Plannen en planners

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 20:05

Ik heb geen bescherming gedaan en ik gebruik hem nu 3 kwart jaar. Ik heb de allereerste versie en ik moet toch zeggen dat de kaft zich best goed houd! tuurlijk zijn er beschadigingen, maar tuurlijk ziet ier er gebruikt uit. maar dat vind ik zelf geen probleem

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 20:23

SinneJ schreef:
Ik val hier even binnen!

Heb net de mascha planner besteld, maar ik overweeg om toch iets te knutselen waarmee ik hem kan beschermen.... heb alleen nog geen idee hoe.

Is er iemand daar al mee bezig geweest? Of eender welke andere onderneming om zo'n gelijkaardig geringd boekje te beschermen? ;)


Ik heb transparante raamfolie erop geplakt. Ik had namelijk de eerste versie en daar kwamen zo snel vlekken op. Ik knoei ook altijd met alles :') Met het raamfolie kan ik het er makkelijk weer afvegen als er een vlek op terecht komt. Ik heb er alleen een quote opgeplakt en die had ik voor het raamfolie gedaan. Ik had het beter andersom kunnen doen, zodat ik de quote er ook weer af had kunnen halen :Y)

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 20:29

Ik heb er ook geen extra bescherming op gedaan, heb ook een mashaplanner!

Die van mij ligt thuis opengeklapt op tafel en als ik weg ga dan neem ik m mee in mn tas.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 20:33

Die folie is een goed idee (alsook de volgorde van de versiering daarbij hehe).

Fijn om te horen dat de kwaliteit jullie goed meevalt! Ik krijg hem normaal gezien morgen binnen, ben erg benieuwd!

Ik ben zelf aan het spelen met het idee om eventueel een andere kaft te voorzien. Eender wat met de juiste grootte en ringetjes zou moeten werken denk ik. Dan knip ik gewoon met een tang de oorspronkelijke ringen door en steek ik de inhoud die ik wil in een ander kaft.

Maar goed, ik ken mezelf. Voor hetzelfde geld stel ik dat uit tot volgend jaar en gaatie alsnog gewoon mee in mijn zak zonder bescherming hahaha (juist... daarom heb ik een planner nodig)

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:47

Is er iemand die vooral een to do list boekje gebruikt? Op bol.com vind ik er veel, maar je kan niet 'binnenin' kijken, wat jammer is :(

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:00

Mi_Amore schreef:
Is er iemand die vooral een to do list boekje gebruikt? Op bol.com vind ik er veel, maar je kan niet 'binnenin' kijken, wat jammer is :(

Ik gebruik hiervoor het Bucket list boekje van de Hema. Werkt voor mij goed.

Afbeelding

Afbeelding

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:20

Och dat is ideaal! Bedankt :D

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:26

Hoe gaat het hier met plannen :D?

Ik vroeg me af hoe jullie je planner meenemen. Ik neem hem nu los mee in mijn tas maar wil wel graag dat hij netjes blijft.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:30

ik heb de mijne ook gewoon los in de tas, of op mijn bureau.

ben nu bezig met mijn december planner. Begint met open ruimte, dan oktober als maandplanner, november en december als week planner. Ik gebruik daarvoor dotted papier in een walnut Wenster's Pages op A5 formaat.

Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:32

Pff, ik gebruik de planner niet meer. Kan me er niet toe zetten :\

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:34

Flying_Angel schreef:
Pff, ik gebruik de planner niet meer. Kan me er niet toe zetten :\

Van dat soort tijden heb ik ook, dan beperk ik me tot het meest simpele, afspraken er in zetten.
maar probeer er tijd voor te maken... (wat ook niet altijd lukt :+ )

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 17:03

Ik gebruik hem nog heel veel! Heb een custom planner en hij bevalt zó goed!

Maar los in de tas gaat gewoon goed?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 17:15

bij mij wel, en is het 2e jaar en 2e planner, gebruik de WP's 1 jaar (behalve dan de december planner)

mijn dochter heeft een happy planner en gaat ook overal mee naar toe.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 08:47

Hier nog steeds ontzettend blij met mijn Mascha Planner, wat een fijn ding is dat :D
Ik heb er zelf 2 elastiekjes omheen gedaan, één zodat hij dicht blijft en één zodat ik makkelijk en gelijk in de juiste week zit.

Ik heb hem altijd gewoon in mijn handtas. De kaft begint nu wel iets minder netjes te worden merk ik, misschien plak ik er plakband over als het te lelijk gaat worden.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 08:52

Ik heb hem ook gewoon los in Mn tas, en eerlijk na driekwart jaar intensief gebruiken valt het me reuze mee hoe ie er uit ziet! Mn schoolagendas waren erger :=

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 22:56

Ik heb ook de Mascha planner maar gebruik ook de agenda op mijn telefoon. Ik merk dat ik er soms heel erg veel behoefte aan heb om de planner te gebruiken en soms ook gewoon een weekje niet.
Al mijn afspraken zet ik eerst in mijn telefoon omdat ik soms even een afspraak maak terwijl ik niet thuis ben en ik heel erg vergeet achtig ben. Daarna zet ik die afspraken ook in mijn Mascha planner en zet ik daar ook de dingentjes in die ik moet doen, zoals bijvoorbeeld huiswerk maken.

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 09:27

Ik gebruik mn masha planner ook nog steeds! Voor mij echt een uitkomst. Ik heb veel meer rust in mn hoofd sinds ik de planner gebruik en ben me veel meer bewust van waar ik tegenaan loop qua structuur en uitstellen :D .

Ik neem mn planner niet vaak mee, ligt eigenlijk altijd op mn salontafel en afspraken die ik maak zet ik eerst in mn mobiel en plan ik op zondag avond in voor de komende week in mn planner.

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:20

Ohh een planner topic, wat tof!!

Ik heb vanochtend de Mascha planner besteld bij meneer bol en die komt vanavond binnen. Ik kan al niet wachten om ermee aan de slag te gaan! Ik heb eerder al een Happy Planner gebruikt i.c.m. met mijn blog, welke ik erg tof vond, en ik wilde iets nieuws voor mijn nieuwe school planning en huishoudelijke taakjes e.d. Vorig jaar ook een bullet journal bijgehouden, maar daar staat nu m'n hoofd even niet naar om die weer te gaan gebruiken, dus de mascha planner leek me een prima optie.

Ik heb me gister ingeschreven voor een mbo thuisstudie en ik wil de planner dus ook gaan gebruiken voor het inplannen en afstrepen van opdrachten e.d. zodat ik een ritme en structuur in m'n leerplan heb, mits ik me eraan houd natuurlijk haha.

Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:40

Leuk HelmerG! Ik heb hem ook, ben nog wat zoekende in de indeling. Heb jij al ideeën?

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:59

Flying_Angel schreef:
Leuk HelmerG! Ik heb hem ook, ben nog wat zoekende in de indeling. Heb jij al ideeën?


Ik ben ook nog een beetje zoekende omdat ik zowel in de bullet journal als ook de happy planner ook erg veel aandacht besteedde aan de creatieve kant van het verhaal; veel handlettering, tekenen, stickers en thema stickers e.d. die ik erin plaatste en in de mascha planner wil ik het wel liever simpeler gaan houden omdat ik nu door de studie ook alles gewoon goed bij moet gaan houden en het dan zo overzichtelijk mogelijk wil hebben, waar de Bujo en de happy planner bij mij behoorlijk chaotisch waren, lol. Ik kwam via Youtube wel een paar indelingen tegen die me wel aanspraken zoals deze van Siees:

Afbeelding

To do list bv bovenaan waar ik dan de studie gerelateerde dingen wil schrijven. En ik vind haar 'kopje' van CAN WAIT ook erg handig, zodat ik hopelijk mezelf niet teveel druk op ga leggen om alles persé af te willen krijgen. Dus die wil ik ook zeker gaan meenemen in m'n eigen indeling. Zij streept dan bv. met marker af wat ze voltooid heeft, dat lijkt me ook erg prettig werken. of anders een checklist systeem met afvinkbare hokjes ervoor, dat weet ik nog niet helemaal zeker.

Dan in het tweede blokje m'n gewone afspraken/sportdagen e.d. en het derde blokje onderaan misschien voor m'n weekmenu omdat ik daar ook momenteel actief mee bezig ben om zowel gezonder te eten en regelmatiger te koken als bezuinigen op boodschappen. Momenteel houd ik dat weekmenu bij op losse blaadjes en die raak ik de helft van de tijd kwijt, lol.

Mij kennende zal ik het wel nog opvrolijken met stickers hier en daar en misschien een quote ofzo in de kantlijn rechts bij notities. Misschien dat ik bij notities bv. m'n gelezen boeken ofzo ga bijhouden of een tracker ofzo.. jij al ideetjes?

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:19

Ik werk met kleurcodering. Kan evt wel wat foto’s maken als je wil?

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 19:28

O daar ben ik heel nieuwsgierig naar Yellow!

ik heb trouwens heel saai. To do van de dag heb ik in het grootste kolom, 2e kolum staat alle afspraken, en 3e kolum alles wat ik van die dag nog onthouden moest. die bolletjes gebruik ik bijna nooit

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:37

Jaaaaaa, hij is er, whoopwhoop!

Afbeelding

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 20:40

Veel plezier ermee :D

ivda

Berichten: 1014
Geregistreerd: 08-11-08
Woonplaats: Zaandam

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 17:35

Ik zit erover te twijfelen om een happy planner aan te schaffen.
Wat vinden/vonden jullie de voor en nadelen van een happy planner? En waar hebben jullie ze vandaan? Zoek eigenlijk tweedehands, want dat is hopelijk iets goedkoper.