[WIP][KOS]Alternatieve Captain America voor Elfia: BuckyCap!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

[WIP][KOS]Alternatieve Captain America voor Elfia: BuckyCap!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-18 21:35

Opgepast; mogelijk spoiler voor Avengers 4 voor de mensen die onder een steen geleefd hebben, geen comics kennen en totaal geen acteurs of wat dan ook volgen. Als je een beetje op de hoogte bent weet je dit al ;)





Hoi!

Wellicht heb je in mijn Pierce-de-Octopus topic gezien dat ik een Winter Soldier cosplayer ben. Winter Soldier (Bucky) is een personage uit de Marvelfilms en comics. Ik heb nu ongeveer een jaartje een Bucky cosplay, en voor de afgelopen DCC heb ik voor mijn vriendin een Captain Hydra cosplay gemaakt, inclusief nieuw schild. Normaal gesproken cosplayt ze Captain America, dan lopen we zo rond:

Afbeelding

Maar voor DCC heb ik dus Captain Hydra voor haar gemaakt, waarvoor ik een nieuw captain America schild heb overgespoten:

Afbeelding

Mijn Winter Soldier cosplay in vol ornaat!

Afbeelding

Mijn vriendin Judith en ik zouden eerst niet naar Elfia, maar besloten van de week toch een dagje te gaan. Nou heb ik voor mijn Winter Soldier cosplay een nieuwe arm besteld en besloot mijn vriendin als weer als Hydracap ipv Captain America naar Elfia te gaan... en door die samenloop van omstandigheden ontstond een unieke kans :D ik kan als Buckycap!

Omdat ik dus een nieuwe metalen arm krijg kan ik mijn oude arm overspuiten en de rode ster veranderen naar de Cap-schild-ster. En omdat Judith haar Captain Hydra schild meeneemt naar Elfia als Captain Hydra (en dus haar capschild niet nodig is) kan ik haar Captain America schild gebruiken! :D :D :D De hele onderste helft van mijn Winter Soldier kostuum kan ik gebruiken, ik moet alleen een nieuwe bovenkant maken.

Even een klein beetje (en hier zit de spoiler) info over wie/wat Buckycap nou precies is:
Spoiler:
Op een gegeven moment gaat Captain America dood, en zijn beste vriend Bucky (voorheen de Winter Soldier) wordt dan de nieuwe Captain America. Hij heeft dan het iconische Cap-schild en een kruising van zijn oude zwarte uniform en Cap zijn rood-wit-blauwe. De rode ster op zijn metalen arm verandert naar een witte ster in een blauwe cirkel. Zo ziet dat er uit:


Buckycap In de comics:
Afbeelding

Fanart gebaseerd op het pak van Cap in de Avengersfilms (deze heb ik als inspiratiebron gepakt):
Afbeelding


Klusje van niks, toch? *\o/* :')

Ik ben gisteravond begonnen en ben al een stukje op weg, dus het leek me wel leuk om er een volgtopic van te maken. De deadline: zaterdagavond 22 april, want we gaan zondags dus naar Elfia.

Ik ben begonnen met het patroon. Ik heb het patroon van mijn Winter Soldier jas gepakt, en heb daar de dubbele voorflap afgehaald. Daarna heb ik het patroon opgedeeld in stukjes, en rekening gehouden met mijn deadline :P. Dat ziet er dan zo uit:

Afbeelding

Als sluiting doe ik aan de linker (mouwloze) kant een rits onder de arm, en komt er in de nek ook een ritsje. Ik weet nog niet precies waar ik die ga laten... Toen kon het grote puzzelen beginnen. Ik knip telkens alleen het stukje uit dat ik ga naaien, anders raak ik hopeloos in de war! Ik ben begonnen met de achterkant:

Afbeelding

Het achterpaneel zat eigenlijk heel vlot in elkaar. Ik heb alles netjes getopstitched zodat de naden plat liggen, behalve de twee naadjes achterin zodat ik daar nog kan innemen wanneer nodig.

Afbeelding


Zo markeer ik de stukjes. Een omlijning van het patroondeeltje met krijt (want skai kan je lastig spelden), en dan B en O voor boven en onder, en V en A voor achter en voor. De skai vergeeft het je niet als je verkeerd naait, want je perforeert met je naald een hele lijn gaatjes voor het stiksel. Wanneer je iets moet uithalen blijf je die gaatjes zien. Alles overdreven markeren is dus geen overbodige luxe!

Afbeelding

Toen ik het zwart van de voorkant en achterkant klaar had, heb ik het witte deel uitgeknipt. Hierop komen de rode strepen als applicaties, vanwege de stevigheid. Het witte is namelijk neopreen, de rode stof is een stretchy katoentje. Ik heb het wit er in gespeld omdat ik de rode streep precies wil laten uitkomen met de zwarte diagonale baan. Dus hij moest er even in zodat ik kon uitmeten waar het rood moet komen.

Disclaimer! Vanaf hier hang alles heel raar op de pop, het hangt veel te laag (bijna een vreemde amerikaanse dirndl-jurk), mijn borsten moeten er dus echt onder. Bovendien staat de pop niet op mijn maten, dus het lijkt sowieso raar.


Afbeelding

De rode streepjes was priegelwerkje, om ze op de juiste plek en enigzins gelijk te krijgen! Zelda vond het wel prima en hielp helemaal niet... -O- Streepjes zitten nog een tikje scheef. Het midden van de neopreen heb ik gemarkeerd met een grove rijgsteek, om uit te meten en het paneel straks mooi middenin te krijgen.

