[Info] Het digitaal tekenen topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 15:49


Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 16:40

Een schopje omhoog! Ik zag dat er meer mensen hier een cintiq gebruiken. Ik zoek momenteel een screen protector (liefst paper feel) voor mijn cintiq 16, maar die zijn in geen velden of wegen te vinden op een betrouwbare site. Heeft iemand hier ervaring mee of een goede plek om ze te kopen?

mevisto
Berichten: 80
Geregistreerd: 09-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 18:28

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik teken ook met procreate. Vind het zo mooi werken.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 19:35

Knap werk hoor!

Hier ook een echte Procreate-fan!

Django_Mette

Berichten: 1372
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 22:08

Mag ik hier ook mee komen kletsen? :D

Ik ben Ilse en sinds kort weer helemaal aan het tekenen geslagen :o Op mijn veertiende begonnen met een Wacom Bamboo Fun M Pen & Touch waar ik toen op GIMP 2.6 en Adobe Photoshop Elements meestal paarden in elkaar flanste. En als ik dat helemaal zat was, dan toverde ik mijn muis tevoorschijn en was Powerpoint mijn way to go :j Ik wil altijd alles zo realistisch mogelijk maken, maar ik ben dermate verknocht aan de blur- en smudge optie dat ik die kans redelijk klein inschat dat het ooit lukt :') En ik vermaak me uitermate met het tekenen van (paarden)haar!

Deze Haflinger komt uit 2015:
Afbeelding

En een powerpoint flamingo als commission in 2018 :)
Afbeelding

En dat is pretty much m'n laatste werk. In 2018 overleed de laptop waarop ik alles tekende en mijn Wacom was dermate verouderd dat hij niet meer naar behoren werkte.

Nu, vijf jaar later, heb ik half april een Wacom One geadopteerd waarop ik nu weer aan het krabbelen ben aan een veel te ambitieus project dat veel groter is geworden dan gepland :')
Ik ben bezig aan een fullbody Thestral, oorspronkelijk A4 formaat, maar het volledige canvas is nu 748,5 x 742,2 mm. Ik ga hem nog wel bijsnijden - vooral in de lengte nog veel loze ruimte, en ik verwacht dat het minstens een A3 gaat worden.
Afbeelding

Dit is alleen nog maar de grijze laag, maar de bedoeling is dat deze chrome-white wordt :D Alle kleur gebruik ik op een aparte laag zodat ik hem ook als greyscale kan gebruiken.

De Thestral maak ik nu in Affinity Designer 2 dat ik op proef heb, en ik kan hier beter mee overweg dan ik ooit zal kunnen met GIMP 2.10 :')

Enorm gaaf om al jullie werken te zien en ik ben heel benieuwd waar jullie nu aan werken! :D

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 07:36

Als je fan bent van de smudge en blur tool dan is het programma Paint Tool SAI misschien ook nog het uitproberen waard. Deze heeft een waterbrush. Deze werkt als het ware een beetje zoals waterverf. Kan je wellicht ook de overgangen mee maken die je normaal ook maakt maar dan met een tool die niet aan de pixels trekt maar ze echt in elkaar blend +:)+
Mooie werken. Vooral je PowerPoint art vind ik gaaf! Had geen idee dat je kon tekenen in PowerPoint.

Django_Mette

Berichten: 1372
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 10:25

Bimmerd schreef:
Als je fan bent van de smudge en blur tool dan is het programma Paint Tool SAI misschien ook nog het uitproberen waard. Deze heeft een waterbrush. Deze werkt als het ware een beetje zoals waterverf. Kan je wellicht ook de overgangen mee maken die je normaal ook maakt maar dan met een tool die niet aan de pixels trekt maar ze echt in elkaar blend +:)+
Mooie werken. Vooral je PowerPoint art vind ik gaaf! Had geen idee dat je kon tekenen in PowerPoint.


