Mijn foto "geleend" op website van een ander..

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MiraLooks

Berichten: 323
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: Velserbroek

Mijn foto "geleend" op website van een ander..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-16 12:45

Ik kom net een (wat oudere) foto van één van mijn sieraden tegen op de website van een collega sieradenmaakster. (tegenwoordig zet in mijn naam in de foto)
En ik heb wel eens vaker gezien dat mijn foto's worden "geleend" maar nog nooit op de website van een ander. Die vervolgens mijn product aanbied..

Ik schrik er van. En ik word er ook een beetje verdrietig van... Dat je én zelf niets nieuws kan verzinnen én het moet doen met foto's van een ander... Hoe triest !
K heb nog (enigszins) vriendelijk gevraagd om de foto te verwijderen (staat ook pontificaal op haar website)
Laatst bijgewerkt door MiraLooks op 14-11-16 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt


Marjo

Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Mijn foto "geleend" op website van een ander..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:47

Ik zou haar even een priveberichtje sturen hierover en vriendelijk verzoeken de foto te verwijderen. Naast het feit dat het niet netjes is om zomaar jouw foto te gebruiken, is het ook nog eens misleiding want zij verkoopt dit product misschien niet op deze manier.

Persoonlijk zou ik dit niet zo open en bloot op internet uitvechten, omdat jouw goede naam hier ook laster van ondervind.

Anoniem

Re: Mijn foto "geleend" op website van een ander..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:49

Je kunt ook foto's rapporteren bij Facebook.

Mayasfrenk

Berichten: 1401
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:50

Nou dat is zeker brutaal! !! Goed dat je het netjes gevraagd hebt en erg netjes dat je haar naam doorgestreept hebt. Ik weet niet of ik zo " lief" was gebleven! !! ( mooie foto en sieraad trouwens )

MiraLooks

Berichten: 323
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-16 12:51

Marjoow schreef:
Ik zou haar even een priveberichtje sturen hierover en vriendelijk verzoeken de foto te verwijderen. Naast het feit dat het niet netjes is om zomaar jouw foto te gebruiken, is het ook nog eens misleiding want zij verkoopt dit product misschien niet op deze manier.

Persoonlijk zou ik dit niet zo open en bloot op internet uitvechten, omdat jouw goede naam hier ook laster van ondervind.


je hebt gelijk.... beetje erg van geschrokken.

Tigress

Berichten: 8920
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:52

Misschien goed om te weten dat zij deze foto niet enkel op facebook, maar ook op hun website gebruiken :j

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

MiraLooks

Berichten: 323
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: Velserbroek

Re: Mijn foto "geleend" op website van een ander..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-16 13:04

t wordt nog gekker.... ik zie net dat ze nog meer van mijn foto's gebruikt en ook nog even vrolijk voorziet van haar eigen naam! Ik zit hier helemaal verbluft achter mn computertje.
Hoe onbeschoft ! ze heeft inmiddels een mail met het dringende verzoek alle geleende foto's te verwijderen.

lovelyfiefy

Berichten: 5089
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:08

Foto's van jezelf zitten jou rechten op.
Je kan als je even goed gaat uitzoeken, geld eisen voor je foto's ;)
Een boete sturen ook wel

Sabrina Fotografie
Ook op instagram: SabrinaFotografie92 & waylonhaflinger & paardponymaatje

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Mijn foto "geleend" op website van een ander..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:16

Waar heeft ze haar website gehost? Soms wil het nog wel eens helpen die te mailen, in mijn ervaring wordt dat goed opgepakt.

MiraLooks

Berichten: 323
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: Velserbroek

Re: Mijn foto "geleend" op website van een ander..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-16 14:37

Ze heeft inmiddels de foto's verwijderd. Ze is geloof ik net zo geschrokken als ik.
Want zij heeft toestemming gekregen van haar leverancier die ook de foto's gebruikt.
Ik heb gevraag of ik mag weten wie dat is, want dat zou helemaal grof zijn.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Mijn foto "geleend" op website van een ander..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:38

Zo zeg, dat zou inderdaad helemaal erg zijn.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Marjo

Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Mijn foto "geleend" op website van een ander..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:39

Oh wauw... die zou ik dus een dikke rekening sturen. Die verdienen gewoon geld met jouw foto's :')

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:40

MiraLooks schreef:
Ze heeft inmiddels de foto's verwijderd. Ze is geloof ik net zo geschrokken als ik.
Want zij heeft toestemming gekregen van haar leverancier die ook de foto's gebruikt.
Ik heb gevraag of ik mag weten wie dat is, want dat zou helemaal grof zijn.


Wauw! :oo écht?! Dan zal ze inderdaad wel geschokt zijn!
Bizar!

:¨·.·¨:
`
·. Gijs van de Hertoghoeve
Gijs staat ter dekking via KI Gijs op facebook
viewtopic.php?f=250&t=1873568

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:50

MiraLooks schreef:
En ik heb wel eens vaker gezien dat mijn foto's worden "geleend" maar nog nooit op de website van een ander. Die vervolgens mijn product aanbied..

Welkom op de wondere wereld van het internet.

Het verschijnsel "geleende" foto's is al zo oud als het web, zelfs in de vroege dagen van marktplaats ben ik wel eens mijn foto('s) bij de advertentie van iemand anders tegen gekomen. Soms gebeurt zoiets uit gemakzucht, soms om mensen op te lichten (adverteren met een product dat de oplichter helemaal niet heeft).

Je foto's voorzien van watermerk / tekst is het enige dat enigszins afstotend werkt. En dan niet in een hoekje waar het makkelijk afgeknipt kan worden, maar zo door het product heen dat het wegwerken van merk/tekst veel afbreuk doet aan de foto en/of erg veel tijd kost.

har166

Berichten: 2031
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Mijn foto "geleend" op website van een ander..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:15

Zodra ik de kruising van mijn pony google ( fjord x fries ) dan kom ik bij de afbeeldingen vanzelf een foto van haar tegen die ik ooit op bokt heb gezet. Ieder ander kan die foto van google plukken en zeggen dat het haar pony is. Dat is idd het gevaar van foto's op internet. Maar een foto van een product van internet halen en zeggen dat je het zelf hebt gemaakt terwijl dat niet zo is lijkt mij geen zuivere koffie. Ik zou toch wel de naam van de leverancier en eventueel haar contactpersoon bij de leverancier willen weten als ik jou was, om wat voor leverancier gaat het? Dit is toch wel heel idioot, ik kan me goed voorstellen dat je hiervan schrikt.

I can please only one person a day, today is not your day and tomorrow does not look good either.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amparo, beestenfreak, Lalladidoo, savieralover en 4 bezoekers