[Info] Diamond painting, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:24

Wat in me nog afvroeg is hoe doen jullie vakjes maken van t papier wat eroverheen zit? En is Ali wel beetje goede kwaliteit?

Ik heb nu een starter pakket maar wil graag als ik leuk vind beginnen aan een Pauw voor boven het bed. (M’n vriend heet Pauw van z’n achternaam) en dat vind hij leuker dan een foto van m’n paarden boven het bed hahaha. Huis hangt al voo met Canvas doeken van m’n paarden

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:42

Ik maak met een mesje hokjes van 10x10 ong
Al mijn paintings komen van Ali en de meeste zijn custom gemaakt en zijn echt prachtig. Als je bij de bekendere shops als deze pakt
€ 10,66 33% Off | Huacan 5D Diamant Schilderen Pauw Volledige Vierkante Ronde Diamant Borduurwerk Dier Diamant Mozaïek Kruissteek Woondecoratie
https://a.aliexpress.com/_EzD2uIH
Zit je altijd goed
Op Facebook heb je ook een pagina dat diamond painting AliExpress heet die kunnen ook voor jou bestellen en krijg je ook garantie mocht je te weinig steentjes hebben bijvoorbeeld krijg je van hun nieuwe

Dit zijn 2 die al klaar zijn en een waar ik mee bezig ben maar komen allen van Ali

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:14

Ow WoW

Heb nu ind een Pauw besteld en wat accessoires besteld zal wel ff duren voordat het binnen is.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:29

Ik heb een tijdje gepaint en vond het super leuk, maar weet nu niet goed waar ik met al mijn paintings moet blijven.
Ben ondertussen ook wat andere creatieve zijsporen aan het aftasten, om te zien wat ik het leukste vind.
Heb er nog eentje waar ik mee bezig ben, een mama-giraf met baby, voor op mijn zoon zijn kamer, maar die geraakt maar niet af. Ben er echt al 2 jaar aan bezig en nog niet eens halfweg. :=

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:52

Ik wil ook weer beginnen, maar mijn steentjes voelen heel vies aan. En mijn steentjes vallen er steeds uit :'(

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 10:29

Ik zie op tiktok dat ze wel eens de doorzichtige folie af halen en dan een ander papier ofzo erop doen? Kan iemand mij vertellen wat dat is en hoe je er aan kan komen

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 15:22

Dat is gewoon het laagje dat je normaal gesproken van een stickervel afhaalt :j.
Je kan een rol boeklon kopen, de plak laag eraf halen de achterkant hiervoor gebruiken.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 14:28

het is hier weer even stil haha

maar zijn er ook mensen uit regio utrecht? ik vind daimond painting leuk maar mis toch beetje motivatie misschien een soort meeting organiseren waar we met groepje gezellig middagje/avondje daimond painting gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 00:15

Mag ik me ook melden? Vind het wel leuk om ergens mijn voortgang te delen nu ik nadat ik het jaren had liggen eindelijk maar toch verder ben gegaan met mijn diamond painting.
Ik ben nu met deze bezig

Afbeelding

En vandaag weer een stukje opgeschoten, nu met kleurtjes. Hiervoor vooral het witte ingevuld.


Afbeelding

Waar kopen jullie je diamond paintings eigenlijk? Deze komt van AliExpress maar zitten wel vrij veel verschillende formaten steentjes bij of niet goed geknipt zeg maar met vervelende randjes. Of heeft iemand een aanrader voor een goede verkoper op Ali?

MarliesV

Berichten: 15178
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:43

Ik haal ze bij Ali, maar hier ligt mijn painten al een jaar stil. Had juist in Corona tijd een extra painting gekocht maar heb even helemaal nul motivatie om door te gaan.

Wel een mooie painting die van jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 17:35

MarliesV schreef:
Ik haal ze bij Ali, maar hier ligt mijn painten al een jaar stil. Had juist in Corona tijd een extra painting gekocht maar heb even helemaal nul motivatie om door te gaan.

Wel een mooie painting die van jou.


Heb je een vaste verkoper waar je ze koopt op Ali? Of kijk je gewoon naar de recensies enzo?
Ja dat ken ik haha, ik heb deze zeker 2 jaar bij mijn vriend gehad voor als hij ook aan het hobbyen was dat ik wat te doen had. Toen ik verhuisde kwam hij er mee aan zetten en twijfelde ik of ik hem wel wou houden. Nu vind ik het weer helemaal leuk :+


Afbeelding
Ik heb de vlinder in ieder geval af :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 17:28

Ik kan wel janken |(
Berg het altijd netjes op maar mijn 2 dochters hebben het toch te pakken gekregen en vonden het leuk alle steentjes door elkaar te gooien!


Afbeelding

Iemand enig idee hoe ik de steentjes allemaal weer kan sorteren? En dan niet 1 voor 1 uitzoeken?

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 19:01

Romy1234 schreef:
Ik kan wel janken |(
Berg het altijd netjes op maar mijn 2 dochters hebben het toch te pakken gekregen en vonden het leuk alle steentjes door elkaar te gooien!


[ [url=m/0Z9L6v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand enig idee hoe ik de steentjes allemaal weer kan sorteren? En dan niet 1 voor 1 uitzoeken?

Ow nee :n ik zou denk ik eerder nieuwe bestellen

Anoniem

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 21:04

Ja zou kunnen, maar wil niet zo lang wachten…
Toch maar uitzoeken dan denk ik :(

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 21:16

Had je alle zakjes erin gedaan? Op Facebook heb je anders genoeg mensen die onderling zakjes uitwisselen evt… ik heb toen zakjes bij besteld omdat het niet compleet was en had ze de volgende dag in huis. Ik wil evt ook wel kijken welke nummers ik nog over heb?

purny

Berichten: 27480
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 14:16

Hallo allemaal,
Ik ben vandaag aan mijn eerste schilderij begonnen. Alleen plakken de steentjes niet goed aan de pen.
Is er iets wat ik fout doe?
Ik druk de pen in de was. Misschien niet hard genoeg?

Druif_01

Berichten: 8836
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:56

Misschien moet er inderdaad wat meer was in. En misschien een domme opmerking: heb je wel het folietje eraf gehaald?

Bij mij deed hij het laatst ook niet goed, ik heb er wat meer ik gedaan en toen werkte het wel prima!

purny

Berichten: 27480
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 20:01

Druif_01 schreef:
Misschien moet er inderdaad wat meer was in. En misschien een domme opmerking: heb je wel het folietje eraf gehaald?

Bij mij deed hij het laatst ook niet goed, ik heb er wat meer ik gedaan en toen werkte het wel prima!

Ik heb de folie eraf gehaald maar ik heb een andere oplossing gevonden. Ik gebruik een pincet. Werkt supersnel.
Het lukte mij niet om de steentjes op te pakken. Met de pincet kan ik de steentjes ook gelijk recht leggen.

Druif_01

Berichten: 8836
Geregistreerd: 04-11-01

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 08:38

Ik deed, toen ik net begon met diamond painting, ook alles met de pincet, omdat ik niet wist waar de rest voor was :D wat een verademing toen ik dat stokje met die was ontdekte! Maar als voor jou met de pincet werkt is dat ook prima!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 08:46

Soms moet je extra wat erin stoppen, of een andere wax stripje proberen. En ik gebruik elke keer nieuwe wax dus niet per steen maar wel per keer ik Daimond painting ga doen.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 09:36


Druif_01

Berichten: 8836
Geregistreerd: 04-11-01

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 17:15

Oh die ziet er fancy uit!

Ik ben sinds afgelopen week weer verder gegaan met mijn painting

Afbeelding

Ik denk niet dat ik de volgende keer nog eens zo’n grote neem :D

Faringo
Berichten: 8204
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 17:21

Ik ben met deze bezig, gaat nog wel even duren voordat ik die af heb.

Afbeelding

purny

Berichten: 27480
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: [Info] Diamond painting, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 18:02

Gaaf zeg!
Ik zal zondag even een foto maken, hij ligt namelijk bij mijn ouders.
Stiekem is het best een verslaving, want ik mis het...

purny

Berichten: 27480
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:36

purny schreef:
Gaaf zeg!
Ik zal zondag even een foto maken, hij ligt namelijk bij mijn ouders.
Stiekem is het best een verslaving, want ik mis het...



Afbeelding
Deze is het.