[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Malenka

Berichten: 7488
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:05

Mooi gelukt die kat!

Bij mij is het weer aan het terug komen. Ik heb dus maar een beetje zitten kliederen. Niet af. Maar wel weer een stap de goede richting op.

Acryl op doek.
Afbeelding


Telpeva

Berichten: 14574
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:55

Even wat leven in blazen :D
Selina: Hoe krijg jij die kleuren zo mooi egaal met potloden :wow: Die blauwe lucht! Dik jaloers hier... Schattig veulen ook, mooie details in het kopje

Sanneb : mooi die ogen en het snuitje, de vacht is wat grof maar eigenlijk is dat helemaal niet storend. Mijn aandacht gaat vooral naar het neusje die oogt zo zacht

Malenka: Gaaf met de felle belichting en harde schaduwen, ga je hem nog af maken?


Mijn grootste marker tekening ever is eindelijk af, misschien ga ik zoiets nog een keer doen maar... niet binnekort :')
'Texas' tekening 173/180
Canson Illustration 40cm x 50cm
99% markers (en een eenzame witte gelpen voor de highlights op het metaal)
Afbeelding

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Selina

Berichten: 14201
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-17 16:19

Telpeva: De achtergrond is met pastelkrijt gedaan :) Dus gewoon goed uitvegen met je vinger.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:07

Dat je dit met markers voor elkaar kan krijgen *\o/* Echt zo bizar knap.

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:14

Heeel gaaf gedaan

~Riding is the best solution to any problem~

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:16

Dit is mijn tekening van deze maand:

Afbeelding

Digitaal getekend, alleen de schets had ik traditioneel gedaan

~Riding is the best solution to any problem~

julie0307
Berichten: 327
Geregistreerd: 09-08-15
Woonplaats: Langs mijn buren in België

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 10:26

Komt er in 2018 een nieuw topic?

Kerstmuts!
donkere dagen vragen om pure chocolade

Telpeva

Berichten: 14574
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 10:29

Ik hoop van wel :D

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 10:53

Ik wil het in 2018 graag nog een keer gaan proberen, dus dat zou wel erg leuk zijn!

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 16:14

Ik doe ook weer mee, maar dan kleiner gewoon in m'n schetsboek. Anders hou ik het weer niet vol denk ik

Telpeva

Berichten: 14574
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 16:36

Ik ben er nog niet helemaal over uit hoe ik het precies wil gaan aanpakken volgend jaar, maar mijn 'probleem' lag dit jaar vooral bij het bijhouden van dit topic, in het scannen en uploaden. Ik zit inmiddels aan de 175 tekeningen (van de 180 die ik mij had voorgenomen, ik ga mijn doel halen) maar de helft daarvan is simpelweg nooit online gekomen. Omdat het suffe saaie schetsen waren, niet heel mooi, omdat anderen ook niet fanatiek meer hun werk postten... en zo door met de smoezen :+

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 15:39

Telpeva schreef:
Ik ben er nog niet helemaal over uit hoe ik het precies wil gaan aanpakken volgend jaar, maar mijn 'probleem' lag dit jaar vooral bij het bijhouden van dit topic, in het scannen en uploaden. Ik zit inmiddels aan de 175 tekeningen (van de 180 die ik mij had voorgenomen, ik ga mijn doel halen) maar de helft daarvan is simpelweg nooit online gekomen. Omdat het suffe saaie schetsen waren, niet heel mooi, omdat anderen ook niet fanatiek meer hun werk postten... en zo door met de smoezen :+


Ik merkte dat ik afhaakte met het plaatsen omdat ik een van de weinigen was die probeerde tips en tops te geven. -O- Dus ik wil het inderdaad ook nog een keer proberen, maar ik weet ook niet zo goed op welke manier.

julie0307
Berichten: 327
Geregistreerd: 09-08-15
Woonplaats: Langs mijn buren in België

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 15:42

Is iemand van plan een nieuw topic te openen?

Kerstmuts!
donkere dagen vragen om pure chocolade

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:39

Wauw Telpeva, echt super stoer dat je het vol gehouden hebt! _/-\o_

Zijn er naast Telpeva nog meer die hun doel bereikt hebben?

Alhoewel ik nauwelijks nog gereageerd heb nadat ik gestopt ben, heb ik wel trouw dit topic gevolgd en heb echt genoten van al het werk dat voorbij komt. Ik ben momenteel nog heel erg aan het twijfelen of ik weer een poging ga wagen in het nieuwe jaar. Sinds ik afgelopen jaar gestopt ben heb ik nauwelijks nog wat gedaan, maar het begint nu toch wel weer echt te kriebelen. En ik vond het vorig jaar op het begin echt heel erg gaaf om te doen. Alleen, als ik mee ga doen, dan zit ik erover te denken om pas in februari te beginnen. Begin februari studeer ik af, als alles goed gaat, dus ik ga echt ontzettend druk zijn die laatste paar weken in januari.

Verder merkte ik ook dat er veel tijd verloren ging aan het ‘onderhouden’ van het topic. Ik vond het altijd erg leuk om mijn werkjes te laten zien (tenminste diegene die gelukt waren O:) ), maar het uploaden koste wel weer tijd. Hetzelfde geldt voor het reageren op andermans werk. Ik vond het zelf heel erg motiverend om reacties op mijn eigen werk te krijgen, dus ik probeerde dat ook zoveel mogelijk bij anderen te doen. Maar daar gaat ook wel aardig weer wat tijd inzitten. Ik ben er dus nog niet helemaal over uit hoe ik dat op wil gaan lossen, zodat het qua tijd wat voordeliger is, maar ik wel kan blijven reageren op de andere werken in het topic. Want alle reacties die we elkaar gaven maakte het voor mij juist wel echt leuk.

Seven

Berichten: 21125
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:46

Ik hen het elke dag niet gehaald, elke maand wel maar heb niets meer geplaatst want was deze maand gewoon te druk met zoveel andere dingen.
Baal d'r van had zo graag doorgezet maar ja ik kan me niet in 5 en delen helaas

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Selina

Berichten: 14201
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-17 20:48

Dit had ik in begin gezegd:

Citaat:
Ikzelf wil 12 grote tekeningen afronden, pastel proberen, vaker schetsjes maken en minstens 1 kattentekening afronden. Moet haalbaar zijn. Ongeveer 2-3x per week tekenen.


Heb er 8 afgerond. Pastel geprobeerd. Schetsen gedaan oa met inkt. Twee kattentekeningen afgerond. Dus alleen m’n eerste doel niet gehaald dus ik ben tevreden :)

Als het topic dan stiller werd, demotiveerde het ook om dingen te plaatsen en om op anderen te reageren. Maar het is nu eenmaal altijd zo dat niet iedereen het volhoudt dus dat het stiller wordt houd je altijd.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:02

Ja, heb jou inderdaad ook nog regelmatig voorbij zien komen, Selina. Super dat je bijna al je doelen behaald hebt!

En Seven, van jou heb ik inderdaad ook nog wel regelmatig wat gezien. Jammer dat het niet helemaal gelukt is. Maar inderdaad, soms moet je keuzes maken. In ieder geval ben je veeeel verder gekomen dan ik :D

Selina schreef:
Als het topic dan stiller werd, demotiveerde het ook om dingen te plaatsen en om op anderen te reageren. Maar het is nu eenmaal altijd zo dat niet iedereen het volhoudt dus dat het stiller wordt houd je altijd.

Ja, dit is inderdaad ook wel zo. Vandaar dat, mocht ik mee gaan doen, ik wel gewoon wil blijven reageren op andermans werken. Omdat dat dus zo motiverend is. Alleen moet ik dus even een manier verzinnen zodat het qua tijd ook nog te doen blijft

Selina

Berichten: 14201
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-17 21:06

Wel zonde dat je zo weinig hebt getekend, vind jouw werk altijd heel tof! Hoop dat je de tijd en motivatie vindt om het weer op te pakken.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Seven

Berichten: 21125
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:15

Dat is het inderdaad Selina
Naar een tijdje lijkt zo'n topic volledig dood te vallen wat wel demotiverend werkt. Jammerasr wellicht doe ik weer een poging volgend jaar en dan weer 1 per maand grotere werken meer realistisch

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Selina

Berichten: 14201
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-17 21:22

Ging voor de lol eens de mensen van de eerste pagina’s af. De meesten haken inderdaad na februari af :P
Ik ga in 2018 lekker voor mezelf tekenen denk ik en ze dan op m’n Instagram delen. Heb met Sinterklaas een doos met Rembrandt pastelkrijt gekregen en met kerst een blok Pastelmat dus ik kan weer vooruit.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:23

Leuk om weer bekende namen voorbij te zien komen. Ik ben benieuwd wat jullie allemaal nog gaan maken in 2018.

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 22:28

Wilde juist vragen of er voor aankomend jaar weer een topic komt! Ik heb dit topic aan het begin een tijdje gevolgd, maar vond het moeilijk te blijven volgen gezien de verschillen in stijlen en niveaus. Zelf deed ik niet mee. Aankomend jaar, echter, wil ik deze challenge gaan proberen, om wat uit mijn comfortzone te komen door verschillende onderwerpen in verschillende stijlen te tekenen. Hoop zo stap voor stap een portfolio op te bouwen en dan daadwerkelijk wat te gaan doen met wat ik 'kan'. :o

Ik heb geen tips om het topic beter te laten lopen/te voorkomen dat mensen afhaken. Je zal altijd wel een select groepje behouden.

julie0307
Berichten: 327
Geregistreerd: 09-08-15
Woonplaats: Langs mijn buren in België

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:02

Dus er komt geen nieuw topic?

Kerstmuts!
donkere dagen vragen om pure chocolade

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:55

Ik hoop het wel :j

Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:56

Als niemand zich aanmeldt om het nieuwe topic te openen, wil ik het eventueel wel doen :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 2 bezoekers