[VER] mijn vriend is geen crimineel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

[VER] mijn vriend is geen crimineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 08:47

Als kassière in de supermarkt zie je altijd verschillende types aan mensen rondlopen. Klein, groot, netjes..een beetje tokkie..daar deze zomer de camping weer open is.

Hoe dan ook, zelf kijk ik graag naar mensen. Meestal steld het weinig voor en voel ik er weinig bij. Wel zie ik regelmatig een lange jongen rondlopen en hij is een beetje een onverzorgd type. Hoe vaker ik hem zie, hoe meer ik mij afvraag wat voor leven hij leidt. Het intrigeerd mij. Ergens heeft hij ook een trieste uitstraling, type Ciske de rat?

Hij ziet er geleefd uit voor zijn leeftijd, haren door de war en al een flinke tattoo op zijn schouder. Helder blauwe ogen kijken in het rond. Zijn gedrag typerd mij, het is vast iemand die het niet boeit wat andere mensen van hem denken. Dat hij rookt staat vast want hij is altijd bij de balie te vinden. Dat hij vriendinnetjes heeft gehad ook..de parfum ruik je al van verre. Zijn leeftijd zal rond mijn leeftijd zijn, 18 jaar ongeveer. Eerlijk gezegd heb ik niets met dit soort types.

Samen met mijn vriendin gaan we regelmatig varen in het meertje bij de haven. Zij heeft een rubberen motorboot, ideaal.

Op een avond tref ik exact dezelfde jongen bij de haven. Ik herken hem al van verre met zijn basketbalshirt zonder mauwen en ferme tattoo op zijn bruin getinte schouder.Volgens mij staat er een doodskop op.

Hij fiets met zijn voorwiel in de lucht en joelt wat naar de andere jongens die aan het vissen zijn. Onverwachts kom ik naast hem op een bankje te zitten daar mijn vriendin 1 van zijn vrienden kent. De wietlucht komt mij tegemoet. He Kilian mafkaas! Roept hij naar een ander onverzorgd type waarbij ik nu al zie dat hij al geen tanden meer heeft. Geschatte leeftijd, 16 jaar? Kom es ff hier dan, gaan boekoe draaien jongen! De jongen zonder tanden komt erbij zitten. Hij heeft een geluidbox met hardcoremuziek bij zich...zo irritant. Mijn vriendin praat met een jongen die er wel verzorgd uit ziet, Sven heet hij.

Ik zit helaas precies tussen de twee onverzorgde types in en kan amper horen wat ze te zeggen hebben door die vreselijke muziek. Jeff blijkt de jongen die mij zo intrigeerd te heten. Zo te zien gaat hij volledig op in het draaien van zijn joint. Nou daar zit ik dan, op een bankje tussen twee mafkezen terwijl mijn vriendin zich prima vermaakt met Sven.

Anoniem

Re: [VER] mijn vriend is geen crimineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 08:49

Ben benieuwd hoe het verder gaat :)

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 08:50

Dit ga ik volgen, leuk geschreven!

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [VER] mijn vriend is geen crimineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 15:50

Leuk geschreven, ben wel benieuwd waar het naar toe gaat. Ik zou er wel even een spellingscontrole over heen halen, er staan behoorlijk wat fouten (DT-fouten, mauwen, ...) in. Dat leest niet prettig.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: [VER] mijn vriend is geen crimineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:25

Oh ik kan nu al niet wachten hoe dit verder gaat! Wat schrijf je leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:38

Sven ken ik nog van de basisschool maar die andere twee dus totaal niet. Heb wel begrepen dat de jongen zonder tanden uit een armoedig gezin komt en dat Jeff, Popeye wordt genoemd vanwege drugsverkoop. Popeye is in een serie de rechterhand van Pablo Escobar vandaar.

Mirjam mijn vriendin heeft dit allemaal verteld. Zij is verlieft op de beste vriend van Sven en hoopt meer met die vriend in contact te komen. Zij en Sven kennen elkaar al heel lang, ook via familie.

