[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:42

Wat opdrachten betreft neem ik ze niet aan als het een heel slechte foto is, hoe jammer ook. Het is wel heel leuk als je een mooier werk maakt dan de foto maar het kost zoveel meer tijd. En ik ben al geen snelle schilder, dat frustreert me dan en dat maakt het schilderen minder leuk, dus kies ik nu meer voor mezelf en zeg makkelijker nee. Willen ze een meer losser werk/figuratief schilderij dan is het weer anders.

Die Basset, Ik zou deze foto bewerken om te kijken of ik de ogen daarmee wat meer te voorschijn kan halen, lukt dat niet dan pas ik. (heb een keer een nog slechtere foto gebruikt) Voorheen zei ik ik doe een poging in de hoop dat ze het resultaat mooi vinden, was wel zo maar wil zelf ook tevreden zijn met wat ik gemaakt heb en dat raak ik dan een beetje kwijt.


Ik herken je werk ook in je schilderijen. :j Heel gaaf ook deze. <3

Heel leuk Zetta, ben benieuwd naar het eindresultaat.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama


Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 20:30

Ik heb eindelijk de stap gewaagt naar kleur na twee maanden oefenen met grafiet. Gisteren een set pastelpotloden en pastelmat gekocht. Wat heerlijk spul om mee te werken maar aan de andere kant: wat een lagen en wat een gedoe om de potloden scherp te krijgen. Ik heb de lat meteen hoog gelegd en heb mijn overleden hond als onderwerp gekozen met zwarte ondergrond. Tot zover ben ik wel tevreden. Ik kijk nog een beetje op tegen het mengen van de kleuren voor de lichte vacht.
Afbeelding

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 00:50

@Jis het is inderdaad gewoon niet leuk meer dan. Wat ik ook nog nooit heb gedaan is bijvoorbeeld dat ze verschillende foto's doorsturen en dan er maar iets van maken. Het is gewoon te cruciaal voor mij, het is al zoiets emotioneel dan wil je wel mooi werk leveren

Dus ja de basset, ze kan de originele foto niet vinden.. oplichten vrees ik voor het is gewoon pikzwart en al heel pixelig := en de ogen zijn toch ook altijd belangrijk

Denk dat ik Arabella af heb :)
Is met acryl, zal nog een tijdje duren voor ik met olie aan de slag durf.. haha
Afbeelding
Afbeelding

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Wendy15

Berichten: 11093
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 08:10

Pastel ligt je wel zo te zien napie!

Heel gaaf nena! Stap 2 en 3 had ik trouwens ook al heel gaaf gevonden als eindresultaat.

Ik krijg maar af en toe een opdrachtje maar slechte foto's bedank ik voor. Het is voor mij hobby die zichzelf af en toe wat terugverdient dus wil er wel plezier aan beleven en mooi resultaat.

Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:21

Heel mooi Napie!

Gaaf die tussenstappen Nena, en heel heel mooi resultaat. Je durft lekker met kleur en plaatst dat ook goed vind ik.

Olieverf is echt heel fijn werken, voor het fijnere werk.

nenahdm schreef:
@Jis het is inderdaad gewoon niet leuk meer dan. Wat ik ook nog nooit heb gedaan is bijvoorbeeld dat ze verschillende foto's doorsturen en dan er maar iets van maken. Het is gewoon te cruciaal voor mij, het is al zoiets emotioneel dan wil je wel mooi werk leveren

Dus ja de basset, ze kan de originele foto niet vinden.. oplichten vrees ik voor het is gewoon pikzwart en al heel pixelig := en de ogen zijn toch ook altijd belangrijk

Denk dat ik Arabella af heb :)
Is met acryl, zal nog een tijdje duren voor ik met olie aan de slag durf.. haha
[ [url=m/ietZSY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JXkdci.jpg]Afbeelding[/url] ]


Is ook echt de enige foto die ze van de basset heeft? Ik vraag sowieso altijd om meer foto's en gebruik dan soms verschillende voor het schilderij. Maar goed bij twijfel gewoon niet doen.

2 totaal verschillende foto's bij elkaar voegen heb ik wel een keer gedaan, dat echt nooit meer.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 19:05

Afbeelding
En klaar

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 13:38

Ik weet niet of ik me in 2019 of 2020 had gemeld, maar ik teken en schilder ook veel.
Volg dus ook mee, maar maak zelf niet echt projecten af.

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:14

Ziet er mooi uit napie
Die tong is echt levens echt heel knap gedaan

Hier weer een laagje of 2 verder op de achtergrond en 2 op de paarden :D
Afbeelding

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 11:50

Gaaf Seven!

Mooi geworden Napie.

Even mijn aquarel er bij gepakt, Begin dit jaar aangeschaft en nieuw materiaal voor me, fijn om wat vrijer te werken en me minder druk te maken over detail. Gemaakt voor een kaartenactie.


