[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 12:06

Dank je wel, beide :D.

Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 12:31

Heel leuk San
Je werkt steeds ideeën uit die ik ook wou doen hahahah :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 19:01

Thanks :D.

Inmiddels met nummer twee uit de serie begonnen:

Afbeelding

Referentiefoto van Diertjec

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 23:22

Ik snap wel dat je bang bent aan de aquarelpoes te werken Jis. Het is nu al zo’n aansprekend werk ansich. Wat details in de kat kunnen wel echt een goede toevoeging zijn denk ik, maar je kunt m ook al snel ‘te vol’ maken denk ik. De blik is iig prachtig!!
Ik ga nu ook de laatste aflevering van portrait artist 2020 afkijken en dan beginnen aan de serie over animal artists *\o/*

Gaaf om te zien hoe je te werk gaat Seven. Het blijft toch altijd een beetje de ‘magic’ van de kunstenaar die komt kijken bij het maken van een werk haha. Altijd leuk om zo’n inkijkje te krijgen in hoe de magic van iemand anders werkt.

Leuk idee weer San! Je bent goed bezig met alle series. Mooi uitgevoerd ook. Lijkt me nog lastig om al die letters mooi gelijk te krijgen.

Ik heb vandaag een middagje verder gewerkt aan de Haflinger en krijg er wat meer vertrouwen in. Het is een vrij klein formaat om op te werken (30x30cm) voor zo’n uitgebreid onderwerp merk ik. Een paardensporen of hondenkop is prima, maar de details zoals de oogjes worden nu erg klein waardoor het flink priegelen is met die soms toch wat lompe pastelpotloden. Maar we gaan rustig door :D


Afbeelding

En een detail:

Afbeelding

Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 23:51

Heel mooi al nevony
Oog is echt prachtig zacht en toch scherp tegelijk. Ontzettend knap hoe je die hebt opgezet :j

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 00:16

Paardensporen moet natuurlijk paardenhoofd zijn :’) leuk die autocorrect en kan het bericht niet meer wijzigen.

Dankjewel Seven, leuk om te horen. Het verschil
Tussen van dichtbij en van veraf kijken vind ik ik altijd boeiend om te zien

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 07:15

Nevony schreef:
Ik snap wel dat je bang bent aan de aquarelpoes te werken Jis. Het is nu al zo’n aansprekend werk ansich. Wat details in de kat kunnen wel echt een goede toevoeging zijn denk ik, maar je kunt m ook al snel ‘te vol’ maken denk ik. De blik is iig prachtig!!
Ik ga nu ook de laatste aflevering van portrait artist 2020 afkijken en dan beginnen aan de serie over animal artists *\o/*

Gaaf om te zien hoe je te werk gaat Seven. Het blijft toch altijd een beetje de ‘magic’ van de kunstenaar die komt kijken bij het maken van een werk haha. Altijd leuk om zo’n inkijkje te krijgen in hoe de magic van iemand anders werkt.

Leuk idee weer San! Je bent goed bezig met alle series. Mooi uitgevoerd ook. Lijkt me nog lastig om al die letters mooi gelijk te krijgen.

Ik heb vandaag een middagje verder gewerkt aan de Haflinger en krijg er wat meer vertrouwen in. Het is een vrij klein formaat om op te werken (30x30cm) voor zo’n uitgebreid onderwerp merk ik. Een paardensporen of hondenkop is prima, maar de details zoals de oogjes worden nu erg klein waardoor het flink priegelen is met die soms toch wat lompe pastelpotloden. Maar we gaan rustig door :D


[ [url=m/1SiTIx.jpg]Afbeelding[/url] ]

En een detail:

[ [url=m/8FSjig.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bedankt :D. Ik vind het vooral heel leuk om te doen, haha.

Haflinger ziet er goed uit +:)+. 30 x 30 is toch niet zo klein :))?

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 07:52

Ja, dat kan ik me voorstellen. Bij ieder werkje werk je dan ook toe naar het grotere geheel, echt leuk!

