[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-17 15:35

Het is weer tijd voor een nieuw topic voor de tekenaars met motivatie! (Of geen motivatie en het op deze manier proberen :P )

De challenge gaat als volgt:
Je kiest voor jezelf een doel. Bijvoorbeeld 'Ik wil elke week een schilderij afmaken'. Vervolgens plaats je dan (in dit geval) elke week een foto van het schilderij dat je gemaakt hebt. Om elkaar te steunen in de challenge zou het leuk zijn als je tips en tops geeft aan iedereen. Het is namelijk leuk om te ontvangen, maar je leert er zelf ook weer van om tips te geven.

Dit is hèt topic om je teken doelen te volbrengen! Dus stel je voor :D

Hier de links naar de vorige topics:
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=149&t=1909241 (2017)
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=149&t=1871846 (2016)
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=149&t=1823155&hilit=paard+per+dag (2015)


Afbeelding

Hier een beetje inspiratie van deelnemers van vorig jaar:

xTitanic

Afbeelding

pompompom

Afbeelding

kallipooh

Afbeelding




Tekenen maar!


eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 15:56

Net zoals vorig jaar (dit jaar dus :') ) wil ik ook weer meedoen. Ik heb toen de 100 tekeningen gehaald, maar ik ervoer te veel druk om elke dag een tekening te maken. Ik ga denken aan een nieuw doel voor aankomend jaar :)

Malenka

Berichten: 7530
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 16:04

Ik doe een nieuwe poging! Dit keer ga ik voor 24 tekeningen in het jaar. Dus 2 per maand. Dat zou voor mij al een enorme vooruitgang zijn.

Ik teken vooral met oliepastelkrijt.

Iets van dit jaar als voorbeeld:
Afbeelding

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 16:15

Ik doe graag mee! Ik wil elke maand een tekening of schilderij maken en elke twee maanden een digitaal werk.

We saw brilliance when the world was asleep

Century

Berichten: 5905
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 16:24

Hmm, twijfel of ik mee zal doen. Ik heb nog zoveel plannen, maar teken zo weinig en vind dat ergens enorm jammer.
Ik denk dat ik de challenge wel lief voor mezelf op zet, een tekening per 2-3 maanden. Dat moet te doen zijn zonder dat ik enorme druk ga voelen.

Ik teken met pastel- en (zachte) kleurpotloden.
Mijn laatste werk:
Afbeelding

Mijn huidige werk: (wat al een hele tijd stil ligt)
[UK] [TEK][WIP] Dikhoornschaap (Burgers' Zoo Desert)
Afbeelding

Myrsky

Berichten: 4120
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 16:33

Hmm... leuke uitdaging, maar qua tijd weet ik niet hoe ik het ga redden. Ik denk dat ik voor eens in de twee maanden ga. Zes tekeningen in een jaar zou moeten lukken toch? :')

Raise a glass to freedom,
Something they can never take away,
No matter what they tell you.

julie0307
Berichten: 327
Geregistreerd: 09-08-15
Woonplaats: Langs mijn buren in België

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:05

Ik doe voor het eerst mee dit jaar! Ik ga voor elke dag een tekening! Al kan ik echt niet goed tekenen :Y)

Kerstmuts!
donkere dagen vragen om pure chocolade

Jodhi

Berichten: 329
Geregistreerd: 17-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:23

Het lijkt me leuk om dit jaar ook mee te doen :D
Ik ga eerst 1 tekening per week proberen.
Dit is een van mijn tekeningen van dit jaar:

Afbeelding

Ik heb ook een Instagram account voor mijn tekeningen (@karlijnstekeningen), daar wil ik ook wat meer op gaan posten.

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:12

Ik weet nog niet hoe ik dit jaar ga meedoen. Vind het in ieder geval leuk om weer te volgen. Denk niet dat het elke dag een paard word, maar gewoon waar ik zin in heb.