"Je hebt twee kleuren streephaar",hoor ik ineens achter mij zeggen. Gestoord in mijn gedachten kijk ik vermoedelijk een beetje wazig recht in het gezicht van Jeff alias Popeye, want hij barst in lachen uit en zegt: Jezus man, heb je ook geblowed ofzo? Zou je niet verwachten achter zo'n keurig meisje als jij? Jij woont op de knolstraat toch en je ouders hebben een Labradoor. Het verbaast mij dat hij dit weet en dat hij mij recht aan kijkt gedurende dit gesprek. Ik vertel idd over waar ik woon en dat onze hond Barry heet.

Ah, man vette naam zeg! Is zijn reactie, wij hebben een jack russel..Knolpower, je weet toch de blogger of vlogger.. weet ik veel, is mijn zusje helemaal wauws van, ben ik mooi klaar mee en mijn andere zus is hoogzwanger, van een Marokkaan nog wel, als ik die te pakken krijg, zullen er klappen vallen jongen. Ik ben van de Nazi's weet je. Geen poep in ons land, alleen maar melk en witte poeders enzo, je weet wel, de vette oliebol hier...

Goh, dat was mij nogal een diepgaand gesprek, ik probeer niets meer te zeggen in de hoop dat het gesprek stopt en ik kijk naar Kilian, die helemaal op gaat in de muziek en rustig hijsjes neemt van zijn joint.

Ook kijk ik naar de plek waar Mirjam en Sven zouden zitten, maar die plek blijkt leeg te zijn...

Dan kijk ik om mij heen, zie de bomen, het water, de haven maar nergens een spoor van Mirjam.

Ik merk dat mijn hart harder gaat kloppen, voel ik mij niet veilig nu?

Anoniem

Re: [VER] mijn vriend is geen crimineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 18:39

Bedankt voor de tips trouwens, zal er rekening mee houden!

Misschien leuk om erbij te vertellen, dat dit verhaal gebaseerd is op gebeurtenissen die ieder mens zou kunnen overkomen. Een typisch "hollands" polders verhaal.;-)

Ook zal dit verhaal vertellen dat liefde soms verder gaat dan het menselijk verstand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:10

Dan kijk ik naar de plek waar we aangemeerd waren en waar de motorboot zou moeten liggen...

Maar hij ligt er niet...

Ik voel de ogen van Jeff op mij gericht en dat hij ook ziet dat de boot weg is..

Hé, je vriendinnetje is weg met die Sven toch? Ik haal mijn schouders op en probeer mijn onrust niet te laten merken.

Het begint eigenlijk al donker te worden, ik voel mij niet prettig bij deze twee gasten en mijn ouders willen mij toch echt voor het eten thuis hebben... Voor ik lopend thuis ben is het al half 8 geweest, op zijn minst.

Ik bel Mirjam een paar x maar er wordt niet opgenomen. Pfff..wat nu, om nou mijn broertje te bellen om te vragen of hij mij ophaald dan gaat hij gelijk tegen mijn ouders zeggen dat ik met de verkeerde mensen omga...dat ik niet zonder hem kan nu hij een nieuwe Volkswagen heeft, bladiebla..

En als mijn ouders horen dat ik met dit soort types gezien ben dan is het de hele avond mot...

Simone mijn vriendin uit het dorp is met haar ouders al op vakantie dus die kan mij ook niet helpen.

Wat kijk je bedrukt streepje? Jeff probeert weer contact te maken en kijkt zichtbaar bezorgd. Streepje? Zeg ik, hoe kom je daar nou bij? Ergens moet ik wel lachen om die opmerking.

Ja je hebt van die lijntjes in je staart, zegt Jeff. Daarom viel je mij op bij de supermarkt. Het meisje met de lijntjes...Ik.snuif wel eens een lijntje naar jij bent gewoon knap. Jeff moet lachen om zijn eigen woordspeling.

Ik vind er weinig aan.

