Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight
culaccino schreef:Prachtig getekend, zoals altijd. Ik vind het goud wat overheersend, maar dat zal wel aan de foto liggen. Het zit er wel strak op!
culaccino schreef:Het lijkt me ook nogal moeilijk met twee verschillende materialen, haha. Ik zie de gouden gloed wel terug in de vacht, dat is wel tof! En dat mooie contrast tussen een harig paard en die strakke lijnen
Nevony schreef:Oooh wat ben ik jaloers op jouw vaardigheid in het gebruik van kleurpotloden! Dit is ook weer zo'n prachtig werk . Mooi hoe je de structuur van de vacht zo duidelijk en toch subtiel weet weer te geven en vind je kleurgebruik in het algemeen en het licht in deze tekening ook zo goed. Het goud komt je wel echt enorm tegemoet schitteren op deze foto blingblingbling. Kan me voorstellen dat dat in het echt wat rustiger is en dan oogt het ook net wat meer in balans gok ik. Meermeermeerrrr
_Lorette_ schreef:Ik ben erg gecharmeerd van je tekeningen/kunstwerkjes, laat ik dat voorop stellen. Toch vind ik deze net iets minder. Dat zit 'm voor mij in de afwerking van het lijf. Omdat je alleen de boeg ziet, lijkt het paard zo smal (wat vreemd 'uitgesneden') en dat wordt versterkt door de zwarte achtergrond. De strook goud vind ik in dit werk minder passend verwerkt in/bij de tekening. Dat vond ik wel het geval in je silver heart serie. De tekening zelf is wel weer heel knap uitgevoerd. En ik had dit commentaar natuurlijk niet geleverd als ik niet zo 'verwend' was door de kwaliteit en creativiteit rondom je werken en de presentatie ervan.
_Lorette_ schreef:De onderkant die in een fade doorloopt stoort me juist niet, het zit in het ontbreken van buik/achterhand. Die hoeft ook helemaal niet zichtbaar te zijn als het paard geen royale conditie heeft, maar om een of andere reden lijkt het paard erg smal en dat wordt versterkt door het zwart met daarnaast de relatief brede 'tralie' van goud. Ik hield er daarom nooit van om een vooraanzicht te tekenen.
Verder is uitproberen altijd goed om niet in een vast patroon te blijven hangen. En vaak zijn de meest experimentele projecten het leukst om te maken. Je maakt ze niet voor mij. Toch ben ik stiekem wel benieuwd naar werken waarin je het bladgoud net anders hebt verwerkt.