Plannen en planners

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18671
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-17 20:00

Hai allemaal!

Ik ben al jaren opzoek naar wat nou het beste voor mij is om al mijn afspraak en andere dingen te plannen. Na heel lang zoeken en me afvragen of ik ooit iets zou vinden wat heel handig zou zijn en wat mij echt beviel kwam Mascha van Beautygloss met de Mascha Planner. Ik was echt hyped na het zien van haar filmpje en heb haar planner besteld.

Hij bevalt me echt super!! ik heb overzicht, mijn agenda en planner tegelijk mee, zie hoe mijn week eruit ziet!

Maar er zijn vast andere planners op bokt! hoe plannen jullie? hoe ziet jullie planners eruit? ik vind mijne nu nog erg saai en ben toch opzoek naar leuke stikkertjes of andere dingen die een toevoeging kunnen zijn! En waar vinden jullie zo iets?

Om een voorbeeld te geven:

Mijn planning van vorige week zag er zo uit:

Afbeelding


Wat voor leuke creaties maken jullie?


eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 20:04

Ik maak mijn eigen planner door middel van een Bullet Journal, erg handig en erg leuk om te doen :D Is hier op bokt ook een topic van!

JoycexEnya

Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 20:06

Ik en plannen is ook echt een ramp, ziet er leuk uit van mascha

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18671
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-17 20:25

eclair98 schreef:
Ik maak mijn eigen planner door middel van een Bullet Journal, erg handig en erg leuk om te doen :D Is hier op bokt ook een topic van!



ja ik kwam Bullet Journal poosje terug al tegen, maar dat is mij te hoog gegrepen ofzo. Al dat creatieve en zelf maken ben ik gewoon niet zo goed voor geschikt. Daarom heb ik dus echt een planner die voor mij alvast in hokjes in gedeeld. De planning zelf maken is al een opgave genoeg :P

JoycexEnya plannen moet je leren en opzoek gaan naar wat jij fijn vind :D

Samiyah

Berichten: 5867
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 22:21

Ik heb ook de Mascha planner, vind het een geweldig ding! Zal morgen even een foto uploaden hoe mijn week eruit ziet. :)

Zelf ook nog op zoek naar stickertjes e.d. voor in de planner, dus ik lees mee of mensen daar tips voor hebben :D Ik heb wel bij de Bruna twee markeerstiften gekocht die er perfect bij passen, in lichtroze en lichtpaars.

Trouwens, ik weet niet of je Instagram hebt maar als je daar zoekt op #maschaplanner vind je heel veel foto's van mensen die hem ook gebruiken, heel leuk als inspiratie!
Laatst bijgewerkt door Samiyah op 18-07-17 22:26, in het totaal 2 keer bewerkt

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 22:22

Wat leuk! Ik volg graag. Ik ontwikkeld momenteel m'n eigen planner omdat de meeste planners net niet hebben wat ik zoek, of het papier niet geschikt is voor vulpen.

Heb ook een tijdje een bullet journal gehad maar dat kost mij te veel tijd.

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 23:00

Ik had ook eerst een bulletjournal, maar vond elke keer de dagen en maanden uitschrijven te veel werk.

Heb nog getwijfeld om de mascha planner te kopen, maar heb uiteindelijk een passion planner gekocht.
Omdat het heel erg de focus legt op de leuke en positieve dingen in je leven en om een nog betere versie van jezelf te worden.

Achterin is ruimte om lijstjes of habit trackers te maken, net als in een bullet journal.

JoycexEnya

Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 06:43

Ja klopt maar bij mij valt ook niet echt iets te plannen. Ik werk en doe mijn paarden. Dus denk indd dat niet handig is. Wat misschien handig is is die passion planner, met doelen. Maarja doelen verzinnen vond ik ook lastig :')

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 08:00

Ik twijfelde ook over de Mascha planner maar vind het papier niet prettig. Ben bang dat mijn vulpen gaat vegen of doordrukken. En ik schrijf te lomp voor smalle kolommen vind ik. Mijn planner to be:

Afbeelding
Afbeelding

Daarnaast bevat mijn planner:
- index
- een jaar overzicht
- doelen pagina
- afspraken voor volgend jaar
- year in pixels
- pagina met persoonlijke gegevens
- notitie pagina's met dots

Maar de meeste pagina's moet ik nog ontwerpen :+ ben ook nog een leuk idee voor de voorkant aan het zoeken.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18671
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-17 10:56

Wat leuk dat er toch al mensen melden die plannen :D ziet er heel mooi uit WiancaR! Ga je hem ook uitbrengen of maak je hem echt voor jezelf?

Ik vind het ook fijn bij de maschaplanner dat er zoweinig onzin in zit. van mij had zelfs die maandoverzichten er niet ingehoeven. Kweet nniet wat ik daarmee moet. Ik gebruik echt alleen de weekplanner.

Ik heb net allemaal stickertjes gekocht bij AliExpress! zijn hele leuke, maar nog niet niet die ik zoek :D dus we zoeken nog even verder naar nog andere :=

mrieeek
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:10

Leuk topic! Ik twijfel over de aanschaf van de Mascha planner, dus ik volg even! Momenteel noteer ik alles in mn telefoon, maar merk dat ik dingen opschrijven wel echt een stuk fijner vind!

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:13

Gaaf topic!
Die Mascha planner ziet er leuk uit. Alleen ben ik op zoek naar een agenda/planner voor school.. Weet iemand waar ik die zou kunnen vinden? :D

Never apologize for being yourself

Anoniem

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:34

Ik maak hem voor mijzelf en een aantal kennissen/familie willen er ook een! Waar ik blij mee ben want dat drukt de prijs aardig :')

Uitbrengen doe ik niet, geen idee hoe ik dat ga regelen haha. Maar ik vind het een ideale studie planner op deze manier.