Afbeelding

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 18:03

Gaaf Jis! Vind aquarel er altijd zo lastig uit zien om te maken.

Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 18:47

Dank je Denise! Vind olieverf makkelijker. :j

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:10

Nog een aquarelletje, weer postkaart formaat. Ongeveer 2 uur over gedaan.


Afbeelding

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:11

Prachtig jou aquarellen <3
Ben ik echt fan van

Ik ga gewoon door en een extra project gestart, heb duidelijk m'n muze gevonden <3

Eerste laagje erop
Afbeelding

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:14

Dank je Seven heel leuk compliment! :):)
Ik hoop hier nog meer uit te kunnen gaan halen. Vind het leuker dan gedacht dat aquarel.

Dat met 1 laag je realistische werk er al bijna af uit zien vind ik knap. Gave achtergrond. :j

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:24

Ja deze laag ging heel fijn :j

De achtergrond weet ik nog niet helemaal ergens vind ik hem mooi andere kant misschien toch wat te paars

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:33

Hou wel van de combi paars geel/groen :D maar doordat die combi ook wel erg opvalt snap ik het wel als je daar verandering in brengt nog. Hoe je de lichte en donkere vlakken hebt opgezet is heel mooi, zou ik er zo ongeveer wel in houden. Geeft heel veel diepte.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:52

Dat is fijn om te horen want dat was de bedoeling wat meer diepte te geven alsof er een spotlight op een donkere ruimte is gezet

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

vikawiek

Berichten: 1477
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:28

Ik val weer even binnen, ik heb een tijdje totaal geen motivatie gehad om maar iets te doen. Wel aan een opdracht gewerkt die ik voor een bepaalde tijd af wou hebben en dat is gelukt! Dus toch nog mijn doel van vorig jaar gehaald :')
Afbeelding

En ik heb een projectje bedacht; schilderen samen met mijn paard.
Ik heb mijn paard leren schilderen. Nu kies ik dan een bekend schilderij, kies de kleuren die in dat schilderij zitten en m' n paard brengt ze dan aan op het doek . Een hele minimalistische namaak krijg je dan. En dan maak ik het bekende schilderij na in mijn stijl. Heerlijk penny :') tja, je moet wat in deze tijden

Hier is de eerste, de sterrennacht van Van Gogh

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Napie: Is dat echt je eerste pasteltekening? Echt heel mooi en prachtige details!

Seven: Wat ga jij als een speer zeg :) ik hou wel van het dramatische licht op je tweede schilderij, ik ben benieuwd wat voor meesterwerk er nu weer uitkomt!

Jis: Wat ben je vooruit gegaan al in aquarelverf. Ze zijn gedetailleerd op precies de juiste manier. Heel mooi!

Nena: Werk je al lang met acrylverf? Ik vind je schilderij heel mooi zacht en knap kleurgebruik!

Cartoonist found dead, details are sketchy

Selina

Berichten: 14262
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-20 15:32

Die van je paard lijkt toch een stuk beter dan jouw versie hoor :D
Nee geintje. Wat leuk dat je dat aan je paard geleerd hebt. Jouw versie is goed gelukt.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

vikawiek

Berichten: 1477
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:00

Selina schreef:
Die van je paard lijkt toch een stuk beter dan jouw versie hoor :D
Nee geintje. Wat leuk dat je dat aan je paard geleerd hebt. Jouw versie is goed gelukt.

Klopt wel hoor :')

Dankjewel! Ze vond het in het begin wel vreemd, (niet dat dat gek is :') arm paard) nu is ze echt enthousiast en zit er vaak meer verf op mij dan op het canvas

Cartoonist found dead, details are sketchy

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:15

Geweldig idee Vikawiek
Zo zag ik een papegaai die soort genieten schilderd ook puur door de kleuren te gebruiken van die papegaaien en het ziet er gewoon leuk uit en je herkend ze alsnog door de kleuren :j

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:11

Drogen van olieverf duurt lang :D

Maar begonnen met een verassing boor een vriend.
Nu kan ik hem nog delen hij is nu nog niet herkenbaar :D
Morgen verder

Afbeelding

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 11:51

Heel mooi Seven :j wat een verrassing, heel leuk!

Wat grappig vikawiek, je paard aan het schilderen. :D mooi dat portret van paard.

Weer een aquarelletje, postkaart formaat, klaar. Ga hierna een grotere doen. Met kat voor een veiling waar ik al heel lang aan mee doe. Nu dus voor het eerst met aquarel.

Afbeelding

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Seven

Berichten: 21190
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:05

Goh wat heb jij dat aquarel in de vingers jis echt prachtig weer deze <3

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 09:56

Dankjewel! :):)

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Jojoju, Mariett en 33 bezoekers