[Info] Diamond painting, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 08:24

Dancyy schreef:
Wat een mooie hond EllaBellaah! Welkom!

Ik gebruik ook een action pen en eentje voor 4 en 9 steentjes. Heb ook nog een Stabilo maar die vind ik niet fijn.

[ [url=m/d5A6on.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ga nu ook weer even verder :D het schiet nog niet echt op :=


Dankje!
Vind je die andere pennen veel fijner werken? Ik moet zeggen dat het mij prima af gaat met de standaard pennetjes, maar misschien komt het omdat ik er nog niet zoveel uur in heb zitten :+

Mijn eerste partial is af en het is me goed bevallen, vanmiddag ga ik beginnen aan het welbekende gekleurde hert, die is full, kijken of ik het dan ook nog leuk vind :')

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 10:19

Ik ben ook bezig met het welbekende gekleurde hert :P

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 12:06

Zijn ronde steentjes mooier of vierkant? Heb een ssuuuupergave painting gezien, 160x48, maar zijn ronde steentjes.

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 12:10

vierkant is mooier maar rond is fijner leggen vind ik

Mandyy

Berichten: 30481
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 12:10

Ik vind vierkant mooier. :j

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 12:18

Vierkant :) hoewel ik wel merk dat rond sneller werkt

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 12:18

Ah okee, heb dezelfde gevonden met vierkante steentjes. Maar wel een maatje kleiner, 120x40 :)

amigamia

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 12:19

Even een wipje van de custom van Kiss die ik voor mijn vriend aan het maken ben. Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 12:32

Gaaf hoor!

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 12:33

Ik merk dat ik me heel erg stoor bij de mijne dat het bovenlaagje doorzichtig is in plaats van papiersoort zoals bij jullie.

Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 12:41

Wauw jullie gaan altijd zo onwijs snel!! :oo

Ik ben van de week weer eens "ouderwets" gaan schilderen op nummer, ik vind dat denk ik toch leuker. Hoe grote stukken leggen jullie per keer open? Ik zie sommige de halve painting open hebben liggen, maken jullie dat grote druk dan ook in 1x af of leggen jullie het ook nog wel weer dicht en gaan jullie de dag erna ofzo weer verder?

Mandyy

Berichten: 30481
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 12:47

Ik maak het stuk dat open ligt wel af, doe steeds kleine stukjes.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 12:54

Wat ik zo jammer/ tegenvallen vind met Diamond painting tegenover schilderen op nummer, is dat bij schilderen op nummer, zie je het echt tot leven komen. Hier zie ik dat niet zo. Maar ooit ga ik ze wel af maken, vind het wel altijd nog leuk om te doen. :D

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 13:02

Zo, weer 2 besteld :D

Deze leeuw, 30x40 voor nog geen €3 :') Ben dus benieuwd naar de kwaliteit haha.

Afbeelding

En deze, 120x40. Schijnt maar 8 kleuren te hebben, dus zal niet al te moeilijk zijn, maar hij is wel gaaf!


Afbeelding

Ok nog een pennetje met lampje erbij besteld. Alles bij elkaar nog geen €18 :D

xRoossie95

Berichten: 1373
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 13:25

Pepperrr, wauw die onderste is super mooi! Waar heb je die vandaan? Zou die ook wel willen :') :j

En hoe doen jullie dat met meerdere steentjes tegelijk? Ik denk dat ik dan 10 uur aan het klooien ben om er zoveel 'op de goede kant' en naast elkaar te krijgen _O-

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 13:29

xRoossie95 schreef:
Pepperrr, wauw die onderste is super mooi! Waar heb je die vandaan? Zou die ook wel willen :') :j

En hoe doen jullie dat met meerdere steentjes tegelijk? Ik denk dat ik dan 10 uur aan het klooien ben om er zoveel 'op de goede kant' en naast elkaar te krijgen _O-


Mij lukt dat ook niet, meerdere steentjes :')
Ik zoek de link ff voor je op, stuur hem zo via pb ;)

landvrouw

Berichten: 1797
Geregistreerd: 03-02-09
Woonplaats: Daar waar mijn kat is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 13:36

SteffiiY schreef:
Ik merk dat ik me heel erg stoor bij de mijne dat het bovenlaagje doorzichtig is in plaats van papiersoort zoals bij jullie.

[ [url=m/32OAot.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je zou het kunnen vervangen met bakpapier heb ik wel eens gelezen..

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 13:44

Wat veel reacties :wow:

Dallista schreef:
Wat moet ik me voorstellen bij een pen voor 4 en 9 steentjes? Ik heb wel kleine pennetjes bij mijn pakketten zitten, maar lijkt me dat die maar 1 steentje tegelijk oppakken.

In de pakketten zit soms ook een opzetstukje voor meerdere steentjes (je hebt veel verschillende, ik geloof in ieder geval voor 3, 4, 6, 9 en 12 steentjes) maar je kan je ook apart kopen. Hier doe je ook wax in en daarmee kan je een rijtje steentjes pakken. Handig als je grote vlakken van 1 kleur hebt. Is vaak wel eventjes oefenen maar als je het een beetje kan gaat het een stuk sneller.

