(Creatief) canvasdoek, maar zonder houten frame

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

(Creatief) canvasdoek, maar zonder houten frame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 19:08

Hoi allemaal,

Ik hoop dat iemand me kan helpen met creatieve ideeën!
Via Ebay heb ik ontzettend leuke canvasdoeken gekocht van 40x40 cm. Ze zijn bedoeld voor een verjaardagscadeau. Nu hebben de doeken geen houten frame en zijn dus niet opgespannen. Nou is het mogelijk om bij de action bestaande doeken met frame te kopen en het doek eraf te slopen, om er mijn eigen doeken op te spannen, maar dan lopen de kosten wel erg op.

De doeken hebben een witte rand, die wegvalt als je ze opspant. Heeft iemand misschien leuke ideeën wat ik met de doeken zou kunnen doen zónder houten frame, maar zodat je ze wel leuk kunt ophangen (bij wijze van poster bv)?

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:07

Voor zelf spannen heb je volgens mij sowieso een goede nietmachine nodig en een tang om het doek goed vast te kunnen houden. De doeken van de action zijn trouwens niet zo heel duur, maar je hebt met zulke goedkope frames altijd het gevaar dat ze krom gaan trekken. Al is een formaat 40x40 volgens mij nog wel redelijk veilig.

Momenteel ben ik ook op een ongespannen doek aan het schilderen. Als deze af is, dan wil ik de zijkanten omvouwen voor de stevigheid en dan met een dik stuk draad/garen de zijkanten mooi afwerken (doe je dit niet, dan gaan de zijkanten op den duur ombuigen/krullen, ik hoop dat op deze manier wat tegen te gaan). Boven en onder wil ik het doek om een bamboestok vastnaaien. Onder zou je er eventueel ook nog wat looddraad bij kunnen doen voor gewicht. Dan touwtje in de bamboestok en je kan het zo ophangen.
Hopelijk begrijp je het een beetje. Het kan helaas nog wel een hele tijd duren voordat dit schilderij af is, dus kan je niet snel zeggen wat het resultaat gaat zijn. Heb momenteel al wel een groot doek aan een bamboestok hangen, zonder de zijkanten af te werken. En dat ga je dus na een tijdje wel zien, helaas.

Andere optie is om het in een gewone lijst te doen.

Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Re: (Creatief) canvasdoek, maar zonder houten frame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 19:37

Ik heb d'r wat leuks van gemaakt, hopelijk valt het in de smaak :o