[Vraag] Welke materialen gebruiken jullie?

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Tallie1979

[Vraag] Welke materialen gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-19 21:36

Ik ben momenteel met verschillende creatieve dingen bezig.

- Kleuren voor volwassenen.
- kalligrafie leren

Sinds afgelopen week ben ik trotse eigenaar van een prachtige set Faber Castell polychromos 120 stuks. Hiervoor altijd Bruynzeel en Caran ‘D Ache gebruikt.

Voor mijn schetsjes, heb ik een set grafietpotloden van Caran ‘D Ache.

Ik ben heel benieuwd wat jullie allemaal gebruiken! Hebben jullie ook tips voor papier etc?

Bepaalde merken of handige hulpmiddelen?

Ik zit nog te denken aan een 2e set Faber Castell potloden, aquarel. Met deze sets ga ik heel lang doen! :D

Elanor

Re: [Vraag] Welke materialen gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:22

Voor aquarel gebruik ik Windsor & Newton, Cotman range. Ik heb een kleine basisset die ik heel prettig vind. Kwasten en papier van hetzelfde merk. Papier vond ik prima voor de prijscategorie, maar ik werk nu met Arches fine grain. Fijnste aquarelpapier tot nu toe wat mij betreft.

Voor tekeningen heb ik een set grafiet H2-B8 van Koh-I-Noor. Werken ook fijn. Qua papier ben ik tot nu toe altijd tevreden met het huismerk van de lokale kunstwinkel, 4Art.

Ik ben nu wat bezig met acryl, basisset Reeves verf en 4Art acrylpapier. Ga eerst daarmee lekker het materiaal verkennen.

"Be good, get good, or quit."
    - Greg House, M.D.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:25

De Cotman range van Winsor & Newton is zeker aan te raden voor aquarel! De kleuren zijn prachtig helder en je kunt voor weinig geld al een kleine set kopen van goede kwaliteit.

Qua verdere merken ben ik niet enorm loyaal aan bepaalde dingen. Mijn fineliners zijn allemaal van Staedtler, maar dat is vooral omdat ze redelijk makkelijk verkrijgbaar zijn. :j

“The really important thing to be was yourself, just as hard as you could.”
― Terry Pratchett & Neil Gaiman, Good Omens: The Nice and Accurate Prophecies of Agnes Nutter, Witch

Selina
ReBokker

Re: [Vraag] Welke materialen gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:56

Faber castell heeft ook een setje fineliners, fijn voor kalligrafie.
Heb je al een kroontjespen met inkt? Ook leuk om mee te werken. Kan ook in combinatie met aquarel.

Realistische tekeningen in opdracht
Website Instagram

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie