[VER] The journey of Eyla

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DayDream21

Berichten: 1077
Geregistreerd: 30-06-13
Woonplaats: Noord-Brabant

[VER] The journey of Eyla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 14:30

*tijdelijke titel*

Bijna twee jaar geleden ben ik begonnen aan een verhaal, deze heeft toen ook onder de naam 'Samen alleen' op bokt gestaan. Destijds had ik minder schrijfervaring en ik ben inmiddels allang niet meer tevreden met het verhaal.
Toch ben ik verlieft geworden op een aantal personages die ik in dit verhaal 'gecreëerd' heb, evenals de grote lijnen van het verhaal. Zo heb ik besloten een nieuwe wending eraan te geven, en helemaal opnieuw te beginnen.

Ik ben dus weer helemaal gemotiveerd en van plan dit verhaal écht af te maken O:) (Zo niet zijn er bepaalde mensen hier de me in een zolderkamertje opsluiten totdat hij wél af is.)
En een topic op bokt motiveert mee meestal nog net iets meer hihi, dus vandaar...

Het is een fantasy verhaal, maar ik wil het wel realistisch houden. Tips zijn altijd welkom :j



Dit gedicht heb ik niet geschreven, maar hij past bij mijn verhaal

His horn is free,
Rising above chain, fence, and tree,
Free hymn of love; His horn
Bursts from his tranquil brow
Like a comet born;
Cleaves like a galley's prow
Into seas untorn;
Springs like a lotus, white
From the Earth below;
Spirals, a bird in flight
To a longed-for height;
Or a fountain bright,
Spurting to light
Of early morn --
O luminous horn!


Hoofdstuk 1.

De zon stond al snel laag op deze herfstavonden, zijn gouden stralen schenen in mijn ogen. In de winkelstraat liepen, ondanks het late uur, nog best veel mensen. Snel haastend om nog snel de laatste boodschappen te doen voordat de winkels zouden sluiten, andere al voldaan en op weg naar huis met volle tassen. Een wat oudere man zat op de grond, hij hield zijn versleten hoed voor zich uit, hopend dat iemand hem een paar centen zou geven. Maar de mensen hadden geen ergen in hem, liepen verder zonder hem een enkele blik toe te werpen.
Een meisje, ongeveer zes jaar oud, twee dansende vlechten in haar haren, en d´r kleine handje zat gesloten in die van haar vader. Haar benen waren moe van het lopen, vertelde ze hem. Hij tilde haar op en ze mocht op zijn schouders zitten, haar vrolijke lachje klonk door de straat.

Een knal. Gillende mensen, druk door elkaar heen rennend. Ik hoorde iemand huilen, een vrouw riep om hulp, kinderen krijsten van angst. Even bleef ik verstart staan, de straat was zo opeens bezaaid met paniek. En toen begon ik te rennen.
Het kwam uit de lucht, een straaljager vloog over. Weer een knal, nu van de anderen kant. Meteen stond ik stil. Sirenes loeiden, mensen probeerde zicht te verschuilen, maar dat had geen zin. Gebouwen stortte in, als een zandkasteel dat wordt verwoest door de golven van de zee. Mensen werden overspoeld door het puin, een klap tegen mijn hoofd en ook in viel neer op de koude stenen. Ik vocht tegen de zwarte vlekken die zich voor mijn ogen verspreidden, bang om mijn bewustzijn te verliezen.
Enkele soldaten in zwarte pakken marcheerde door de straten, ze droegen grote machinegeweren onder hun arm. Een vrouw krijste om hulp, een schot klonk, het werd stil. Angstig concludeerde ik dat ze niet bang waren om deze monsters van een geweren te gebruiken. Nog steeds lag ik op de grond en voorzichtig tastte ik om me heen, opzoek naar een plek in het puin om me te verbergen. Het duurde even, maar ik vond een klein holletje tussen de brokken beton waar ik me tussen kon wurmen. Mijn lichaam trilde hevig en tranen van angst liepen over mijn wangen, ik hield mijn handen dicht tegen mijn oren gedrukt om ze af te sluiten van de geluiden. Maar het hielp niet, het gegil van de mensen bleef echoën in mijn hoofd. Tot de vlekken terug keerde voor mijn ogen, en ik niks meer zag, hoorde of voelde.