Telpeva

Berichten: 14610
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:46

Ik heb meegedaan in 2015 en 2017, en dit jaar ben ik er ook weer bij! Ik weet ook nog niet helemaal hoe ik het dit jaar precies aan wil pakken, dit laat ik wel weten zodra de challenge van start gaat. Ik focus nog even op mijn laatste tekeningen van 2017 :D

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:51

Ik wil dit jaar ook meedoen, lijkt mij een mooie motivatie.
Ik ga voor 1 tekening per week, of 52 tekeningen per jaar. Ben nog erg roestig na jaren (iets van 30 O:) ) niet getekend te hebben, maar aan het einde van dit jaar moet er verbetering te zien zijn. :D

Honden: Mulak, Ninja, Chendo
Pony's: Victor, Mouse, Bloem

Granoek
Blogger

Berichten: 10465
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:55

Ik heb nog nooit meegedaan, denk ook niet dat ik het lang ga volhouden ivm tijd en werk, maar ik wil het wel proberen! Maar dan ook de light-versie, 1 x per 2 maanden.
Kan helemaal niet zo goed tekenen maar oefening baart kunst dus misschien motiveert dit een beetje :')

Heb me vandaag laten gaan in de action en kwam zo een krasboek tegen voor kinderen dus heb de smaak weer wat te pakken :D
Mag deze hier ook geplaatst? Het is niet echt een tekening en ook niet echt een schilderij.

Anyway, dit is er eentje van vorig jaar waar ik maar niet aan verder ga :') Misschien moet dit maar de eerste missie worden van 2018 haha
Afbeelding

martine096
Berichten: 457
Geregistreerd: 25-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:00

Leuk! Ik doe mee!
Ik denk dat ik voor 1 tekening per maand kies ivm met school en om te voorkomen dat ik veel druk ga voelen.

Ik kan ook nog niet heel erg goed tekenen/schilderen maar ik vind het erg leuk om te doen en ik denk dat er aan het einde van het jaar wel vooruitgang te zien zal zijn. :)

Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:23

Ik doe mee! Ik ga voor één digitale tekening per week, of nouja... In ieder geval tot mijn 'Noel project' af moet zijn. :+ Ik ben in april/mei/juni namelijk best veel van huis en ik denk dat ik dan niet heel veel aan tekenen toe ga komen. :o

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:40

Jaaaa, leuk, ik ga ook weer een poging wagen. Ik ben ook nog even aan het bedenken hoe ik het dit jaar aan wil gaan pakken. Mijn doel is om elke dag wat te tekenen/schilderen. Alleen weet ik nog niet of ik dan voor 365 afzonderlijke tekeningen/schetsen ga, of dat ik ook grotere schilderijen wil gaan doen waar ik dan langer dan 1 dag aan werk. Ik neig nu naar het eerste, maar ik weet nog van begin dit jaar dat ik het heel erg miste dat ik niet op groot formaat bezig kon. Dus ik denk dat ik maar ga kijken hoe het zich ontwikkeld in de loop van de tijd. Sowieso zullen het toch voornamelijk hele snelle kleine schetsen zijn en niet meer zo uitgebreid als vorig jaar, dat was voor mij niet te doen.

Als mensen trouwens nog ideeën of tips hebben om te bepalen wat te tekenen elke dag, dan graag! Was vorig jaar vaak langer bezig om te bedenken wat ik wilde tekenen, dan dat ik met de tekening zelf bezig was :+

Erg leuk ook om weer oude bekenden in dit topic te zien en dat er ook weer nieuwe mensen bijkomen. Ben heel erg benieuwd naar al jullie creaties in 2018!!

Telpeva

Berichten: 14610
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:40

joey_lover schreef:
Jaaaa, leuk, ik ga ook weer een poging wagen. Ik ben ook nog even aan het bedenken hoe ik het dit jaar aan wil gaan pakken. Mijn doel is om elke dag wat te tekenen/schilderen. Alleen weet ik nog niet of ik dan voor 365 afzonderlijke tekeningen/schetsen ga, of dat ik ook grotere schilderijen wil gaan doen waar ik dan langer dan 1 dag aan werk. Ik neig nu naar het eerste, maar ik weet nog van begin dit jaar dat ik het heel erg miste dat ik niet op groot formaat bezig kon. Dus ik denk dat ik maar ga kijken hoe het zich ontwikkeld in de loop van de tijd. Sowieso zullen het toch voornamelijk hele snelle kleine schetsen zijn en niet meer zo uitgebreid als vorig jaar, dat was voor mij niet te doen.