Dallista schreef:
Hier ook een (toekomstige) newbie, maar nog geen steentje geplakt, en dat zal waarschijnlijk voorlopig ook nog niet gaan gebeuren, omdat ik nog te druk met andere hobbies bezig ben (momenteel vooral knoopkleden, eigenlijk beetje hetzelfde idee als diamond painting maar dan 6-cm-lange stukje dikke garen i.p.v. steentjes :+ )

Dat heet toch smyrna? Wil ik ook nog eens proberen :D ik kan wel kantklossen enzo dus dit lijkt me ook wel een keer leuk.
EllaBellaah schreef:
Dankje!
Vind je die andere pennen veel fijner werken? Ik moet zeggen dat het mij prima af gaat met de standaard pennetjes, maar misschien komt het omdat ik er nog niet zoveel uur in heb zitten :+

Het werkt wel fijner, maar zeker in het begin is het roze pennetje ook echt wel prima. Dit houd wel fijner vast, geen must maar wel handig!

Pepperrr schreef:
Zijn ronde steentjes mooier of vierkant? Heb een ssuuuupergave painting gezien, 160x48, maar zijn ronde steentjes.

Ik maak zowel ronde als vierkante, wat je fijner vind is echt even zelf proberen. Van afstand zie je het verschil tussen rond en vierkant toch niet. Ik vind zelf vierkant fijner om te maken, ook niet moeilijker dan rond. Maar ik wissel nog wel eens af, doe vaak een beetje om en om rond en vierkant.

SteffiiY schreef:
Ik merk dat ik me heel erg stoor bij de mijne dat het bovenlaagje doorzichtig is in plaats van papiersoort zoals bij jullie.

[ [url=m/32OAot.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had laatst bij die zebra ook doorzichtig folie en dat vind ik maar niks, dus ik heb er toen bakpapier op gedaan! Gladde kant, eerst even klein stukje proberen of het niet vast plakt := maar dat deed het niet en dat werkte veel fijner!
Afbeelding


XxLiEsJuHhxX schreef:
Wauw jullie gaan altijd zo onwijs snel!! :oo

Ik ben van de week weer eens "ouderwets" gaan schilderen op nummer, ik vind dat denk ik toch leuker. Hoe grote stukken leggen jullie per keer open? Ik zie sommige de halve painting open hebben liggen, maken jullie dat grote druk dan ook in 1x af of leggen jullie het ook nog wel weer dicht en gaan jullie de dag erna ofzo weer verder?

Ik snijd hokjes van 5x5 cm open. Die vul ik dan in ongeveer een half uurtje dus ik maak ze meestal wel in 1 keer af.
Schilderen op nummer heb ik ook nog liggen, maar daar krijg ik onwijs veel hoofdpijn van en het duurt me veel te lang. Denk niet dat die ooit nog af komen :')

xRoossie95 schreef:
En hoe doen jullie dat met meerdere steentjes tegelijk? Ik denk dat ik dan 10 uur aan het klooien ben om er zoveel 'op de goede kant' en naast elkaar te krijgen _O-

Gewoon je schudbakje schudden, als het meeste op de goede kant ligt schuin houden en een beetje schudden, dan krijg je rijtjes. Even snel gepakt en een foto gemaakt, je kan ook wel langere rijtjes maken :j
Afbeelding

Nog een filmpje (niet van mij):
https://www.youtube.com/watch?v=IhymxtCnqow
Laatst bijgewerkt door Dancyy op 10-08-19 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Suusjepluus

Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 13:48

Mooie paintings weer, gaaf hoor die tijger!
Ik knip stroken van het papier en sla die een stukje terug. Als ik er mee stop plak ik het papier weer terug. Als een stuk helemaal vol is knip ik het papier af. Ik werk met stukken van 5 bij 15 cm ongeveer. Ik moet nog even wachten op een kleur die verkeerd geleverd was, dus overal zitten nu nog gaatjes. Als ik die kleur binnen heb dan kan er ineens heel veel papier weg :D
Edit: schilderen op nummer vind ik ook leuk. Maar het duurt langer en elke keer met verf prutsen vind ik minder handig dan even een potje steentjes pakken. Bij elk steentje dat ik erop plak heb ik een whohoo-momentje :')

xRoossie95

Berichten: 1373
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 14:43

Dancyy schreef:
Wat veel reacties :wow:


xRoossie95 schreef:
En hoe doen jullie dat met meerdere steentjes tegelijk? Ik denk dat ik dan 10 uur aan het klooien ben om er zoveel 'op de goede kant' en naast elkaar te krijgen _O-

Gewoon je schudbakje schudden, als het meeste op de goede kant ligt schuin houden en een beetje schudden, dan krijg je rijtjes. Even snel gepakt en een foto gemaakt, je kan ook wel langere rijtjes maken :j
[ [url=m/qBed9m.jpg]Afbeelding[/url] ]



Hmm schijnbaar is er iets mis met mijn schud-skills dan :') Krijg ze nooit zo netjes op een rijtje hahah

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 16:07

Hier ook niet, of ik schud ze uit het bakje :+

xRoossie95

Berichten: 1373
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 16:11

Ja dat, vaak, veel te vaak.. :')

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 01:50

Ik gebruik het bakje niet. Ik schud wat steentjes uit het doosje die ik met mijn pincet plat een keer heen en weer schuif en dan liggen ze allemaal netjes rechtop op een rijtje :)

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:03

Ik ben gisteren begonnen en weet niet helemaal of het iets voor mij is maar vond het wel ontspannend. Ik moet in het kader van mijn revalidatie een hobby zoeken en dit is het beste wat ik kon bedenken.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:33

Katja schreef:
Ik ben gisteren begonnen en weet niet helemaal of het iets voor mij is maar vond het wel ontspannend. Ik moet in het kader van mijn revalidatie een hobby zoeken en dit is het beste wat ik kon bedenken.


Hoop dat het werkt voor je! In elk geval veel success met revalideren :(:) +:)+