Dankjewel! :)) en haha nee, dat klopt inderdaad. Ik merk dat ik het beste gedij bij een A3 formaat en dan liefst ook nog alleen een hoofd. Dan heb je echt ruimte om de details makkelijk in te brengen. A4 gaat ook nog wel, maar omdat op deze plaat ook zoveel achtergrond staat, worden dingen als de oogjes erg klein (voor mij := ) dat linkeroog zag er echt heel raar uit haha, maar gelukkig heb ik het goed gepriegel uiteindelijk :)) luxeproblemen

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 08:47

Hoeveel detail wou je hebben. Hij is echt niet van een foto te onderscheiden. Prachtig

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 09:01

Nevony schreef:
Ja, dat kan ik me voorstellen. Bij ieder werkje werk je dan ook toe naar het grotere geheel, echt leuk!

Dankjewel! :)) en haha nee, dat klopt inderdaad. Ik merk dat ik het beste gedij bij een A3 formaat en dan liefst ook nog alleen een hoofd. Dan heb je echt ruimte om de details makkelijk in te brengen. A4 gaat ook nog wel, maar omdat op deze plaat ook zoveel achtergrond staat, worden dingen als de oogjes erg klein (voor mij := ) dat linkeroog zag er echt heel raar uit haha, maar gelukkig heb ik het goed gepriegel uiteindelijk :)) luxeproblemen

Snap ik wel, ja. Het oog is het formaat van een erwtje, waarschijnlijk.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 11:46

Gisteren begonnen met mijn laatste eigen dier die ik vast wil leggen in pastel. Over Hero heb ik een uurtje of 30 gedaan. Ik wil nu iets vlotter werken. 4 uurtjes werk in Nickey tot zo ver. Al die zwarte dieren, mijn zwarte potlood geeft het al een beetje op
Afbeelding

Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:25

Ziet er mooi uit napie

Hier ook begonnen aan nr 3 van me zelf :D
Heb ook 2 grote opdrachten maar nog steeds m'n papier niet. Heb uit wanhoop het nu dubbel besteld in de hoop dat het er dan in ieder geval vanuit een andere plek sneller is :=

Eerste laagjes, extra details frontriem etc. komen later
Afbeelding

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:45

Wat knap dat jullie je eigen dieren zo mooi kunnen wegzetten. En mooi consistent palet: Napies dieren zwart en die van jou oranje-bruin :))

Die van jou is al lekker kleurrijk Seven, mooie heldere kleuren gebruik je en ik herken het werk duidelijk als ‘van jou’.).

Mooie start al Napie, knap dat je dat voor elkaar krijgt in vier uur. Kleine details zitten er ookal mooi in, zeker rond de mond. Zwart vind ik altijd een lastige kleur om te tekenen.


Mijn haflinger zit nu even in de ‘ugly stage’ (de rug dan). Er is altijd even een moment dat ik denk ‘gadver, dit wordt helemaal niks’. En over het algemeen komt dat weer goed, dus nu vast ook!

Afbeelding

@San, ik heb het even bekeken en het oogje is inderdaad precies een erwtje :))

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 16:40

Als dit de ugly stage is dan ben ik benieuwd naar het eindresultaat

Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 17:06

Zo bekend die ugly stages, ziet er er al goed uit komt zeker helenala goed :D

Ja ik heb 3 bruine en en 1 vos met allemaal vrij rode kleuren :D
Dit was tijdens het gouden uur dus ze krijgt een heel mooie warme glans.

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:39

wat een mooie werken komen hier voorbij! :D allemaal zo realistisch!

