[SONG] Something else inside me

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

[SONG] Something else inside me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-17 17:21

Afbeelding


Morgen neem ik afscheid van mijn lieve meisje. Mijn hele leven lang heb ik verlangd naar een eigen paard, en ruim anderhalf jaar geleden werd die droom werkelijkheid in de vorm van Sunny. In alles was ze het paard van mijn dromen – de mooiste, de slimste, de braafste. Nergens bang voor en de rust zelve, met de liefste ogen die je ooit gezien hebt. Maar omdat het leven zelden zo gaat als je verwacht en omdat veranderde omstandigheden soms vragen om moeilijke beslissingen, is Sunny vanaf morgen iemand anders’ lieve meisje. Het heeft me maanden gekost om deze beslissing te nemen, en ik schreef Something else inside me dan ook al in augustus, lang voordat er een knoop doorgehakt zou worden. Het schrijven ervan heeft me enorm geholpen in het proces om haar los te laten. Het ging op dat moment volledig over Sunny en mijn afscheid van haar, maar gaandeweg werd het ook duidelijk dat het ook in bredere zin gaat over het loslaten van een droom, een identiteit, van iets waarvan je altijd dacht dat het een deel van jezelf was… Wat blijft er over als dat deel wegvalt, om wat voor reden dan ook? Wie ben ik nog als ik dat niet ben?

Een relatie (met een mens of dier), geliefde, een baan, een project, een huis… Na afscheid volgt een periode van vertwijfeling en rouw. Uiteindelijk komt er ook weer lucht, ruimte en vruchtbare grond voor iets nieuws, misschien in een totaal andere vorm. Maar voor het zover is huil ik zoete tranen van herinnering, om wat er niet meer is, om wat het had kunnen zijn maar niet zo mocht zijn. Het ga je goed bij je nieuwe baasje, Sunnybunny. Voor altijd in mijn hart.

(De opname is nogal experimenteel en rudimentair, maar het geeft een idee. Insert onder andere mondharmonica-solo – stay tuned in 2018 ).



    Something else inside me

    Where my red horse goes
    I cannot follow
    She was mine
    Only for a little while

    No one really knows
    The depth of my sorrow
    For she was mine
    to follow
    Only for a very short time

    All things pass that need passing
    So very few are truly everlasting
    Just because it didn’t last forever
    Doesn’t mean it wasn’t true
    Maybe there’s something even better
    Maybe the time just wasn’t right
    It was never meant to last forever
    And I never knew

    All my childhood dreams
    Were gathered around this
    The idea
    That this was who I was

    Now it only seems
    That I haven’t found it
    Who I am
    Who to be
    When the dream’s not really me

    But if this is not me, then who is?
    Do I even exist outside of this?
    Does the dream I once dreamed still define me?
    Or is there something else inside me?
    Something else inside me…

    All things pass that need passing
    So very few are truly everlasting
    Just because it didn’t last forever
    Doesn’t mean it wasn’t true
    Maybe there’s something even better
    Maybe the time just wasn’t right
    It was never meant to last forever
    And I never knew
    Is there something else inside me?
    Something else inside me…

© Sanna Songbird, 2017

Opmerkingen zijn uiteraard welkom!

Jis_

Berichten: 11580
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:20

Ik vind het prachtig.

Raakt bij mij een gevoelige snaar. Het idee niet meer voor mijn paard te kunnen zorgen om wat voor reden dan ook.