Een drukkend gevoel in mijn hoofd, ik kneep mijn ogen nog verder dicht maar dat verminderde de pijn niet. Met mijn koude handen probeerde ik de ruimte waarin ik me bevond af te tasten, het duurde even voordat ik me de situatie weer herinnerde. Meteen schoot ik overeind, waardoor ik mijn hoofd aan het steen vlak boven mij stootte. Kermend van de pijn viel ik terug op de grond.
Een nieuwe poging, ik opende mijn ogen en kwam voorzichtig een klein stukje overeind. Boven mij bevond zich een redelijk groot brok beton dat steunde op het puin dat zich om mij heen bevond, hierdoor werd er een kleine ruimte gecreëerd waarin ik mij verborgen hield. Ik lag ineengedoken op mijn rechterzij met mijn benen opgetrokken om erin te passen, en ik wist dat ik me zou moeten omdraaien om naar buiten te kunnen kruipen. Voorzichtig probeerde ik mijn benen een stukje verder te strekken zodat ik op mijn rug kon draaien, ik was bang dat de wanden het zouden begeven waardoor het brok beton zich op mij zou storten. Ik wist dat ik snel moest zijn, het puin was instabiel en zand en kleine stenen gleden omlaag en bedekte de ondergrond van mijn onderkomen.
Zweet droop over mijn voorhoofd, maar het was gelukt, ik lag op mijn rug. Het was krap en mijn benen had ik onhandig opgevouwen om te voorkomen dat ze het puin verder omlaag zouden helpen. Nu hoefde ik alleen verder naar mijn linkerzij te draaien zodat ik als eerst mijn hoofd en daarna de rest van mij lichaam uit de kleine opening aan deze zijde kon wurmen.
Het lukte me om mijn hoofd naar buiten te steken, het was een heerlijk gevoel om mijn weer longen te vullen met frisse lucht. Voorzichtig kroop ik een stukje verder, mijn schouders paste maar net door de opening. Nog een stukje, ik scheurde mijn broek open aan de stenen, nog een klein stukje en ik was bevrijd. Een zucht van opluchting ontsnapte, maar deze maakte plaats voor opwellende tranen toen ik om me heen keek. Overal puin, het bedekte de hele straat. Het was akelig stil, mijn gesnik was alles dat ik hoorde. Het maakte me bang, de stilte. Ik bleef zitten, middenin de resten van de winkels die hier niet zo lang geleden nog hadden gestaan. Hoe kon dit gebeurd zijn, zo opeens…
Ik had mijn knieën opgetrokken zodat ik mijn hoofd erin kon steunen, ik keek hoe de druppels bloed van de wond op mijn hoofd op mijn broek terecht kwamen, zich mengde met mijn zouten tranen, en samen in de stof drongen. De honderden gedachten die door mijn hoofd schoten konden zich niet tot woorden vormen, en alle beelden bleven trillerig en vaag zodat ik niet kon zien wat ze afbeelden. Zo bleef ik zitten, niks voelend, niks denkend. Het was gewoon zwart.
Vervolg van hoofdstuk 1.

Hoelang ik daar, ineengedoken en alleen, op de grond had gezeten wist ik niet. Voorzichtig stond ik op, duizelig en wankel op mijn benen. De rood gebloemde katoenen sjaal die ik droeg deed ik af zodat ik deze tegen de wond op mijn hoofd kon drukken, hopend dat ik niet te veel bloed zou verliezen. Ik begon te lopen, een weg te banen over het puin dat zich over de grond verspreidde. Bang was ik, bang voor wat ik zou aantreffen.
De winkelstraat, ooit zo vredig en vol met mensen, nu bedekt met brokken beton, steen en glas. Het geraamte van sommige gebouwen stond nog overeind, maar het meeste was tegen de vlakte gewerkt. Alles was vernietigd.
Op dat moment besefte ik me iets, de waarheid was een klap in mijn gezicht. Mijn lichaam begon zo hevig te trillen dat ik niet overeind kon blijven staan, ik zakte neer op de grond. Vragen stormde als een waterval mijn hoofd binnen, alsof iemand de kraan openzet en al het water dringt om naar buiten te mogen komen. De stilte die de plek vulde, niemand te zien, geen reddingsteam om de gewonden op te nemen en vermiste mensen op te sporen, geen kinderen roepend om hun ouders, geen honden zoekend naar hun baasje, zelfs geen lichamen van degene die waren omgekomen, niks. Alle vragen die ik had werden gevolgd door een overweldigend gevoel van angst. Opnieuw sprongen de tranen in mijn ogen, ik huilde als een klein hulpeloos kind. Maar wat maakte dat nog uit, er was niemand die mij kon zien, of horen. Ik begon te schreeuwen, maar werd niet wakker. Het was geen droom, dit was de harde waarheid.
Eindelijk kreeg ik mezelf zover dat ik opstond, ik zou opzoek gaan naar antwoorden. Met de rug van mijn hand veegde ik de tranen weg, en ik concludeerde dat de wond op mijn voorhoofd was gestopt met bloeden. Zo begon ik te lopen, vastberaden. Ondanks dat niks meer het zelfde was leek ik te weten waar mijn pad zich heen leidde. Een nieuwe sprank van hoop vulde mij, hoop dat als ik een paar blokken om liep de straten vol leven waren zoals gewoonlijk. Dat de restaurants langzaam leegliepen en de mensen voldaan met een gevulde buik terug naar huis keerde, dat kinderen in bed werden gestopt nadat er een laatste verhaaltje werd voorgelezen voordat het licht doofde en dat de lantarens de straat verlichtte die langzaam verduisterd werd door de ondergaande zon. Ik hoopte dat ik gewoon zou aanbellen bij Amara, dat ze me vervolgens binnen zou laten en mij meenam naar haar kamer zodat ik over alles wat er gebeurt was zou kunnen vertellen. Ik hoopte dat ik naar het huis van mijn ouders kon lopen, dat moeder daar in de keuken stond af te wassen en vader in zijn stoel de krant zat te lezen. Ik hoopte dat de wereld achter deze vervallen muren niet anders dan normaal was, dat de mensen die net als mij in deze ramp terecht waren gekomen veilig binnen zaten. Misschien waren ze mij gewoon vergeten? Misschien was ik zo lang buiten bewustzijn geweest dat de plek al ontruimt was, en hadden ze mij niet gevonden. Zo bleef ik mogelijkheden bij mezelf in mijn oor fluisteren terwijl ik over het puin strompelde, diep in gedachten.

