liggen de eerste keer dat ik hem zag.’
‘Ja het wordt al een hele vent, wil al gaan lopen.’

Het is even stil, Syl draait haar wijnglas tussen haar vingers en lacht even als we elkaar aankijken. Het is ook wel een beetje vreemd om elkaar zo te zien, zeker omdat we de laatste keer zo ongeveer besloten hebben om niets meer met elkaar te doen.

‘Weet je zeker dat je niet nog een wijntje wil?’
‘Ik moet nog rijden, lijkt me niet verstandig.’
‘Je kunt ook blijven? Dat is de vorige keer ook prima gegaan.’
‘Daniël…’ – Ze kijkt me op een bepaalde manier aan, ergens heb ik een voorgevoel over wat ze wil gaan zeggen en ik vind het maar niks.
‘Ik heb een date gehad met een andere vrouw…’ – Ze zet haar wijnglas op de salontafel en ik heb meteen een verklaring waarom ze zo onbezorgd lijkt.
‘Wat leuk voor je.’ – Ik probeer er wat enthousiasme in te leggen, maar het steekt me.
‘Ja, ik moet ook zeggen dat ik me erg prettig bij haar voel. Ik wil alleen wel zaken netjes afronden met je.’
‘Hoe bedoel je? De vorige keer dat we elkaar gezien hebben, is het toch al netjes uitgesproken?’
‘Ik wil toch nog graag naar je uitspreken dat ik graag contact met je houd, vriendschappelijk.’ – Haar blik is serieus, ik merk dat ze het lastig vindt om dit uit te spreken. Ik kan hieruit dat ook opmaken dat ze nog steeds moeite heeft met het loslaten.
‘Lieve Syl.’ – Ik pak haar hand vast.
‘Natuurlijk kunnen we elkaar vriendschappelijk blijven zien. Je moet alleen wel weten dat Niels en ik waarschijnlijk nog een laatste poging gaan wagen samen, dus dat je hem wel weer tegen gaat komen.’
‘Ergens vind ik het een opluchting dat je niet alleen bent, maar dat hij dat dan is…’
‘Ik weet hoe je over hem denkt, ik weet ook dat je eigenlijk gelijk hebt, maar we blijven om elkaar heen draaien en het is gewoon nog niet “af”.’
‘Ik hoop alleen dat hij je niet nog een keer kwetst.’
‘Daar kom ik maar op één manier achter… Maar genoeg over mij, vertel eens over jouw date.’ – Misschien als ik haar erover hoor vertellen, dat het stekende gevoel minder wordt.
‘Nou, ze heet Marjolijn, is 32 en werkt achter de bar. En we zijn bij haar thuis gaan eten, ze heeft me geleerd hoe ik cocktails moet shaken en we hebben een hele gezellige avond gehad.’
‘Wat fijn om te horen Syl, je straalt als je over haar praat.’ – Nee, het steekt nog steeds. Maar dat hoeft ze niet te weten.
‘Lief dat je dat zegt. Ik wil je ook niet voor je hoofd stoten door hier helemaal enthousiast te zijn over een andere vrouw.’
‘Lieverd, maak je eens niet zo druk. Ik heb je de vorige keer al gezegd dat ik je alleen maar gelukkig wil zien en als zij je happy maakt, dan is dat goed.’
‘Nou, nog één wijntje dan. Écht niet meer hoor, ik wil niet dat ik straks niet meer mag rijden.’
‘En anders is er ook altijd nog plek om te blijven slapen.’ – Ze kijkt me wat argwanend aan.
‘In het logeerbed! Niet iedereen die blijft slapen, komt in mijn bed liggen hoor.’

We drinken nog een wijntje en hebben het heel gezellig samen. Er wordt gelachen, gepraat en over onzinnige dingen gegrapt. Syl houdt zich braaf aan haar twee wijntjes en wanneer ik voorstel een derde te pakken, vraagt ze toch om wat water. Als ik zo naar haar kijk en zie hoe onbezorgd ze wederom lijkt, doet dat me oprecht goed. Ze zorgt ervoor dat ook ik me wat zorgelozer voel en het is lang geleden dat ik me een beetje lichter heb gevoeld.
Ik mag me best gelukkig prijzen met zo iemand in mijn leven, al is het maar vriendschappelijk.

De avond gaat veel te snel voorbij en voor ik het weet staat ze op met de mededeling dat ze weer naar huis toe gaat.
Ik sta met haar mee op, loop achter haar aan naar de gang waar ze haar tas pakt en omdraait om afscheid te nemen. Ze buigt zich naar me toe en in een reflex geef ik haar een kus om meteen weer een stap achteruit te doen. Ze kijkt een beetje beduusd.

‘Dit kan niet meer Daniël.’
‘Sorry, het was niet mijn bedoeling.’
‘Kom, ik wilde je alleen een knuffel geven voor ik zou gaan. Ik vond het een hele gezellige avond, bedankt.’ – Ze omhelst me en ik sla mijn armen ook om haar heen.
‘Ik vond het ook een leuke avond, bedankt dat je langs wilde komen.’

Ze opent de voordeur en het is stiekem best fris buiten, ik wrijf mezelf wat warm terwijl ik haar uitzwaai en de voordeur weer sluit

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 15:45

ook een leuk stuk wel over een andere boeg ;)

ChristaMoor

Berichten: 2640
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:06

Ik vind dit fijner lezen :j

SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:31

Vind het tweede stuk ook fijner! :j De eerste voelde inderdaad als een zoveelste herhaling

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 17:10

Eens met SUSANNEx! Tof dat je weer begonnen bent trouwens :D

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 15:37

Mee eens, goed stuk!
Leest lekker, ben benieuwd hoe het verder gaat en hoe dit dan weer uitloopt tot bij de OP haha

Anoniem

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 11:17

Ik vind het knap hoe je dit hebt herschreven! Het lijkt nu inderdaad dat syl een stuk standvastige is, weet wat ze wil en over daan heen aan het komen is, waar daan gewoon lijkt te balen dat ze niet 'vol' voor haar gevoel voor een vrouw durfde te gaan. Echt heel knap.

MissJG

Berichten: 386
Geregistreerd: 28-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 13:35

pimaude schreef:
Ik vind het knap hoe je dit hebt herschreven! Het lijkt nu inderdaad dat syl een stuk standvastige is, weet wat ze wil en over daan heen aan het komen is, waar daan gewoon lijkt te balen dat ze niet 'vol' voor haar gevoel voor een vrouw durfde te gaan. Echt heel knap.


Hier ben ik het helaas mee eens!

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 19:50

Krijgen we heel toevallig een nieuw stukje morgen TS? ;)

Nynkex01
Berichten: 1120
Geregistreerd: 05-07-21

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 23:35

Bijna vrijdag :)

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-22 11:36

Als het goed is komt er later vandaag weer een nieuw stukje! :j

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-22 15:09

Ik heb echt een leuke avond gehad en ik gloei nog een beetje na wanneer ik de glazen opruim en beneden alles afsluit om naar bed te gaan.
Eenmaal boven, loop ik naar de badkamer om mijn tanden te poetsen. Tijdens het poetsen kijk ik mezelf recht aan in de spiegel en het gloeiende gevoel trekt weg. Ik zie een schim van wie ik ooit was terugkijken. Wallen onder mijn ogen, rimpels op mijn voorhoofd en het bruine tintje dat ik zelfs in de winter altijd heb gehad, heeft plaatsgemaakt voor een bleke “waas” over mijn gezicht. Het enige dat ik nog een beetje van mezelf herken, is het blosje dat ik op mijn wangen heb. Het wordt eens tijd dat ik verder ga, dat ik af ga sluiten waar ik zo ontzettend veel last van heb. Die ene voet die ik nog in het recente verleden heb staan, zal toch een keer voor de andere voet moeten komen te staan. Dat betekent keuzes maken. Ik kan niet eeuwig blijven fladderen tussen “misschien, wellicht en ooit”.