Goh..Ik had niet verwacht dat hij wist waar ik zou werken, meestal val ik juist helemaal niet op. Zelfs bekenden herkennen mij soms niet eens. Ook ben ik vrij rustig in mijn doen dus ja..type dromer volgens alle juffen en meesters van de basisschool.

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:03

Ik vind dat je dit echt heel knap schrijft. Het is gewoon alsof je het vertelt en dat leest heel fijn.

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Re: [VER] mijn vriend is geen crimineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:38

Leuk geschreven! Ik volg!

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Re: [VER] mijn vriend is geen crimineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:45

Leuk geschreven, ik ben benieuwd hoe het verder gaat! Wel een dingetje wat het makkelijker te lezen maakt; spelling en leestekens ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 23:41

Bedankt voor jullie lieve berichten!

Ja helaas, dat gaat nu ff wat minder met de spelling enzo, is even wennen met een verhaal. Zal nog beter mijn best doen ;-)

Oké nu weer verder:


Ga je anders met mij mee streep? Jeff kijkt mij verwachtingsvol aan..dan laat ik je onze Knolpower zien thuis. Dikke kans dat mijn zus toch aan het bevallen is dus zal er niemand thuis zijn. Ik bedenk mij dat lopen naar huis ook geen optie is en dat ik dan achterop bij hem op de fiets moet. Ergens betrap ik mijzelf er wel op dat ik nieuwsgierig ben waar deze jongen woont. Jeff wacht keurig op mijn antwoord en alleen al daarom besluit ik toch ja te zeggen. Gaat Kilian ook mee? Kilian ligt inmiddels half achterover helemaal verzonken in zijn joint.

Daar heb je ook geen kind aan, laat ik ontglippen en op hetzelfde moment schaam ik mij voor mijn woorden. Jeff kijkt mij glunderend aan met zijn helderblauwe ogen met lange wimpers en schiet in een lachbui.

Hoor je dat Killie? Kilian kijkt verschrikt op uit zijn bubble en reageert niet echt op de vraag van Jeff, hij neemt nog een hijsje en leunt weer achterover.

Ondertussen pakt Jeff zijn fiets en voor dat ik het door heb zie ik dat Killian hem zwijgschaam volgt. Ik besluit het allemaal over mij heen te laten komen en spring toch achterop zodra de kans hem voordoet en Jeff zegt dat het kan.

Achterop de fiets door het dorp voel ik mij een beetje gek. Wie had gedacht dat deze avond zo raar zou eindigen en dat ik nu bij de jongen met de grote tattoo achterop zijn fiets zou zitten onderweg naar zijn huis.

We wonen in een dorp waar iedereen elkaar kent en het is nog licht genoeg buiten mij te herkennen. Zodra ik een bekende zie duik ik een beetje achter de brede rug van Jeff.

Popeye, ik zie je later gap! Kilian steekt zijn hand op, kijkt mij in ieder geval niet aan daarbij en fietst een straat in. Joe hoor ik Jeff zeggen en daar zijn we dan...Jeff en ik met zijn tweeën.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 20:16

Inmiddels gaan we vlak langs het huis van mijn ouders naar de wijk waar Jeff woont. Hij woont zo te zien in een huurwoning. De meeste woningen zien er daar onverzorgd uit maar deze woning slaat echt alles.

Er staat een oude auto in de voortuin geparkeerd..overal staan hengels, maar ook kinderspeelgoed staat gewoon in de tuin, tussen dozen, planken en ander vuil.

Jeff blijkt samen met zijn vader te wonen en de jack russel mocht bij Jeff wonen daar zijn zusje bij haar vriend is gaan wonen die al een hond heeft.

Eenmaal binnen zie ik een oude man op de bank liggen. Het ruikt naar bier en er staan volle asbakken op de tafel. Zo te zien slaapt hij. De kleine jack russel blijkt in de achtertuin rond te lopen en ik hoor hem al blaffen.

Jeff loopt voor mij uit naar de achterdeur en even later komt de hond mij vrolijk tegemoet.