_San87_ echt een leuk idee! Je hebt zo veel leuke ideeen die je in zo'n korte tijd kunt realiseren :D ben ik stiekem wel een beetje jaloers op :+ als ik een idee heb blijf ik juist uren nadenken of dit wel een goed idee is, als ik er dan aan begin loop ik gelijk helemaal vast :')

Napie jouw tekening is ook al heel erg gaaf! :D echt zot hoe mensen met pastel kunnen tekenen :D heb dit ook een tijd geprobeerd maar was niet zo'n succes :o

Seven jouw werkjes zijn ook echt 1 voor 1 prachtig zeker jouw laatste werk zag er echt goed en realistisch uit! :D

Nevony wow deze is al zo goed <3 ben benieuwd naar het eindresultaat!

Ik hoop dat ik mijn tekeningen hier ook nog mag plaatsen? :+ Heb begin dit jaar ook al een paar werken geplaatst maar ik vergeet altijd om ze in dit topic te plaatsen :D

Ook ik heb zeker niet stil gezeten! :) Sinds een korte tijd geleden ben ik heel actief honden gaan tekenen en dit vind ik zo leuk om te doen :D

enkele recente werken van mijn kant :D


dit is een tekening van een paar maanden geleden
Afbeelding

deze 2 zijn van enkele weken geleden

Afbeelding
Afbeelding

Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:07

Dark horse
Dank je wel :D


Ik vind vooral de chihuahua heel mooi dat eigenwijze koppie :)

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:36

Dankjewel voor de lieve woorden allemaal!
Haha, ugly stages Ja... wat doe jij dan Seven? Ik hoor dan de stem van mijn moeder in mijn hoofd ‘gewoon doooorrrgaan!’ Haha en dat werkt echt.
Op de foto ziet het er altijd nog wat beter uit dan in het echt, omdat het wat is uitgezoomd, maar met wat werk komt het weer goed :j ik merk dat ik het makkelijker vindt om heel gedetailleerd het hoofd te maken dan zo’n lichaam dat wat ‘vager’ moet blijven omdat het op de achtergrond is. Is weer een mooie oefening!

Die van jou zijn digitaal gemaakt denk ik d4rkhorse? Erg mooi. Ze hebben allen een super zachte uitstraling. Ik vind de achtergrond bij de eerste ook erg goed, past helemaal bij de kleuren van de hond!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:56

Napie schreef:
Gisteren begonnen met mijn laatste eigen dier die ik vast wil leggen in pastel. Over Hero heb ik een uurtje of 30 gedaan. Ik wil nu iets vlotter werken. 4 uurtjes werk in Nickey tot zo ver. Al die zwarte dieren, mijn zwarte potlood geeft het al een beetje op
[ [url=m/oN8YSO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi, Napie +:)+. Voor mijn gevoel loopt de mondhoek wel wat te ver door?


Seven schreef:
Ziet er mooi uit napie

Hier ook begonnen aan nr 3 van me zelf :D
Heb ook 2 grote opdrachten maar nog steeds m'n papier niet. Heb uit wanhoop het nu dubbel besteld in de hoop dat het er dan in ieder geval vanuit een andere plek sneller is :=

Eerste laagjes, extra details frontriem etc. komen later
[ [url=m/CB2koa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi al :j.


Nevony schreef:
Wat knap dat jullie je eigen dieren zo mooi kunnen wegzetten. En mooi consistent palet: Napies dieren zwart en die van jou oranje-bruin :))

Die van jou is al lekker kleurrijk Seven, mooie heldere kleuren gebruik je en ik herken het werk duidelijk als ‘van jou’.).

Mooie start al Napie, knap dat je dat voor elkaar krijgt in vier uur. Kleine details zitten er ookal mooi in, zeker rond de mond. Zwart vind ik altijd een lastige kleur om te tekenen.


Mijn haflinger zit nu even in de ‘ugly stage’ (de rug dan). Er is altijd even een moment dat ik denk ‘gadver, dit wordt helemaal niks’. En over het algemeen komt dat weer goed, dus nu vast ook!

[ [url=m/7OxePx.jpg]Afbeelding[/url] ]

@San, ik heb het even bekeken en het oogje is inderdaad precies een erwtje :))

Whaha ja dat is niet zo groot :)). Maar het portret ziet er mooi uit, ook in z'n 'ugly' (waar dan?) state.


d4rkhorse schreef:
wat een mooie werken komen hier voorbij! :D allemaal zo realistisch!

