[WIP]’Gouden’ veulen Luminosa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

[WIP]’Gouden’ veulen Luminosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-20 08:41

In het aanvraagtopic stonden een aantal fantastische foto’s van Luminosa van bokker furioso met een mooi gouden kleurtje.
-Zal ik wel, zal ik niet....-
Ik ga me er toch aan wagen. Gisteravond begonnen met een schets en kleuren. Achteraf best een gok, want ik ben door gegaan toen het buiten donker werd en we binnen geel lamplicht aan hadden. Niet zo’n goed idee.

In het verleden heb ik vaker paarden getekend, maar nu al zeker 10 jaar niet meer. Mijn valkuil is te snel willen en dan afraffelen. Dus ik neem mezelf voor het eerder weg te leggen wanneer ik dat aan voel komen :+
Ik durf het nu wel weer te laten zien. Ben al blij met de verhoudingen en het oog. 2 dingen die in het verleden nogal eens mis gingen.
Ik werk met kleurpotlood: Bruynzeel Design 8805.

Kom maar op!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


furioso

Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Re: [WIP]’Gouden’ veulen Luminosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 10:09

Vind het nu al zo super knap <3

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [WIP]’Gouden’ veulen Luminosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-20 11:07

Dank je!

Weer 2 uurtjes verder gewerkt.
Afbeelding

En een close up van het oog
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: [WIP]’Gouden’ veulen Luminosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:42

Prachtig! En nu al heel "aaibaar". Knap gedaan. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Steefz

Berichten: 2081
Geregistreerd: 26-10-13

Re: [WIP]’Gouden’ veulen Luminosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 12:10

Wat een aansprekende blik! :j Knap dat je je durft te wagen aan valk; dat is naar mijn mening een lastige tint om op papier te zetten. Volgens mij heb je er niet zoveel moeite mee, want de kleur komt in ieder geval al goed naar voren. :D
Bij de vacht heb ik het idee dat de potloden niet altijd even scherp geslepen zijn en het daardoor over doet komen alsof het veulen in wintervacht zit. Ook zie ik nog her en der het papier door de tekening heen komen. Dit kun je oplossen door met een lichte druk over deze delen heen te gaan met verschillende tinten met de haarrichting mee. Dan zal het geheel ook wat zachter worden. Succes!

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-20 13:51

Ja ik moet ze vaker slijpen. Deze potloden zijn heel zacht, dus slijten vrij snel.
Welke tinten zou je gebruiken om ‘m meer dekkend te maken? Dezelfde tinten? Lichter? Of blenden met bijvoorbeeld wit zodat het dekkend wordt? Vind dat erg lastig.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Steefz

Berichten: 2081
Geregistreerd: 26-10-13

Re: [WIP]’Gouden’ veulen Luminosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 13:58

Ik ken het kleurenpalet van Bruynzeel niet, maar ik zou gaan voor een middentoon en bij de lichtere stukken (oorpluis en glansplekken) is crème of wit een goede optie. Kleurpotlood is niet het makkelijkste medium, maar wel ontzettend leuk. :D

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [WIP]’Gouden’ veulen Luminosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-20 14:40

Creme is het potlood wat ik niet heb en enorm mis :D
Ik ga een losse bestellen van Faber Castell. Maar goed, dat komt nooit op tijd binnen :+
Ik gebruik nu wit en een hele lichte tint grijs met een klein laagje geel. Echt creme wordt het niet (donkerder), maar het benadert redelijk.

Ja kleurpotlood is wel enorm leuk! Je kan er heel veel mee, maar je moet veeeeeeel laagjes maken en veel kleuren gebruiken in je palet.

Ik ben nog een stukje verder gegaan en wat meer dekkend geprobeerd te maken. Of het helemaal glad dekkend gaat worden weet ik niet. Papier is ook wat ruw. Geen structuur, maar ook niet helemaal glad. En heb geprobeerd wat fijnere haartjes te maken. Vind ‘m nu al wel meer richting zomervacht gaan.
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Steefz

Berichten: 2081
Geregistreerd: 26-10-13

Re: [WIP]’Gouden’ veulen Luminosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 14:56

Een hele verbetering zo!
Op wat voor papier teken je?

