[Info] Inktober 2017

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Telpeva

Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CENTRAAL] Inktober 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-17 23:09

Zijn het bekende mensen die je tekent Hiraeth? Sommigen komen mij zo bekend voor maar kan de vinger er maar niet op leggen wie het zijn! Volgens mij bespeur ik ook markers in jouw werk, vind ik leuk :D

En Selina ik vergat je gewoon te feliciteren, wat leuk 500 volgers!

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif


Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 23:39

Haha, ja. Ik teken Noel Gallagher vooral vaak, hoewel het tot nu toe meevalt hoe vaak ik die getekend heb deze inktober. Probeer nog een beetje creatief te zijn. :+ De twee van vandaag zijn een paar Bono's. :D

En goed gezien! Ik gebruik vaak een zwarte marker als ik geen zin heb een groot stuk met een dunne inkt pen te doen. :') En de warm grey in dit geval om het net wat te breken, omdat die van vandaag wat simpeler zijn. Geeft het net wat extra. :D

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 18:11

Ik hoop dat dubbelposts vergeven worden, want ik kan m'n vorige bericht wéér niet bewerken. :o

Vandaag Bruce Springsteen getekend! Ik had bewust een donkere foto gekozen zodat ik veel kon oefenen met het mengen van water met oost-indische inkt, maar dit was wel echt een 'pain in the arse' zoals ze dat zo mooi kunnen zeggen. :D Het formaat van dit boekje is trouwens A6, het witte boek is A5. Ik teken best klein dus... Iets met 'waarom makkelijk doen...' :+
Afbeelding

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Supervixen

Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Re: [CENTRAAL] Inktober 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 18:25

Wauw!

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Telpeva

Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-17 18:46

Haha herkenbaar :D ik gebruik gewoon a4 papier maar ik teken van tevoren kaders, zodat ik 2 of 3 tekeningen kwijt kan. Ik teken ook klein, eigenlijk omdat ik dat standaard al doe, maar zeker nu ik achter loop is het ook sneller om het klein te houden O:)

Ik denk niet dat iemand moeilijk gaan doen over eventueel dubbel posten hoor, je kan je berichten op bokt maar 45 minuten nadat je het gepost hebt wijzigen, ik vind het begrijpelijk dat je dan gewoon iets eronder post, dat zou ik zelf ook doen. Ik vind je werk erg mooi, kan er elke keer van genieten!

Mijn werk is nog even aan het drogen, straks post ik het, vandaag heb ik er weer 2

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 18:53

Dankjewel Supervixen!

En haha, ik ben blij dat ik niet de enige bent die klein tekent. :D Ik ben altijd bang dat ik het overzicht kwijtraak oid, en ik heb ook geen geduld voor grote projecten. :') Zelfs digitaal zijn mijn canvassen altijd best klein, tenzij ik echt weet dat iets op een bepaald formaat moet worden afgedrukt.

Ben benieuwd naar de twee van vandaag! :D

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Telpeva

Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-17 19:55

Zo ze zijn droog :D
Vandaag heb ik tegelijkertijd wat dingen getest die ik normaal eigenlijk niet doe, bij nr 8 heb ik fineliners in verschillende diktes gebruikt
8 'Crooked'
Afbeelding

en bij nr 9 heb ik een 2 penseelpennen gebruikt, eentje met inkt en een met water.
9 'Screech'
Geen idee of het herkenbaar is maar het is een konijn
Afbeelding

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Selina

Berichten: 14218
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:04

Ik heb vandaag even overgeslagen, want m'n pasteltekening ging even voor.

Hiraeth: Vind jouw stijl echt tof, vooral als je ze dan highlight met wit. Zeker eens wat losser proberen te tekenen, soms als je de druk eraf haalt, komen er juist hele mooie dingen uit :D

Telpeva: Ik teken er dus ook meerdere op 1 pagina, mede omdat ik maar 5 blaadjes aquarelpapier heb en de tekenwinkel om de hoek vorige week failliet is gegaan ;( Vind je shy echt grappig :D En ik zag er een konijn in :D

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl


Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 18:31

Hoe kan je nou zeggen dat 'ie niet herkenbaar is als konijn! Je zeepaardje is ook mooi met de verschillen in lijndiktes.

Goed. Ik had vandaag echt een k*t dag. Heb inkt geknoeid in m'n favoriete witte shirt, voelde me ziek, heb een deadline die ineens vroeger is dan in m'n agenda staat... Én als klap op de vuurpijl uit dat zich allemaal in mijn inktobertekening van vandaag. Dus ehm... Tja. Misschien dat het morgen beter gaat. Mijn inktober gaat in ieder geval van "beste tot nu toe?" naar "wat is dit gedrocht" in één dag tijd. :')

Maar goed, hier dus Serge van Kasabian.
Afbeelding

Hoop dat het bij jullie een beter dagje is. :D En ach, anders kunnen we samen gaan balen. O:)

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Telpeva

Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-17 19:31

Wat zonde van je shirt -O- De witte highlights in zijn haar snap ik niet helemaal maar op de andere plekken vind ik ze gewoon weer goed, zijn gezicht vind ik ook heel mooi gelukt :j En wat zit er onder je haha nope :') want daar moest ik om lachen! was het zo erg dat je het wou afplakken?