Biertje? Vraagt Jeff. Ik durf eigenlijk geen nee te zeggen, dus zeg, ja is goed. De man op de bank ligt in diepe slaap en als ik naar buiten kijk zie ik dat het nu echt al donker wordt.

Dan gaat mijn telefoon, Fleur waar zit je? Ik hoor mijn moeder aan de andere kant van de lijn.

HHorseA
Berichten: 681
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 20:35

Ellaaa die muziek is wel zalig E. _O- tmag zelf nog beetje harder (terror ) <3 hihi wel leuk.. ik lees mee :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 08:09

Mirjam is hier en ze is ongerust om je, ze was even met iemand aan het varen, kwam je weer halen, maar je was al weg?

Hoi mam, ik kom eraan hoor! Ik zag Mirjam nergens, dus heb kunnen regelen dat iemand mij naar huis brengt. Aan de andere kant van de lijn hoor ik mijn vader nog mompelen waarom ik dan nog niet thuis ben dan...irritant!! Ik kom eraan, besluit ik te zeggen. Deze x klink ik iets minder enthausiast..

Ja kom maar snel, we maken ons ongerust...hoor ik nog voordat de verbinding wordt verbroken.
Jeff die rustig vanuit de keuken toe staat te kijken kijkt mij aan en zegt: zo dus je gaat weer? En je bier is nog niet eens op? Ik verontschuldig mij en besluit snel te vertrekken. Als het nu ook nog lang duurt voordat ik thuis ben, heb ik nog meer uit te leggen...


Eenmaal thuis begint idd een vragenvuur...eerst mijn broer die zegt dat er veel gespuis rondloopt buiten nu en dat ik niet zomaar met vreemde mensen mee moet gaan. Ik had moeten wachten op Mirjam bij de haven. Nu is Mirjam net vertrokken, die moest ook weer naar haar eigen huis begrijp ik. Ook zij vond dit niet leuk van mij, zeggen mijn ouders en broer in koor...

Echt zin om Mirjam nog te bellen heb ik niet..ik had haar tenslotte gebelt..zij was degene die mij alleen liet..

Na een hoop vragen en gedoe kunnen we eindelijk rustig eten. Mijn vader is nog steeds nors...Hij vind het onbegrijpelijk dat ik zonder overleg met Mirjam naar huis gegaan ben. Er had van alles kunnen gebeuren.

Ondertussen dwalen mijn gedachten af naar Jeff die nu in dat huis zit met zijn slapende vader, een zus die aan het bevallen is en de jack russel met de naam knolpower. Wat zou Jeff nu aan het doen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:03

Daar het midden in de zomer is hebben mijn ouders besloten met de motor naar Duitsland te gaan. Ook mijn broer gaat mee. Uiteraard mag ik ook mee maar dan zal er iemand voor Barry de hond en de planten moeten komen.

Daar ik een pittig studiejaar voor de boeg heb, besluit ik thuis te blijven en alvast mijn studieboeken voor aankomend jaar door te nemen. Net als de laatste de deur uit uur gaat hoor ik mijn telefoon afgaan. Het is Mirjam die vraagt of ik met haar een rondje wil gaan wandelen.

We spreken af dat ik naar haar toe ga, dat is 5 min lopen van mijn huis. Renée, de jongen die ze leuk vind blijkt al een vriendin te hebben hoor ik zodra ik bij haar binnen ben. Mirjam is er behoorlijk ontdaan over. Ze pakt haar vest en samen lopen we de straat in.

We besluiten naar de speeltuin te wandelen als we daar een groepje mensen treffen. Ik meen Kilian en Jeff te herkennen en hoor niet veel later Streep geroepen door Jeff. Bij mijzelf merk ik een kriebel in mijn buik.

Hoi! Iets te enthausiast zwaai ik naar Jeff en ik merk dat Mirjam het ook ziet. Mirjam kijkt mij verbaast aan, je vond hem toch zo'n kansloze gast? Vraagt ze

Eh...Ja klopt ook, zeg ik maar je kunt toch gewoon aardig doen? Deze mensen kun je naar beter te vriend houden toch? Via jou ben ik met ze in aanraking gekomen hoor! En ik knipoog naar Mirjam. Mirjam moet lachen. Ja...maar dat is omdat ze toevallig Sven ook kennen. Sven moet er ook niet veel van hebben hoor. Het is dat het zusje van Kilian bij zijn zusje in de klas zit.

Toch maar doorlopen? Vraag ik. Stiekem heb ik wel zin om Jeff te zien en te horen, hoe het nou afgelopen is met zijn zus en de bevalling.

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: [VER] mijn vriend is geen crimineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:18

MEEER!!!

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Re: [VER] mijn vriend is geen crimineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:37

Volg, lees lekker vlot weg

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: [VER] mijn vriend is geen crimineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:27

Echt heel leuk!

Anoniem

Re: [VER] mijn vriend is geen crimineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:10

Bedankt! :)

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 16:37

Veertje2 schreef:
Volg, lees lekker vlot weg

Dit inderdaad!

PotjeMayo

Berichten: 564
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Re: [VER] mijn vriend is geen crimineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 18:34

ik lees mee! vind het een leuk verhaal :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 08:03

Wat een leuke reacties weer, bedankt! Dat geeft extra motivatie om door te schrijven! :-)

Mirjam kijkt bedenkelijk, nou vooruit we kunnen er wel ff bij gaan zitten dan, we hebben toch niks te doen nu en wie weet ga ik mij beter voelen als ik wat afleiding heb.

Ja kom, we maken er een gezellige avond van en ik pak Mirjams arm. Ondertussen zie ik dat Jeff in zijn tas aan het rommelen is. Kijk dames, zegt hij, hier heb ik wat te drinken voor jullie. Hij haald 2 blikjes cola te voorschijn.

Kilian zegt geen boe of bah, die zit versuft naar zijn hengel te staren, maar Jeff die praat volop: Hij is oom geworden van Daisy. Zijn zus is nu samen met de Marokkaan ook bij zijn vader in gaan wonen daar er weer ruzie was geweest met de huurbaas ofzoiets en Jeff zelf heeft een nieuwe baan bij de vuilstort.

Een hond die daar rondloopt heeft hem flink gebeten aldus Jeff en hij laat trots een flinke jaap in zijn kuit zien. Dan kijk ik naar de rest van zijn huid..zijn dat nou oude kogelgaten? Het valt mij op dat zijn benen onder de littekens zit en als ik Jeff aankijk zie ik vlak onder zijn linkeroog ook een litteken lopen.

Zo, dat is best pittig..durf ik te zeggen en ik vraag ook waar de rest van de littekens vandaan komen. Mirjam zit ondertussen op haar mobiele telefoon. Nou, zegt Jeff, Streep dat wil je niet weten en daar ga ik ook niet over praten. Wel wil ik je iets laten zien, kom mee.

Hij pakt mijn hand en trekt mij overeind. Samen lopen we richting de dorpsstraat. Ik roep nog naar Mirjam of ze het goed vind dat ik even met Jeff mee loop. Ze zwaait en knikt van ja. Kilian reageert helemaal niet op wat er gebeurt.

Streep ik ben anders als jij... Jeff loopt naast mij en af en toe kijkt hij mij aan als hij praat. Ik heb geen goede band met mijn ouders weet je, en ook mijn oudste zus kan ik af en toe wel schieten. Nu met Karim haar man erbij in huis is het helemaal niet te doen.

Inmiddels lopen we naar het bosje van Oker. Dat is een kleine natuurplaats vlak achter het dorp.

beenjesshar

Berichten: 1214
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Re: [VER] mijn vriend is geen crimineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 08:36

Meer !! Wat schrijf je super leuk

kiki1976

Berichten: 16850
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [VER] mijn vriend is geen crimineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 09:23

Kom nu pas binnenvallen, maar je schrijft lekker.
Ik volg :D