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [WIP]’Gouden’ veulen Luminosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-20 15:00

160gr. Maar merk weet ik niet. Heb het bij De Kwast gekocht om ook als printpapier voor mijn BuJo te gebruiken. Dit was het enige A4 dat ik in huis heb naast het te dunne schetsblok :+
Op zich wel fijn papier. Het mengt en blendt wel heel fijn. Alleen dekt het door het beetje ruwe niet 100%.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

furioso

Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 16:44

Dit is trouwens de foto :D
Afbeelding

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: [WIP]’Gouden’ veulen Luminosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 17:23

Hoe is het mogelijk :wow: Ik vind het eigenlijk erg mooi dat het papier nog wat te zien is.

Heel, heel knap dit!

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [WIP]’Gouden’ veulen Luminosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-20 20:14

Dank je!

Ik ben weer een stapje verder. Voor vandaag stop ik er mee. Veel gedaan :j
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Steefz

Berichten: 2081
Geregistreerd: 26-10-13

Re: [WIP]’Gouden’ veulen Luminosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 20:21

Gaat goed! Je bent al flink opgeschoten. :j

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [WIP]’Gouden’ veulen Luminosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-20 07:43

Ik vond de neus echt een drama. Grappige is dat ik er dichtbij eigenlijk nog niet blij mee ben. Maar zo een dag later van de foto of veraf ziet het er eigenlijk best okee uit :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [WIP]’Gouden’ veulen Luminosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-20 14:25

Weer een stapje verder. Neusje en mond af. Nog wat meer high en lowlights toegevoegd.
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Vulpes_96

Berichten: 133
Geregistreerd: 28-05-12

Re: [WIP]’Gouden’ veulen Luminosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:50

Mooi hoor, en goed gelukt oog. Sowieso wel goals dit.

Selina

Berichten: 14264
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [WIP]’Gouden’ veulen Luminosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:55

Hij wordt mooi, heel aaibaar

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Re: [WIP]’Gouden’ veulen Luminosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:33

Wat een mooie naam voor dit veulentje en wat is de naam ook goed van toepassing op je tekening! Prachtig licht al in het oogje en op de vacht. Nog geen makkelijk kleurtje om te matchen denk ik zo, maar ik vind je tekening echt al mooi gelukt. Heel aaibaar inderdaad, zoals Selina ook al zegt.

Dag lieve Gullit *25-12-2016 <3
(Dieren)portretten in opdracht
Facebook Instagram

furioso

Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:45

Dankjewel Nevony :D
Deze naam hebben we gekozen omdat het lichtgevend betekend en vonden we wel passen bij een valk kleurtje <3

Mo_mootje

Berichten: 68
Geregistreerd: 27-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 20:55

Daihyo schreef:
Dank je!

Weer 2 uurtjes verder gewerkt.
[ [url=m/xmFmbk.jpg]Afbeelding[/url] ]

En een close up van het oog
[ [url=m/tkWFQd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Bizar mooi!!

Equus Lifestyle, het adres voor hoefijzer Art!!

Wees trots op wat je nog te leren hebt.
Het is jouw les voor jouw leven

Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:53

Mooie kleuren :j en dat oog vind ik prachtig!

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

nikysa90

Berichten: 784
Geregistreerd: 08-09-13

Re: [WIP]’Gouden’ veulen Luminosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:58

Ik vind hem heel erg mooi! Knap na al die tijd niet getekend te hebben!

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [WIP]’Gouden’ veulen Luminosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-20 10:35

Bedankt allemaal!
Ik heb wel getekend in die 10 jaar. Alleen geen paarden :D
Vroeger wel veel gedaan, maar dan in zwartwit. Ik word steeds meer fan van potlood. Heb nu ook een mooie set fijne potloden. Dat maakt ook dat dit kan. Met een setje van 12 kom je niet zover als dit. Dat krijg je niet gemengd.
En dan maar experimenteren :D

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [WIP]’Gouden’ veulen Luminosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-20 15:47

Weer verder getekend vandaag. Het schiet al op! Ik twijfelde over een achtergrond. Maar ik denk dat ik dat maar voor de volgende bewaar :D O:)
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Orchideee, SUSANNEx, Suusw en 45 bezoekers