[DIGI] cartoony's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

[DIGI] cartoony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 10:27

hallo,
deze week heb ik de cartoon stijl eens geprobeerd en vond het zo leuk dat ik er mee verder wou gaan :D

hier enkele voorbeelden :)
tips zijn zeker welkom!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SayaJones

Berichten: 11927
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: [DIGI] cartoony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:28

Die laatste vind ik tof! Heel leuk! :D

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 10:31

SayaJones schreef:
Die laatste vind ik tof! Heel leuk! :D

dankjewel! :D

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:57

Een cartoon kan een glimlach op je gezicht toveren en de tekening kan meer zeggen dan 1000 woorden (ooit eens gelezen)De laatste tekening vertelt dat het paard slaapt. De andere 2 eigenlijk niets. Als je er echt een cartoon van wil maken, hoort er ook nog een verhaal bij in de tekening. De uitdrukking van in dit geval paard is heel belangrijk en dat mis ik... Wel ongelooflijk goed getekend!

Telpeva

Berichten: 14704
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [DIGI] cartoony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:09

Heel tof!

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 21:31

Ersina schreef:
Een cartoon kan een glimlach op je gezicht toveren en de tekening kan meer zeggen dan 1000 woorden (ooit eens gelezen)De laatste tekening vertelt dat het paard slaapt. De andere 2 eigenlijk niets. Als je er echt een cartoon van wil maken, hoort er ook nog een verhaal bij in de tekening. De uitdrukking van in dit geval paard is heel belangrijk en dat mis ik... Wel ongelooflijk goed getekend!

Inderdaad saar moet ik nog meer op oefenen het witte paard moet boos zijn haha

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:19

d4rkhorse schreef:
Inderdaad saar moet ik nog meer op oefenen het witte paard moet boos zijn haha

Wolken (van het briesen)uit de wijd open neusgaten hadden dan geholpen :D
Meer overdrijven,mag best bij cartoons.

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:30

Ersina schreef:
d4rkhorse schreef:
Inderdaad saar moet ik nog meer op oefenen het witte paard moet boos zijn haha

Wolken (van het briesen)uit de wijd open neusgaten hadden dan geholpen :D
Meer overdrijven,mag best bij cartoons.



Maar hoeft niet, voor mij was het duidelijk dat het paard boos is door zijn blik en mond. Ook het speelse van het eerste paard straalt er vanaf. Persoonlijk vindt ik dat overdrijven gedeelte bij cartoons vaak wat te veel van het goeie.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:46

Ersina schreef:
d4rkhorse schreef:
Inderdaad saar moet ik nog meer op oefenen het witte paard moet boos zijn haha

Wolken (van het briesen)uit de wijd open neusgaten hadden dan geholpen :D
Meer overdrijven,mag best bij cartoons.

Och ik vind dattie er best pissig uitziet, die witte.
En persoonlijk vind ik je eerdere commentaar dat tekeningen in cartoonstijl per definitie overduidelijk verhalen moeten vertellen of overdreven emoties moeten laten zien onzin.
Leuke tekeningen TS.

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Re: [DIGI] cartoony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 14:48

De term cartoon is door de jaren heen inderdaad erg verandert. Van origine inderdaad de verhaal vertellende cartoons die je o.a. in kranten ziet (bekendste voorbeelden zijn die spotprenten van politici) tot een niet-realistische artstyle. Dat tweede is hier meer van toepassing.

Ik vind ze erg leuk. Weer eens wat anders dan het realisme. Het mag naar mijn idee nog wel iets netter. Strakke line-art, goed dik ingekleurd (en ik denk dat cel-shading wel lekker werkt voor deze stijl) werkt vaak goed bij cartoons. Maar zeker als je normaal gesproken realistisch tekent vind ik dit een heel sterk begin van een cartoon stijl. Ga zo door!

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Re: [DIGI] cartoony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-18 08:53

@Kuggur dankjewel!

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-18 08:54

Bimmerd schreef:
De term cartoon is door de jaren heen inderdaad erg verandert. Van origine inderdaad de verhaal vertellende cartoons die je o.a. in kranten ziet (bekendste voorbeelden zijn die spotprenten van politici) tot een niet-realistische artstyle. Dat tweede is hier meer van toepassing.

Ik vind ze erg leuk. Weer eens wat anders dan het realisme. Het mag naar mijn idee nog wel iets netter. Strakke line-art, goed dik ingekleurd (en ik denk dat cel-shading wel lekker werkt voor deze stijl) werkt vaak goed bij cartoons. Maar zeker als je normaal gesproken realistisch tekent vind ik dit een heel sterk begin van een cartoon stijl. Ga zo door!


ik heb ooit eens de cel shading geprobeerd maar het is me helemaal niet gelukt... kun je uitleggen hoe zo iets werkt? :)

Mooblie

Berichten: 825
Geregistreerd: 24-12-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: [DIGI] cartoony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 08:59

Erg leuk! Ik vind het juist heel leuk dat je je eigen stijl hebt en zou daarom niet teveel veranderen aan je manier van inkleuren en de lijnen. :o

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 13:30

d4rkhorse schreef:
ik heb ooit eens de cel shading geprobeerd maar het is me helemaal niet gelukt... kun je uitleggen hoe zo iets werkt? :)


Als je met cel shading werkt moet je vooral in 'vlakken' denken. In realisme zie je heel veel verschillende kleurtjes en tinten dicht bij elkaar, die mooi in elkaar blenden. Met cel shading ga je dat als het ware versimpelen. Je zet een basiskleur op je tekening en met harde vlakken ga je schaduwplekken erop zetten.
https://nycketful.deviantart.com/art/Ny ... -580496359
Deze persoon heeft wel een mooi voorbeeld van hoe zo'n cel shading vlak eruit kan zien.

Er zijn op internet redelijk wat tutorials van te vinden (zowel op youtube als op sites als deviantART) dus mocht je er nog een keer mee willen experimenteren is er genoeg materiaal te vinden :j Zo'n soort manier van shaden past in ieder geval vaak wel goed bij cartoon achtige stijltjes.

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-18 22:40

Bimmerd schreef:
d4rkhorse schreef:
ik heb ooit eens de cel shading geprobeerd maar het is me helemaal niet gelukt... kun je uitleggen hoe zo iets werkt? :)


Als je met cel shading werkt moet je vooral in 'vlakken' denken. In realisme zie je heel veel verschillende kleurtjes en tinten dicht bij elkaar, die mooi in elkaar blenden. Met cel shading ga je dat als het ware versimpelen. Je zet een basiskleur op je tekening en met harde vlakken ga je schaduwplekken erop zetten.
https://nycketful.deviantart.com/art/Ny ... -580496359
Deze persoon heeft wel een mooi voorbeeld van hoe zo'n cel shading vlak eruit kan zien.

Er zijn op internet redelijk wat tutorials van te vinden (zowel op youtube als op sites als deviantART) dus mocht je er nog een keer mee willen experimenteren is er genoeg materiaal te vinden :j Zo'n soort manier van shaden past in ieder geval vaak wel goed bij cartoon achtige stijltjes.

Bedankt voor de uitleg ik ga morgen eens oefenen