[DIGI] [VRAAG] Mensen tekenen, tips?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Amado
Berichten: 1323
Geregistreerd: 22-01-15

[DIGI] [VRAAG] Mensen tekenen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-19 11:37

Hoihoi!
Sinds kort heb ik een tekentablet en heb ik besloten na ruim 2 jaar het tekenen weer op te pakken, echter niet op papier maar digitaal!

Zo is dit de eerste keer dat ik digitaal een mens teken en de 2e keer in het algemeen (ik tekende ook altijd zwart wit, dus kleur is nog een leuke uitdaging momenteel)

We beginnen natuurlijk met een schets..
Afbeelding

En na wat gedoe met de huidskleur zijn we nu hier beland:

Afbeelding

Maar, nu heb ik 1 probleem.
Mijn laptop geeft hele andere kleuren weer dan bijv mijn telefoon en of andere apparaten. Daardoor is de huidskleur wat meer richting geel uitgeslagen. Dit ga ik straks achteraf fixen, maar nu vroeg ik me af hoe ik dit voortaan kan voorkomen?

Tips zijn verder ook altijd welkom!

Amado <3 samen sinds 02-10-2015


Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Re: [DIGI] [VRAAG] Mensen tekenen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:08

In welk programma werk je? In photoshop bijvoorbeeld staat soms de verkeerde instelling aan waardoor kleuren anders uitkomen.

Het kan echter ook aan je computer/beeldscherm liggen. Mijn laptop heeft ook echt een bagger scherm die kleuren niet goed weergeeft (asus, vrienden met een asus laptop hebben hetzelfde probleem), wat echt niet te fixen valt.

the one and only
The quick brown fox jumps over the lazy dog ♪

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:16

Dat kan komen doordat verschillende schermen een ander "kleurprofiel" hebben, ook kan het zijn dat het scherm van een ander apparaat net anders is afgesteld. Wil je er voor zorgen dat jouw scherm helemaal weergeeft wat het moet zijn, dan kun je je scherm kalibreren, al is nauwkeurig kalibreren wel een duur grapje.

Wil je kunnen studeren? - > https://NietMijnSchuld.nl

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: [DIGI] [VRAAG] Mensen tekenen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 07:06

Geen tips, maar herkende ze meteen :D

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Firebug, Groetje, nathe, nienke555, Perros en 10 bezoekers