Ik pak mijn telefoon uit mijn kontzak en zoek naar Niels. Na twee keer de kiestoon hoor ik hem en voor ik erg in heb, hebben we afgesproken dat we morgen naar zee gaan. Zonder de kinderen, alleen wij twee. Hij komt me halen en wil niet zeggen naar welk strand we gaan, dus moet ik me laten verrassen. Ik heb zo’n hekel aan verrassingen, maar hij leek zo in zijn sas over het feit dat hij onze “date” mocht regelen dat ik het voor deze keer maar laat gaan.


Om tien uur stipt staat hij voor de deur. Ik kan zien dat hij zijn best heeft gedaan, nette witte blouse, strakke donkere jeans, nette stappers en ik kan zijn overheerlijke luchtje meteen ruiken als ik de deur opendoe. Ik voel me meteen underdressed in mijn zwarte chiffon blouse met simpele jeans en sneakers.

‘Hey knapperd.’
‘Slijmbal.’ – Ik zeg het met een lach op mijn gezicht.
‘Ga je met me mee? Ik heb een hele dag gepland voor ons.’
‘Ik pak nog even mijn telefoon en dan ga ik met je mee.’

Ik loop de woonkamer in om mijn telefoon van de eettafel te pakken en voel me ineens stikzenuwachtig. Het slaat helemaal nergens op, want het is Niels. Ik ga met Niels naar het strand, waarom ben ik zo nerveus?
Ik stop mijn telefoon in mijn tas en loop weer naar de voordeur, waar hij nog steeds op me staat te wachten. Ik draai de voordeur op slot en loop naar zijn auto, waar hij de deur voor me openhoudt.

‘Dit ga je niet heel de dag doen hoor, word er een beetje zenuwachtig van.’
‘Ik moet toch indruk maken op zo’n eerste date.’ – Hij knipoogt en duwt vervolgens het portier dicht als ik goed zit.

Hij stapt aan de andere kant in en start de auto. Normaal gesproken heeft hij radio aanstaan, maar nu staat er een afspeellijst aan met allerhande muziek die ik graag hoor. Ik kijk even schuin naar hem en hij zit met een zelfvoldane lach op zijn gezicht voor zich te kijken naar de weg.

‘Vind je het wat?’
‘Wat?’
‘De muziek. Als ik het me goed herinner zijn dit de nummers waar je blij van wordt.’
‘De muziek is prima hoor, heb je dit nu speciaal voor de autorit samengesteld?’
‘Ik kon niet slapen nadat je me gisteren gebeld hebt… Hoe puberaal het misschien ook klinkt, ik was echt stik nerveus. Eigenlijk tot het moment dat je de deur opendeed, was ik stik nerveus. Toen ik je zag staan, waren ineens alle zenuwen verdwenen, ik was en ben vooral heel erg gelukkig dat we samen op pad gaan.’ – Hij blijft stug naar de weg kijken, maar ik zie dat zijn hand op de versnellingspook wat wriemelt.
‘Dan heb je die zenuwen aan mij gegeven toen de deur openging, want ik had daarvoor geen last van zenuwen en daarna wel.’ – Ik kijk opzij uit het raam, ik durf hem niet aan te kijken.
‘We gaan er gewoon een hele leuke dag van maken en afspreken dat we niet alles van deze dag af laten hangen.’
‘Je hebt gelijk. Waar neem je me mee naartoe?’
‘Naar het strand.’
‘Welk strand?’
‘Dat zie je vanzelf.’ – Hij verkneukelt zich, dat is aan alles af te zien.
‘Je weet dat ik niet van verrassingen houd.’
‘Klopt, maar ik ga het je alsnog niet vertellen. Je ziet het vanzelf.’

Ik geef hem een duwtje en hij lacht wat, vroeger kon ik die lach van hem niet weerstaan en ik moet toegeven dat ik er nu weer een klein beetje door smelt. Hij kan zo verdomde charmant zijn…

‘Hé schone slaapster, we zijn er.’ – Oh, meent hij dit?! Ben ik écht in slaap gevallen?!
‘Oh Niels, sorry! Ik heb het niet eens in de gaten gehad…’
‘Maak je niet druk.’ – Hij knipoogt.
‘Weet je inmiddels al waar we zijn?’ – Nadat hij dit gezegd heeft, kijk ik eens om me heen, vaag herken ik het wel.
‘Iets met een klok en een klepel…’
‘Kom, als we er helemaal zijn dan weet je het wel.’ - We lopen samen vanaf de auto naar het strand en al snel wordt het duidelijker waar we zijn.
‘Je hebt ons gewoon naar het strand gereden waar we vroeger onze eerste date hebben gehad!’ – Hij begint te stralen.
‘Je weet het nog!’
‘Natuurlijk weet ik het nog, ik was toen zo ontzettend blij dat je me niet mee hebt genomen naar de film of dat we ergens in een café wat zijn gaan drinken. Dit was echt een date, we hebben zo fijn gepraat toen. Onze eerste kus…’ – Ik geef hem een knuffel. Ik voel me zo warm en veilig in zijn omhelzing en ik voel zijn neus verdwijnen in mijn haar.

Anoniem

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 16:00

Poehhhhhhhhhhhhh. Ik vind het wel schattig, maar niels heeft het voor mij verpest. Leest wel fijn weg !!

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 19:15

Heel mooi stuk, alleen Niels heeft het voor mij ook verziekt zie hem nog steeds graag de gevangenis in gaan voor de mishandeling en baby moord....

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 20:45

Ik zie dat heel anders. Je zwangere vrouw duwen/aanvallen is natuurlijk totaal buitensporig en idioot, dat staat buiten kijf. Eerlijk gezegd vind ik het een beetje voorspelbaar om hem in het verhaal als de "badguy" neer te zetten.
Maar buiten dat, is Syl degene die heeft lopen zieken in een huwelijk. Ze houdt zg van Daan, maar als dat zo was geweest was ze niet in die relatie gestapt.
Maar goed, uiteindelijk is er eigenlijk geen enkel integer persoon in het verhaal. Behalve dan de kinderen..

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-22 21:47

@Nikass het is alleen zo dat Niels niet alleen als bad guy weggezet wordt, ook als een man die ondanks alles nog heel veel van zijn vrouw kan houden en over zijn eigen ego heen wil stappen om dat aan haar te laten zien/te bewijzen.

Syl is degene die Niels als bad guy wegzet, Daniël weet dat wat er gebeurd is niet oké is, maar ziet hem niet als ultieme bad guy.
Niels ziet Syl dan weer als de "bad guy" terwijl hijzelf ook geen zuivere koffie is.


Het is in mijn verhaal nooit de bedoeling geweest om één iemand als "de" slechterik weg te zetten, maar wel hoe personen verschillend reageren wat past bij hun karakters. :)

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 22:26

Nee dat klopt hoor, maar op de één of andere manier ziet iedereen hem zo.. dat vind ik wel jammer. En dat komt denk ik doordat een kind verliezen natuurlijk zo ontzettend dramatisch is, dat al het andere erbij in het niet valt..

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 18:06

Nikass schreef:
Nee dat klopt hoor, maar op de één of andere manier ziet iedereen hem zo.. dat vind ik wel jammer. En dat komt denk ik doordat een kind verliezen natuurlijk zo ontzettend dramatisch is, dat al het andere erbij in het niet valt..


Dat dus... ik ben mama en noem het kortzichtig maar dat is iets waar ik mij niet overheen kan zetten :=

maar het is juist ook wel goed dat we discussiëren over het verhaal ;)