Vervolg van hoofdstuk 1.

Het was een redelijk groot huis met hoge ramen, wit en omgeven door een prachtige veranda die begroeit was met druivenplanten. De tuin die het machtige gebouw omgaf stond vol met kleurrijke bloemen en hoge bomen, verstopt achter de hyacinten lag een vijver vol met prachtige vissen en witte lelies. Het was een tuin vol verstopte plekken en verassingen, toen we klein waren hadden we hier talloze keren gespeeld.
Daar stond ik dan, ik opende het ijzeren hek dat de hele tuin omgaf en volgde het pad naar de voordeur. De ooit zo mooi gekleurde tuin vol geheimen plekjes, een woonplaats voor vlinders, bijen en lieveheersbeestjes, was nu enkel zwart. De planten waren verschroeit en bedekt met stof en brokken steen, niks van de magische tuin was nog over. Het huis was grotendeels tegen de vlakte gegaan, enkele muren hadden zich overeind kunnen houden.
‘Amara?’ Riep ik hoopvol terwijl ik voorzichtig over de resten van het huis klauterde. ‘Amara, hoor je me?’ Een snik mengde zich in mijn woorden, nogmaals riep ik haar naam. Het had geen zin, ik was alleen. Een laatste blik wierp ik op het gesneuvelde gebouw voordat ik begon te rennen, weg van deze plek. De hoop die nog geen uur geleden mijn lichaam had gevuld vloeide langzamerhand weg. Ik vroeg me af, waarom ik, een gewoon meisje. Wat maakte het dat ik achterbleef in deze nachtmerrie, waarom was ik niet dood?
De nacht was inmiddels aangebroken, de volle maan verschuilde zich achter de wolken die in de lucht dreven en de straten werden verduisterd. De stilte die heerste was kwellend, geen vogels, auto´s, pratende mensen, geen teken van leven. Het was angstaanjagend. Somber wandelde ik door de leegte, rillend van de avondkoelte. Ik vroeg me af hoelang een mens kon overleven zonder eten en drinken, mijn buik rammelde en mijn keel was droog. Zuchtend besloot ik een beschutte plek te zoeken om de nacht door te komen.
Uiteindelijk vond ik een muur die overeind was gebleven en uit de wind stond, ik versleepte wat brokken steen en andere resten en bouwde zo een kleine beschutte plek. Op de koude grond ging ik in elkaar gedoken liggen, wachtend tot de slaap mij zou treffen. Ik vroeg me af waarom ik alleen achter was gebleven, en of de anderen nog leefden. Morgen ga ik lopen besloot ik, ergens moet deze woestijn van puin ophouden en overlopen in de bewoonde wereld.
Angstig schoot ik overeind, bang keek ik om mij heen maar alles wat ik zag was de duisternis van de nacht. Er is niks vertelde ik mezelf, en ik ging weer opgekruld in mijn holletje liggen. Weer, het geluid van twee stenen die tegen elkaar aan schoven. Stil bleef ik liggen terwijl ik mijn adem inhield, hoorde ik voetstappen? Geïrriteerd vertelde ik mezelf dat ik niet zo kinderachtig moest doen, tuurlijk was hier niemand anders. Langzaam ging ik rechtovereind zitten met mijn rug tegen de muur gedrukt en mijn benen opgetrokken zodat ik mijn hoofd tegen mijn knieën kon leggen. Voor de derde keer hoorde ik een geluid, deze keer kon ik het niet plaatsen. Ik keek op en zag twee lichtjes glinsteren in de duistere nacht, ogen. Verschrikt slaakte ik een kreet terwijl mijn ogen langzaam een gestalte uit het donker onderscheidde.

Bedankt voor het lezen :)
Laatst bijgewerkt door Muurp op 04-01-16 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Updates in openingspost geplaatst.

Nienke98
Berichten: 1046
Geregistreerd: 28-02-12
Woonplaats: Nederland

Re: [VER] The journey of Eyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 16:53

Yeahh May, toch wel goed van je dat je weer een topic geopend hebt!
Zier er al goed uit. :)

Black_Devil

Berichten: 490
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: land van maas en waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 19:39

Super gaaf weer! +:)+ ben heel benieuwd hoe het verder gaat!

gerlienke
Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Eibergen

Re: [VER] The journey of Eyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 19:52

mooi geschreven, ben ook benieuwd naar het vervolg. :)

DayDream21

Berichten: 1077
Geregistreerd: 30-06-13
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 10:50

Dankjulliewel!!
Ik heb gisteravond om half 12 nog braaf zitten schrijven :') Ik plaats vanmiddag een upje.

DayDream21

Berichten: 1077
Geregistreerd: 30-06-13
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 12:16

*update*

Tips zijn altijd welkom :)

Vervolg van hoofdstuk 1.