Goof

Berichten: 28616
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:39

Ik zie dat je ook voor jezelf plant wanneer je je benen scheert en de afwas moet doen. Ik vraag me dan serieus af of je daarvoor nou een agenda nodig hebt??

kwii
Berichten: 1745
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:48

Zoals ik de planner nu zie, zie ik gewoon een uitvergrote agenda? Ik heb een tijdlijn over een aantal weken, met wat steekpunten er in. Mij lukt het wel om kort voor uit te plannen, maar een tijdsvak over een aantal weken is lastiger te overzien. Ik vind dit heel prettig om te kunnen zien wanneer het einde van de vakantie er weer aankomt bijvoorbeeld.

@Goof, wie weet gaat ze volgende dag op vakantie, en wil ze dit absoluut niet vergeten? Het maakt niet uit toch wat je plant, als het helpt om de boel op orde te houden :D

Nergens is het zo fijn, als op de rug van Willemijn!

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:55

WiancaR schreef:
[ [url=m/nMKK6Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

*kuch* "habit" is met één b *kuch*

Ik plan professioneel, artsen en AIOS. Dacht even dat dit topic daar over ging, want dan kon ik nog wel een programma aanraden :+

Oy with the poodles, already

Pessoa

Berichten: 105
Geregistreerd: 22-01-11
Woonplaats: Belgie

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:05

Ik zou normaal mijn planner vandaag binnen krijgen... Ik ben benieuwd!

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18671
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-17 14:22

Goof, ik ging inderdaad woensdags weg. voor mij is dat ook echt van belang om dat dan op te schrijven om dat ik het anders gewoon echt vergeet. Mede ook omdat ik woensdagmiddag naar mn moeder ging, en vrijdag naar de camping en dat gaf toch enige stress zodat ik dat echt niet vergeten moest..

Als ik in stressperiodes zit schrijf ik ALLES op wat ik doen moet. zo kan ik gewoon niks vergeten en daar zijn die planners zo handig voor.

Het gaat er in dit topic ook niet om hoe je planned of wat je planned, het gaat er om hoe het voor jou werkt en hoe jou planner er dan uit zou zien. Bij sommige mensen zie je hele leuke creaties of leuke stikkertjes of wat dan ook.

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:25

Goof schreef:
Ik zie dat je ook voor jezelf plant wanneer je je benen scheert en de afwas moet doen. Ik vraag me dan serieus af of je daarvoor nou een agenda nodig hebt??


Ik denk dat er echt iets bestaat als een planobsessie of drang om te plannen :=

Ik kan zonder planning in ieder geval niet goed aan de slag voor school en afspraken bijhouden. Maar gebruik gewoon een agenda. :j

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:15

Dit is een week (vorige week) uit mijn planner en dus ook helemaal ingevuld:

https://myalbum.com/photo/tXxE1sxClHAM/1k0.jpg

Wat ik bij BuJo vaak had was dat ik alle mooi geschreven had en mijn afspraken op volgorde van tijd en dan kwam er tussen twee afspraken opeens nog iets. Ik kan dat niet :')

Overigens schrijf ik in mijn passion planner niet mijn dag van A-Z uit, alleen de 'ongewone' dingen.
Ik schrijf dus niet dat ik elke dag naar mijn werk en paard moet.
Sportschool lessen schrijf ik er vaak wel in.

Overigens moet ik mijn To Do lijst meer verwerken in mijn planning. Doe ik nu nog te weinig vind ik.

Work to do list is mijn 'to buy' list.

En ja ik doe Engels en NL door elkaar gebruiken. Ik hou daar van!

Edit: afb in link nu, hoop dat hij het doet.
Laatst bijgewerkt door Nant op 19-07-17 19:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Maanlicht

Berichten: 6845
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:16

Ladybird schreef:
eclair98 schreef:
Ik maak mijn eigen planner door middel van een Bullet Journal, erg handig en erg leuk om te doen :D Is hier op bokt ook een topic van!



ja ik kwam Bullet Journal poosje terug al tegen, maar dat is mij te hoog gegrepen ofzo. Al dat creatieve en zelf maken ben ik gewoon niet zo goed voor geschikt. Daarom heb ik dus echt een planner die voor mij alvast in hokjes in gedeeld. De planning zelf maken is al een opgave genoeg :P

JoycexEnya plannen moet je leren en opzoek gaan naar wat jij fijn vind :D


Ik gebruik Bullet Journal niet creatief, maar alleen praktisch, en het is de enige planner die voor mij werkt.

Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:19

Ik volg ook! Ook heb ik heel lang getwijfeld om een Mascha Planner te kopen maar nu zit ik toch ook voor andere planners te kijken. Tips zijn altijd welkom! :D

Zelf wilde ik ook wel met een Bullet Journal beginnen maar het lijkt me steeds zo veel werk :=

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:20

Ik heb een Bullet Journal ook een aantal maanden geprobeerd. Maar uiteindelijk vond ik het teveel moeite om allemaal uit te tekenen. Ik heb ook nagedacht over de Mascha planner, maar uiteindelijk ben ik voor de Happiness planner gegaan.

Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:21

MarJon schreef:
Ik heb een Bullet Journal ook een aantal maanden geprobeerd. Maar uiteindelijk vond ik het teveel moeite om allemaal uit te tekenen. Ik heb ook nagedacht over de Mascha planner, maar uiteindelijk ben ik voor de Happiness planner gegaan.


Heb je voor mij een linkje welke jij hebt? :)



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: manonutjuh, Marion_, noukso en 6 bezoekers