Hee! Ik herken jou van Howrse (?) denk ik! Destijds enorm fan van je werk :D
Dankjewel! En zeker het proberen waard. Ik heb nog 75 proefdagen voor AD2, maar ik weet nog niet of ik het straks wil kopen :o Vind 75 euro wel flink aan de prijs - ookal zit hier ook de optie op om met vectoren te werken. Wellicht een goeie om eens naar te kijken :j

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 17:18

Haha ja klopt, jouw avatar kwam me ook qua stijl al bekend voor. Dankjewel, wat leuk om te horen _/-\o_

Ja het is wel goed om meerdere dingen te proberen voor je de keuze maakt. Van elk programma is wel een proefperiode gelukkig. Clip Paint Studio wordt hier ook goed over gesproken. Zelf nooit in gewerkt, maar ook wel de moeite om te proberen dan wellicht.

huricane
Berichten: 789
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 19:29

Ik schop dit topic even omhoog.
Iemand enig idee hoe ik mijn Huion kamvas 13 moet installeren.
Het lukt me maar niet.
Ben al heel de middag bezig, maar kan ook geen duidelijke handleiding vinden.
Hij zit eigenlijk al in de doos om retour te gaan.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 00:13

Wat is het probleem Huricane? Ik heb de Huion Kamvas Pro (nu 3 jaar). Altijd een fijne tablet geweest, alleen van tijd tot tijd wat driver problemen -> zoals nu dat hij de druk van de pen niet pakt TENZIJ ik de drivers opnieuw installeer.

Hier wat voorbeelden wat ik er normaliter mee kan:
Afbeelding
(Studie met Adam Duff - Lucidpixul)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 01:37

Xyris schreef:
Wat is het probleem Huricane? Ik heb de Huion Kamvas Pro (nu 3 jaar). Altijd een fijne tablet geweest, alleen van tijd tot tijd wat driver problemen -> zoals nu dat hij de druk van de pen niet pakt TENZIJ ik de drivers opnieuw installeer.

Hier wat voorbeelden wat ik er normaliter mee kan:
[ [url=m/umYu31.png]Afbeelding[/url] ]
(Studie met Adam Duff - Lucidpixul)
[ [url=m/cKLHYK.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lV57mz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9FUcNL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rhDAK4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SD7prp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/naKQi7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Kanonne wat goed!

Ufurio4e

Berichten: 1394
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 12:16

Dames even een vraag.
Ik zou graag een tekening willen met mij en mijn 2 kippen wanneer ik ze vast houdt.
Wie zou er wat voor mij kunnen betekenen?

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 23:41

Als je van mijn stijl houdt dan zou ik je denk ik wel kunnen helpen. Alleen kost deze stijl best wel wat tijd. Als je een foto hebt dan kan ik wel een goede inschatting maken, maar voor het idee: 275,- voor een illustratie van een dier/mens + 150,- per extra dier/mens, mits de achtergrond simpel is. Is het een complexe achtergrond dan is het op basis van complexiteit. Simpel is een verloop/kleurschakeringen/blur.

Mocht je interesse hebben, stuur me maar even een PB-tje, dan komen we er samen wel uit!

mevisto
Berichten: 80
Geregistreerd: 09-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 09:05

Je mag ook mij een pb sturen.

Ufurio4e

Berichten: 1394
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 14:51

Ufurio4e schreef:
Dames even een vraag.
Ik zou graag een tekening willen met mij en mijn 2 kippen wanneer ik ze vast houdt.
Wie zou er wat voor mij kunnen betekenen?


Zoiets heb ik in gedachte

Afbeelding

mevisto
Berichten: 80
Geregistreerd: 09-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 12:09

Als je een foto stuurt wil ik best wat proberen.

Django_Mette

Berichten: 1372
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 02:15

Ik besef me net dat ik nooit het eindresultaat van die Thestral heb laten zien :')
Ik heb hem ook nog in twee kleuren ergens, maar die staan op mijn laptop :o
Afbeelding

Inmiddels ben ik overgestapt naar Procreate en het werkt als een zonnetje <3

Recent een portret van Walker Scobell als Percy Jackson gemaakt, die ik waarschijnlijk wel nog wat bij ga werken.
Afbeelding

En ook nu druk bezig met Jessica Parker als Medusa :D
Afbeelding