Als mensen trouwens nog ideeën of tips hebben om te bepalen wat te tekenen elke dag, dan graag! Was vorig jaar vaak langer bezig om te bedenken wat ik wilde tekenen, dan dat ik met de tekening zelf bezig was :+

Erg leuk ook om weer oude bekenden in dit topic te zien en dat er ook weer nieuwe mensen bijkomen. Ben heel erg benieuwd naar al jullie creaties in 2018!!


Voor mij staat 2018 meer in het teken van striptekenen dan vorig jaar, ik heb voor 2018 voor mijzelf een soort van schema gemaakt van waar ik aan wil werken per maand, zoals bijvoorbeeld: januari = minimaal 8x character design, in februari = 8x een landschap. Dat komt grofweg erop neer dat ik 2x per week de focus leg op iets dat ik wil verbeteren dat ik moeilijk vind, en de rest van de tijd hoef ik nergens rekening mee te houden van mijzelf. Ik heb deze thema's ook opgeschreven in een notitieboekje als houvast. Misschien dat zoiets je aanspreekt? Nog wat voorbeelden: x aantal keer per maand een paard tekenen, x aantal keer met potlood werken, x aantal keer een tekening op groter formaat?

Verder ben ik ook fan van artprompts en writing prompts, als ik echt niks weet om te maken dan google ik daar naar. Daar staan soms leuke bruikbare ideeen bij!

Voor mij worden het waarschijnlijk +- 242 tekeningen dit jaar, dit komt neer op: 2 dagen tekenen, 1 dag rust. Elke dag tekenen haal ik gewoon niet, maar om de dag iets maken vind ik momenteel te makkelijk. Dit is de middenweg :') misschien dat ik dat alsnog ga aanpassen naar elke dag maar ik ben er nog niet helemaal over uit.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 02:13

Wat een tof idee Telpeva! Ik ben heel benieuwd waar je aan het eind van 2018 staat. :D

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Pauley

Berichten: 686
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 10:31

Na vorig jaar meegelezen te hebben wil ik het dit jaar oik proberen. Mijn doel word in drukke perioden (met school) 1 per maand en als het rustig is 1 per week. Ik ben nog niet zolang aan het tekenen en dus ook nog niet goed maar ik wil dus proberen om beter te worden. :o

Anoniem

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 12:53

Ik kom graag weer meelezen en genieten van jullie mooie werk :)

Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-17 14:06

Leuk dat er al zo veel mensen zich melden hier!

Ik ga het dit jaar nog een keer proberen. Mijn doel is minimaal 1 uitgewerkt werk per week:). Waarschijnlijk heb ik over een aantal weken echt een hekel aan mezelf hiervoor :')

Ik wil dit jaar eindelijk eens m'n strip gaan maken (het staat al 3 jaar in de grondverf). Verder wil ik mijn techniek gaan verbeteren.

Hier een voorbeeld van mijn werk:


Afbeelding

Seven

Berichten: 21134
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 15:30

Leuke opening,(mis alleen wat meer tekeningen van anderen die ook echt veel geplaatst hebben :o )

Ik ga proberen 1 per maand uit te werken. Voornamelijk met pastel of met kleurpotloden

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 16:20

Jeetje wat leuk zoveel oude bekenden en nieuwe mensen! Ik heb er gelijk zin in :j
Iedereen een mooie jaarwisseling vanavond en ben benieuwd naar de eerste 2018 kunstwerken *\o/*

Kabayo

Berichten: 13757
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 16:22

Ik vind het altijd zo leuk om te volgen.

Waar halen jullie de voorbeelden vandaan? Mochten jullie nog wat zoeken ik heb veel paarden en honden fotos van goede kwaliteit :)

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 16:23

Ik gebruik meestal eigen foto's (scheelt als je zelf fotografe bent) of ik teken iets zonder referentie.

We saw brilliance when the world was asleep

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 17:16



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Kaatastrof en 24 bezoekers