Hoelang ik daar, ineengedoken en alleen, op de grond had gezeten wist ik niet. Voorzichtig stond ik op, duizelig en wankel op mijn benen. De rood gebloemde katoenen sjaal die ik droeg deed ik af zodat ik deze tegen de wond op mijn hoofd kon drukken, hopend dat ik niet te veel bloed zou verliezen. Ik begon te lopen, een weg te banen over het puin dat zich over de grond verspreidde. Bang was ik, bang voor wat ik zou aantreffen.
De winkelstraat, ooit zo vredig en vol met mensen, nu bedekt met brokken beton, steen en glas. Het geraamte van sommige gebouwen stond nog overeind, maar het meeste was tegen de vlakte gewerkt. Alles was vernietigd.
Op dat moment besefte ik me iets, de waarheid was een klap in mijn gezicht. Mijn lichaam begon zo hevig te trillen dat ik niet overeind kon blijven staan, ik zakte neer op de grond. Vragen stormde als een waterval mijn hoofd binnen, alsof iemand de kraan openzet en al het water dringt om naar buiten te mogen komen. De stilte die de plek vulde, niemand te zien, geen reddingsteam om de gewonden op te nemen en vermiste mensen op te sporen, geen kinderen roepend om hun ouders, geen honden zoekend naar hun baasje, zelfs geen lichamen van degene die waren omgekomen, niks. Alle vragen die ik had werden gevolgd door een overweldigend gevoel van angst. Opnieuw sprongen de tranen in mijn ogen, ik huilde als een klein hulpeloos kind. Maar wat maakte dat nog uit, er was niemand die mij kon zien, of horen. Ik begon te schreeuwen, maar werd niet wakker. Het was geen droom, dit was de harde waarheid.
Eindelijk kreeg ik mezelf zover dat ik opstond, ik zou opzoek gaan naar antwoorden. Met de rug van mijn hand veegde ik de tranen weg, en ik concludeerde dat de wond op mijn voorhoofd was gestopt met bloeden. Zo begon ik te lopen, vastberaden. Ondanks dat niks meer het zelfde was leek ik te weten waar mijn pad zich heen leidde. Een nieuwe sprank van hoop vulde mij, hoop dat als ik een paar blokken om liep de straten vol leven waren zoals gewoonlijk. Dat de restaurants langzaam leegliepen en de mensen voldaan met een gevulde buik terug naar huis keerde, dat kinderen in bed werden gestopt nadat er een laatste verhaaltje werd voorgelezen voordat het licht doofde en dat de lantarens de straat verlichtte die langzaam verduisterd werd door de ondergaande zon. Ik hoopte dat ik gewoon zou aanbellen bij Amara, dat ze me vervolgens binnen zou laten en mij meenam naar haar kamer zodat ik over alles wat er gebeurt was zou kunnen vertellen. Ik hoopte dat ik naar het huis van mijn ouders kon lopen, dat moeder daar in de keuken stond af te wassen en vader in zijn stoel de krant zat te lezen. Ik hoopte dat de wereld achter deze vervallen muren niet anders dan normaal was, dat de mensen die net als mij in deze ramp terecht waren gekomen veilig binnen zaten. Misschien waren ze mij gewoon vergeten? Misschien was ik zo lang buiten bewustzijn geweest dat de plek al ontruimt was, en hadden ze mij niet gevonden. Zo bleef ik mogelijkheden bij mezelf in mijn oor fluisteren terwijl ik over het puin strompelde, diep in gedachten.

kionasuppie

Berichten: 1746
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: [VER] The journey of Eyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:32

Wauw! Ik vind je schrijfstijl echt heel gaaf!

HoresesLover

Berichten: 1589
Geregistreerd: 26-09-11

Re: [VER] The journey of Eyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:45

Gaaf! Goed geschreven!
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat :)

Nienke98
Berichten: 1046
Geregistreerd: 28-02-12
Woonplaats: Nederland

Re: [VER] The journey of Eyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:42

May, geweldig weer!
Je bent zoveel vooruit gegaan. :D

Saskia_paard
Berichten: 121
Geregistreerd: 04-09-14

Re: [VER] The journey of Eyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:52

Wauw heel mooi! Ben benieuwd naar de rest :D

gerlienke
Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Eibergen

Re: [VER] The journey of Eyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:08

Mooi stuk weer, plaats maar snel een volgende :D

DayDream21

Berichten: 1077
Geregistreerd: 30-06-13
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 20:25

Bedankt allemaal voor de lieve reacties!
@Nienke: Hihi wat een verschil hea met mijn vorige verhaal :=

Ik ben weer verder aan het schrijven. Misschien plaats ik vandaag nog een upje, en anders morgen wel.

M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Re: [VER] The journey of Eyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:30

super leuk! Ik wil meer :D Ik volg!

DayDream21

Berichten: 1077
Geregistreerd: 30-06-13
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 21:02

Dankjewel :)
Ik ben weer een stukje verder!

Vervolg van hoofdstuk 1.