_San87_ echt een leuk idee! Je hebt zo veel leuke ideeen die je in zo'n korte tijd kunt realiseren :D ben ik stiekem wel een beetje jaloers op :+ als ik een idee heb blijf ik juist uren nadenken of dit wel een goed idee is, als ik er dan aan begin loop ik gelijk helemaal vast :')

Napie jouw tekening is ook al heel erg gaaf! :D echt zot hoe mensen met pastel kunnen tekenen :D heb dit ook een tijd geprobeerd maar was niet zo'n succes :o

Seven jouw werkjes zijn ook echt 1 voor 1 prachtig zeker jouw laatste werk zag er echt goed en realistisch uit! :D

Nevony wow deze is al zo goed <3 ben benieuwd naar het eindresultaat!

Ik hoop dat ik mijn tekeningen hier ook nog mag plaatsen? :+ Heb begin dit jaar ook al een paar werken geplaatst maar ik vergeet altijd om ze in dit topic te plaatsen :D

Ook ik heb zeker niet stil gezeten! :) Sinds een korte tijd geleden ben ik heel actief honden gaan tekenen en dit vind ik zo leuk om te doen :D

enkele recente werken van mijn kant :D


dit is een tekening van een paar maanden geleden
[ [url=m/OsYptL.jpg]Afbeelding[/url] ]

deze 2 zijn van enkele weken geleden

[ [url=m/7Hm39n.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dqvb1k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bedankt voor je compliment :D. Ik heb een beetje tijd teveel denk ik :').

Anywho. Mooie werken +:)+. Ik vind de chihuahua erg gaaf, guitig koppie. De herder vind ik qua realisme het mooiste. Knap dat je digitaal zo kunt tekenen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:58

Afbeelding

Begonnen met t hoofdje *\o/*. En ook een stuk tekst.

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:22

dankjewel allemaal, vind het toch altijd spannend om een tekening op bokt te plaatsen. :D leuk dat jullie allemaal zo positief zijn over mijn tekeningen :D ze zijn inderdaad digitaal getekend :)

_San87_ deze wordt ook echt al leuk! =D

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:28

San , Hij heeft ook wel een extreem groot hoofd. Ponymaat hoofdstel past net en bitmaat 12,5. Maar je zie dat ik hem een stukje terug moet zetten.
Afbeelding

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:11

Het is toch een stukje van jezelf dat je ‘blootgeeft’ hè d4rkhorse! Of nouja zo voelt het soms, maar nergens voor nodig, want het zijn hartstikke mooie werken.

Heel mooi al San! Contrast en de details zijn echt prachtig.

Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:13

Heel mooi San
Ik vind jou stijl altijd heel fijn om naar te kijken.

Nevony ik doe het zelfde gewoon door gaan :D dan ineens denk je "o het valt mee" en dan volgt "ja nu lijkt het er op" bij mij :D

Mooi koppie napie leuke foto waar je vanaf werkt die neusgaten heerlijk krijg gewoon zij om hem te tekenen :j

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:18

Mag ik mij hier ook melden? Volg dit topic al een poosje, al veel tips gevonden over bijv tekenmateriaal. Helaas 16 jaar geleden voor het laatst getekend, heb jarenlang o.a. via een 2e hands ruitershop tekenopdrachten gemaakt vanaf foto's. Toen kwam er een drukke periode en alles uiteindelijk weg gedaan.
Vorige week weer nieuwe spullen gekocht en afgelopen weekend eindelijk tijd gemaakt om het weer op te pakken. Viel niet mee hoor, was erg lang geleden, maar komt vanzelf wel weer.
Ben begonnen aan een portret van mn kat Felix die ik afgelopen oktober helaas heb moeten laten inslapen. Denk nu zo'n 4 uurtjes erin heb zitten, gaat nu nog vrij langzaam, beetje zoeken nog.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding