[SCH] Aurora

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

[SCH] Aurora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 15:38

Na mijn schilderij 'Millingerwaardpaardjes' ( http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=149&t=1884980&hilit=millingerwaardpaardjes ) ben ik verder gegaan met dit concept. Ik ben erachter gekomen dat ze dit in de fotografie 'double exposure' noemen en dat vind ik best een goede naam, dus noem ik het voort ook maar zo.

Mag ik jullie presenteren, onze (kerst)kaart, koning uit het hoge noorden en bewoner van het land met het noorderlicht: het rendier, 'Aurora'. Overigens een zeer vrouwelijke naam voor zo'n mannelijk beest, maar ach :+ Kaarten worden op dit moment gedrukt, ik ben heel benieuwd hoe ze eruit komen te zien, dat blijft spannend :D

Afbeelding

Ratties4life

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-09-12

Re: [SCH] Aurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:26

OMG!!! Die is zo ongelooflijk gaaf! Hoe heb je dat gedaan!

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: [SCH] Aurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 21:27

Wauw prachtige kleuren! Heel mooi gedaan, ik zou wel de horizon recht zetten als je nog eens een landschap maakt, je gaat nu direct je hoofd een beetje draaien.

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: [SCH] Aurora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 22:19

Dankjulliewel :)
@Ratties, begonnen met de horens (super onhandig, bedacht pas later dat ik een achtergrond wilde), door precies dat wat ik gekleurd wilde hebben nat te maken en pas daarna kleur toe te voegen. Bij het noorderlicht heb ik nat-in-nat gewerkt. Denk veel wc papier en gevloek - kwestie van wit laten wat je wit wil houden (de maan dus) of een liefdesrelatie met witte ecoline beginnen :P Donkere is oostindische inkt. Hoofd gewoon eerst de onderkleur aangegeven en daarna wat uitgewerkt. Grond hetzelfde als de horens. Achtergrond dus pas als laatste gedaan, meestal doe ik deze juist als eerste.

@Kaaaren, ik heb de horizon bewust mee laten lopen met de lijn van de rug en de grond, juist omdat er dan een speling ontstaat die mij aanstaat. Ik kan me echter ook voorstellen dat je dat storend vindt :)

marloes_s

Berichten: 776
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Winterswijk

Re: [SCH] Aurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 22:49

Wauw gaaf zeg!
Ik vind die scheve horizon helemaal niet storend.

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: [SCH] Aurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 08:50

Ik vindt het ook niet heel storend hoor, maar het effect van een 'doorkijkje' was denk ik sterker geweest met een rechte horizon. Nu is het meer of het hert beschildert is. Maar het blijft een mooi beeld!

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: [SCH] Aurora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 12:55

Ah, dat verduidelijkt het. In dat geval zitten we op een lijn; een doorkijkje was ook niet mijn bedoeling. Ik probeer het juist te verwerken in de lijnen van het beest zelf (alhoewel landschappen zich slecht lenen voor bespiering :+ ). Voor een volgende keer is dat misschien wel een interessant effect, bedankt voor 't idee!

Anniek22

Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:28

Woooooooooooow :j