Het was een redelijk groot huis met hoge ramen, wit en omgeven door een prachtige veranda die begroeit was met druivenplanten. De tuin die het machtige gebouw omgaf stond vol met kleurrijke bloemen en hoge bomen, verstopt achter de hyacinten lag een vijver vol met prachtige vissen en witte lelies. Het was een tuin vol verstopte plekken en verassingen, toen we klein waren hadden we hier talloze keren gespeeld.
Daar stond ik dan, ik opende het ijzeren hek dat de hele tuin omgaf en volgde het pad naar de voordeur. De ooit zo mooi gekleurde tuin vol geheimen plekjes, een woonplaats voor vlinders, bijen en lieveheersbeestjes, was nu enkel zwart. De planten waren verschroeit en bedekt met stof en brokken steen, niks van de magische tuin was nog over. Het huis was grotendeels tegen de vlakte gegaan, enkele muren hadden zich overeind kunnen houden.
‘Amara?’ Riep ik hoopvol terwijl ik voorzichtig over de resten van het huis klauterde. ‘Amara, hoor je me?’ Een snik mengde zich in mijn woorden, nogmaals riep ik haar naam. Het had geen zin, ik was alleen. Een laatste blik wierp ik op het gesneuvelde gebouw voordat ik begon te rennen, weg van deze plek. De hoop die nog geen uur geleden mijn lichaam had gevuld vloeide langzamerhand weg. Ik vroeg me af, waarom ik, een gewoon meisje. Wat maakte het dat ik achterbleef in deze nachtmerrie, waarom was ik niet dood?
De nacht was inmiddels aangebroken, de volle maan verschuilde zich achter de wolken die in de lucht dreven en de straten werden verduisterd. De stilte die heerste was kwellend, geen vogels, auto´s, pratende mensen, geen teken van leven. Het was angstaanjagend. Somber wandelde ik door de leegte, rillend van de avondkoelte. Ik vroeg me af hoelang een mens kon overleven zonder eten en drinken, mijn buik rammelde en mijn keel was droog. Zuchtend besloot ik een beschutte plek te zoeken om de nacht door te komen.
Uiteindelijk vond ik een muur die overeind was gebleven en uit de wind stond, ik versleepte wat brokken steen en andere resten en bouwde zo een kleine beschutte plek. Op de koude grond ging ik in elkaar gedoken liggen, wachtend tot de slaap mij zou treffen. Ik vroeg me af waarom ik alleen achter was gebleven, en of de anderen nog leefden. Morgen ga ik lopen besloot ik, ergens moet deze woestijn van puin ophouden en overlopen in de bewoonde wereld.
Angstig schoot ik overeind, bang keek ik om mij heen maar alles wat ik zag was de duisternis van de nacht. Er is niks vertelde ik mezelf, en ik ging weer opgekruld in mijn holletje liggen. Weer, het geluid van twee stenen die tegen elkaar aan schoven. Stil bleef ik liggen terwijl ik mijn adem inhield, hoorde ik voetstappen? Geïrriteerd vertelde ik mezelf dat ik niet zo kinderachtig moest doen, tuurlijk was hier niemand anders. Langzaam ging ik rechtovereind zitten met mijn rug tegen de muur gedrukt en mijn benen opgetrokken zodat ik mijn hoofd tegen mijn knieën kon leggen. Voor de derde keer hoorde ik een geluid, deze keer kon ik het niet plaatsen. Ik keek op en zag twee lichtjes glinsteren in de duistere nacht, ogen. Verschrikt slaakte ik een kreet terwijl mijn ogen langzaam een gestalte uit het donker onderscheidde.

M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Re: [VER] The journey of Eyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:13

Spannend! *\o/* heel benieuwd hoe het verder gaat

Nienke98
Berichten: 1046
Geregistreerd: 28-02-12
Woonplaats: Nederland

Re: [VER] The journey of Eyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:59

Yeahhhh goed may!

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: [VER] The journey of Eyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:21

Officieel gezien moet ik het topic sluiten omdat er in de regels van UK staat dat een verhaal in de openingspost uit minimaal 1500 woorden moet bestaan.

Ik heb nu je andere updates in de openingspost geplaatst zodat je topic open kunt blijven, maar zou je hier voor de volgende keer op kunnen letten? :)

DayDream21

Berichten: 1077
Geregistreerd: 30-06-13
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [VER] The journey of Eyla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 20:41

Dankjewel! Ik ben alweer een stukje verder, maar nog niet genoeg voor een upje. Helaas is school weer begonnen en heb ik huiswerk :Z

Oh dankjewel! Het spijt me, ik zal er volgende keer aan denken :)

DayDream21

Berichten: 1077
Geregistreerd: 30-06-13
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 18:41