Geen tijd voor 2 vandaag, dus maar eentje
nr 10 Gigantic
Godzilla woestijnrat, niet omdat het moet, gewoon omdat het kan :+
Afbeelding

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Re: [CENTRAAL] Inktober 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:36

Die witte highlights waren echt een "hmm... Oh... Dat is best wel niet mooi." moment inderdaad. :') En onder haha nope staat een hand, maar daar had ik echt de energie niet meer voor haha.

Weer een leuke! Ik heb altijd woestijnratjes gehad, dus deze is extra leuk natuurlijk. :D

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Telpeva

Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-17 19:48

Oeh super offtopic maar in dat geval doe ik meteen even een fotospam :D :+
Mijn huidige adhd'ers, Oreo
Afbeelding
en Fudge
Afbeelding

Ik zal hierna weer braaf on-topic gaan O:)

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 20:01

<3

Dit mocht wel even hoor, wat een schatjes!

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 21:35

Vrijdag de 13e is mijn nieuwe geluksdag. *\o/* Ben echt blij, want als ik net zo'n gedrocht had afgeleverd als gisteren was ik denk bij deze gestopt. :') Heb deze in mijn A5 boek gemaakt. :D

Dit is Noel Gallagher trouwens, meld het er vanaf nu maar standaard bij. :D :o
Afbeelding

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Telpeva

Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-17 21:59

Heel gaaf weer <3 ik vind dat echt een leuke stijl, vind je het storend als ik zoiets ook een keertje probeer?

Vandaag was ik wat besluiteloos over wat ik nou precies zou tekenen, dat duurde zo lang dat ik er maar eentje gemaakt heb. En nu ik in bed lig en nog even op bokt kijk besef ik mij dat ik ben vergeten om hem te scannen en te uploaden! Doe ik morgen :j

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 22:04

Tuurlijk niet joh! Alsof ik het heb uitgevonden om oost-indische inkt te verdunnen. :P Ben benieuwd wat jij zou doen met zo iets. :D Ik vind het zelf echt super leuk, helemaal als het lukt ( :') ).

Ik wacht geduldig af tot morgen trouwens! Vind het echt super leuk om deze challenge te kunnen delen, heb wel wat mensen op twitter die ook mee doen maar die verdwijnen soms wel eens in mijn tijdlijn. Hier kan ik ten minste rustig de updates zien. :D

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Telpeva

Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-17 14:07

Komtie, die van gisteren:
11 'run'
Afbeelding

en vandaag
12 'shattered'
Afbeelding
Mocht je de markers nog herkennen, de achtergrond zijn toner kleuren en de hangers zijn cool grey kleuren (toner zit tussen warm grey en cool grey in)

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 19:07

Haha, Telpeva. Mijn reactie op jouw tekeningen ging echt van: "Haha, aww. <3" naar "Ach, nee. -O- " Mooi dat verschil tussen de warme grijstinten en de koude grijstinten! Vooral een goede keuze om de koude tinten in de hangers te doen, zo lijken ze haast wel van een soort metaal. Misschien dat ik dat idee weer van jou overneem een keertje, haha. Heb alleen volgens mij maar één warmgrijze marker.


Mijn inktober van vandaag! Ik had vandaag een beetje een pesthumeur dankzij de telefoons die storing hadden bij het radiostation. Handig als je een show hebt met meerdere verslaggevers die speciaal hun vrije tijd opofferen voor het programma. Ben blij dat ik ondanks dat toch nog lekker heb kunnen tekenen. Stiekem vond ik het eigenlijk heerlijk ontspannend zo na zo'n dag, voel me gelijk al een stuk beter. :o Dat onder z'n ogen is een tint lichter grijs in het echt, maar de rest van de tekening komt qua structuur beter uit met iets meer contrast. Mijn scanner heeft nogal wat kuren soms dus ik doe m'n best om het zo goed mogelijk op het origineel te laten lijken. :+
Afbeelding

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 18:04

Halverwege!
Afbeelding

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Telpeva

Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-17 18:28

Nog best pittig om vol te houden elke keer, eentje per dag lukt mij nog maar ik weet niet of ik voor het eind van de maand écht 31 zal hebben want 2 per dag (voor de dagen die ik heb gemist) is bijna geen doen :+

Gisteren 13 Teeming
Afbeelding

Vandaag 14 Fierce
Uit het aanvraag topic, van bokker Furioso
Afbeelding

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 18:50

:oo Die tweede!! Ineens een heel andere stijl, haha. :D

Ik moet nog even kijken of ik nog energie heb voor één vandaag... Heb vrijdag een deadline. -:)

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Selina

Berichten: 14218
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CENTRAAL] Inktober 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 19:14

Wat voor papier gebruiken jullie? Heb aquarelpapier maar die verdrinkt door het water.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Telpeva

Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-17 19:39


Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Selina

Berichten: 14218
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 20:05

Je paard vind ik overigens erg tof!

Nog een vraag. Waarmee highlighten jullie? Een marker of stift ofzo?

Ik ben tevreden met die van vandaag. Schaduwen kloppen niet helemaal, maar ach, I tried.

Afbeelding

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers