[ART] Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

[ART] Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-17 21:47

Ik ben wel benieuwd of er onder de bokkers nog meer mensen zijn die graag kaarten maken, scrappen of zich met Project Life bezig houden? Ik heb hier al een paar jaar een prachtige hobby in gevonden. Het meeste zijn kaarten, daar gaat net iets minder tijd in zitten dan scrappen of een project life pagina maken om je foto's te verwerken, maar ik het vind het alle drie erg leuk.

Enkele recente projectjes:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Heerlijk ontspannend, voor mij zeker geen ouderwets 3D plakkaarten imago meer. Mijn creaties zijn te vinden op een blog, in mijn onderschrift vind je een linkje. Ik doe graag mee met mijn creaties aan verschillende challenges, voorheen nam ik deel aan verschillende designteams voor deze challenges, het werkt heel verslavend! Ben ik de enige bokker of zijn er meer?
Laatst bijgewerkt door Muiz op 14-09-19 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast aan richtlijnen


MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-17 21:47

Bokt maakt mijn plaatjes wel heel klein :o

Afbeelding
Afbeelding

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-17 16:47

Niemand?

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:49

Ik vind het erg mooi wat je maakt!
Maar zelf ben ik niet zo creatief :).

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-17 22:32

Dank je ItsMe2 en geeft niet! Ieder zijn eigen hobby toch? Hihi, ik zie hier ook zoveel andere prachtige dingen voorbij komen, tekenen etc, dan denk ik ook zo creatief ben ik niet.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 23:02

Ik heb als kind wel 'kaarten' gemaakt. Maar dan had je van die pakketten met van die knipvellen. Dat lukte nog wel.. :P

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-17 09:12

Zie, toch creatiever dan je denkt! Knipvellen zijn er nog steeds, maar daar ben ik altijd met een boogje omheen gegaan :o
Projectje van deze week:

Afbeelding Afbeelding

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 00:04

Heb je misschien nog tips om (heel eenvoudig) te beginnen met zelf kaarten maken?
Wat heb ik bijvoorbeeld allemaal nodig? En handige tips en tricks?

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 00:27

Wauw wat maak jij gave dingen zeg! Ik zou het zo kopen! +:)+
Het is dat ik al veel te veel (creatieve) hobby's heb, anders had ik er nu weer 1 bij :D

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-17 20:40

Iets met te veel hobby's komt me ook bekend voor LinSa, haha, maar heerlijk toch!

ItsMe2, kijk eens rond wat je mooi vind voor je evt begint, op pinterest bijvoorbeeld kun je heel veel voorbeelden bekijken. Ik had geen idee in het begin wat er te krijgen viel en begon lukraak, met als gevolg natuurlijk een kast boordevol met spullen waarvan ik later de helft weer op marktplaats heb gegooid :o Met een paar kleuren inkt, stempels en het liefst bijpassend papier bij de inktkleuren kun je al snel aan de slag! Een snijmachine voor je papier is niet overbodig, goede schaar en plakmiddel (ik gebruik bijna overal dubbelzijdig tape voor en dimensionals, die dikke schuimblokjes om iets op te hogen). Er zit wel veel verschil in kwaliteit, als je het eerst eens wil proberen of je het wat lijkt, kun je voor de budget winkels gaan. Action en kruidvat of Hema hebben tegenwoordig deze artikelen ook. Maar eerlijk is eerlijk, dat is niet te vergelijken met de betere stempelmerken, mocht je het echt helemaal leuk vinden, zijn die toch zeker wel aan te raden! Op mijn blog vind je wat ik maak met producten van het merk Stampin' Up, daar kan je bijvoorbeeld ook de catalogi bekijken om eens te zien wat voor artikelen zij hebben. Ben benieuwd of je het wat vind!

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-17 20:30

Nog eentje van vandaag, dit keer met Watercolor techniek. Echt geen mensen verder die dezelfde hobby hebben :o


Afbeelding

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:31

Wauw! Weer erg mooi gemaakt!
Ik ben al wel aan het Googlen geweest voor spulletjes, maar heb nog niets gekocht..

Er zijn vast meer bokkers die dit doen :)

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-17 22:39

Leuk ItsMe2! Komt vast goed, er is veel leuks verkrijgbaar! Ik vond het zo leuk dat ik ingestapt ben bij Stampin Up als onafhankelijke demonstratrice, een soort vergelijk als Tupperware, hun producten zijn alleen verkrijgbaar via demonstratrices. Al heb ik daarvoor natuurlijk ook met andere merken gewerkt, het moet allemaal bij je passen. Ben benieuwd, als het zover is, zie ik je creaties graag!

lisje90

Berichten: 549
Geregistreerd: 18-10-07
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 23:47

Het is misschien een iets ouder topic, maar ik zie geen recentere.

Leuk om een knutsel topic te hebben en wat ideeën uit te kunnen wisselen.
Ik maak ook kaartjes, en af en toe cadeauverpakkingen. Nu in de zomer wel even wat minder actief.

Wat voorbeelden van wat recentere creaties.

IMG
IMG
IMG

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-17 21:32

Wat leuk Lisje, toch nog meer kaartenliefhebbers! Het topic loopt helaas niet zo hard, al zijn er vast meer mensen die onze hobby delen. Hier ook in de zomer wat minder actief hoor, ook heerlijk om buiten te vertoeven!

Sarah_Elise

Berichten: 886
Geregistreerd: 17-10-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:09

Hoi bokkers,

Ook ik scrap wel eens en ik dacht dat ik wel redelijk creatief was. Valt een beetje tegen nu ik bezig ben met het maken van een folder :\ De hele lay-out staat, maar ik krijg de voorkant niet echt mooi. Iemand die het leuk vindt om even mee te kijken? Ik hoop op creatieve inspiratie :D

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-17 13:06

Ik heb je reactie helemaal gemist Sarah_Elise, heb geen berichtje van bokt gezien helaas. Had graag mee willen kijken, maar neem aan dat het je inmiddels wel gelukt is :D Scrappen is zo leuk, maar idd soms wel uitdagend!

Hoe staat het met jouw kaartjes Lisje?

Hier weer heel wat kaartjes en projectjes verder, heerlijke ontspanning is het!

lisje90

Berichten: 549
Geregistreerd: 18-10-07
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:52

Ik heb niet zoveel gedaan. Maar langzaam begint het wel weer te kriebelen. Heb op Pinterest veel nieuwe ideeën gekregen om weer wat mee te gaan doen.

Ik kwam iemand tegen die van één vel scraps papier, meerdere kaartjes maakte (zoeken op one sheet wonder).
En nog iemand die van een heel blok papier alles gebruikt, en daar een hele stapel kaarten van maakt.
Leuk om te zien hoe op die manier alle stukjes worden gebruikt.
Maar als ik het zelf op die manier doe, voelt het alsof de kaart saai en niet af is :')

Heb vorige week nog wel een paar kaartjes afgemaakt waar ik eens mee begonnen was, maar om wat voor reden ook niet heb afgemaakt. Vond dat ik dat eerst maar eens even 'moest' doen.

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-17 12:05

Ik kijk ook graag op pinterest, komen prachtige dingen voorbij. Inspiratie komt en gaat, als het moet is het er nooit en als je geen tijd hebt, loop je er mee over }> Ik ben de ene keer ook actiever dan de andere keer hoor!

lisje90

Berichten: 549
Geregistreerd: 18-10-07
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 12:38

Ben je al met kerst begonnen? Ik heb vorig jaar bijna 50 zelfgemaakte kaarten de deur uit gedaan.
Als ik dat weer wil doen, mag ik nu wel gaan beginnen. Maar ik kan me er nog niet zo toe zetten, maak liever even gewone kaarten.

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-17 12:48

Nee, nog niet. Maar moet ook eerlijk bekennen dat ik als fervent kaarten maakster toch minder heb met kerstkaarten. Haha, te gek voor woorden eigenlijk, maar het is zo :o Ik maak er vaak een paar voor naaste familie, maar stuur verder gewoon Hallmark. Maar mocht je er toch 50 willen sturen en allemaal zelf maken, maak je dan allemaal verschillende? Dan kost het idd wel wat tijd :P

lisje90

Berichten: 549
Geregistreerd: 18-10-07
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 14:32

Ja, ik heb allemaal verschillende gemaakt. Denk dat ik voor dit jaar ga kijken of ik niet aantal dezelfden ga maken, en anders krijgt een deel gewoon een kaartje van de winkel O:)

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-17 16:06

Het moet wel leuk blijven idd!

plutolover

Berichten: 11704
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:11

Ik deed vroeger ook aan scrappen. Maar echt te weinig tijd voor..

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Kaarten, scrappen en project life, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-17 16:13

Dat is jammer Plutolover, het is zo leuk, maar kost idd wel tijd. Ik scrap af en toe een pagina gewoon voor de fun. Hele albums doe ik dan toch digitaal, omdat het anders idd zo tijdrovend is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bregosi, Telpeva en 69 bezoekers