Afbeelding

Ziet er al best aardig uit! Moet wel 15 cm omhoog ;) dat zal ik in de volgende foto's eens even anders doen want dit ziet er niet uit... Ik ben nu hier, en ga straks de rode strepen vastzetten en dan kijken of ze precies uitkomen met de zwarte diagonale baan, en of ik dus goed genoeg gemeten heb!

Afbeelding

Stay tuned!
Laatst bijgewerkt door Haarbal op 14-04-18 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: [WIP][KOS]Avengers-4 spoiler voor Elfia: BuckyCap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 22:00

Wat gaaf al! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat :D

KittyDylan

Berichten: 8885
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 22:11

Gaaf! Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Toevallig ben ik nu Captain America: The First Avenger aan het kijken, ben net aan de Marvel films begonnen :+

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Re: [WIP][KOS]Alternatieve Captain America voor Elfia: BuckyCap!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-18 22:16

Ahhh KittyDylan dan heb ik je nu vreselijk gespoilerd voor alles! XD Duizendmaal SORRY!

KittyDylan

Berichten: 8885
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 22:20

Haarbal schreef:
Ahhh KittyDylan dan heb ik je nu vreselijk gespoilerd voor alles! XD Duizendmaal SORRY!


Geeft niet :D Ik snap het vaak toch pas tot ik het zie :')

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Re: [WIP][KOS]Alternatieve Captain America voor Elfia: BuckyCap!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-18 22:21

In that case, ENJOY! :D :D :D

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 22:24

Wauw! Zo tof <3

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-18 23:04

Afbeelding

Zo, de strepen zitten er op, en de streepjes-baan zit aan de onderkant. Hij hangt nu op de hoogte waar hij gaat komen, maar de pop staat niet goed dus je kijkt er alsog raar op. Hij is niet helemaal perfect aangesloten op de diagonaal en hier en daar een beetje wonky, maar ik heb geen zin om terug te gaan en het uit te halen en opnieuw te doen. Dus ik laat het lekker zitten. :D

Net zoals bij de achterkant heb ik hier twee naden nog niet getopstitched, dus dat staat nu een beetje bol. Daar kan ik straks nog wat smokkelen en innemen wanneer nodig, en dan stik ik ze daarna plat als finishing touch.

Morgen weer verder!

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: [WIP][KOS]Alternatieve Captain America voor Elfia: BuckyCap!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 22:30

Wat vet dat je dit helemaal zelf in elkaar draait! Super tof!

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 00:11

Vanavond ben ik met de ster bezig geweest! Ik wilde graag de 3D ster zoals Cap op zijn pak heeft, maar dat vroeg nog wel wat creatief denkwerk... Ik heb nog nooit eerder zoiets gedaan, dus ik hoop dat het uiteindelijk lukt!

Ik heb eerst een modelletje van papier gemaakt, om de hoogte en grootte van de ster te bepalen.

Afbeelding

Toen ik mijn modelletje op het patroondeel legde, bleek het aan de grote kant.

Grommm rot-Bokt, hoezo te groot?!

Toen heb ik het modelletje wat kleiner gemaakt, en heb de delen overgenomen in dik karton. Die stukjes heb ik geritst, gevouwen, in elkaar geplakt met tape en toen op een plaatje geplakt zodat het goed plat was.

Zucht, klik?

Dit model werd de mal voor mijn worbla. Worbla is een thermoplastic dat je koopt als plaat. Je kan het k nippen, en na verhitting met bvb een heatgun of een fohn kan je het vormen, buigen, uitrekken en het plakt aan zichzelf. Na afkoeling blijft het dan zo staan. Worbla is magie! :D

Ik heb een stukje worbla geknipt en dat met de heatgun over mijn mal heen gevormd. De randen heb ik netjes strak gedrukt met een plastic pasje.

Afbeelding

Cap zijn ster lijkt met een schroefje in elke punt vast te zitten, die heb ik geimiteerd door met de punt van een ingeklikte balpen op elke hoek een cirkeltje te drukken. Daarna heb ik de worbla laten afkoelen en de ster van de mal gewipt. Ik was vergeten er aluminiumfolie onder te doen dus hij zat een beetje aan de mal gekleefd, maar het ging wel redelijk weer los.
Toen heb ik de ster uitgeknipt, en de hoeken afgerond zodat ze me straks niet in mijn tiet prikken :') Ik heb een flinke rand laten zitten als "plakrand", om te voorkomen dat de ster straks uit het gat in de stof valt.

Afbeelding

Toen de ster klaar was, heb ik een stuk van de blauwe stof van de bovenkant genomen. daar heb ik een cirkel dikke vlieseline op gestreken als versteviging. Het blauwe stofje is namelijk superstretchy en het is niet de bedoeling dat de stof raar gaat hangen door het gewicht van de ster. Toen heb ik de ster erop gekopiereerd en uitgeknipt, met genoeg langs de randen om netjes weg te werken.

Afbeelding

Even testen... ja dat lijkt wel redelijk... :D

Afbeelding

Toen ik alles gespeld had, heb ik de naaimachine op zigzag gezet, en de steekafstand op 1, en toen heb ik het gat afgewerkt. Nadat ik twee keer rond was geweest heb ik de overtollige stof van de 'flapjes' aan de achterkant weg geknipt. De ster past er redelijk in!

Afbeelding

Als laatste heb ik de ster in de modpodge gezet. Morgen mag hij nog een laag, en dan maak ik hem zilver! Hij wordt in de stof geplakt en krijgt nog een laag stof achter zich voor het gewicht. So far so good! Ik heb nog nooit eerder worbla in stof gesandwiched, dus ik hoop dat het gaat lukken! :D