Ik heb weer een upje!
Tips zijn welkom :j

‘Goedenavond’, hij verbrak te stilte die tussen ons heerste en maakte het zich gemakkelijk op een steen die tegenover mij lag. Ademloos keek ik toe, te angstig om wat terug te zeggen. Zijn stem klonk mannelijk, maar zijn gezicht was gehuld in de duisternis van de nacht waardoor ik hem niet verder kon bestuderen.
‘Goedenavond Eyla’, herhaalde hij. Geschrokken keek ik hem aan, hoe kon hij weten wat mijn naam was. Zijn vragende ogen wachten op een antwoord, ik was bang voor wat deze vreemdeling van mij verlangde en wist niet wat ik moest zeggen. Vragen spookte door mijn hoofd en de stilte was drukkend.
‘Wat wil je van me?’ Vroeg ik daarom maar. Mijn stem klonk zacht maar toch ook fel, ik snauwde het bijna. Ik vond het moeilijk om te beslissen hoe ik in deze situatie moest reageren, ik wist niet met wie ik te maken had en hoe hij mijn naam wist.
‘Ik ben Darfin en ik kom je halen.’ Ondanks de benarde situatie ontsnapte er een lach tussen mijn lippen door. Zijn stem klonk zelfverzekerd met een vleugje arrogantie, vragend keek hij me aan.
‘Het is net een slechte horrorfilm, waarom zou ik met jóu meegaan?’ Ineens was ik mijn onzekerheid en angst vergeten, mijn stem klonk al een stuk overtuigender dan eerst.
‘Waarom niet? Kijk om je heen, je hebt niks te verliezen Eyla.’ Ik vond het vervelend als hij mijn naam zei, ik weet niet precies waarom. Maar Darfin had wel gelijk, als ik hier bleef zou ik niet lang meer leven. Ook klonk hij niet als een type die makkelijk van zijn plan af te brengen was, ik vroeg me af of ik wel een keuze had.
‘Hoe weet je wie ik ben?’ Vroeg ik om onder zijn moeilijke vraag uit te komen.
‘Dat kan ik je niet vertellen.’ Was alles wat hij antwoordde, weer klonk er een zekere arrogantie in zijn stem. Het irriteerde mij en ik besloot zijn antwoord te negeren.
‘Ga maar slapen, zodra de zon opkomt gaan we op pad.’ Zei Darfin die blijkbaar had besloten dat ik met hem akkoord ging.
‘Ik ga niet mee, waarom zou ik je moeten vertrouwen?’ Riep ik boos uit. Het liefst wilde ik opstaan en weglopen, maar ik wist dat hij me niet met rust zou laten dus bespaarde ik mezelf de moeite.
‘Je hebt geen keuze Eyla.’ Dat was precies waar ik bang voor was, maar ik wist dat hij gelijk had.
‘Oke.’ Antwoordde ik met tegen zin, ik gaf hem niet graag gelijk. Hij knikte tevreden en vertelde dat ik moest gaan slapen omdat er een lange dag te wachten stond. Ik voelde me niet veilig om in zijn bijzijn te gaan liggen slapen, maar ik was erg moe en wist niet wat de volgende dag zou brengen. Met tegenzin krulde ik me weer op in mijn kleinen schuilplaats, met mijn rug naar hem toe gekeerd. Het lag niet erg comfortabel op de harde en koude grond, ik miste een kussen. Mijn hoofd kreeg ik niet leeg, alle gebeurtenissen van de dag herhaalde zich keer op keer in mijn hoofd. Ik vroeg me af wie Darfin was en waar hij me naartoe zou brengen, waarom hij mijn naam wist en de reden dat ik hier achter was gebleven.
Zo lag ik daar, ik kreeg de slaap niet te pakken en ik vroeg me af hoeveel tijd er was verstreken. Ik stond op en keek om me heen, Darfin zat nog steeds op dezelfde steen.
‘We gaan.’ Verkondigde ik zelfverzekerd. Zonder een woord te zeggen stond hij op en knikte instemmend. Hij begon te lopen, en ik volgde hem. Het was nog steeds aardedonker buiten, en ik moest mijn best doen om hem niet kwijt te raken. Telkens struikelde ik over brokken steen en beton die ik over het hoofd had gezien, wat zorgde voor een geïrriteerde brom van Darfin die geen last van de duisternis leek te hebben. Toch besloot hij wat rustiger aan te doen zodat ik hem beter bij kon houden.

De zon kwam langzaam op, we liepen al uren. Nog steeds bestond het landschap uit puin en ruïnes, en nog steeds waren we geen ander mens tegengekomen. Het was een mooi gezicht, de oranjerode bol die opkwam en een gouden gloed gaf aan de vernietigde wereld. Het licht zorgde ervoor dat ik Darfin voor het eerst kon bestuderen, ik liep achter hem dus zou het niet opvallen als ik naar hem keek. Zijn dunne haren vielen stijl tot ruim onderaan zijn rug, lichtblond gekleurd, bijna wit. Zijn kapsel verbaasde me, het plaatje die ik in mijn hoofd van hem had geschetst zag er heel anders uit. Zijn kleding kon ik niet goed zien, hij droeg namelijk een lange donkergroene mantel.
‘Darfin,’ zei ik, hopend dat hij zou omdraaien zodat ik zijn gezicht zou kunnen bestuderen. ‘Kunnen we even rusten?’ Eigenlijk gebruikte ik het als smoes, maar zodra ik stilstond merkte ik pas hoe uitgeput ik was. Ik voelde me slap van vermoeidheid en van de honger, mijn keel was droog en mijn voeten deden pijn. Darfin stopte met lopen en draaide zich om, hij knikte bijna onzichtbaar. Ik staarde naar hem. Zijn ogen waren helder groen waarop zijn egale witte huid fel afstak, de vormen van zijn hoofd waren hoekig en zijn kin was smal. Het gaf hem een trotse uitdrukking, deze droeg hij ook in zijn soms wat arrogant tonende stem. Tussen zijn lange haren door stak een klein stukje van zijn redelijk puntige oren uit. Onder de donkergroene mantel droeg hij een strakke bruine broek met daarboven een tuniek die samen werd gehouden door een lederen riem waar een paar buidels en een dolk aan hingen. Zijn voeten waren gehuld in leren bruine laarzen.
Ik keek hem verbaast aan terwijl ik me afvroeg of ik toch in slaap was gevallen en droomde, het was net alsof hij uit een film was gestapt. Darfin gebaarde dat ik moest gaan zitten, ik deed wat hij van me vroeg en hij volgde mijn voorbeeld.
‘Waar kom je vandaan?’ Vroeg ik maar. Hij dacht even na over deze vraag voordat hij een antwoord had.
‘Dat is de plek waar ik je nu naartoe breng.’ Zei hij bedachtzaam. Ik knikte, en terwijl ik eigenlijk door wilde vragen besloot ik te zwijgen.

