[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:19

Super leuk allemaal! Ik krijg weer inspiratie :D

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:34

Duke schreef:
Heel mooi Borstnoot! Ben je van plan dit vol te houden? Dan bedoel ik iedere week zo uitgebreid tekenen? Dat gaat mij niet lukken. Daar gun ik mijzelf geen tijd voor.


Ik ga het wel proberen, ik ben het nog steeds niet moe en wil eigenlijk al aan april gaan beginnen. :+

BarbaravdW, wat een gezellig kleurrijk BJ heb je!

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:13

Borstnoot en Duke, zulke mooie spreads als jullie maken, poeh hee daar ben ik echt niet geduldig en gedisciplineerd voor.

Mijn dagelijkse schriftje zag er toevallig nu leuk uit haha, maar meestal is het wat minder netjes. Maar dat is niet zo heel erg, ik vind de trackers en lijstjes belangrijker!

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 19:56

BarbaravdW schreef:
Borstnoot en Duke, zulke mooie spreads als jullie maken, poeh hee daar ben ik echt niet geduldig en gedisciplineerd voor.

Mijn dagelijkse schriftje zag er toevallig nu leuk uit haha, maar meestal is het wat minder netjes. Maar dat is niet zo heel erg, ik vind de trackers en lijstjes belangrijker!


Ik heb juist niet heel veel met die tracker, het is dat het leuk is om zo je bj op te pimpen dat ik er toch een bij heb gezet. :+

Net weer wat getekend, dit wordt m’n laatste foto, i promise. :*

Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:01

Je mag van mij lekker door gaan hoor met foto's, leuk juist imo

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 21:15

borstnoot schreef:
BarbaravdW schreef:
Borstnoot en Duke, zulke mooie spreads als jullie maken, poeh hee daar ben ik echt niet geduldig en gedisciplineerd voor.

Mijn dagelijkse schriftje zag er toevallig nu leuk uit haha, maar meestal is het wat minder netjes. Maar dat is niet zo heel erg, ik vind de trackers en lijstjes belangrijker!


Ik heb juist niet heel veel met die tracker, het is dat het leuk is om zo je bj op te pimpen dat ik er toch een bij heb gezet. :+

Net weer wat getekend, dit wordt m’n laatste foto, i promise. :*

[ [url=m/suqOAT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wil jij ook in mijn BuJo tekenen? :+

Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 00:10

Lekker blijven posten hoor Borstnoot! :))

Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 02:05

@borstnoot zo mooi !!! Blijf alsjeblieft posten <3

Er staan hier zoveel mooie dingen !

Mijn bj wil ik vooral paard gerelateerd maken, ik wilde al een tijdje beginnen eraan maar vanavond dan echt een begin gemaakt.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:03

Met een beetje geluk komen mijn twee BuJo's van AliExpress maandag binnen! Ik mag van mezelf pas donderdag gaan frutsen, want ik heb genoeg te doen deze week en herkansingen+tentamens over twee weken :o

Een boekje wordt compleet paardgerelateerd, dus ik denk dat jullie dat ook wel leuk en inspiratievol zullen vinden! Het andere boekje weet ik nog niet zeker, maar ik heb genoeg ideeën :')

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 00:52

Papilio, ziet er super leuk uit!

Kirstenhorse, ik ben benieuwd naar je creaties. :)

Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 01:11

@kirsten aah ik ben super benieuwd! De mijne wordt ook vooral paard gerelateerd :)


Vanavond weer wat verder geknutseld :) nog niet af maar het begint vorm te krijgen.


Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 10:30

BarbaravdW schreef:
Borstnoot en Duke, zulke mooie spreads als jullie maken, poeh hee daar ben ik echt niet geduldig en gedisciplineerd voor.

Mijn dagelijkse schriftje zag er toevallig nu leuk uit haha, maar meestal is het wat minder netjes. Maar dat is niet zo heel erg, ik vind de trackers en lijstjes belangrijker!

Alleen mijn entree pagina van de maand zit wat meer werk in. Mijn spreads zijn juist heel rustig en wil ik snel op papier hebben en moeten vooral praktisch zijn. Heb wel van die drukke spreads geprobeerd maar dan raak ik het overzicht kwijt.

Dit zijn voorbeelden van mijn spreads:
Ruimte voor agenda, to-do-lijst, mealplanning en onderaan een balkje voor plakboekachtige dingen en quotes. Ik vind het leuk om 'souvenirs' aan leuke uitjes etc. in te plakken.
Afbeelding

Afbeelding
(krijg de foto's niet gedraaid trouwens, want op de pc staan ze wel goed. :? )

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 10:38

Ziet er anders hartstikke mooi uit hoor!

Zijn er hier ook mensen die een Art Journal hebben? Ik heb die naast mijn bullet journal.

Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:44

Zijn er hier nog mensen die een travel journal bijhouden in een bullet journal? Ik wil een aparte kopen. Ben benieuwd naar inspiratie!

Denk dat ik een 2e mus aanschaf daarvoor. Die vind ik erg fijn werken

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:58

Marjoow schreef:
Zijn er hier nog mensen die een travel journal bijhouden in een bullet journal? Ik wil een aparte kopen. Ben benieuwd naar inspiratie!

Denk dat ik een 2e mus aanschaf daarvoor. Die vind ik erg fijn werken


Ik heb wel een travel journal gehad op vakantie. Ik zal even foto's maken als ik er aan denk!

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 22:54

Papilio en Duke: ziet er erg leuk uit allebei!

Ik heb geen travel- of art journal, daar heb ik m’n BJ voor. :)

Mijn april spread is alweer af!
Afbeelding

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:15

Prachtig Borstnoot, mag ik bij jou in de leer?

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 21:51

Ik heb een vraag over washi tape, volgens mij zitten hier meer kenners O:)
Laatst heb ik bij aliexpres een setje met washitape gezien, verschillende kleuropties, met afbeeldingen van bergen en bossen. Het aparte er aan wat ze anders maakt dan andere tape, is dat je daarmee hele bergen mee kan bouwen wanneer je de washitape in rijen boven elkaar plakt. Ik kan deze nergens meer terugvinden! Komt iemand dit bekend voor, weet iemand welke ik bedoel? Ik vond het een leuk hebbedingetje en wil het graag alsnog bestellen.

Mijn nep filofax is binnen :+: ben er blij mee, en eigenlijk vind ik de hinder van de ringband tot nu toe meevallen. Heerlijk dat ik nu alles kan ordenen

Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 21:55

Telpeva schreef:
Ik heb een vraag over washi tape, volgens mij zitten hier meer kenners O:)
Laatst heb ik bij aliexpres een setje met washitape gezien, verschillende kleuropties, met afbeeldingen van bergen en bossen. Het aparte er aan wat ze anders maakt dan andere tape, is dat je daarmee hele bergen mee kan bouwen wanneer je de washitape in rijen boven elkaar plakt. Ik kan deze nergens meer terugvinden! Komt iemand dit bekend voor, weet iemand welke ik bedoel? Ik vond het een leuk hebbedingetje en wil het graag alsnog bestellen.

Mijn nep filofax is binnen :+: ben er blij mee, en eigenlijk vind ik de hinder van de ringband tot nu toe meevallen. Heerlijk dat ik nu alles kan ordenen

Oooh die kwam ik laatst ook tegen! Ga even kijken :)

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 17:37

M’n maand april is al redelijk ver af!
De spread hebben jullie al gezien. :)


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 21:12

Ik heb ook weer lekker zitten knutselen vanavond :) . De laatste wordt waarschijnlijk weer een van mijn vele to do lijstjes.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 21:13

borstnoot schreef:
M’n maand april is al redelijk ver af!
De spread hebben jullie al gezien. :)


[ [url=m/ZNn5XW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sA9ETF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fVunCI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gwVHqU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oNcqBJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/COg6Ot.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oMrAl9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi! En wat past het ook allemaal mooi bij elkaar. Elke maand een ander thema?

Seni

Berichten: 2730
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 21:38

Oke.. als stiekeme meelezer ga ik mij nu ook maar melden! Laatst vertelde een vriendin over haar BuJo nadat ik iets zei waarop zij zoiets had; een BuJo zou echt iets voor jou zijn! Ik dacht eerst dat het een soort Wreck your journal is maar dan anders. Maar dat ishet helemaal niet!

Van de week zag ik in het Crossfit topic iemand zijn BuJo voorbij komen met daarin een Crossfit tracker en ik was om! De volgende dag meteen een MUS gekocht! Ik versierde mijn fotoboeken al wel dus ik heb opzich al wel wat versierspullen. Toen begonnen met het hele topic hier door te lopen om ideeen op te doen. Maar blijf het spannend vinden om echt te beginnen!
Stiekem ookal een Dingbats besteld, omdat ik opslag verliefd werd!
Ik ben nu bezig met de beginpagina’s in de MUS, zal deze snel even laten zien!

Jullie maken echt zulke prachtige creaties!
Het enige wat ik nog moeilijk vind is hoeveel pagina’s ik reserveer voor bepaalde trackers. En wat als die pagina’s vol zijn? Ga je dan heel ergens anders verder en dat zet je dan weer in je index?

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 22:09

Marieke1495 schreef:
Ik heb ook weer lekker zitten knutselen vanavond :) . De laatste wordt waarschijnlijk weer een van mijn vele to do lijstjes.
[ [url=m/7cw77t.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WSFH7p.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/X7alet.jpg]Afbeelding[/url] ]



Super leuk!
Yes, ik gebruik iedere maand een ander thema.


Seni schreef:
Oke.. als stiekeme meelezer ga ik mij nu ook maar melden! Laatst vertelde een vriendin over haar BuJo nadat ik iets zei waarop zij zoiets had; een BuJo zou echt iets voor jou zijn! Ik dacht eerst dat het een soort Wreck your journal is maar dan anders. Maar dat ishet helemaal niet!

Van de week zag ik in het Crossfit topic iemand zijn BuJo voorbij komen met daarin een Crossfit tracker en ik was om! De volgende dag meteen een MUS gekocht! Ik versierde mijn fotoboeken al wel dus ik heb opzich al wel wat versierspullen. Toen begonnen met het hele topic hier door te lopen om ideeen op te doen. Maar blijf het spannend vinden om echt te beginnen!
Stiekem ookal een Dingbats besteld, omdat ik opslag verliefd werd!
Ik ben nu bezig met de beginpagina’s in de MUS, zal deze snel even laten zien!

Jullie maken echt zulke prachtige creaties!
Het enige wat ik nog moeilijk vind is hoeveel pagina’s ik reserveer voor bepaalde trackers. En wat als die pagina’s vol zijn? Ga je dan heel ergens anders verder en dat zet je dan weer in je index?


Gezellig! Ik doe het nu zo: ik begin m’n maand met de trackers of andere dingetjes die ik bij moet houden, daarna maak ik m’n weekly spreads.
Als ik dan ooit nog notities moet maken van het een of het ander doe ik dat weer na de wekelijkse spreads.
M’n index gebruik ik niet, vind ik persoonlijk een beetje onhandig, niet bij te houden en onnodig. :)

Edit: m’n tracker kan ook niet groter worden dan gepland eigenlijk, ik schrijf alle dagen uit. Dat zou denk ik ook wel kunnen werken met weken/maanden. Dan kun je zelf een beetje in schatten hoeveel pagina’s je eventueel nodig hebt.

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 23:10

Wauwie super leuk allemaal weer! Jullie hebben april in het groen, ik heb net maart in het groen gedaan. Beetje spijt dat ik niet maart blauw en april groen heb gedaan :+

@borstnoot: mag ik vragen hoe jou habit tracker werkt?