Black_Devil

Berichten: 490
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: land van maas en waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:47

Wauw ga zo door! <3

M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:48

Ik ben zo benieuwd wat er aan de hand is, waar ze heen gaat, wat ze daar gaat doen. Super leuk verhaal *\o/*

DayDream21

Berichten: 1077
Geregistreerd: 30-06-13
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 21:09

Dankjewel allebei! Hihi M_nouska, en ik kan niet wachten tot jullie kunnen lezen wat er allemaal nog gaat komen :')

Dit is dan het einde van hoofdstuk 1.!


Darfin stond op, klaar om onze tocht voort te zetten. Terwijl hij wachtte totdat ik op was gestaan haalde hij iets uit een van de buidels die aan zijn riem hingen.
‘Hier, het is niet veel maar het is beter dan niks.’ Darfin hield zijn sierlijke hand voor mij open, er lagen wat blauw gekleurde bessen. Even twijfelde ik of ik ze moest aannemen, maar al snel hield in mijn hand open zodat hij de besjes erin kon laten vallen. Afwachtend keek hij me aan terwijl ik ze een voor een in mijn mond stopten. Ze waren zoet van smaak en ondanks het niet veel was stilde het mijn honger een beetje en voelde ik nieuwe energie door mijn lichaam stromen. Dankbaar keek ik Darfin aan waarop hij vervolgens omdraaide en onze wandeling voortzette. Het landschap veranderde niet, en ik vroeg me waarom deze hele omgeving vernietigd was. De zon stond steeds hoger, inmiddels was het al helemaal licht. Een koude wind speelde met mijn haren, maar omdat we flink doorliepen kreeg ik het al snel warm.
Darfin leek precies te weten welke richting we op moesten gaan, dat verbaasde me omdat ik het landschap niet meer herkende en daardoor geen idee had waar we ons bevonden. Zo bleven we lopen, ik was doodop maar we gingen door. Constant zwijgend, uren lang.
Opeens stopte Darfin met lopen, hij keek om zich heen, al viel er niet veel te zien.
‘We zijn er bijna.’ Hij keek me recht aan toen hij dat zei, zijn heldere ogen brachten me in verlegenheid. Ik zuchtte opgelucht, en daar gingen we weer.

Het landschap werd in mist gehuld, ik kreeg het koud en stopte mijn handen diep weg in de zakken van mijn wollen jas. Zo te zien hadden we het bewoonde deel verlaten, er was weinig puin van vergaande huizen te zien. Wel was het gras verschroeid en er stonden verschillende kale zwartgekleurde bomen, sommige waren omgevallen. Het gaf een treurig uitzicht samen met de mist en ik vroeg me af waar deze verwoestingen ophielden.
Een meer rees op uit de dichte mist, bomen werden weerspiegelt in het verbazingwekkend heldere water. Takken rijkend in het niets, smachtend naar de zon die zich verborgen hield achter de hagelwitte mist. Darfin hield abrupt op met lopen, hij kondigde aan dat we onze eindbestemming hadden bereikt. Woede kleurde mijn wangen rood, waren we hiervoor dat hele eind gelopen vroeg ik me af. De hoop die hij had laten opbloeien was verdwenen, en ik vroeg me af hoe ik zo onwetend had kunnen zijn om mee te gaan met deze vreemdeling. Hopeloos ging ik op de grond zitten in het vochtige gras. Darfin draaide zich om en zag de teleurgestelde blik in mijn ogen, hij wenkte dat ik moest komen maar dat negeerde ik. Zuchtend kwam hij naast me zitten.
‘De weerspiegelingen in het water lijken net een nieuwe wereld te creëren aan de andere kant.’ Legde hij uit. Toen hij deze keer opstond liep ik wel met hem mee, zo stonden we samen aan de rand van het meer. Ik staarde naar het vlakke, stilliggende water en de bomen die erin gereflecteerd werden. Het duurde even voordat het me opviel dat wijzelf niet weerspiegeld werden.
‘Dit meer is anders,’ vervolgde hij zijn verhaal. ‘Hierachter ligt daadwerkelijk een andere wereld, het is een portaal.’ Verwart keek ik hem aan terwijl ik me afvroeg of hij wel goed wijs was, al zou wel zijn bijzonder uiterlijk verklaren. Ik schudde mijn hoofd, natuurlijk was dit niet waar en ik vroeg me af hoe ik daaraan had kunnen twijfelen. Ik zag dat Darfin geïrriteerd werd door mijn nukkigheid.
‘Je hebt niks te verliezen, enkel je trots.’ Zei hij, terwijl de arrogantie weer opbloeide in zijn stem. Ik wist dat hij gelijk had, ik had geen kans op overleven hier. Zuchtend gaf ik hem zijn zin, ik wist wat me te wachten stond. En mijn gedachten werden bevestigd, zonder dat ik nog iets kon zeggen sprong hij het koude water in. Geen enkele spetter kwam omhoog wanneer hij in het water landen, zijn lichaam werd snel opgenomen door het water tot er niks meer van hem te zien was. Ik slikte, angstig en op het punt om me terug te trekken uit deze benarde situatie. Diep ademde ik in terwijl ik mezelf probeerde te kalmeren, ik sloot mijn ogen en daar ging ik.

M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Re: [VER] The journey of Eyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:25

<3 *\o/* leuk leuk leuk!

gerlienke
Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Eibergen

Re: [VER] The journey of Eyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:38

Dit smaakt naar meer. :9

DayDream21

Berichten: 1077
Geregistreerd: 30-06-13
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 13:24

Dankjewel, ik ben weer een stukje verder!

Hoofdstuk 2.

Steeds dieper zonk ik weg in het koude water, alsof ik naar beneden getrokken werd. Als in een reflex probeerde ik mezelf los te trekken van de neerwaartse stroming, maar het had geen zin, ik bleef dalen. Alles wat ik om me heen zag was de duisternis, zwart alsof ik mijn ogen gesloten had. Angstig klopte mijn hart, bang dat mijn laatste minuut gekomen was. Snakkend naar lucht, vechtend tegen de stroming.
Plotseling werd de donkerte verblindend verlicht, verse zuurstof stroomde mijn naar lucht snakkende longen binnen. Proestend hoestte ik wat water uit terwijl ik me afvroeg waar ik terecht was gekomen. Het duurde even voordat mijn ogen gewent waren aan het felle licht, maar al snel verminderde de zwarte vlekken die voor mijn ogen danste zich. In een kleine, geheel witgekleurde kamer bevond ik me. De vierkante ruimte stond helemaal leeg, zelfs geen ramen zaten in de muren. Geschrokken ontdekte ik dat zelfs de deur miste.
Hopeloos zakte ik neer op de grond, daar bleef ik zitten met mijn rug tegen de kille muur en mijn benen opgetrokken tegen mijn lichaam aan gedrukt. Ik vroeg me af of ik dood was, verdronken in het meer, maar meteen werden deze gedachten uit mijn hoofd verbannen. Angst stroomde door mijn lichaam en zo bleef ik daar bevend zitten. Opeens sprong ik op. Terwijl ik Darfins naam schreeuwde bonsde ik met mijn vuisten tegen de wanden van de ruimte, het echode enorm en ik vroeg me af wat zich buiten deze kamer bevond.
In de verte hoorde ik mijn naam, het was een bekende stem maar desondanks wist ik hem niet te plaatsen. Ik wilde terugroepen maar een slaperig gevoel bekroop mijn lichaam, het werd steeds waziger voor mijn ogen tot ik niks meer zag en alles opnieuw zwart kleurden.

Toen ik weer ontwaakte en mijn ogen opende staarde ik recht naar een helderblauwe hemel, ik lag op mijn rug op de grond merkte ik verbaast op. Het duurde even voordat de herinneringen terug mijn hoofd in stroomden. Meteen schoot ik overeind, ik bevond me in een kleurig bos vol met hoge bomen. Gevallen bladeren in verschillende herfsttinten lagen verspreid om mij heen, stuk voor stuk waren ze beeldschoon. Het leek haast perfect, alles was heldergekleurd en in uitstekende staat, misschien was het ook perfect. De prachtige bomen maakte plaats voor een kleine openplek waarin ik terecht was gekomen.
Opnieuw hoorde ik mijn naam geroepen worden, deze keer klonk het dichtbij. Ik draaide me om en zag dat het Darfin was die naast me gehurkt zat, met een bezorgde blik in zijn ogen. Hij sprong overeind en rijkte mij zijn hand aan. Deze nam ik aan en zo stond ik op terwijl hij me ondersteunde, ik was nog erg duizelig en wankel op mijn benen. D e glimp van emotie die net op zijn gezicht had afgespeeld trok weer snel weg tot zijn neutrale ietwat arrogante blik was teruggekeerd. Voor een tweede keer nam ik de omgeving in me op, de heldere kleuren van het herfstbos gaven het een magische sfeer. Darfin liep naar de bosrand toe waar een aantal bessenstruiken stonden, hij vulde een van zijn buidels en gaf deze vervolgens aan mij.
‘Voor onderweg.’ Vertelde hij me. Ik zuchtte en vroeg me af hoe ver we nu weer moesten lopen. Nu merkte ik pas weer hoe moe ik was, mijn voeten deden pijn van het hele stuk dat we naar het meer gelopen hadden en ik moest vechten tegen mijn slaap om mijn ogen open te kunnen houden. Ook had ik een misselijk gevoel in mijn buik en was ik nog steeds erg duizelig.
‘Waar gaan we heen?’ Vroeg ik daarom maar, mijn stem klonk zacht en uitgeput.
‘Wij gaan nergens heen,’ Even was ik opgelucht. ‘Hier splitsen onze wegen zich Eyla, je gaat alleen verder nu.’ Boos keek ik hem aan, wat dacht hij wel niet. Hij had me in een meer laten springen, naar een vreemde plek genomen, voor dit?
‘Waar moet ik heen? Ik weet niet waar ik ben, ik ken de weg niet!’ Riep ik hopeloos uit.
‘Volg je gevoel Eyla, dan kom je er wel.’ Was alles wat hij zei, alsof het niks was. Het maakte me boos, en ik moest mijn tranen van woede bedwingen.
‘Darfin,’ Sprak ik spottend. ‘Wat doe ik hier, vertel me dan tenminste hoe ik terug moet gaan.’ Hij keek me recht in mijn ogen en zo bleven we enkele seconde zwijgend staan, toen schudde hij zijn hoofd en draaide zich om. Opeens rende hij weg, geruisloos de bossen in. Ik wilde hem achterna gaan maar hij was veel te snel, ik bleef alleen achter.